Gå til innhold

Vil ikke ha utdrikkingslag...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min samboer og jeg skal gifte oss.

Valget av forlovere er klart. Vi har ikke spurt ennå, men er ganske sikre på at de stiller opp.

På grunn av forskjellige omstendigheter, har verken min samboer eller jeg lyst på utdrikkingslag.

Det vi derimot kunne tenkt oss, er en hyggelig kveld ute på byen samlet sammen med de vennene som har anledning til å bli med. En slags bli-kjent kveld siden vennene våre kommer fra hver sin del av landet.

Hva sier vi til forloverne? Vil de ta det ille opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde da ikke være noe problem! Snakk med forloverne, så ordner dette seg sikkert.

En venninne av meg hadde utdrikningslag der hun kledde seg ut, drakk på aker brygge osv osv - jeg og mine venninner syntes det var drit harry og snakket en del om hvordan vi ville ha våre utdrikningslag. et par år etter hadde jeg mitt utdrikningslag (i våres) og da visste min forlover akkurat hva jeg ønsket og ikke ønsket. Jeg kledde meg ikke ut, vi gjorde ting jeg syntes var morsomt og til slutt kjørte vi i limosin til en venninne og spiste reker og drak hvitvin og drinker og danset. Veldig morsomt for meg - andre ville kanskje hatt det mer rølpete.

Jeg er sikker på at forloverne deres ønsker å lage utdrikningslag/kveld ute som dere setter pris på.

Skrevet

Det bør ikke være vanskeligere enn å si fra til dem!! Forloverne er gjerne ens beste venner, og de ønsker da ikke noe annet enn at dere skal ha det bra!!?!

Selv var jeg absolutt ikke interessert i noe 'utdritings-kalas' med masse rølp. Min forlover er min beste venninne gjennom 17 år, og vi setter hverandre ufattelig høyt, og deler svært mye. Samtidig er vi ganske ulike, så når det ble snakk om utdrikkingslag ble jeg en smule skeptisk. Det oppfattet hun, og sa: "Kjære det - slapp TOTALT av - jeg kjenner deg og du kjenner meg, for å si det sånn..." Og det ble en fantastisk morsom dag! Hun hadde ordna med ridetime (2 timer ble det vel - kjempegøy!), besøk på bondegård der jeg fikk gjøre alt mulig rart, dessuten hadde hun invitert flere venninner på 'barneselskap', med sjokoladekake, brus og smellbongbonger... Og på kvelden lagde vi god mat og slappet av hjemme hos henne... En helt topp dag! :D

Dette ble langt, men poenget mitt er at forloverne gjerne tar mer hensyn enn man frykter... Så hvis dere sier dere ikke vil ha, tror jeg de er tilfredse med det.

PS: Vi hadde en 'bli-kjent-fest' kvelden før bryllupet, der våre venner fikk møte hverandre og 'bryte isen'. Vi grillet og koste oss i mine foreldres digre hage, og det var absolutt en suksess!! Tonen dem imellom på selve dagen var meget avslappet og uhøytidelig, noe jeg tror alle satte stort pris på. Anbefaler altså dette! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...