-SB- Skrevet 19. juli 2009 #21 Skrevet 19. juli 2009 Bibelen. Historiene en hører fra Bibelen høres jo interessante ut, og jeg hadde lyst å ha lest den for å ha lest den. -Men hele boka er jo bare oppramsing! (Jeg var riktignok 14-15 da jeg prøvde, men har ikke noen foreløpige planer om å prøve igjen)
Sunshine Skrevet 19. juli 2009 #22 Skrevet 19. juli 2009 The rule of four av Caldwell og Thomason har jeg prøvd meg på to ganger men kommer aldri videre. Nå har jeg kjøpt den på norsk så kanskje det blir bedre... A year in high heals av Camilla Morton gav jeg opp etter å ha lest 1/4 del. Boka ble valgt i en boksirkel jeg var med i. Historikeren av Elizabeth Kostova. Jeg tror problemet er at den er for tykk, og litt treg i starten så jeg mister motivasjonen. Men jeg har hørt den er bra så jeg tenkte å gi den et nytt forsøk nå i sommerferien.
Tabris Skrevet 19. juli 2009 #24 Skrevet 19. juli 2009 Oj, jeg storkoste meg med L av Erlend Loe! Ellers er det flere bøker jeg ikke har kommet meg gjemmon. En bønn for Owen Meany av John Irving, men var ganske ung da jeg leste den. Vil prøve igjen. Jeg kom meg heller ikke gjennom alle Narnia-bøkene.
Twink Skrevet 19. juli 2009 #25 Skrevet 19. juli 2009 Historikeren av Elizabeth Kostova. Jeg tror problemet er at den er for tykk, og litt treg i starten så jeg mister motivasjonen. Men jeg har hørt den er bra så jeg tenkte å gi den et nytt forsøk nå i sommerferien. Denne synes jeg var kjempebra!
Sunshine Skrevet 19. juli 2009 #26 Skrevet 19. juli 2009 Jeg kom meg heller ikke igjennom L av Erlend Loe. Doppler ble jeg ferdig med ene og alene fordi vi hadde den på lydbok i bilen da vi kjørte 130 mil for et par år siden. De bøkene er for sære for meg. Denne synes jeg var kjempebra! Ja jeg må virkelig prøve en gang til
Afaia Skrevet 19. juli 2009 #28 Skrevet 19. juli 2009 Dostojevskij - Idioten Cervantes - Don Quijote Saabye Christensen - Halvbroren
bananbra Skrevet 19. juli 2009 #29 Skrevet 19. juli 2009 Leser Nick Hornbys nyeste nå ("Slam"), og den er rett og slett såpass dårlig at jeg vurderer å droppe den... Kommer nok til å lese den ut fordi jeg er en av de som ikke klarer å legge fra seg selv de dårligste bøker, men ærlig talt har jeg ikke vært så nær å gjøre det før. Har likt det jeg har lest av Hornby tidligere, men føler meg nesten litt lurt når jeg leser denne. Virker som om det er en barnebok, faktisk. Hver gang det kommer en vits (de er for øvrig ikke spesielt morsomme...) forklarer han den to ganger etterpå. Jeg sitter igjen med følelsen av at Hornby undervurderer leseren grovt, og det er jo trist. Noen andre som har lest denne som kjenner seg igjen?
Gjest MooCow Skrevet 19. juli 2009 #30 Skrevet 19. juli 2009 American psycho - Det ble litt for ekkelt etterhvert. Snorres kongesagaer - Litt for forutsigbar da jeg hadde kommet halveis. The sleeping doll - Den var jo grei nok, men jeg ble ikke revet med. Det har vaert andre boeker og, men jeg kommer ikke paa flere.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #31 Skrevet 19. juli 2009 Dostojevskij - Idioten Cervantes - Don Quijote Saabye Christensen - Halvbroren Idioten er en av mine favorittbøker, Don Quiote syntes jeg var veldig morsom, men kom meg ikke gjennom fordi jeg lånte boka et sted jeg oppholdt meg midlertidig (dårlig unnskyldning, den er jo lett å få tak i, hehe). Den er imidlertid nokså lang, så mulig jeg hadde gått lei etter hvert. Begge bøkene er jo både tjukke og rimelig omfattende, så skjønner at man ikke har tålmodighet til å pløye gjennom dem. Halvbroren derimot - drit kjedelig og uengasjerende. Det eneste noenlunde bra Saabye Christensen har gjort er Beatles, det andre han har skrevet er halvhjertet og kjedelig med middelmådig språk...
Tabris Skrevet 19. juli 2009 #32 Skrevet 19. juli 2009 Leser Nick Hornbys nyeste nå ("Slam"), og den er rett og slett såpass dårlig at jeg vurderer å droppe den... Kommer nok til å lese den ut fordi jeg er en av de som ikke klarer å legge fra seg selv de dårligste bøker, men ærlig talt har jeg ikke vært så nær å gjøre det før. Har likt det jeg har lest av Hornby tidligere, men føler meg nesten litt lurt når jeg leser denne. Virker som om det er en barnebok, faktisk. Hver gang det kommer en vits (de er for øvrig ikke spesielt morsomme...) forklarer han den to ganger etterpå. Jeg sitter igjen med følelsen av at Hornby undervurderer leseren grovt, og det er jo trist. Noen andre som har lest denne som kjenner seg igjen? Jeg har lest denne og koste meg virkelig med den. Men, ja, det er ment å være en ungdomsbok. Jeg merket jo at den var "enklere" enn de andre bøkene hans, men likte den godt likevel.
Anaconda Skrevet 19. juli 2009 #33 Skrevet 19. juli 2009 Lars Saabye Christensen - halvbroren.. Prøvde to ganger og ga opp halvveis begge gangene dessverre.. Litt kjipt egentlig - kjedlig at den liksom bare står der i bokhylla og skriker "halvferdig" mot meg.... :-S
Gjest SmallTalk Skrevet 19. juli 2009 #34 Skrevet 19. juli 2009 "Hoggerne" av Roy Jacobsen. Den ble satt opp som pensum i tredje klasse på vgs, og jeg tror det er den eneste boken jeg noen sinne ikke har orket å fullføre. Den var treg, intetsigende og jævlig kjedelig.
Gjest Iah Skrevet 19. juli 2009 #35 Skrevet 19. juli 2009 Ellers er det flere bøker jeg ikke har kommet meg gjemmon. En bønn for Owen Meany av John Irving, men var ganske ung da jeg leste den. Vil prøve igjen. 2A prayer for Owen Meany" er jo bare helt magisk! Jeg elsket virkelig den boka. Ellers ga jeg opp "engelen på det syvende trinn" av Frank McCourt, men har hørt av oversettelsen er fryktelig dårlig. Toni Morrisons bøker sliter også med å holde på oppmerksomheten min.
Gjest Wolfmoon Skrevet 19. juli 2009 #36 Skrevet 19. juli 2009 Toni Morrison sine bøker er jo bare helt fantastiske Det er godt vi er forskjellige
bananbra Skrevet 19. juli 2009 #37 Skrevet 19. juli 2009 Jeg har lest denne og koste meg virkelig med den. Men, ja, det er ment å være en ungdomsbok. Jeg merket jo at den var "enklere" enn de andre bøkene hans, men likte den godt likevel. Det var da enda godt at den ikke er ment for voksne. Jeg var en smule bekymret for godeste Hornbys dømmekraft, ser du. Uansett, mulig boken fungerer hvis man tar det for det den er, altså en ungdomsbok. Jeg var forberedt på noe helt annet, og da er det jo lettere å bli skuffet. Er for øvrig veldig interessert i skating og musikk (noe Hornby vanligvis klarer å klemme inn en del av, High Fidelity-style), så jeg bygde kanskje opp urettferdig høye forventninger...
Anaconda Skrevet 19. juli 2009 #38 Skrevet 19. juli 2009 "Hoggerne" av Roy Jacobsen. Den ble satt opp som pensum i tredje klasse på vgs, og jeg tror det er den eneste boken jeg noen sinne ikke har orket å fullføre. Den var treg, intetsigende og jævlig kjedelig. Kan jo ha en sammenheng med at dette var noe som ble tredd nedover hodet på deg. hihi
Gjest Frosk Skrevet 19. juli 2009 #39 Skrevet 19. juli 2009 Jeg har gjort et par fåfengte forsøk på å lese Ulysses, men makter det ikke. Utover det er det flere bøker jeg har gitt opp fordi de ikke har fenget, uten at jeg husker noen spesielle. Japp, samme her! Jeg leste de fire første Harry Potter bøkene, og så orket jeg ikke lese de tre siste. Jeg elsker Harry Potter-bøkene - den ene (husker ikke hvilket nummer i rekken) ble utgitt mens jeg satt på et fly fra Fiji til Auckland. Stormet inn i bokhandelen på flyplassen med det samme vi landet, og tilbrakte det første døgnet i New Zealand med nesen godt begravd i boken min - fikk pittelitt (muligens fortjent) tyn av reisefølget da...
Gjest SmallTalk Skrevet 19. juli 2009 #40 Skrevet 19. juli 2009 Kan jo ha en sammenheng med at dette var noe som ble tredd nedover hodet på deg. hihi Egentlig ikke. Jeg er glad i bøker, og leser det meste. Og jeg var langt ifra den eneste i klassen som ikke fullførte boka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå