Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet ikke om det har vært en lignende tråd før, men jeg fant i hvert fall ikke og jeg kan heller ikke huske å ha sett en.

Så, inspirert av de andre hvilken-bok-trådene..

Har det vært bøker du har rett og slett ikke orket å lese ferdig?

For meg er det to bøker noen sinne:

- Erlend Løe - L (syntes det var bare tåpelig og teit)

- Bret Easton Ellis - American Psycho (det var vel ikke fordi det var kjedelig, men den var rett og slett for ekkel, jeg har litt for visuell fantasi opp i hodet mitt og fikk ikke de bildene vekk fra hodet på kveldene når jeg måtte legge meg)

Ellers er jeg nok en som tygger meg gjennom det meste :lol:

Endret av Bond
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha gitt opp en bok helt, men jeg slet veldig med Stephen Kings Misery - leste den da jeg var 13 år, og den havna i fryseren en del ganger ;)

Jeg slet også veldig med Elling-bøkene til Ingvar Ambjørnsen; de var på pensumlista vår i norsk på grunnkurs og jeg kan virkelig ikke fordra Ambjørnsen.

Var nesten så jeg ga opp Arsenikktårnet av Anne B Ragde også, men er egentlig glad jeg slet meg gjennom den, siden all handlingen er konsentrert på de siste 20 sidene ;)

Skrevet

Eneste boken jeg aldri leste ferdig var "Prosessen" av Franz Kafka.

Var veldig ung den gangen,da,men tror ikke jeg gjør noe nytt forsøk. :Gjesp:

Skrevet

Kjøpte meg en bok av Dostojevskij, tror de var "De besatte". Har fortsatt planer om en eller annen gang å komme meg igjennom den, men tror ikke det skjer med det første. Har prøvd et par ganger.

Er sikkert mange andre bøker jeg ikke har kommet meg igjennom og, men da er det sannsynligvis fordi de har vært for kjedelige, så de ikke har festet seg i hukommelsen min.

Gjest Gjest
Skrevet

Sofies Verden. Jeg skjønner rett og slett ikke hva det er folk liker med den boka.

Ringenes Herre. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har lånt den på biblioteket, men den går alltid tilbake ulest. Jeg greier ikke å leve meg inn i historien.

Focoults Pendel. Altfor tungt språk.

Skrevet
Sofies Verden. Jeg skjønner rett og slett ikke hva det er folk liker med den boka.

Det er en jeg ikke har kommet meg igjennom heller. Har den fortsatt stående i bokylla når jeg tenker meg om. Kanskje jeg skal prøve igjen, tror jeg bare har prøvd meg en gang på den...

Gjest Ingeniøren
Skrevet

Ringenes herre gav jeg opp rimelig kjapt, men hadde jo en mistanke før jeg begynnte at den ikke ville falle i smak.

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor Ut og stjele hester får så mye ros.

Skrevet

L av Elend Loe. Herregud - for en teit bok!

Ligge i grønne enger av Anne B. Ragde. Ja. faktisk. Men likte tv-serien veldig godt.

Nesten Hodejegerne av Jo Nesbø. Jeg klarte faktisk å lese hele, men det var virkelig på hengende håret. De første hundre sidene var pain. Resten av boka var heller ikke så mye å skrive hjem om.

Skrevet

Jeg har gjort et par fåfengte forsøk på å lese Ulysses, men makter det ikke. Utover det er det flere bøker jeg har gitt opp fordi de ikke har fenget, uten at jeg husker noen spesielle.

Skrevet (endret)

Nå kom jeg på en til, Sirenenes sang skrevet av Val Mcdermid. Samme som Bond og Psycho, så var den rett og slett for ekkel til å lese videre. Synes det er litt ekkelt å tenke på at forfatteren i det hele tatt klarer å tenke seg frem til sånne grusomheter... :tristbla:

Endret av Twink
Skrevet

Hadde lest "Beatles" og skulle fortsette på "Bly", men ble utrolig skuffa, så den står i bokhylla, delvis ulest. Kom meg ca. halvveis igjennom "1984" av Orwell også, men den var veldig slitsom å lese på sengekanten om kvelden :søvn:

Skrevet

Jeg leste de fire første Harry Potter bøkene, og så orket jeg ikke lese de tre siste.

Gjest soffy
Skrevet

Jeg klare ikke avslutte "the secret life of bees"

Skrevet
Jeg leste de fire første Harry Potter bøkene, og så orket jeg ikke lese de tre siste.

Da har du jo gått glipp av de beste!! :sjokkert:

Gjest Gjest
Skrevet

Som så mange andre - Ulysses. Synes ikke den er dårlig heller, heller litt fascinerende, det er bare at den ikke akkurat går framover i en retning... (eller, den gjør sikkert det, basert på tittelen og sånt skulle man jo tro det).

Halvbroren av Saabye Christensen greide jeg heller ikke å lese...

Og de fleste bøkene til Thure Erik Lund. Likte Elvestengfolket veldig godt, men de andre bøkene er så ordrike at jeg bare ikke greier, dessverre.

Også er det selvsagt endel bøker jeg har lagt fra meg før det har sagt stopp.

Skrevet

Hobbiten tror eg nok det var. Herregud, holdt på å bli gal etter de første 10-20 sidene, gav opp før boka blei satt fyr på.

Skrevet

P.S I love you av Cecelia Ahern - Dårlig, forutsigbar og sutrete kiosklitteratur

Dobbeltmann av Kim Småge - Språket hennes er grusomt kjedelig..

Gjest Gjest_Gjesteline_*
Skrevet

Siterer deler av svaret mitt fra en lignenede tråd.

"Korrigeringer" av Jonathan Franzen

- hvor all den positive omtalen kommer fra forstår jeg ikke, boken var et laaangt gjesp, og kunne vært fortalt på 150 sider, max.

"PS! Jeg elsker deg" av Cecilia Ahern

-oppskrytt og klisjeaktig kioskroman

"Tilbake til Riverton" av Kate Morton

-følte hele tiden at jeg hadde lst historien før, og at den var "stjålet" fra et sted, og da jeg leste eterordet forstod jeg hvorfor. Hun har hentet all sin inspirasjon fra bøker og filmer jeg forlengst har lest og sett, og liker godt, men hun har jo ikke klart å finne på en original historie av seg selv. Syns denne boken var en stor skuffelse, ikke minst fordi jeg forstod plottene etter å ha lest 50 sider i boken. Frarådes, men jeg leste den ut.

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Som så mange andre - Ulysses. Synes ikke den er dårlig heller, heller litt fascinerende, det er bare at den ikke akkurat går framover i en retning... (eller, den gjør sikkert det, basert på tittelen og sånt skulle man jo tro det).

Jeg må i grunn henge meg på denne jeg også. Syntes egentlig ikke at den var kjedelig heller, men et eller annet sted begynte jeg på en ny bok og da gikk den i glemmeboken. Jeg vet ikke helt, den fengslet meg liksom aldri, samtidig som jeg jo egentlig syntes at den var ganske interessant. Egentlig veldig merkelig, for jeg pleier aldri å gi opp en bok :fnise:

Kan egentlig ikke huske noen andre bøker jeg har gitt opp, jeg pleier gjerne å lide meg gjennom bøker. Har blant annet lest to Hemingway bøkern (for å faktisk kunne ha en mening om han), tiltross for at jeg egentlig synes at Hemingway er tidenes mest oppskrytte forfatter!

Skrevet

Ringenes Herre.

Utrolig langtekkelig og kjedelig. Led meg gjennom første del, så ork jeg ikke mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...