Miss moneypenny Skrevet 20. mars 2010 #1601 Del Skrevet 20. mars 2010 Takk for synspunkter! Det er vel egentlig sånn jeg tenker også, pluss at jeg ikke kan forstå at han er villig til å ta sjansen på å være full når hun blir født. For en ting er helt sikkert, er han det så går han glipp av det store øyeblikket, ingen full man får komme inn når jeg føder! Jeg tror han skjønner selv også at det ikke er lurt, men samtidig tenker han at sjansen for at det skjer i natt er veldig liten, og det er den jo forsåvidt og. Vi har ikke snakket så mye mer om det, så jeg vet ikke helt hva det blir til jeg. Får ikke bestemt meg for om jeg syns det er greit eller ikke, og han har ikke sagt noe mer. Clebra, så fint å lese om hvor mye du nyter mamma-tilværelsen og den lille tulla :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 20. mars 2010 #1602 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg er glad fødselen ikke startet mens mannen var bortreist fra 8.-12 mars . Han var "bare" 4-5 timer unna, men når fødselen tok 2 timer hadde det hjulpet lite Her fikk han lov å ta seg ei øl og et glass vin på fredags og lørdagskveldene, men ikke noe fyll Vi har verdens snilleste baby på dagtid - sover og spiser bare. I går var jeg nok litt overmodig, og gjorde masse husarbeid mens han sov. Det viste seg å være min siste sjangse til å ta en hvil, og han holdt det gående til ... etter midnatt en gang.. vi sovna mens han fikk pupp begge to DA var jeg trøtt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 20. mars 2010 #1603 Del Skrevet 20. mars 2010 Miss Moneypenny: Bor dere langt unna sykehuset? Jeg hadde ikke hatt problemer med det så lenge han kun holdt seg til øl og ikke ble dårlig, bare i godt humør. Når adrenalinet kicker inn så er han edru igjen på null komma niks skulle det skje noe! Dog, det avhenger av at dere kan ta taxi og at du vet han klarer å oppføre seg når han drikker litt. Er han en av de som når han først drikker ikke har kontroll ville jeg nok vært betenkt... Vi hadde økedøgn i går vi... Slitsomt! Det var 12 timer der han ikke kunne være vekke fra meg, prøvde å legge ham ned, men da bare gråt han. Sov kanskje 5 min i armene mine før han måtte vugges og mates! Han "døde" av utslitthet rundt 5 i dag morges, og har endelig roet seg! Håper ikke det blir mange slike dager altså... Gråt ikke mye, men jeg kunne jo ikke gjøre noe, spise, sove eller bevege meg Fått bronkitt opp i det hele også, men heldigvis hjalp pencillinen med en gang... Nå er han helt uskyldig og engleaktig igjen da, så alt blir jo glemt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 20. mars 2010 #1604 Del Skrevet 20. mars 2010 Det høres slitsomt ut, Serenity! Jeg håper det ikke går over mange dager. Miss Moneypenny: Bor dere langt unna sykehuset? Jeg hadde ikke hatt problemer med det så lenge han kun holdt seg til øl og ikke ble dårlig, bare i godt humør. Når adrenalinet kicker inn så er han edru igjen på null komma niks skulle det skje noe! Dog, det avhenger av at dere kan ta taxi og at du vet han klarer å oppføre seg når han drikker litt. Er han en av de som når han først drikker ikke har kontroll ville jeg nok vært betenkt... Enig! ---- Jeg har fryst medlemsskapet mitt på Sats nå. Jeg har jo ikke termin før om fem uker, og det går egentlig veldig fint å trene, men det er så tungt å komme seg igjen etter økten. Så jeg fant ut at trening er mer energisluk enn energigivende nå. Rar som jeg er, føles det litt som et nederlag å ikke trene helt frem til termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 20. mars 2010 #1605 Del Skrevet 20. mars 2010 Har du trent helt til nå Englefjes? Det står det virkelig respekt av!! Vi bor et stykke unna sykehuset ja, tar ca tre kvarter å kjøre. Også er han nok en av de som tar den helt ut når han slår seg løs ja! Her er det ikke snakk om en øl, men mengder av sprit! Men han er hjemme da, uten at jeg trengte å be om det Det var visst ikke noe viktig for han, han bare nevnte det, også var det jeg som ikke fikk det ut av hodet etterpå fordi jeg var redd han skulle spørre om å dra ut, og fordi jeg syns det er så ille å være grunnen til at han ikke kan ha det morro. Men han er jo i strålende humør her og alt er bra Serenity og Renesmee, det er så koselig å lese om hvordan dere har det med guttene deres :rødme: Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å få lille tulla mi nå! Er sååå klar for å endelig få henne! 2 uker til termin i morra, men kan jo hende jeg må vente 4 uker da. Tyttebær har vel forresten ikke skrevet her på en stund, tro om det er noe på gang der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 20. mars 2010 #1606 Del Skrevet 20. mars 2010 Ikke tenkt på muligheten til å fryse medlemskapet mitt på treningssenteret jeg, kunne nok spart litt på det, kun vært der noen få ganger i år... Men nå er det jo bare uker til jeg kan starte opp igjen, så liten vits å gjøre noe nå... Vært ute på trilletur idag, deilig å komme seg ut i frisk luft. Snøen har regnet vekk, så var bart og fint på gangveiene. Eneste at formen min ikke er helt på topp ennå. Fortsatt vondt nedentil, så en halvtimes tur var egentlig nok idag. Gleder meg til smertene forsvinner og vi kan gå lange turer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 20. mars 2010 #1607 Del Skrevet 20. mars 2010 Ikke tenkt på muligheten til å fryse medlemskapet mitt på treningssenteret jeg, kunne nok spart litt på det, kun vært der noen få ganger i år... Men nå er det jo bare uker til jeg kan starte opp igjen, så liten vits å gjøre noe nå... Vært ute på trilletur idag, deilig å komme seg ut i frisk luft. Snøen har regnet vekk, så var bart og fint på gangveiene. Eneste at formen min ikke er helt på topp ennå. Fortsatt vondt nedentil, så en halvtimes tur var egentlig nok idag. Gleder meg til smertene forsvinner og vi kan gå lange turer Gleder meg til å komme meg ut og trille jeg også! Super tid å få barn på, vi har de beste årstidene foran oss en halvtimes tur er ikke dårlig da! Jeg blir sliten av å gå til postkassa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 20. mars 2010 #1608 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg har vært så heldig at jeg ikke finner ord engang. Har ikke vondt nedentil og kan bare 5 dager etter fødsel gå helt normalt igjen. Gleder meg til mandag for da skal vi på trilletur (fikk beskjed om å vente 1-2 uker med å trille pga været, men siden da er det blitt mye mildere så det holder med 1 uke) Jeg var forbered på det verste. At det skulle være vondt å tisse, at jeg ikke skulle klare å gjøre nr 2.. og hemorider. Har sluppet unna alt og kan nesten ikke tro det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 21. mars 2010 #1609 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg var forbered på det verste. At det skulle være vondt å tisse, at jeg ikke skulle klare å gjøre nr 2.. og hemorider. Har sluppet unna alt og kan nesten ikke tro det Det er bra det er sånn for noen.. Her er det mye vondt, men det begynner virkelig å komme seg nå. Kan i alle fall gå på do uten å føle for å gråte og gangen ser ganske ok ut:) Har vært veldig mørbanket der nede etter en hard fødsel, har ikke våget å se meg selv med speil der nede før i går. Men det såg helt normalt ut! Livet som mamma er uvant og fantastisk. Jeg er så glad i henne og vår lille familie! Nå har melken kommet for fullt og hun blir mett og fornøyd - og har startet å sove. Så nå er det virkelig stas! Nå ligger hun i armkroken til sin far i sengen og har kosestund - han er overveldet av hvor sterke følelser som er involvert, og er helt frelst i datteren sin. Det er godt å kjenne på umiddelbar omsorg- og kjærlighetsfølelse, må være utrolig tøft for de som utvikler fødselsdepresjoner... OG: jeg er ikke gravid lenger Renesmee: tok fødselen virkelig to timer? Fra du merket start liksom? Det er jo enormt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 21. mars 2010 #1610 Del Skrevet 21. mars 2010 Var livredd når jeg ble sendt på badet en time etter fødsel og de ba meg tisse før jeg tok en dusj... Men gikk helt greit begge deler, har gått greit å gå på do hele tiden, men har småvondt hele tiden nedentil. Ble klipt og sydd en del, men etter å ha sjekket med speil er det det heftig blåmerke som gjør så vondt. Jordmor mente det kom fra pressingen... Jaja, uansett en bagatell, vi har fått en datter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 21. mars 2010 #1611 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg måtte settes i gang for å få rier, så ja Gikk hjemme lørdagen og søndager med det jordmødrene kalte modningsrier. De gjorde jobben sin godt og da jeg dro på føden hadde jeg 3-4 cm allerede. Men ingen ekte rier. Bare dumme uregelmessige og ikke alt for vonde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 21. mars 2010 #1612 Del Skrevet 21. mars 2010 Hehe, jeg har ikke turt å se meg selv nedentil ennå, jeg.. og det svir fortsatt litt når jeg tisser, men det verste ga seg to uker etter fødsel. Det høres ut som om de fleste har kommet seg greit gjennom fødselen, det er bra Jeg synes faktisk at det å føde var så fantastisk at jeg gleder meg stort til neste gang. Her i huset går det flott! Lille er fortsatt et dovendyr som bare våkner for litt påfyll en gang i blant. Hun er lite våken, men det er litt i forandring nå. For et par dager siden kom første ordentlige smilet Hun er så nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 21. mars 2010 #1613 Del Skrevet 21. mars 2010 Når dere skriver om greie fødsler kjenner jeg at jeg blir litt stressa, for jeg er forberedt på det verste selv, og ganske sikker på at det ikke blir en fornøyelig opplevelse! Men jeg ser veldig frem til det øyeblikket jeg får henne opp til meg, og med det i tankene så skal jeg klare å komme meg igjennom det uansett hvor vondt det blir! jeg skal få jenta mi snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KlarFor2ern Skrevet 21. mars 2010 #1614 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei alle sammen Og gratulerer til alle som har fått sine babyer..... :rødme: Jeg er snart 4 dager over termin og synes dagene begynner å bli laaaaaange... Vi venter og venter og håper jo på å få gutten hos oss snart. Siden jeg gikk 4 dager over termin da jeg fødte dattera mi, trodde jeg at denne babyen skulle komme før....men neida så lett skal det ikke gå..... Blir spennende å høre fødselshistoriene deres etterhvert, for dere som nettopp har fått. Skikkelig babyboom denne uka som har gått... Lykke til til dere som ikke har fått, og kos dere som har fått babyene hos dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 22. mars 2010 #1615 Del Skrevet 22. mars 2010 Når dere skriver om greie fødsler kjenner jeg at jeg blir litt stressa, for jeg er forberedt på det verste selv, og ganske sikker på at det ikke blir en fornøyelig opplevelse! Men jeg ser veldig frem til det øyeblikket jeg får henne opp til meg, og med det i tankene så skal jeg klare å komme meg igjennom det uansett hvor vondt det blir! jeg skal få jenta mi snart Jeg tror det er et veldig godt utgangspunkt. Være forberedt på at det skal bli vanskelig, vondt og tungt. Jeg var forberedt på "verste fall" både når det gjaldt fødsel og barseltiden, men ingen av de tingene jeg så for meg ble slik som jeg trodde - og det var jo bra ! I natt fikk jeg ikke lov å legge meg før i 3'tiden :søvn: Lillegutt lå så fint og døste i armene mine, men med en gang jeg la han i sprinkelsenga våkna han! Slik holdt vi på fra klokken 22:00 Han har et enormt sugebehov og puppene mine har jammen fått prøvd seg skikkelig denne uken! I dag er han 1 uke gammel og vi skal trille en tur på kjøpesenteret. Samboeren min har bursdag i morgen og jeg må ha gave :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 22. mars 2010 #1616 Del Skrevet 22. mars 2010 Lillejenta her er svært lite glad i senga si. Helt greit å bli lagt i vogga på dagtid, og både i bilstol og vognen sovner hun fort, men senga liker hun ikke. Så foreløpig har vi hatt henne i senga til oss. Men bør få lært henne og sove alene snart på natterstid også, for i påska har vi bare 120cm seng, og da blir det ikke plass til tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 22. mars 2010 #1617 Del Skrevet 22. mars 2010 Vår lille gutt sover kun i vognbag'en. Fungerer veldig greit (er en hardbag), enkel å løfte rundt på, liten nok til at han ikke kan vime rundt og enkel å plassere på bord eller ved siden av sengen på gulvet. I natt spiste han et måltid kl. 24 og ikke neste før kl. 5! La oss håpe det blir en trend nå fremover Virker også som han tåler alt av mat jeg spiser, lite gråting Dog, kolikk pleier vel først å dukke opp når de 3-4 uker... Renesmee: Her var puppene helt mørbanket på nippelen den første uken... Nå er de endelig myke og med normal farge, men ble litt engstelig jeg skulle få lilla og harde brystvorter de neste 6 mnd De anbefaler veldig å bruke ammeskjell, du kan jo teste det ut? Tok min første treningstrilletur i går! Skikkelig oppoverbakke, ble andpusten og svettet masse. Åh, det hjalp på humøret! Gått ned 12kg når jeg veide meg 6 dager etter fødselen, men magen er bolledeig Det tar vel tid, men tror nok ingenting blir som før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KlarFor2ern Skrevet 22. mars 2010 #1618 Del Skrevet 22. mars 2010 Til Chica: Nyfødte vil som regel ikke ligge i en stor sprinkelseng i begynnelsen, fordi de får for stor plass. Prøv å legg vognbagen i senga slik at plassen blir mindre. Eller om du kan bruke vogga på natta også. Vi hadde det iallefall slik med vår datter i begynnelsen. Babyene er jo vante med å ligge trangt inni magen vår, så da blir det ikke like trygt og godt i en stor sprinkelseng.... :gjeiper: Håper du får lillejenta til å sove... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 22. mars 2010 #1619 Del Skrevet 22. mars 2010 Har ikke prøvd ammeskjell, men det er egentlig bare vondt idet han suger seg fast. I morgen skal vi en tur på helsestasjonen. Har lyst å forsikre meg om at han legger på seg Det tror jeg han gjør, for han henger på puppen fra klokken 8 om kvelden til 3 om natta :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 22. mars 2010 #1620 Del Skrevet 22. mars 2010 Til Chica: Nyfødte vil som regel ikke ligge i en stor sprinkelseng i begynnelsen, fordi de får for stor plass. Prøv å legg vognbagen i senga slik at plassen blir mindre. Eller om du kan bruke vogga på natta også. Vi hadde det iallefall slik med vår datter i begynnelsen. Babyene er jo vante med å ligge trangt inni magen vår, så da blir det ikke like trygt og godt i en stor sprinkelseng.... :gjeiper: Håper du får lillejenta til å sove... Vogga var det såvidt vi klarte å bære opp på stua, så ikke noe alternativ å flytte den en etasje til soverommet om natten Vurderer å prøve med vognbagen ja, særlig siden det er den som kommer til å bli brukt til soveplass i påsken. Har prøvd å legge henne på tvers i sprinkelsengen og bygge opp godt med pledd og dyne rundt henne for å gjøre det lite og koselig, men må vel bare fortsette å prøve. Hittil har vi lagt henne når vi har lagt oss, men skal prøve å legge henne litt tidligere nå - og la mannen gjøre det - kan jo være det lukter mat av meg, slik at å ligge alene i senga frister liten når matfatet er like vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå