Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringenes Herre faktisk. Liker filmene og sjangeren, men gav opp. Skal nok lese den en vakker dag da, jeg er ikke typen til å gi opp noe påbegynt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan faktisk ikke huske å ha gitt opp noe jeg har lest til nå, men har med vilje unngått de tyngste klassikerne mange nevner her....

Når det er sagt sleit jeg veldig med å komme meg gjennom

- Alkymisten (selv om den er knøttliten)

- Vindens Skygge (det var først de siste kapitlene det ble interessant)

-Nelson Mandelas selvbiografi (veldig viktig bok, men den var veldig lang!)

• 3 uker senere...
Skrevet

Emma - Jane Austen.

Hun tanten(eller nå hvem det var) pratet virkelig mye. Bla bla bla bla.

Skrevet
- Vindens Skygge (det var først de siste kapitlene det ble interessant)

Morsomt. Denne leste jeg fra perm til perm i en "sitting", klarte ikke å legge den fra meg.

Ellers klarte jeg ikke å lese ferdig Sofies Verden, men var ganske ung da den kom, så har tenkt at jeg vil prøve den igjen en eller annen gang. Kanskje.

Salme ved reisen slutt hatet jeg intenst. En bok som ble tredd over hodet på oss av skolen.

Klarte heller ikke Silmarillion. Heller ikke bibelen. Men den har jeg lyst til å lese en gang i løpet av livet. Så lenge jeg hopper over alle slektstavlene :Gjesp:

Og jeg klarer ikke å lese ferdig twilight-bøkene. Jeg er midt i det "mest spennende" i den første boken nå, men synes det er alt for lite driv. Alt for mye "han er fantastisk" og alt for mye "i dag er det din tur til å stille spsm". Merker jeg blir litt irritert. Liker filmen, så har tenkt til å slutte å lese bøkene for å fortsette å like filmene.

Var de jeg kom på i farten. Stort sett leser jeg alle bøkene jeg starter på, selv om noen kan ta veldig lang tid og jeg leser flere bøker i mellomtiden. Men noen må jeg bare droppe.

Livet er for kort til å lese dårlige bøker ;)

Gjest Gjest_Megselv_*
Skrevet

Ringenes Herre

Kom ikke gjennom filmene heller, uen at vennina mi tvingte dem på meg.

Liker ikke fantesy

• 2 måneder senere...
Skrevet

Sofies verden. Fikk den som 14-åring og har startet på nytt tre ganger. Hver gang jeg leste i den sovnet jeg. Ypperlig sovemedisin.

Skrevet

..Tydelig at mange her har gått glipp av, eller rett og slett ikke forstår Erlend Loe's genialitet.. :)

Han skriver jo helt fantastisk, iallefall for oss med evnen til å se ting fra et litt rart perspekivt, og tenke litt utenfor boksen..

Humra meg godt gjennom de fleste bøkene hannes, og L er jo ikke den beste, men jeg likte den også. :)

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å lese så mye krim, det er de eneste bøkene som ikke tiltaler meg noe særlig.

Jeg synes det er nok krim og eledighet i verden fra før.

Men kanskje er det bare jeg som er litt merkelig da, men jeg liker det som ikke er så vanlig og kjedelig.. :)

Har noen lest Mesteren og Margarita, forresten? Av Mikhail Bulgakov.

Skikkelig merkelig bok, og jeg lurer litt på hva forfatteren må ha vært på da han skrev den:)

Men uansett, hvis man liker det rare , så anbefales denne boka på det sterkeste, og det er en gammel bok, skrevet på en herlig underholdende måte, og det må vel også innrømmes at den er en smule syk.. :)

Skrevet (endret)
"Macht und Rebel" av Abo Rasul

Ble nok tiltrukket av undertittelen "Skandinavisk Misantropi 2" til at jeg kjøpte den til 10 kr på et salg en gang. Eklere bok skal en lete lenge etter

De tre siste sidene i boka gjør hele boka fantastisk, noe av det beste innen norsk samtidslitteratur! Dog jeg skal være enig at den er helt jævlig å lese, mye, mye værre enn american phsyco.

Av bøker som rett og slett ikke klarte å fange min interesse kan jeg vel nevne twillight (var vel sånn ca 10 år unna målgruppen), og the game av neil strauss. Makan til bortkasta tid.

Endret av donna julianna
Gjest Christabelle
Skrevet

'Sult' av Hamsun var forferdelig slitsom å lese. Fordansket norsk, ingen handling.. Jeg forstår ikke hva som gjør den boken så "klassisk" og "bra". Leste den forøvrig ferdig, men husker ikke mer enn at han skrev artikler og gikk rundt og hallusinerte. Vil noen fortelle meg meningen bak denne boken?

• 3 måneder senere...
Skrevet
- Bret Easton Ellis - American Psycho (det var vel ikke fordi det var kjedelig, men den var rett og slett for ekkel, jeg har litt for visuell fantasi opp i hodet mitt og fikk ikke de bildene vekk fra hodet på kveldene når jeg måtte legge meg)

Jeg ble så provosert første gangen jeg leste American Psycho at jeg brant den ! Leste den igjen noen år etter dette og fikk ville teorier i hodet om at Ellis antageligvis er en seriemorder selv som " hides in broad daylight..." :skravle:

En bok jeg ikke har greid å lese ut til mine venninners store skuffelse og vantro: Stieg Larssons " Menn som hater kvinner"...

" Bare fortsett å lese så skjønner du hvorfor den boka er så bra"! Men som sagt; har enda ikke greid å lese den ut... :sjenert:

Skrevet
Marian Keys - Sushi for nybegynnere Ok dette er jo sikker en av tidenes mest lettleste bøker, men har prøvd å lese den flere ganger uten å lykkes.

Jeg har lest alt av henne; syns hun tilbyr lett og god underholdning :)

Elsket Beatles.

Jeg også! En av mine absolutte favoritter! Tror jeg har lest den 10 ganger... :gjeiper:

Jeg begynte på "Hobbiten" en gang i min ungdom, og den er fortsatt ikke lest.

Dette er jo en fantastisk bok ! ( i mine øyne ) :fnise:

Ellers klarte jeg ikke å lese ferdig Sofies Verden, men var ganske ung da den kom, så har tenkt at jeg vil prøve den igjen en eller annen gang. Kanskje.

Liker begynnelsen av Sofies verden. Koselig og " sommergod " bok.

Og jeg klarer ikke å lese ferdig twilight-bøkene. Jeg er midt i det "mest spennende" i den første boken nå, men synes det er alt for lite driv.

Enig

Skrevet

De velvillige av Jonathan Littell.

Leste ferdig Alkymisten og bestemte meg for at jeg fra nå av skal holde meg langt unna Paulo Coelho..

Skrevet

Naiv. Super - Erlend Loe.

Tullebok. Var pensum på på ungdomsskolen, så jeg vet ikke hvordan det hadde vært å lese den idag.

Drageløperen - Khaled Hosseini.

Off, nei. Er generelt ikke glad i bøker hvor alt er trist og negativt og håpløst.

Skrevet

Har ikke hatt noen problemer med å komme meg igjennom de store, lange klassikerne, men av en eller annen grunn syntes jeg at Sofies verden var helt ubegripelig kjedelig... :murvegg:

Gjest hogwash
Skrevet

Heh, ser det er mange av mine favorittbøker folk ikke kommer seg igjennom, hurra for forskjellig smak :)

Mine problembøker:

-Kristin Lavransdatter

-Don Quijote

Problemforfattere:

-Lars Saabye Christensen

-Anne B Ragde

-Unni Lindell

Skrevet

Trådstarter nevner to av mine favorittbøker; L og American Psycho. Nå kommer jeg riktignok aldri til å lese sistnevnte igjen, og jeg ble ufattelig kvalm av den boka, men nettopp den reaksjonen den vakte i meg var så ufattelig sterk, at den likevel står der oppe som en solid leseropplevelse.

Jeg liker ikke å legge fra meg bøker, men jeg har lagt fra meg Bakgård av Ari Behn (selvom jeg syns Trist som faen var bra). I tillegg sluttet jeg midt i Prosessen av Kafka. Jeg måtte også gi opp Brick Lane av Monica Ali. Jeg kommer nok heller ikke til å lese ferdig Pride and Prejudice av Jane Austen.

For noen år siden sluttet jeg å lese Innocentia Park av Ambjørnsen, men etter et års tid tok jeg den opp igjen, og da likte jeg den utrolig godt! Lurer på hva jeg hadde opplevd i mellomtiden som gjorde at en handlingsløs bok kan bli spennende.

For tiden har jeg The Name of the Rose av Umberto Eco på vent. Har hatt pause et par års tid, men den skal til pers!

Skrevet

Jeg leser som oftest alltid ferdig bøker jeg begynner å lese, for velger mine bøker med omhu, men den ene som jeg absolutt ikke klarte å gjennomføre var Silmarillion av Tolkien.

Prøvde meg til og med på lydbok, men ikke pokker om jeg kom meg gjennom den.

Gjest Phoenix
Skrevet
Jeg er egentlig av den oppfatning om at jeg burde fullføre alle bøkene jeg begynner på, for de må jo gi meg noe? Men Twilight måtte jeg legge fra meg, jeg taklet ikke språket, og fikk helt noia av alle setningene som skurret i mine øyne. Tydeligvis har jeg gått glipp av noe :fnise:

..Må pinlig nok henge meg på den. Etter å ha sett filmen, greide ikke boka å gripe meg, slik den gjorde med resten av verden. Grunnen var vel at jeg allerede visste hva som skjedde, så jeg tenkte jeg kunne begynne på bok 2 i serien. Men da kom jeg jo fram til at New Moon ikke ble noe uten å ha lest Twilight, så jeg sitter litt fast der... En dag skal jeg gjennom serien, men den dagen blir ikke i dag.

Gjest På tide å rydde opp i kulturen&#
Skrevet

LASSO RUNDT FRU "F**KINGS" LUNA!

Makan til møkkabok skal man lete lenge etter!! Greit nok at den i sin tid skildret sex og kroppsvæsker men HERREMIIIN for et opphauset og over rated MAKKVERK skal man lete LENGE ETTER!

Boka er rett og slett et MAKK-VERK! Det er ikke mulig å argumentere i mot! Beklager! Når jeg i min ungdom klasket boka i kateteret og så læreren inn i hvitøyet og spurte hva han EGENTLIG syntes om boka, hvisket han til og med fram "jeg skulle gjerne fått igjen de timene av min eksistens som jeg brukte på den".

OG JEG KUNNE SØREN MEG IKKE SAGT DET BEDRE SELV!!!

Jeg blir suicidal av tanken på at jeg har brukt tid av mitt dyrebare liv på noe så tullete, "selvbiografisk" vås som Lasso rundt "retarded" Luna!!!

Det er på tide at man måker denne møkka ut av VGS pensumlista, og får inn noe som man faktisk lærer noe av å lese i skolen vel og merke!

Kultur-Norge gjør meg rett og slett kvalm! KVALM!!!!!!!!!

Tilber jo denne dritten, JA DRITTEN JA, som om det aldri har vært skrevet noe bedre!!!! ER DET MULIG!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...