Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Vet dere, jeg har fått hormoner :fnise: MASSE :sjenert:

Jeg som har vært så rolig og avslappet i hele svangerskapet har hylgrått 2 ganger. En gang i dag og en gang i går. Grining av typen som gjør at man umiddelbart blir potte tett i nesa og hoven i ansiktet :ler:

Om det er bare fordi jeg har passert termin og er sliten av å gå rundt å ikke vite når ting skal skje, eller om det at sambo setter seg i bilen og kjører 4-5 timer unna for å være på skole denne uken vet jeg ikke... godt mulig det er en kombinasjon av begge deler...

Altså.. uff... det er ikke verdens undergang, men i dag og i går føltes det slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kjære deg, det er lov! Slik har jeg holdt på omtrent siden dag 1 jeg... :sjenert: Helt forferdelig! Blir jo pinlig berørt av og til. Begynte å hylgrine da jeg sparket tåen i en dørkarm og hylte (!): "Hele verden er i mot meg!!". Og akkurat der og da, følte jeg faktisk at verden var i mot meg og at alt var galt. Stakkars samboeren min sier bare jeg... Han er fantastisk som holder ut :rødme:

Forstår godt om du er hormonell nå jeg. Det er jo sikkert ekstremt mye som foregår både i hodet og kropp, og hadde min sambo skullet så langt unna - skal jeg love deg at det hadde blitt hylgrining her altså. Jeg blir jo dødens trist bare han skal på jobb... her.. :fnise: akk! Gleder meg til bedre kontroll over både kropp og sinn jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var småkjipt at det var mandag igjen jeg, for har vært så deilig å tilbringe all tiden i helga med mannen - jeg som vanligvis får fnatt når jeg ikke har alenetid. Så skjønner godt du syns det var fælt å sende han 4-5 timer borte. Her har mannen til og med droppet trening uka her, er 100% tilgjengelig hele tiden :ler: Så da slipper jeg å bli misunnelig på all treningen hans og, gleder meg sånn til det blir min tur til å dra på spinning igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilma

Jeg er så utrolig lei. Jeg vil ha ungen NÅ. Ikke om noen uker. I dag er jeg skikkelig muggen form.

Her sitter man med gigamage, null mulighet til å bevege seg mer en ti skritt, vondt i alle kanter og bauger og så kunne man heller hatt en nyfødt :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig lei. Jeg vil ha ungen NÅ. Ikke om noen uker. I dag er jeg skikkelig muggen form.

Her sitter man med gigamage, null mulighet til å bevege seg mer en ti skritt, vondt i alle kanter og bauger og så kunne man heller hatt en nyfødt :glare:

Bortkastet å bruke permisjonen på dette ja, skulle heller hatt en liten nyfødt baby her enn å sitte her og ikke tørre gå ut pga blankis i hele gata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynner jo å nærme seg slutten, og da må man vel til med innkjøp av litt sånne småting også. Men i den store jungelen av smokker og flasker, hva skal man velge? Har jo hørt at alle barn tar ulike smokker... Har noen av dere kjøpt inn dette på forhånd, og i så fall hvilke merker? Og har dere kjøpt/leid/lånt brystpumpe, eller venter dere og ser an behovet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en litt sånn halv-kjip dag, ikke meningen å klage, men.. har så innmari vondt nederst i magen, både i sidene og midt i liksom. Kjennes ut som luftsmerter, og er skikkelig intenst. Blir ikke kvitt de uansett hva jeg gjør. Blir litt bekymra og, for om det kan være noe gærent! Men har akkurat vært på kontroll hos jordmor da, hjertelyden var fin, blodtrykk og urin var bra, alt skulle være i skjønneste orden :) Og frøkna ligger fremdeles på kurven! Eller livmora da ;)

Skjønner godt at du er litt hormonell akkurat nå Renesmee, jeg hadde ikke vært komfortabel med at samboeren dro så langt av gårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner jo å nærme seg slutten, og da må man vel til med innkjøp av litt sånne småting også. Men i den store jungelen av smokker og flasker, hva skal man velge? Har jo hørt at alle barn tar ulike smokker... Har noen av dere kjøpt inn dette på forhånd, og i så fall hvilke merker? Og har dere kjøpt/leid/lånt brystpumpe, eller venter dere og ser an behovet?

Jeg har kjøpt Avent manuell brystpumpe (har ei venninne som pumpa MYE og greide seg med den). Også har jeg kjøpt Avent smokker og flaske, BPA-fri, silikon, etter anbefaling fra ei annen venninne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilma

Jeg venter med alt slikt til etter at ungen har kommet :)

Første gang kjøpte jeg inn masse som vi aldri fikk bruk for, ungen ville ha anen type flaske og jeg klarte aldri pumpe en dråpe. Gang nummer to kjøpte jeg inn etter behov og det gikk veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilma
Når var egentlig termin Chica og Vilma? Har ikke helt oversikt.

Om et par uker :)

Jeg er vel bare lei i dag, mest fordi jeg har gått med vonde kynnere i over en måned. Regelmessige tak som er vonde nok til å få meg til å miste pusten, og når man da ser for seg enda flere uker med samme skiten.. nei..

Jeg vil heller ha baby :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et par uker :)

Jeg er vel bare lei i dag, mest fordi jeg har gått med vonde kynnere i over en måned. Regelmessige tak som er vonde nok til å få meg til å miste pusten, og når man da ser for seg enda flere uker med samme skiten.. nei..

Jeg vil heller ha baby :nigo:

Jeg har ikke kjent noe de gangene jeg har hatt kynnere, hhar bare kjent at magen er steinhard. Kan du si noe om hvordan det kjennes ut? kanskje det er det som foregår her hos meg i dag... men magen er egentlig ikke hard nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilma
Jeg har ikke kjent noe de gangene jeg har hatt kynnere, hhar bare kjent at magen er steinhard. Kan du si noe om hvordan det kjennes ut? kanskje det er det som foregår her hos meg i dag... men magen er egentlig ikke hard nå da.

Hos meg blir magen hard og jeg får menssmerter nederst i magen. De bygger seg gradvis opp i smerte og så slipper de når magen er myk igjen. I de verste takene sitter smertene i korsryggen, på innsiden av lårene og nederst i magen, og de bygger seg da opp i takt med at magen blir hard og så slipper det igjen på samme måte som de med bare magevondt. Innimellom har jeg menssmerter selv om magen er myk. Da er de bare jevnt murrete.

Litt dårlig forklart kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg blir magen hard og jeg får menssmerter nederst i magen. De bygger seg gradvis opp i smerte og så slipper de når magen er myk igjen. I de verste takene sitter smertene i korsryggen, på innsiden av lårene og nederst i magen, og de bygger seg da opp i takt med at magen blir hard og så slipper det igjen på samme måte som de med bare magevondt. Innimellom har jeg menssmerter selv om magen er myk. Da er de bare jevnt murrete.

Neida var en bra forklaring det :) Det hørtes ikke godt ut må jeg si! Er vel kanskje det jeg kjenner da, har vart ca 5-6 timer nå, begynner å bli litt smålei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres virkelig ikke godt ut, Vilma! :troest: Jeg har en del vonde kynnere, men de er ikke på langt nær så ille som det du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du da er lei ja! Har slitt og vært sykemeldt med kynnere lenge selv, bare bullshit at det ikke er vondt, men bare ubehagelig. Synes det er kjempe vondt jeg! Du beskriver dem slik som jeg har, er skikkelig ekkelt og så innmari begrensende. Jeg vil gå på tur i solen, løpe bortover med vind i håret. Hehe, føler meg som en gammel kjerring :kjefte: De bør bare være glad i oss mødre disse småtassen altså :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bare bullshit at det ikke er vondt, men bare ubehagelig.

Er vel derfor jeg først ikke trodde at det var kynnere, siden jeg har hatt så innmari vondt. Så ja, det er nok bare bullshit! Men så ille som dere har det så føler jeg at jeg ikke har noe å klage på akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var egentlig termin Chica og Vilma? Har ikke helt oversikt.

Hadde termin i går, så begynner å bli bittelitt utålmodig :sjenert:

Tenkte å se av hva vi trenger jeg. Var med en smokk i en av gratispakkene vi fikk, og jeg har fått en manuell Avent-pumpe fra ei venninne. Har kjøpt ei tåteflaske som hører til pumpen for å ha liggende. Ellers avventer vi og ser an behovet, har apotek 2 minutter å kjøre unna huset, og nattåpent apotek 15 min unna, så skal nok klare oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Dette er ting som allerede er på plass her! :) Nærmeste apotek er 2 timer unna, så kjøper heller på forhånd, enn å måtte kjøre dit når vi kommer hjem ved evt problemer med amming og lignende!

Vi har kjøpt Avent manuell brystpumpe, flaske og sånne beger til å lagre melken i som kan fryses! Har også kjøpt smokker, var vel Avent det også - husker ikke helt! Smokker får man vel tak i på dagligvarebutikken også, så om snuppa ikke vil ha smokken får jeg heller gå der å se om jeg finner noe som faller i smak! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er smukker og flasker mer eller mindre på plass, må jo se hva hun tar. Brystpumpe har jeg helt ærlig glemt å kjøpe, så da tror jeg at jeg drøyer til etter fødsel. Apotek 50 meter unna, så det skal nok ordne seg.

Symfysemål: 38 cm... :sjenert: Nå kan det gjerne stabilisere seg synes jeg. Bølla har nok bestemt seg for at det er hyggelig inni magen, virker ikke som om hun har spesielt store planer om å komme til termin (torsdag). Men det er greit det, hun styrer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...