Gjest imli Skrevet 19. juli 2009 #41 Skrevet 19. juli 2009 Oj, jeg storkoste meg med L av Erlend Loe! Ellers er det flere bøker jeg ikke har kommet meg gjemmon. En bønn for Owen Meany av John Irving, men var ganske ung da jeg leste den. Vil prøve igjen. Jeg kom meg heller ikke gjennom alle Narnia-bøkene. Ikke jeg heller... Synes bare "Løven, heksa og klesskapet" var OK. Prøvde på nummer 1 og 3 også, men de var skikkelig kjedelige...
Gjest Frosk Skrevet 19. juli 2009 #43 Skrevet 19. juli 2009 Alkymisten. Makan til møl. Jah! Jeg leste den faktisk ferdig - men dét var bortkastede timer.
bananbra Skrevet 19. juli 2009 #44 Skrevet 19. juli 2009 Jah! Jeg leste den faktisk ferdig - men dét var bortkastede timer. Samme her... For noe dritt.
Gjest glødelampe Skrevet 19. juli 2009 #45 Skrevet 19. juli 2009 Det er nok flere bøker hvor jeg har kommet et stykke over de innledende kapitlene, og så "glemt" av dem. En jeg kommer på nå, som jeg egentlig burde plukke opp igjen er Til Fyret av Doris Lessing. Ellers har jeg vel begynt på ett og annet av Tarjei Vesaas, som jeg ikke har planer om å finne frem igjen med det første... (Vet jo at det er bra bøker, men mister litt motivasjonen for å lese videre når alt skal gå så utrolig sakte. Er ikke hver dag jeg er i humør for å lese om en verden der alt er mørkt, kaldt og trist, og nesten alle karakterene er mutte og lite meddelsomme). Det er ikke så mange bøker jeg bevisst har bestemt meg for aldri å lese ferdig. Det må i så fall gjelde Atlas Shrugged (leste den for mange år siden, led meg gjennom store deler, og gadd til slutt ikke å lese de siste to-tre hundre sidene) og American Psycho som jeg vet kommer til å gi meg mareritt.
Gjest Frosk Skrevet 19. juli 2009 #46 Skrevet 19. juli 2009 ..... Det er ikke så mange bøker jeg bevisst har bestemt meg for aldri å lese ferdig. Det må i så fall gjelde Atlas Shrugged (leste den for mange år siden, led meg gjennom store deler, og gadd til slutt ikke å lese de siste to-tre hundre sidene) og American Psycho som jeg vet kommer til å gi meg mareritt. Atlas Shrugged har jeg blitt forsøkt tvunget sterkt oppfordret til å lese i flere år nå, og av en eller annen grunn har det gitt meg en intens motvilje mot å faktisk lese den. Nå fikk jeg enda mer lyst.
Guinevere Skrevet 21. juli 2009 #47 Skrevet 21. juli 2009 Ringenes Herre. Jeg har prøvd, men den fascinerer meg bare ikke. Den rettferdige av Helene Uri. Banal dritt, enkelt og greit.
tineline Skrevet 22. juli 2009 #48 Skrevet 22. juli 2009 Eneste boken jeg aldri leste ferdig var "Prosessen" av Franz Kafka. Var veldig ung den gangen,da,men tror ikke jeg gjør noe nytt forsøk. Rett og slett! I tillegg la jeg fra meg Ari Behns "Bakgård", mens jeg har tatt en pause i "Rosens navn" som jeg har ambisjoner om å lese ferdig en gang. Og jeg glemte å nevne Don Quijote. Den blir nok på permanent pause.
^^Belle^^ Skrevet 23. juli 2009 #49 Skrevet 23. juli 2009 Det er ikke mange bøkene jeg ikke orker å lese meg gjennom, men jeg kan komme på to stk: Interview with a vampire - Anne Rice Måten hun skriver på er bare helt horribel og jeg trengte bare å lese et par sider på senga før jeg sovnet. Den ble levert tilbake bare 1/3 lest. Jason Bourne - Robert Ludlum (den første boka) Makan til boss skal du lete lenge etter. Når filmen er bedre enn boka må det bare ringe noen varselsbjeller her og der. Første gangen jeg prøvde meg på Ringenes Herre klarte jeg ikke mer. Jeg hadde da fått den fantastisk gode idéen med å lese alt det ekstramaterialet som er skrevet før den faktiske boken begynner. Andre gangen hoppet jeg bare over dette - og klarte ikke å legge den fra meg før den var ferdig.
Rotehøna_21 Skrevet 23. juli 2009 #50 Skrevet 23. juli 2009 Jeg klarte ikke å fullføre I Hitlers grep- Europas barn under krigen. Ikke fordi den var dårlig, men fordi det var altfor mange navn og datoer til at jeg klarte å holde følge. Så har tatt meg en pause fra den nå, så får se om jeg klarer å fullføre den engang. Boka er veldig intr men drukner i tall og navn.
Susieseys Skrevet 23. juli 2009 #51 Skrevet 23. juli 2009 Taremarekors (tror det er det den heter) av Joh Nesbø. Generelt synes jeg det meste av ham var forferdelig treigt og kjedelig. Skolerosjekt som gikk galt....
cilipili Skrevet 24. juli 2009 #52 Skrevet 24. juli 2009 Taremarekors (tror det er det den heter) av Joh Nesbø. Generelt synes jeg det meste av ham var forferdelig treigt og kjedelig. Skolerosjekt som gikk galt.... Marekors Selv elsker jeg Nesbøs bøker. Det er noen av de bøkene jeg ikke har klart å legge fra meg.
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2009 #53 Skrevet 24. juli 2009 Sofies Verden. Jeg skjønner rett og slett ikke hva det er folk liker med den boka. Enig! Jeg leser mengder av bøker, men den boka ga jeg opp etter ca. 50 sider.
HelloKjersti Skrevet 24. juli 2009 #54 Skrevet 24. juli 2009 "Forbrytelse og straff" av Dostojevski - kom vel drøyt halvveis før jeg ga opp. "I rosens navn" av Umberto Eco - forsåvidt egentlig spennende, og jeg tror jeg kommer til å gi den et nytt forsøk, men jeg må være instillt på den tenker jeg...
Frk Johansen Skrevet 24. juli 2009 #55 Skrevet 24. juli 2009 Jeg tror jeg er en av de få som har lagt fra meg "Drageløperen" av Khaled Hosseini, etter 230 sider orket jeg bare ikke mer.... PS I love you slet jeg meg igjennom bare fordi jeg hadde lånt den av en venninne som synes den var sååå fantastisk. Uff...
Emoticon Skrevet 25. juli 2009 #56 Skrevet 25. juli 2009 Ringenes Herre. Jeg har prøvd, men den fascinerer meg bare ikke. Den rettferdige av Helene Uri. Banal dritt, enkelt og greit. "Den rettferdige" står i bokhylla, glemte å avbestille i bokklubben. Nå fikk jeg enda mindre lyst til å begynne på den... Jeg prøvde flere ganger å lese Halvbroren av Saabye Christensen, men ga til slutt opp hele greia.
absinthia Skrevet 25. juli 2009 #57 Skrevet 25. juli 2009 Det blødende hjerte -Marilyn French Jeg ble rett og slett så sint og lei meg av den at jeg måtte ta meg flere pauser i lesinga for å ikke få "overdose" og til slutt ble den bare liggende. Det var likevel en bra bok så jeg har planer om å lese den ferdig og går ut fra at det går bedre nå ettersom jeg ikke er i en like opprivende fase av livet.
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 26. juli 2009 #58 Skrevet 26. juli 2009 jeg kom ikke langt i sofies verden. det er en bok jeg rett og slett ikke klarte å leve meg inn i. boken var rett og slett meget kjedelig.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2009 #59 Skrevet 26. juli 2009 Cervantes - Don Quijote Enig med den. Orker ikke lese bøker som tiltaler leseren som om de er komplette imbesiler.
hjertesukka Skrevet 26. juli 2009 #60 Skrevet 26. juli 2009 "En passende ung mann" Av Vikram Seth Tror jeg svarte det samme i forrige tråd.- Men de to mursteinene greidde jeg ikke komme igjennom, selv om jeg gjorde et tappert forsøk. Det var digresjon på digresjon på digresjon......... Ellers kjedet jeg meg gjennom filmen Ringenes Herre og vet at jeg hadde nok kjedet meg gjennom boka også. Doris Lessing har jeg heller ikke den helt store sansen for. Vanligvis elsker jeg å lese.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå