Thomas Andrè Skrevet 18. juli 2009 #1 Del Skrevet 18. juli 2009 Vi har booket et familierom denne helgen, på et relativt stort hotell i en stor by i Norge. Vi er to voksne og to tenåringer. Vi har fått tildelt et rom på rundt 20 kvm. Og det er forsåvidt greit, det er akkurat plass til fire senger her. Men det er ikke noe vindu her... Er det i det hele tatt lovlig?? Vi fikk beskjed om at hotellet var overbooket, så de har ikke noe annet rom ledig til oss... Altså, det er et vindu her, men det vender inn i en konferansesal. Så det er ikke mulig å lufte her. Airconditionen har stått på fullt siden vi kom hit klokka seks, og temperaturen står på minimum, men det er 28 grader her inne... og null luftemulighet... Skal man finne seg i sånt? Vi kom akkurat inn her etter å ha vært ute, og jeg kan si med en gang at det ikke blir mye soving her i natt. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twink Skrevet 18. juli 2009 #2 Del Skrevet 18. juli 2009 At det ikke er vindu mot utsiden kan du nok ikke klage på. Men at aircondition ikke fungerer, det hadde jeg ikke godtatt! Spesielt ikke om en familie på 4 skal sove der inne i 28 grader! Jeg hadde gått ned i resepsjonen og sagt at det var uakseptabelt slik det var nå. Om de er greie, kanskje de kan evt booke dere inn på et annet hotell? Nå aner jeg ingenting om hva man faktisk har rettigheter på altså, bare min personlige mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Andrè Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 18. juli 2009 hm takk for svar skulle gjerne visst litt mer om lovverket her. jeg kan ikke forstå at det skal være lov å leie ut rom uten vindu ut jeg da. hva hvis det blir brann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #4 Del Skrevet 18. juli 2009 Det skal være rømmingsveier fra et rom som skal brukes til soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 18. juli 2009 #5 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) hm takk for svar skulle gjerne visst litt mer om lovverket her. jeg kan ikke forstå at det skal være lov å leie ut rom uten vindu ut jeg da. hva hvis det blir brann? Det er dette jeg også reagerer på. Hva hvis det skulle oppstå brann. Jeg trodde man måtte ha en alternativ rømningsvei hvis det skulle bli brann, jeg. Edit: Når jeg tenker over det, så er det vel ikke lov å leie ut f.eks hybler uten godkjente rømningsveier. Det samme må da gjelde hotellrom? Endret 18. juli 2009 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twink Skrevet 18. juli 2009 #6 Del Skrevet 18. juli 2009 hm takk for svar skulle gjerne visst litt mer om lovverket her. jeg kan ikke forstå at det skal være lov å leie ut rom uten vindu ut jeg da. hva hvis det blir brann? Lovverket vet jeg dessverre ikke noe om... Har du prøvd å snakke med resepsjonen ang temperaturen? Vet det er flere hoteller som har vindu ut til insiden av hotellet, og ikke utsiden. Om jeg ikke husker helt feil så har både Grims Grenka og Royal Christiania i Oslo slike... på de nye båtene til Color Line kan man jo få "promenade-view", men der er jo ikke akkurat vinduene noe særlig til rømningsveier unsett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2009 #7 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva står det om rømningsveier på rommet? Det er nok ikke helt uvanlig med slike rom på hotell, men det er rart at de har prioritert dere som er så mange på rommet på en så dårlig måte. Så sent på kvelden er det vel lite de kan gjøre på eget hotell, men forsøk å få hotellet til å booke dere inn på et annet hotell i nærheten hvis mulig. Snakk med dem uansett, det kan være at det er mulig å gjøre noe med aircon? Neste gang - bekreft at dere kommer før kl 18 og fortell når dere bestiller at dere vil ha et rom med vindu ut i fri luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Andrè Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Eneste som står her om brann er: "Ved en eventuell brann, avvent informasjon fra personalet og hold døren til korridoren lukket" -og så er det en plansje med bilde av alle rommene i denne etasjen. Endret 18. juli 2009 av Thomas Andrè Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 18. juli 2009 #9 Del Skrevet 18. juli 2009 Er det et krav at vinduer på hotellrom skal kunne brukes som rømningsvei, da? Hotellvinduer kan ofte ikke åpnes (noe særlig) uansett, og befinner seg gjerne mange etasjer over bakken (uten noen brannstige el lignende utenfor) - så de duger vel som regel ikke som rømningsvei. At airconanlegget ikke funker hadde jeg definitivt tatt opp med resepsjonen - at det er 28 grader på rommet er ikke akseptabelt hvis rommet skal ha aircon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 19. juli 2009 #10 Del Skrevet 19. juli 2009 Nei, vinduer er nok ikke vanlig som rømningsvei på hoteller og dermed sikkert ikke noe krav heller da det som nevnt over her er mange hoteller med vinduer vendt innover. Nå er det jo en ny dag fra dere ankom - hvordan gikk det?? Ble det nytt rom? Nytt hotell? Eller har dere fått heteslag hele gjengen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Andrè Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 19. juli 2009 Det gikk bra med oss i natt og heldigvis har vi bare en natt her før vi skal videre. Vi orka ikke klage på noe, sørger heller for å skrive en skikkelig rapport i den derre svargreia som ligger her. Og så bor vi naturligvis aldri her igjen. Takk for svar folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Andrè Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 19. juli 2009 Så tok saken en ny vending. Vi mistet nettet på rommet, og prøvde å få de i resepsjonen til å fikse det via tlf. Da det ikke gikk ville de komme opp og prøve selv. Da jenta kom inn på rommet sa hun herreguuud så varmt det er her, her kan dere ikke bo stakkars, og vips tryllet hun frem et nytt rom til oss så nå har vi bråflyttet ned en etasje og fått et rom som er tre ganger så stort, og her koser vi oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #13 Del Skrevet 19. juli 2009 Det gikk bra med oss i natt og heldigvis har vi bare en natt her før vi skal videre. Vi orka ikke klage på noe, sørger heller for å skrive en skikkelig rapport i den derre svargreia som ligger her. Og så bor vi naturligvis aldri her igjen. Takk for svar folkens Ja hvorfor gi de på hotellet en sjanse til å rette opp det som er feil. Mye bedre å klage. Så tok saken en ny vending. Vi mistet nettet på rommet, og prøvde å få de i resepsjonen til å fikse det via tlf. Da det ikke gikk ville de komme opp og prøve selv. Da jenta kom inn på rommet sa hun herreguuud så varmt det er her, her kan dere ikke bo stakkars, og vips tryllet hun frem et nytt rom til oss så nå har vi bråflyttet ned en etasje og fått et rom som er tre ganger så stort, og her koser vi oss Så rart, en hotellansatt som tenker på gjestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 19. juli 2009 #14 Del Skrevet 19. juli 2009 Så tok saken en ny vending. Vi mistet nettet på rommet, og prøvde å få de i resepsjonen til å fikse det via tlf. Da det ikke gikk ville de komme opp og prøve selv. Da jenta kom inn på rommet sa hun herreguuud så varmt det er her, her kan dere ikke bo stakkars, og vips tryllet hun frem et nytt rom til oss så nå har vi bråflyttet ned en etasje og fått et rom som er tre ganger så stort, og her koser vi oss Så bra! Da er det jo bare å bli et par netter til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Andrè Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 19. juli 2009 Ja hvorfor gi de på hotellet en sjanse til å rette opp det som er feil. Mye bedre å klage. Så rart, en hotellansatt som tenker på gjestene. altså... vi bestemte oss for å ikke klage, fordi de sa hotellet var overbooket da vi kom. Når et hotell er så overbooket at de må putte oss inn på et lite trangt rom uten luft, antar jeg det er fullt. Så vi bestemte oss for å ikke lage kaos for noen, og heller skrive i tilbakemeldingen at vi ikke var fornøyde. Hverken mer eller mindre. Så kommer altså damen for å fikse nettet, og sier vi skal få nytt rom, og -og jeg siterer- " vi har noen familierom vi sitter og gnurer på skjønner dere" -så jeg innser jo at de har ledige rom selvom de påstår det er sprengfullt. Jeg har lært til en annen gang at fullt ikke betyr fullt. Jeg aner ingenting om hotelldrift, og innbildte meg at et hotell alltid vil gi gjestene det beste de har å tilby. Jeg tok feil, og har lært. I mellomtiden nyter jeg frisk luft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juli 2009 #16 Del Skrevet 19. juli 2009 altså... vi bestemte oss for å ikke klage, fordi de sa hotellet var overbooket da vi kom. Når et hotell er så overbooket at de må putte oss inn på et lite trangt rom uten luft, antar jeg det er fullt. Så vi bestemte oss for å ikke lage kaos for noen, og heller skrive i tilbakemeldingen at vi ikke var fornøyde. Hverken mer eller mindre. Så kommer altså damen for å fikse nettet, og sier vi skal få nytt rom, og -og jeg siterer- " vi har noen familierom vi sitter og gnurer på skjønner dere" -så jeg innser jo at de har ledige rom selvom de påstår det er sprengfullt. Jeg har lært til en annen gang at fullt ikke betyr fullt. Jeg aner ingenting om hotelldrift, og innbildte meg at et hotell alltid vil gi gjestene det beste de har å tilby. Jeg tok feil, og har lært. I mellomtiden nyter jeg frisk luft Ja ...? Da er det vel noen som har sagt de skal komme og ikke kommet, eller de har fått klargjort noen rom de ikke trodde de greide å få klar. Man skal alltid la servicepersonell få en sjanse til å rette opp feil for å rette feil er langt bedre enn å behandle klager i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #17 Del Skrevet 19. juli 2009 Ja ...? Da er det vel noen som har sagt de skal komme og ikke kommet, eller de har fått klargjort noen rom de ikke trodde de greide å få klar. Man skal alltid la servicepersonell få en sjanse til å rette opp feil for å rette feil er langt bedre enn å behandle klager i ettertid. Men det som mest sannsynlig ville ha skjedd er jo at de måtte ha bodd på det lille rommet til de sjekket ut. Det var jo bare "flaks" at internettet sluttet å fungere så det kom noen ansatte dit å fikk selv erfart hvor varmt det var der. Jeg tror ikke de plutselig hadde banket på døren og uten videre gitt de ett nytt rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juli 2009 #18 Del Skrevet 19. juli 2009 Men det som mest sannsynlig ville ha skjedd er jo at de måtte ha bodd på det lille rommet til de sjekket ut. Det var jo bare "flaks" at internettet sluttet å fungere så det kom noen ansatte dit å fikk selv erfart hvor varmt det var der. Jeg tror ikke de plutselig hadde banket på døren og uten videre gitt de ett nytt rom. Banket på døren? Man tar en tur ned i resepsjonen og forteller at aircon ikke virker og at rommet er uten vindu og at de er mange der inne - finnes det en løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 19. juli 2009 #19 Del Skrevet 19. juli 2009 altså... vi bestemte oss for å ikke klage, fordi de sa hotellet var overbooket da vi kom. Hotell er egentlig aldri fullbooket som i at ingen rom er ledige, det er bare et begrep de bruker. De aller fleste hotell har alltid et par rom i baklomma i tilfelle det ene eller andre skulle skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #20 Del Skrevet 19. juli 2009 Banket på døren? Man tar en tur ned i resepsjonen og forteller at aircon ikke virker og at rommet er uten vindu og at de er mange der inne - finnes det en løsning? De hadde prøvd det men fått beskjed om at hotellet var overbooket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå