Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. juli 2009 #41 Skrevet 22. juli 2009 Ser dere ikke at dette faktisk er personer som faktisk lider fordi de har mangel på penger og mat?? Disse burde imidlertid tilbys tilstrekkelige gode kår i Norge så de slapp å ydmyke seg ved å gå og tigge om penger. Spesielt romfolket har vært forfulgt og diskriminert i Norge til alle tider. Den norske stat skylder å gi disse menneskene mulighet til å leve etter sin tradisjon uten at dette forutsetter at de må tigge til livets opphold. Og ellers så har du det bra!
Gjest kvinnerkvinner Skrevet 22. juli 2009 #42 Skrevet 22. juli 2009 En annen utspekulert måte de bruker er jo å gå med krykker og stokker og det som er, og halte og skjelve noe fryktelig. Stakkars, de har jo brukket begge bena omtrent. Pussig hvordan man kan se den samme personen en halvtime senere, da helt frisk og fin. Et mirakel! Stemmer, de har nemlig planleggingsmøte på hjørnet ved jobben min hver morgen, en 10 - 15 stykker. Der avgjøres hvem som skal sitte hvor og hvem som skal gjøre hva. Flere av banden får plutselige skjelvinger i kroppen og går med stokk og krykker når de går derfra. Jeg har og lagt merke til at pengene de tigger blir hentet av personer som kommer kjørende i bil, da får de matpakke og litt røyk før de fortsetter vakten sin. Har sett de true gamle mennesker for å penger, de går etter deg og roper og er direkte ufyselige. Dessverre er det mange som gir de penger slik at det er lukrativt for de å fortsette.
Gjest Marlo Skrevet 22. juli 2009 #43 Skrevet 22. juli 2009 En gjest skrev; -- Ser dere ikke at dette faktisk er personer som faktisk lider fordi de har mangel på penger og mat?? Disse burde imidlertid tilbys tilstrekkelige gode kår i Norge så de slapp å ydmyke seg ved å gå og tigge om penger. Spesielt romfolket har vært forfulgt og diskriminert i Norge til alle tider. Den norske stat skylder å gi disse menneskene mulighet til å leve etter sin tradisjon uten at dette forutsetter at de må tigge til livets opphold. -- Da tror jeg ikke du vet mye om disse menneskene. De nekter barna å gå på skole, de vil ikke ta jobber eller i det hele tatt melde seg arbeidslöse ... eller faktisk, de kan godt melde seg arbeidslöse så lenge de ikke trenger å jobbe, så fort de får beskjed om å ta en jobb så dropper de helt dagpenger istedenfor. De velger SELV å tigge da dette er lukrativt for dem. De får, som alle andre innvandrere i Norge, servert sosialpenger, skoletilbud, leiligheter m.m. rett i fanget, men de velger bort alt som ikke passer dem selv.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. juli 2009 #44 Skrevet 22. juli 2009 En gjest skrev; -- Ser dere ikke at dette faktisk er personer som faktisk lider fordi de har mangel på penger og mat?? Disse burde imidlertid tilbys tilstrekkelige gode kår i Norge så de slapp å ydmyke seg ved å gå og tigge om penger. Spesielt romfolket har vært forfulgt og diskriminert i Norge til alle tider. Den norske stat skylder å gi disse menneskene mulighet til å leve etter sin tradisjon uten at dette forutsetter at de må tigge til livets opphold. -- Da tror jeg ikke du vet mye om disse menneskene. De nekter barna å gå på skole, de vil ikke ta jobber eller i det hele tatt melde seg arbeidslöse ... eller faktisk, de kan godt melde seg arbeidslöse så lenge de ikke trenger å jobbe, så fort de får beskjed om å ta en jobb så dropper de helt dagpenger istedenfor. De velger SELV å tigge da dette er lukrativt for dem. De får, som alle andre innvandrere i Norge, servert sosialpenger, skoletilbud, leiligheter m.m. rett i fanget, men de velger bort alt som ikke passer dem selv. Disse sigøynerne (som jeg fortsatt kaller dem selv om det ikke er PK) er ikke innvandrere til Norge. De kommer hit på tigger-/tyveriferder og det kan de gjøre fordi de kommer fra Romania som er medlem av Schengen-avtalen, og innen Schengen er det fri flyt.
Gjest Marlo Skrevet 22. juli 2009 #45 Skrevet 22. juli 2009 Mange av dem er jo innvandrere som er bosatt i Norge. Hovedmannen/sigöynerkongen bodde jo her i Norge - i Oslo, og "prinsen" har jo tatt over. Så når det gjelder sigöynere, så er det ikke snakk om noen "bölge" som kommer og går. Mange andre derimot kommer og går i bölger.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. juli 2009 #46 Skrevet 22. juli 2009 Mange av dem er jo innvandrere som er bosatt i Norge. Hovedmannen/sigöynerkongen bodde jo her i Norge - i Oslo, og "prinsen" har jo tatt over. Så når det gjelder sigöynere, så er det ikke snakk om noen "bölge" som kommer og går. Mange andre derimot kommer og går i bölger. Nei, de sigøynerne som du møter som tiggere og rose- og "gull"selgere er ikke tilhørende til Norge. Ring og sjekk hos politiet hvis du ikke tror meg.
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 22. juli 2009 #47 Skrevet 22. juli 2009 1. Ja, aggressive tiggere, og spesielt roseselgere er utrolig irriterende, og virksomheten burde absolutt forbys. 2. Løsgjengerloven ble opphevet i 2006, etter et forslag fra Høyre i 2005. 3. Kanskje ikke så viktig, men jeg får vondt i øynene av å lese "romenere". Det heter rumenere. Eh, nei det var Inga Marte (SV) som ville oppheve løsgjengerloven. http://arkiv.sv.no/partiet/stortingsgruppe...aFile70037.html Dok.nr.8:91 (2003-2004) Forslag fra stortingsrepresentant Inga Marte Thorkildsen om å oppheve forbudet mot tigging Innst.S.nr.48 (2004-2005) Innstilling fra justiskomiteen om forslag fra stortingsrepresentant Inga Marte Thorkildsen om å oppheve forbudet mot tigging
Malum Skrevet 23. juli 2009 #48 Skrevet 23. juli 2009 Eh, nei det var Inga Marte (SV) som ville oppheve løsgjengerloven. http://arkiv.sv.no/partiet/stortingsgruppe...aFile70037.html Dok.nr.8:91 (2003-2004) Forslag fra stortingsrepresentant Inga Marte Thorkildsen om å oppheve forbudet mot tigging Innst.S.nr.48 (2004-2005) Innstilling fra justiskomiteen om forslag fra stortingsrepresentant Inga Marte Thorkildsen om å oppheve forbudet mot tigging Ja, mange vil mene at SV sto bak, men meg bekjent var det Inga Marte Thorkildsen som kun formelt fremmet et forslag som opprinnelig kom fra Høyresiden. En samlet justiskomité, med representanter fra Ap, Høyre, Frp, Krf og SV stilte seg for øvrig bak forslaget. SV alene har aldri hatt, og kommer nok aldri til å få, såpass makt at de kan skalte og valte med lover etter eget forgodtbefinnende http://www.blv.no/innenriks/article3669044.ece http://no.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8sgjengerloven
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #49 Skrevet 23. juli 2009 Jeg ble spyttet på av en tigger her en dag, da jeg gikk forbi henne uten å gi penger. Utrolig irriterende at man ikke kan gå i fred på gaten uten å ha valget mellom å få en spyttklyse etter seg, eller å gi av egne penger som jeg faktisk har jobbet for.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #50 Skrevet 23. juli 2009 Hva har Norge gjort mot disse menneskene? er derer helt sikker på at det er så lett for dem å få seg en jobb? hvor stammer de fra, kjenner dere livshistorien?
Gjest Gjest_Seigmann_* Skrevet 24. juli 2009 #52 Skrevet 24. juli 2009 De mest påtrengende tiggerne langs Karl Johan og ellers i Oslo sentrum synes jeg faktisk ikke er sigøynerne, men heller selgerne som oppsøker folk på gata og skal overtale deg til å bytte telefonabonnement, melde deg inn på Elixia, støtte Leger Uten Grenser, kjøpe Omega-3, osv. Sigøynerne er så slitne og ødelagte i ryggen at de bare sitter der og stottrer fram et ynkelig "please" mens de rasler lett i tiggekoppen med noen småmynter i. Å gå ned Karl Johan er blitt reine slalomløypa for å unngå alle selgerne. Synes forøvrig det ikke blir helt riktig å omtale disse øst-europeiske tiggerne for romani. Tatere er også romani, men taterne flyr ikke rundt og tigger penger overalt. Kall en spade for en spade. Det er kun sigøynerne som holder på med dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå