Gå til innhold

fedrekvote

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_skuffet_*
Skrevet

Er nylig separert og har avtalt fedrekvote 6 uker i løpet av høsten. Dette er vel kjent for mor og ble gjort mens vi var gift.

Problemet nå er at mor ikke vil la meg (far) og barnet være sammen i disse 6 ukene som er oppdelt i ukeslange perioder.

Kan mor nekte en avtalt fedrekvote ?

Vil legge til at det er ingenting som tilsier at jeg er uegnet,ikke kjenner barnet eller at barnet ikke har det trygt og godt hos meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet. Ta kontakt med familievernskontoret, der får du nok rett svar.

Men, tror nok at hun ikke kan nekte deg dine 6 uker.

Personlig skjønner jeg ikke mødre som nekter å la far få samvær/permisjon med sine barn.

Barn er noe vi lager sammen og har ansvaret for sammen. Barna er like mye mine, som far til barna

Selv benytter jeg tiden jeg er alene til å ha litt egenpleie, treffe venninner, gå på kino osv. Og så blir det så ekstra koselig å se de igjen :hjerte:

Skrevet

Når mor og far ikke er sammen så tilfaller kvoten mor om det ikke gjøres spesialavtale på det.

Skrevet
Når mor og far ikke er sammen så tilfaller kvoten mor om det ikke gjøres spesialavtale på det.

Er det virkelig sannt ??????????

Kan ikke barn få den forhåndsbestemte tiden sammen med sin far ????

I så fall er det igjen et GROVT overtramp mot barn.

Skrevet

Men her har jo mor og far hatt en avtale, om så muntlig s skulle den vel være bindende egentlig?

TS: står det ikke i permisjonspapirene dere har fyllt ut heller?

Søk kontakt med familievernkontoret som tipset om over her, dette burde virkelig gå an å få til! Hvis ikke blir jeg nok en gang sjokkert og sint på det elendige systemet.

La oss gjerne høre hvordan det går! Ikke gi deg på dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...