Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 20. juli 2009 #21 Skrevet 20. juli 2009 Før var jo dette forbudt, men etter at SV opphevet løsgjengerloven, ble det fritt frem for alle...
Rosenrød Skrevet 20. juli 2009 #22 Skrevet 20. juli 2009 De er skikkelig plagsomme her hvor jeg bor også. Slutt å gi til dem, folkens!!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #23 Skrevet 20. juli 2009 Jeg gir alldri til tiggere. Om alle gjorde som meg vil dem snart forsvinne Helt enig. Jeg begriper ikke folk som gir.
Gjest Marlo Skrevet 20. juli 2009 #24 Skrevet 20. juli 2009 Nå kan det väre slik at enkelte mennesker föler seg så presset at de gir for å kunne slippe unna. Synd, for da vet de jo at taktikken fungerer, men det er desverre ikke alle mennesker som tör å stå imot i frykt for hva som kan gjöres.
Malum Skrevet 20. juli 2009 #25 Skrevet 20. juli 2009 (endret) 1. Ja, aggressive tiggere, og spesielt roseselgere er utrolig irriterende, og virksomheten burde absolutt forbys. 2. Løsgjengerloven ble opphevet i 2006, etter et forslag fra Høyre i 2005. 3. Kanskje ikke så viktig, men jeg får vondt i øynene av å lese "romenere". Det heter rumenere. Endret 20. juli 2009 av Bodillen
Gjest Purple Haze Skrevet 20. juli 2009 #26 Skrevet 20. juli 2009 Tiggere er en ting, da sier jeg bare nei og haster videre. Hadde derimot en ekkel opplevelse på en rasteplass for noen år siden. En gjeng nærmest kastet seg over oss, i det vi gikk ut av bilen for å strekke på bena. De skulle selge oss "gull", og ga seg ikke samme hva vi sa og gjorde. Den ene damen hang inn i bilen, slik at jeg ikke fikk lukket igjen bildøren. Messet og gråt om mat til barna, og var utrolig innpåsliten. Jeg måtte til slutt regelrett dytte henne vekk, slik at vi fikk kjørt videre. Veldig ubehagelig, da jeg var alene i bilen med to barn. Vi stoppet ikke mer på den turen.
Gjest milkyway Skrevet 20. juli 2009 #27 Skrevet 20. juli 2009 (endret) Hvorfor rapper dere ikke bare rosen og løper? :-D Action i hverdagen! Neida, dette har jeg bare gjort en gang. Ellers bare tramper jeg i bakken foran dem og sier HUSJ, og en eller to ganger har kjæresten min faktisk kjøpt en rose til meg. Hvorfor går de ikke på nav og skaffer seg jobb? Det gjorde jeg da jeg var arbeidsledig! Endret; og hvis de ikke har oppholdstillatelse og nav ikke er noe alternativ, hva faen gjør de rundt i gatene i norge?? Endret 20. juli 2009 av milkyway
Gjest ts Skrevet 20. juli 2009 #28 Skrevet 20. juli 2009 Hvorfor rapper dere ikke bare rosen og løper? :-D Action i hverdagen! Neida, dette har jeg bare gjort en gang. Ellers bare tramper jeg i bakken foran dem og sier HUSJ, og en eller to ganger har kjæresten min faktisk kjøpt en rose til meg. Hvorfor går de ikke på nav og skaffer seg jobb? Det gjorde jeg da jeg var arbeidsledig! Endret; og hvis de ikke har oppholdstillatelse og nav ikke er noe alternativ, hva faen gjør de rundt i gatene i norge?? Jeg har lest i Romsdals Budstikke at flere av de ble kontrollert av politiet ang manglende tillatelse: http://www.rbnett.no/article/20090715/KULTUR03/111393371 Legg merke til i avisreportasjen,- at de har kart over festivaler i Norge som er snille og ikke snille!!! Jeg blir så overgitt! At det går an!!!
Gjest milkyway Skrevet 20. juli 2009 #29 Skrevet 20. juli 2009 De er noen sleipe jævler. Her i kristiansand henger de over gjerdene på cafeer, avogtil kommer de inn, og ikke minst plasserer de seg strategisk utenfor bla. plussbanken og hyler til alle som har vært og hentet penger. Penger de har tjent med ARBEID, ikke sitte på ræva og si pleeease pleeease, my baby is hungry etterfulgt av i need cocaine! FUCK OFF jævla pakk faen nå blir jeg så sur at jeg snart banner!!!
Filur Skrevet 20. juli 2009 #30 Skrevet 20. juli 2009 En gutt på 8-9 dyttet en rose i hendene på meg mens jeg sto og ventet på bussen. -"present! present!" Man blir så satt ut, for det er jo yderst sjarmerende å få rose av en liten gutt, samtidig som man vet akkurat hva det faktisk dreier seg om. Tror det er veldig effektivt å bruke barna. Jeg sliter iallefall da. Han dro såklart fram en lapp, men da gjorde jeg kort prosess og rakte lapp og rose tilbake med et kontant nei. Men jeg følte meg jo skikkelig gnien der jeg sto.. Jeg klarer for det meste å si nei til sånne som åpenbart er organiserte, men jeg husker en kveld litt før kl.12 i jan/feb. Da sto jeg og å ventet på bussen. Da kom en blond, norsk jente bort til meg og spurte om jeg hadde noen kr. Det var så sykt kaldt, hun var så tynnkledd, og så dradd. Hun må ha vert yngre enn meg.. Da klarer ikke jeg å si nei, uansett..
Meaty Skrevet 21. juli 2009 #31 Skrevet 21. juli 2009 En annen utspekulert måte de bruker er jo å gå med krykker og stokker og det som er, og halte og skjelve noe fryktelig. Stakkars, de har jo brukket begge bena omtrent. Pussig hvordan man kan se den samme personen en halvtime senere, da helt frisk og fin. Et mirakel!
Gjest Raggy Skrevet 21. juli 2009 #32 Skrevet 21. juli 2009 Vi var på konsert i Oslo i fjor sommer. I pausa var vi ute å tok oss en røyk. Der var den ei kone med skaut, hun hadde lighter og ville gjerne gi oss fyr. Det eneste hun sa var "barna. Hun ville så klart ha penger. Jeg bare avfeide henne så hun gikk videre etterhvert, men jeg kan forstå at det kan være vanskelig for folk å avise disse menneskene som er temmelig pågående.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. juli 2009 #33 Skrevet 21. juli 2009 1. Ja, aggressive tiggere, og spesielt roseselgere er utrolig irriterende, og virksomheten burde absolutt forbys. 2. Løsgjengerloven ble opphevet i 2006, etter et forslag fra Høyre i 2005. 3. Kanskje ikke så viktig, men jeg får vondt i øynene av å lese "romenere". Det heter rumenere. Ad punkt 3: Irriterte meg også dette med romenere. Ved nærmere ettertanke er det imidlertid kanskje ikke så galt likevel. Riktig er det ikke, men: Det er vel ikke de etniske rumenerne som er problemet, men sigøynere derfra. Nå skal det jo ikke hete sigøyner lenger, men person tilhørende rom-folket. Så romenere blir vel ikke helt galt (hvis man legger godviljen til altså).
Malum Skrevet 21. juli 2009 #34 Skrevet 21. juli 2009 (endret) Ad punkt 3: Irriterte meg også dette med romenere. Ved nærmere ettertanke er det imidlertid kanskje ikke så galt likevel. Riktig er det ikke, men: Det er vel ikke de etniske rumenerne som er problemet, men sigøynere derfra. Nå skal det jo ikke hete sigøyner lenger, men person tilhørende rom-folket. Så romenere blir vel ikke helt galt (hvis man legger godviljen til altså). Vel, hvis man har innmari mye godvilje, så kanskje. Jeg pleier ikke ha så mye av sånt. Jeg vet ikke helt hva de har ment her, jeg - mennesker fra Romania eller mennesker av romfolket? Muligens en sammenblanding? Romfolket er bosatt over store deler av verden, men Romania har jo den største populasjonen, kanskje det av den grunn er sånn at noen oppfatter begrepene rumenere/romfolk som samme greie, eller at de kun finnes i Romania? I min bok heter det rumenere, sigøynere/av romfolket eller rumenske sigøynere. Endret 21. juli 2009 av Bodillen
tineline Skrevet 21. juli 2009 #35 Skrevet 21. juli 2009 Nå er det jo slik at det finnes lovbestemmelser som skal forhindre at "løsgjengeres" oppførsel griper inn i privatlivets fred. Det er meningen at slik oppførsel ikke skal provosere eller forstyrre i gatebildet. Jeg finner ikke bestemmelsen i farta, men syns det er rart at dette ikke er tatt opp av mediene!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. juli 2009 #36 Skrevet 21. juli 2009 Vel, hvis man har innmari mye godvilje, så kanskje. Jeg pleier ikke ha så mye av sånt. Jeg vet ikke helt hva de har ment her, jeg - mennesker fra Romania eller mennesker av romfolket? Muligens en sammenblanding? Romfolket er bosatt over store deler av verden, men Romania har jo den største populasjonen, kanskje det av den grunn er sånn at noen oppfatter begrepene rumenere/romfolk som samme greie, eller at de kun finnes i Romania? I min bok heter det rumenere, sigøynere/av romfolket eller rumenske sigøynere. Jeg pleier heller ikke ha så mye godvilje. Skjønner ikke hva som gikk av meg i dag. :klø: Kanskje jeg har litt feber? Det som jeg synes er leit, er at disse personene ofte omtales som rumenere, og som sagt, det er ikke etniske rumenere vi her snakker om. Jeg er forresten så lite PK at jeg fortsatt sier sigøyner jeg. Romfolk: for meg synes jeg det lyder som noen som kommer fra outer space.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #37 Skrevet 21. juli 2009 Ser dere ikke at dette faktisk er personer som faktisk lider fordi de har mangel på penger og mat?? Disse burde imidlertid tilbys tilstrekkelige gode kår i Norge så de slapp å ydmyke seg ved å gå og tigge om penger. Spesielt romfolket har vært forfulgt og diskriminert i Norge til alle tider. Den norske stat skylder å gi disse menneskene mulighet til å leve etter sin tradisjon uten at dette forutsetter at de må tigge til livets opphold.
Gjest Purple Haze Skrevet 21. juli 2009 #38 Skrevet 21. juli 2009 Ser dere ikke at dette faktisk er personer som faktisk lider fordi de har mangel på penger og mat?? Disse burde imidlertid tilbys tilstrekkelige gode kår i Norge så de slapp å ydmyke seg ved å gå og tigge om penger. Spesielt romfolket har vært forfulgt og diskriminert i Norge til alle tider. Den norske stat skylder å gi disse menneskene mulighet til å leve etter sin tradisjon uten at dette forutsetter at de må tigge til livets opphold. Vel, jeg tar meg den friheten å være uenig med deg her. At de skal leve etter sin tradisjon er helt ok, men innebærer det å tigge, være frekke som f..., og generelt plage omgivelsene sine? Dessuten bør de, i likhet med alle oss andre, følge norsk lov. De sender ikke barna sine på skole, ergo får ingen noen utdannelse, og får heller ikke jobb. Dermed kan de ikke bidra til samfunnet på noen som helst måte. Snarere tvert i mot, så blir det en hel samfunnsgruppe som kun lever på trygd og tigging. Kall meg gjerne hard, men jeg mener at en må yte for å kunne nyte.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2009 #39 Skrevet 21. juli 2009 Den norske stat skylder å gi disse menneskene mulighet til å leve etter sin tradisjon uten at dette forutsetter at de må tigge til livets opphold. Deres tradisjon er å tigge. Samt stjele, svindle og generelt lage faenskap. Sigøynere tilbys boliger (som de nekter å bo i), utdanning (som de nekter å ta) og mange andre velferdsgoder som de bare utnytter. Ikke rart sigøynere er Europas mest forhatte folkeslag.
Gjest lei Skrevet 21. juli 2009 #40 Skrevet 21. juli 2009 Finner tigging generelt utrolig uhøflig og frekt. Fremmede som kommer bort og nærmest krever at vi skal gi VÅRE penger som VI har tjent på et ærlig vis (forhåpentligvis), slik at de organiserte tiggerene kan gni seg i hendene etterpå. Ingen skal måtte tigge i Norge. Selv ikke de som kommer her gjennom turistvisum om sommeren. Også disse kan få seg en jobb, enten som jordbærplukker eller i et vaskepersonell. Noe som også kan betraktes som betenkelig er at mange av disse har råd til billetten til Norge, men når de først kommer hit eier de bare det de står og går i. Nei takk til tiggere. Jeg har nok med å betale skatt for at mennesker i Norge skal kunne snyte trygdepenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå