B.A. Skrevet 10. august 2009 #81 Skrevet 10. august 2009 Sofies verden av Gaarder har jeg begynnt på mange ganger, men den klarer jeg bare ikke. Krig og fred av Tolstoj har jeg klart å holde ut til nesten 1/3, men den er så tung! Arsenikktårenet av anne ragde...orker jeg ikke å tenke på engang
Gjest lesehæsten Skrevet 12. august 2009 #82 Skrevet 12. august 2009 Boka Pi eller noe i den durn... de sies at den er bra etter de første 100 sidene men etter å ha prøvd ca 5 ganger så kommer jeg aldri lenger enn side 50.
Gjest EmilyLane Skrevet 12. august 2009 #83 Skrevet 12. august 2009 Sofies verden eEngler og demoner av Dan Brown, jeg klarte ikke å lese mer enn halvparten til tross for at den var min eneste underholding på en 13 timers lang flytur. Fatter ikke hva folk synes var så bra med den boka.
Solstorm Skrevet 12. august 2009 #84 Skrevet 12. august 2009 Jeg begynte på "Hobbiten" en gang i min ungdom, og den er fortsatt ikke lest.
Ellevill Skrevet 12. august 2009 #85 Skrevet 12. august 2009 (endret) Merkelig at man har så forskjellig smak. Jeg likte kjempegodt Ragdes Arsenikktårnet og familietriologien hennes! Og Erlend Loe har aldri skuffet meg! Engelen på det syvende trinnet synes jeg var kjempefin! Levi Henriksen - Babylon Badlands Har hørt mye skryt om denne, men Levi Henriksens skrivestil traff i alle fall ikke meg. Snø vil falle på snø som har falt av samme forfatter likte jeg kjempegodt. Men den du nevner prøvde jeg på lydbok, og jeg gadd ikk å høre mer etter en CD eller to. Ikke bare synes jeg det var kjedelig, men forfatteren leste selv. Og han høres så fryktelig usympatisk og sløv ut (NB: Jeg mener ikke at han er det, altså). Ellers er jeg kanskje en av de få som ikke orket å lese ut Vindenes skygge? Endret 12. august 2009 av Ellevill
Gjest Gjest_Invicta_* Skrevet 12. august 2009 #86 Skrevet 12. august 2009 Jeg klarte aldri å lese ferdig ringenes herre. Kom til side 100 ca.
eleit Skrevet 13. august 2009 #87 Skrevet 13. august 2009 Merkelig at man har så forskjellig smak. Jeg likte kjempegodt Ragdes Arsenikktårnet og familietriologien hennes! Og Erlend Loe har aldri skuffet meg! Engelen på det syvende trinnet synes jeg var kjempefin! Snø vil falle på snø som har falt av samme forfatter likte jeg kjempegodt. Men den du nevner prøvde jeg på lydbok, og jeg gadd ikk å høre mer etter en CD eller to. Ikke bare synes jeg det var kjedelig, men forfatteren leste selv. Og han høres så fryktelig usympatisk og sløv ut (NB: Jeg mener ikke at han er det, altså). Ellers er jeg kanskje en av de få som ikke orket å lese ut Vindenes skygge? Det var på lydbok jeg også prøvde å høre den.. Så det er jo mulig det var forfatterens lesestil som ikke treff meg, når jeg tenker meg om Vindens skygge likte jeg, men Englenes spill klarte jeg faktsik ikke lese ferdig..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. august 2009 #88 Skrevet 19. august 2009 Jeg måtte gi opp Unni Lindels "Mørkemannen". Jeg fant bare ikke tråden i den... En annen bok jeg slet stygt med var "Seierherren(e?)". Leste den da jeg var ung. De var tung, og jeg husker ingenting av den.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 19. august 2009 #89 Skrevet 19. august 2009 "House of Leaves". Kommer ikke på hvem som har skrevet den. Har begynt på den tre ganger, og kommer litt ut i boken, så bare gir jeg opp. Tror ikke jeg skal begynne en fjerde gang..
petrinematilde Skrevet 19. august 2009 #90 Skrevet 19. august 2009 Dag Solstad - uansett bok. Er det mulig å skrive kjedeligere?? Ringenes herre slukte jeg som fjortenåring, men da jeg skulle lese dem på nytt igjen nå, snart 25 år senere, måtte jeg bare gi opp. Smaken forandrer seg med alderen! Anne B.Ragde - Berlinerpoplene. Makan til babling. Og jeg forsøkte virkelig å like den!
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2009 #91 Skrevet 20. august 2009 Dag Solstad - uansett bok. Er det mulig å skrive kjedeligere?? Ringenes herre slukte jeg som fjortenåring, men da jeg skulle lese dem på nytt igjen nå, snart 25 år senere, måtte jeg bare gi opp. Smaken forandrer seg med alderen! Dag Solstad er jo kjempemorsom! Samme med L av Loe, husker at jeg humret godt av den. Det er ganske ofte at jeg begynner på bøker som jeg ikke leser ferdig av ulike årsaker, vanligvis fordi jeg tilfeldigvis begynner på en annen bok i stedet (leser kun én om gangen), og så blir de bare liggende. Som regel leser jeg bare de første kapitlene av disse bøkene. Av bøker som jeg bevisst har gitt helt opp kommer jeg på Ringenes Herre (ble heller ikke frelst av filmene), som jeg fort fant ut at ikke var noe for meg, og Halvbroren av Saabye Christensen som jeg syns var utrolig kjedelig. Og så er det jo bøker jeg aldri har begynt på en gang fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å lese dem ferdig, som Ulysses og Krig og Fred.
VirreVapp Skrevet 21. august 2009 #92 Skrevet 21. august 2009 Alkymisten... oppskrytt og kjeeeedelig...
amyrlinn Skrevet 24. august 2009 #93 Skrevet 24. august 2009 jeg begynte på the host av stephenie meyer, men den var ikke helt det store synes jeg. helt grei. men tok liksom så lang tid før det skjedde noe.
Gjest haren Skrevet 27. august 2009 #94 Skrevet 27. august 2009 fatso. den ble for kvalm for min smak - og når jeg så filmen så var jo igrunnen den passe ekkel den og - men mer morsom på ett vis. tja. berlinerpoplene lider jeg meg delvis gjennom - synes deler er interessant å lese, annet blir for langdrygt. tror ikke jeg gidder fullføre da den har stått på min "to do-list" i iallefall et halvår.....
Gjest Fisk73 Skrevet 29. august 2009 #96 Skrevet 29. august 2009 Urk. Bisettelsen av Lars S. Christensen. Elsket Beatles. Godtok Bly. Hatet Bisettelsen. Den er skrevet på en helt annen måte en de to første - og er rett og slett bare dum. Enig med deg, Bisettelsen var tung, men jeg leste den faktisk ferdig. "Nattdykk" av Kim Småge greide jeg aldri å lese mer enn side 3 av, mulig det var grunnet alder, men jeg har ikke orket å ta den opp igjen. "Fuglane" av Tarjei Vesaas.... Sleit meg gjennom høytopplesning av deler av den i ungdomsskolen, tenkte jeg skulle prøve å lese den noen år senere, men neida greier den ikke....
Spatula Skrevet 29. august 2009 #97 Skrevet 29. august 2009 "100 tak med hårbørsten før sengetid".. Boka begynte spennende, men etterhvert ble den bare heslig og jeg klarte ikke å tvinge meg til å lese den ferdig. Jeg brakk meg rett å slett av skildringene og hva den jenta gjorde frivillig med kroppen sin!
Gjest Simbelmynë Skrevet 29. august 2009 #98 Skrevet 29. august 2009 Skjønner meg ikke på de som ikke liker L eller Ringenes Herre! Jeg elsker begge de to bøkene. Lo meg ihjel av L og leste Ringenes Herre flere ganger etter hverandre. Men det er jo bare spennende at folk har forskellig smak Jeg kom meg ikke gjennom Lillelord-trilogien av Johan Borgen. Synes den første delen var drepende kjedelig. Jeg måtte også gi opp De tre musketerer av Dumas.
Aftensol Skrevet 29. august 2009 #99 Skrevet 29. august 2009 Jeg kom meg aldri gjennom Silmarillion av Tolkien... Det var rett og slett litt for mye info om navn osv til at jeg klarte å henge med... Kjenner en del som har begynt på den, men kun en som har lest den ferdig
Gjest Simbelmynë Skrevet 29. august 2009 #100 Skrevet 29. august 2009 Jeg kom meg aldri gjennom Silmarillion av Tolkien... Det var rett og slett litt for mye info om navn osv til at jeg klarte å henge med... Kjenner en del som har begynt på den, men kun en som har lest den ferdig Jeg har lest den ferdig og er veldig glad i den. Men jeg skjønner at noen av kapitlene kan bli langtekkelige, som f.eks. The Realms of Beleriand, men Beren og Luthien og Turin Turambar er kjempefine historier. Nå er Silmarillion mer en samlig av tekster som foregår i en fantasiskapt verden, enn en helhetlig historie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå