-Ea- Skrevet 12. mars 2010 #1541 Del Skrevet 12. mars 2010 Gratulerer og velkommen hjem Serenity!!!! Det må ha gått sjapt, dro ikke du inn i natt???? Og hjemme igjen nå???? Jeg kommer jo til å bli på sykehuset i ca en uke visst, så jeg blir litt overrasket over dere som kommer hjem samme dag.... *misunnelig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 12. mars 2010 #1542 Del Skrevet 12. mars 2010 GRATULERER, SERENITY!!! Håper alt står bra til med deg, mann og barn! Gleder meg til å høre mer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 13. mars 2010 #1543 Del Skrevet 13. mars 2010 J sover, så da blir det fødselhistorie :D (Føles ut som evigheter siden forresten, selv om han ikke er et døgn , man glemmer den smerten raskt!) Fødselen startet 22.30, da var jeg helt bombesikker på at jeg hadde skikkelige rier. Begynte å ta tiden, men sa ifra til E om at han måtte gjøre seg klar til å dra (dusj, litt mat, siste pakking av kameraer). Tok tiden i 1 time før jeg ringte vakttelefonen på Føderiket. Fikk beskjed om å prøve å være hjemme litt til, var ca. 10 min mellom hver rie på ca. 1 min, men siden jeg var førstegangsfødende er det jo vanlig at man bruker en stund! Så 1 time senere ringte E for å si at vi måtte inn, hadde ikke lenger orket å ta tiden, men det var slitsomt! Med bag, sekk og vognbag'en tok vi taxi til Føderiket. Måtte stoppe flere ganger ned trappen på grunn av rier og kjempet hardt for ikke å stønne i taxien Vel fremme ble åpningen sjekket, 6cm, før det bar rett i badekaret. Utrolig deilig, dog riene kom ofte og varte ganske lenge. E satt ved siden av og styrte musikken, pratet greit i pausene, men ble vanskeligere og vanskeligere. Ca. 1 time senere kom min jordmor (altså rundt 2) også på jobb, hjertelyden og åpningen ble sjekket om hverandre, hjertelyden ganske ofte. Hadde da 8 cm åpning, men vannet hadde enda ikke gått! Klarte nå ikke la vær å stønne under riene, og ofte fikk jeg to doble uten pause... Hadde ingen pressetrang så det gikk greit Ved 9-10 cm, men med kant valgte de å ta vannet fordi en vannpose lå rett foran hodet hans. Etter dette ble det mer pressetrang, men var ikke vanskelig å la vær å presse. Riene kom hele tiden og var ufattelig sterke, hele meg ristet fordi jeg var så sliten! Valgte da å legge meg i sengen, hvor pressetrangen virkelig kom! Vet ikke helt hvordan jeg klarte det, men det gikk til slutt, var vel urkvinnen og det at E lå ved siden av og støttet Var en fantastisk følelse å få ham opp på brystet, varm og sinnsykt myk! E hadde tårer i øynene og alt vare bare helt himmelsk! Mens jeg ble sydd (ble aldri klippet, men fikk 3 sting) lå de to fineste menneskene i verden ved siden av Gleder meg til å følge med dere andre fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 13. mars 2010 #1544 Del Skrevet 13. mars 2010 Så fin fødselshistorie Serenity! Jeg er her enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 13. mars 2010 #1545 Del Skrevet 13. mars 2010 Åh... så herlig. Takk for at du delte historien din. Ønsker meg også en så grei fødsel. Jeg er veldig ambivalent om dagen Igår var jeg bare: Shit, jeg er IKKE klar, vet ikke hvordan jeg skal gjøre noen ting, hvor mye mat, hvor mye klær, babyen er helt avhengig av meg osv. Men når jeg kom hjem hadde sambo vært superflink og gjort ferdig barnerommet, så idag bare gleder jeg meg til å begynne å møblere, vaske de små klærne og gjøre istand. Barnevogna er også klar for henting, så iløpet av uken burde vi være klare for å motta lille mageboeren, og idag gleder jeg meg skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 13. mars 2010 #1546 Del Skrevet 13. mars 2010 Så fin fødselshistorie Serenity! Kjempekoselig at du delte den med oss Også må jeg bare si, all ære til deg som er hjemme fra sykehuset allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 13. mars 2010 #1547 Del Skrevet 13. mars 2010 Så fin fødselshistorie, Serenity! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 13. mars 2010 #1548 Del Skrevet 13. mars 2010 Så herlig fødselshistorie Serenity! -- Her prøvde vi å få litt fortgang i sakene i går med litt Har hatt noen kraftige kynnere/maserier siden i går kveld, men det er liksom bare det! Ikke noe regelmessighet i det hele, ikke varer de noe særlig lenge om gangen, men de har kommet og gått siden i går kveld! Kjenner jeg begynner å bli lei Kan ikke det bare skje noe skikkelig "action" liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 13. mars 2010 #1549 Del Skrevet 13. mars 2010 Har hatt noen kraftige kynnere/maserier siden i går kveld, men det er liksom bare det! Ikke noe regelmessighet i det hele, ikke varer de noe særlig lenge om gangen, men de har kommet og gått siden i går kveld! Kjenner jeg begynner å bli lei Kan ikke det bare skje noe skikkelig "action" liksom? Samme her... Dvs, har ikke merket noe til kynnere tidligere, så regner med dette kan kynnere eller maserier. Syns det gjør ganske vondt jeg da, så lurer på hvordan dette skal bli om jeg skal fortsette slik i flere døgn Har ikke sovet mye i natt iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 14. mars 2010 #1550 Del Skrevet 14. mars 2010 I dag , søndag 14.mars har jeg store planer om at ting skal skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 14. mars 2010 #1551 Del Skrevet 14. mars 2010 I dag , søndag 14.mars har jeg store planer om at ting skal skje Jeg heier på deg! Fin fødselshistorie Serenity :rødme: Det er gøy å lese om fødsler, jeg blir i alle fall veldig rørt hver gang:jepp: Ble sittende å leste min egen historie her inne fra sist, plutselig husket jeg alt!! Gleder meg nå, men oplever at jeg ikke har så dårlig tid lenger. Kan godt vente til nærmere termin. Gleder meg bare så enormt til å møte veslejenta, hun er så ønsket!!!! God morgen forresten Jeg har vært oppe en time allerede med lillegull... Det slår ikke feil: Opp kl 05:45 hver morgen, uansett hvr trøtt mamma'n måtte være Ha en strålende søndag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 14. mars 2010 #1552 Del Skrevet 14. mars 2010 God morgen!! Jeg er også oppe tidlig. Vært og gått meg en liten tur , men kunne ikke gå så langt siden samboer nekta å stå opp og bli med og jeg ikke tør å gå alene siden jeg hadde noe som må ligne veldig på rier i hele går kveld. Hadde i natt også, men ikke like ofte så nå er jeg spent på om det tar seg opp igjen Har blødd litt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 14. mars 2010 #1553 Del Skrevet 14. mars 2010 God morgen!! Jeg er også oppe tidlig. Vært og gått meg en liten tur , men kunne ikke gå så langt siden samboer nekta å stå opp og bli med og jeg ikke tør å gå alene siden jeg hadde noe som må ligne veldig på rier i hele går kveld. Hadde i natt også, men ikke like ofte så nå er jeg spent på om det tar seg opp igjen Har blødd litt også Åh, så spennende! Tror han er her innen i morgen --------------------------------------------------- Nå begynner J å reagere på alt Han ser ikke ut til å plages nevneverdig, men mammahjertet mitt får vondt av alle nuppene han får! Han har veldig tørr hud på føtter og hender også, som begynner å sprekke opp (ser ut som hender på en 100-åring, men det flasser nok av snart...) Tenkte vi skulle prøve å bade i balje i dag med litt olje Navlen ser ut til å gro helt fint, ikke noe væsking i det hele tatt Hihi, gleder meg til alle kan snakke om bæsj, gulping og såre brystvorter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 14. mars 2010 #1554 Del Skrevet 14. mars 2010 Åh, så spennende! Tror han er her innen i morgen --------------------------------------------------- Nå begynner J å reagere på alt Han ser ikke ut til å plages nevneverdig, men mammahjertet mitt får vondt av alle nuppene han får! Han har veldig tørr hud på føtter og hender også, som begynner å sprekke opp (ser ut som hender på en 100-åring, men det flasser nok av snart...) Tenkte vi skulle prøve å bade i balje i dag med litt olje Navlen ser ut til å gro helt fint, ikke noe væsking i det hele tatt Hihi, gleder meg til alle kan snakke om bæsj, gulping og såre brystvorter stakkars liten da Men det kan jo hende det hjelper med et bad med olje ja! Får håpe det! Åh det må være helt herlig å endelig ha han hos deg :rødme: gleder meg sååå mye til jeg også kan snakke om bæsj, gulping og såre brystvorter.. men, kan hende det går så mye som 5 uker til for min del! Men innen fem uker har jeg den skjønne lille bølla mi :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillemor Skrevet 14. mars 2010 #1555 Del Skrevet 14. mars 2010 Gratulerer så mye Serenity! Det må være så godt å være hjemme med gullklumpen Jeg vil at det skal skje noe her i dag...var plaget i hele går med kraftige kynnere og ubehag. Var kjempespent når jeg la meg og våknet i dag, like skuffet som vanlig! Ser ikke ut til at det skjer noe med det første nei.. Termin i morgen! Skal på kontroll på sykehuset allerede i morgen også, siden junior er så stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 14. mars 2010 #1556 Del Skrevet 14. mars 2010 Gratulerer så mye Serenity! Det må være så godt å være hjemme med gullklumpen Jeg vil at det skal skje noe her i dag...var plaget i hele går med kraftige kynnere og ubehag. Var kjempespent når jeg la meg og våknet i dag, like skuffet som vanlig! Ser ikke ut til at det skjer noe med det første nei.. Termin i morgen! Skal på kontroll på sykehuset allerede i morgen også, siden junior er så stor! Spennende med kontroll på sykehuset da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 15. mars 2010 #1557 Del Skrevet 15. mars 2010 Her var det stille og rolig.... ? Popping på gang? ---------------------------- Og her er det enda roligere - ingenting som skjer! Hadde litt nå-er-jeg-lei-etter-så-mange-måneder-dag i går, så da hadde jeg noen gode deppeperioder. Men i dag er alt ok igjen, og tålmodigheten igjen på plass. Synes bare det er vanskelig å enda ikke få møte den lille, er så spent! Tusen takk for at du delte fødselshistorie Serenity - det er så stas å lese! Du er heldig som har den lille hos deg :rødme: Nei, hva skal jeg finne på? Ruge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 15. mars 2010 #1558 Del Skrevet 15. mars 2010 Her var det stille og rolig.... ? Popping på gang? ---------------------------- Og her er det enda roligere - ingenting som skjer! Hadde litt nå-er-jeg-lei-etter-så-mange-måneder-dag i går, så da hadde jeg noen gode deppeperioder. Men i dag er alt ok igjen, og tålmodigheten igjen på plass. Synes bare det er vanskelig å enda ikke få møte den lille, er så spent! Tusen takk for at du delte fødselshistorie Serenity - det er så stas å lese! Du er heldig som har den lille hos deg :rødme: Nei, hva skal jeg finne på? Ruge? Ruge ja, god idè! Ja det er nok litt popping på gang nå tenker jeg ja! Når hadde du termin? Er nok ikke så lenge igjen for deg heller skal du se Skjønner godt at du er lei av å vente jeg, når du er så nærme men allikevel så langt unna på en måte... men; det skjer nok noe SNART --------------------------------------- I dag er det skikkelig fint vær her, jeg skal ut en tur og møte ei venninne. Shoppe litt, noen nye joggesko blant annet, så jeg slipper å komme på føden med vinterskoa Samboeren kasta meg ut av soverommet i natt, han hadde ikke mere sov-i-ro igjen og holdt på å få fnatt av meg! Så jeg gikk med på å legge meg på gjesterommet. Får vel dra på apoteket og kjøpe noen nye kuler til han håper denne snorkinga gir seg når jeg blir litt lettere etter å ha født, det er jo flaut! Ha en fin dag jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 15. mars 2010 #1559 Del Skrevet 15. mars 2010 Hadde termin 11.mars, så satser på at den lille kommer snart! Her snorker jeg også, føler meg ikke akkurat så superfeminin da nei.. men men, mye hovne slimhinner så blir det slik. Vi ruger ut en baby til de, så litt usjarmerende trekk en periode får de bare tåle! Strålende vær her også, har vært å gått meg en liten tur. Får så voldsomme stikninger der nede at det ikke akkurat er super behagelig, men det er godt å komme seg litt ut! Ha en flott dag jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 15. mars 2010 #1560 Del Skrevet 15. mars 2010 Er vel litt popping og ruging om en annen her nå Jeg har hatt kraftige kynnere siden fredag kveld. Men helt uregelmessig og ikke noe "system"! Håper det skjer noe snart, for jeg begynner å bli lei, sambo begynner å bli lei, og jeg frykter jeg skal gå sånn i 2 uker til! Heldigvis bare 2 dager til termin og kontroll, så får vi se videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå