Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Forsto det på ene jordmoren jeg snakket med at det kunne være ganske varierende hvor mye vann som kom, etter hvor det gikk hull på fostersekken. Om det går hull "nederst" og hodet er festet er det ikke så mye vann som kommer ut da resten fortsatt holder seg oppe. Hvis jeg husker rett da :sjenert: Ble litt satt ut av alle plansjene hennes :ler:

Hehe, litt vanskelig å vite sikkert når ingen opplever det likt! Jeg har kjent masse bevegelse fra han i magen, så det går nok bra der inne, men fortsatt litt usikker på om jeg burde ringe... Føler meg så dum hvis jeg drar dit og det hele er bortkastet :sjenert:

Særlig hvis det viser seg at jeg faktisk bare tisset på meg :rodme:

Endret av Serenity88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror de er meget godt vant til alle slags spørsmål på føden. Skader ikke å ta en telefon, så får de vurdere hva du skal gjøre? Vil tro du får beskjed om å ikke komme ennå, men greit å ha snakket med noen så du vet litt mer selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :goodbye: Lenge siden jeg har skrevet no nå :roll:

Så gøy at det begynner å skje ting her inne, skal si vi nermer oss nå! Jeg er i alle fall veldig klar!!!!

:hoppe: HØYGRAVID I DAG :hoppe:

Jeg har det ganske tungt om dagen, sliter med diabetesen, har fått no form for fødselsangst og er kraftig forkjølet! Det skal ikke være lett for meg denne gangen her. Sitter for det meste inne pga bekkenet, men er på sykehuset en gang i uken for oppfølging da, så litt får jeg jo beveget meg. Blir sikkert bedre snart :jepp:

Var på ul onsdag, da slang legen ut at det var litt lite fostervann så jeg måtte ta ul neste onsdag også.. Men han hadde ikke tid til å forklare meg no mer, så her sitter jeg som et stort spørsmålstegn -????????-

Jeg får vel bare vente med å få svar, det er sikker ikke alermerende siden han tok så tilsynelatende lett på det.

I helgen er det feiring av sønnens 2 års dag :rødme: , tre dager til ende! Det skal bli gøy :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :goodbye: Lenge siden jeg har skrevet no nå :roll:

Så gøy at det begynner å skje ting her inne, skal si vi nermer oss nå! Jeg er i alle fall veldig klar!!!!

:hoppe: HØYGRAVID I DAG :hoppe:

Jeg har det ganske tungt om dagen, sliter med diabetesen, har fått no form for fødselsangst og er kraftig forkjølet! Det skal ikke være lett for meg denne gangen her. Sitter for det meste inne pga bekkenet, men er på sykehuset en gang i uken for oppfølging da, så litt får jeg jo beveget meg. Blir sikkert bedre snart :jepp:

Var på ul onsdag, da slang legen ut at det var litt lite fostervann så jeg måtte ta ul neste onsdag også.. Men han hadde ikke tid til å forklare meg no mer, så her sitter jeg som et stort spørsmålstegn -????????-

Jeg får vel bare vente med å få svar, det er sikker ikke alermerende siden han tok så tilsynelatende lett på det.

I helgen er det feiring av sønnens 2 års dag :rødme: , tre dager til ende! Det skal bli gøy :danser:

Gratulerer som høygravid! :sol: Og med sønnens 2-årsdag! *hurra*

Dumt å høre at du sliter litt for tiden, heldigvis ikke lenge igjen! Sender noen gode tanker, og håper det lysner litt snart :) Bare ikke ha dårlig samvittighet eller trykk deg selv ned, du fortjener å slappe av og tenke på deg selv :jepp:

Lest litt om for lite fostervann og vær nøye med å kjenne etter bevegelser. Ellers virker det ikke som om det er veldig alvorlig siden han ikke vil sjekke før neste uke :) Leste også at hvis mor drikker mye vann kan det øke mengden med fostervann ;) Det går nok helt supert, så ikke uroe deg!

Kos dere masse, masse med bursdagsfeiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sikkert forferdelig mye fostervann, for jeg gjør ikke noe annet enn å tømme i meg isvann om kveldene :fnise:

Har hatt tisselaken i senga en stund nå, sånn i tilfelle vannet skulle gå sånn plutselig :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker vann som en foss, men klarer sikkert å helle i meg litt mer hvis jeg satser stort :jepp:

Tisselaken er gull Det var trygt å ha det sist, og jeg skal ha det når det nærmer seg denne gangen også! Ellers er de engangs tisselaknene fra apoteket til stor redning hvis man blør mye etter fødsel. Jeg blødde masse sist, og brukte det hver natt i tillegg til nattbind. Det var redningen for madrassen i alle fall. De er forsovidt også greie å bruke den første tiden med amming, jeg lakk som en sil sist, og da var det praktisk med litt ekstra beskyttelse der vog gitt ;)

Når jeg tenker over det brukte jeg det masse i sengen til sønnen også, og som stelleunderlag på tur. Han var en gulper så da var det kjekt å ikke trenge og vaske madrassen i hytt og vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær

Det er så spennende at ting snart skjer her! :popcorn:

Lurer på hvem som blir neste :)

Jeg har akkurat vært på kontroll! Lege denne gangen, da jeg ikke syns jordmor er noe særlig! Sist gang var jeg hos jordmor og hun sa at vesla lå med hodet ned og at det var festet, men i dag sa legen at hun ligger rett vei, men hodet ligger langt oppe, så det er fortsatt beveglig! :filer:

Så da var beskjeden å legge seg rett ned om vannet gikk, og ringe ambulansen!

Har ny time om en uke for å se om hodet forhåpentligvis har festet seg da!

I dag var blodtrykket på 135/85 igjen! (Sist var det 120/90).

Jordmoren stresset meg hver gang med å si at jeg sikkert nærmet meg svangerskapsforgiftning, men legen tar det hele helt med ro! I dag var det ingen fare i alle fall! :)

Glad jeg bare skal til legen resten av tiden nå! Hun er så mye greiere å ha med å gjøre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var blodtrykket på 135/85 igjen! (Sist var det 120/90).

Jordmoren stresset meg hver gang med å si at jeg sikkert nærmet meg svangerskapsforgiftning, men legen tar det hele helt med ro! I dag var det ingen fare i alle fall! :)

Sånn er det her også. Jordmoren mener jeg skal passe meg for svangeskapsforgiftning, legen mener det ikke er noen fare (men at jeg selvfølgelig skal passe på). Har hatt 135/80 (ca) hele svangerksapet, men det gikk ned til 125/80 forrige uke.

Jeg blir ikke helt klok på dette, jeg. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Blir ikke klok jeg heller! Men stoler mer på legen enn jordmor!

140/90 er vel når det begynner å bli mistanke om svangerskapsforgiftning?! Men enn så lenge tar jeg det med ro! Er ikke lenge til jeg har termin heller, så det er jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da hadde ikke jeg stolt på jordmor heller tyttebær. Enda godt fødselen din ikke har startet enda da. Jeg har også fått beskjed om å ligge flat og ringe ambulanse om det skulle skje noe nå, men jeg har heldigvis noen uker igjen, og håper fortsatt at h*n skal snu seg ned. Men om hun ligger ned, så er hun i alle fall på rett vei, og fester seg sikkert snart. Har bare litt god tid noen av disse babyene :fnise: Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sa legen (eldre, svært nøye lege) at om vannet gikk skulle jeg legge meg ned og straks dra til sykehuset eller bli hentet (han kan være litt dramatisk). Mens jordmor og de på svagerskapskurset sa om vannet går, ta det med ro og bare ring føden for å se om det er vits å komme nå eller vente. Så min plan er vel å legge seg litt ned og ta en tlf til føden? :fnise: Mye blandete meldinger ute og går. Legen sier at jeg burde dra til sykehuset når jeg har rier på 10 min eller mindre i mellom, uansett hvor langvarige. Sykehuset sier under 5 min med minst 20-40 sekunders varighet. Jadda.

Apropos jordmor og svangerskapsforgiftning: jeg har hatt utslag på + 1-2 på proteiner de siste to kontroller. Jordmor måler så blodtrykk og sier så fint: "hm, jeg tror i alle fall ikke du har svagerskapforgiftning så jeg forstår egentlig ingenting". Hehe, glad jeg ikke er spesielt bekymret av meg! Har en venninne som nærmest hadde dødd av en slik "konkret" beskjed.

Merker at mange er hjemme for tiden, aktivt her på dagene:) Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til jordmor i går, og da vi målte blodtrykket mitt hadde vi akkurat snakket om at samboere min reiser bort 8.-12. mars (termin 6.mars) . Da hadde jeg 140 eller 150 i overtrykk og 90 i undertrykk. :fnise:

Oj, vi prøver en gang til sa hun, og da var det normalt igjen , 120/79 som det har ligget på hele tiden.

Så dette er tydelig noe som stresser meg, mens samboer tar livet helt med ro :kjefte: Han har lovet at vi skulle ordne med stasjonsvogn før fødselen også, men nei... og termin er i morgen. For ikke å snakke om at han lovte at vi skulle kjøpe FULL HD videokamera.... i dag forteller han at det kameraet han vil ha ikke kommer på markedet før 11.mars. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilma

Her er ungen i seteleie som oftest, han snur og vender på seg litt etter hvem som måler og sjekker, så jeg måtte rett ned på gulvet om vannet skulle gå. Jeg synes jeg ser meg på en offentlig plass, det nekter jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var til jordmor i går, og da vi målte blodtrykket mitt hadde vi akkurat snakket om at samboere min reiser bort 8.-12. mars (termin 6.mars) . Da hadde jeg 140 eller 150 i overtrykk og 90 i undertrykk. :fnise:

Oj, vi prøver en gang til sa hun, og da var det normalt igjen , 120/79 som det har ligget på hele tiden.

Så dette er tydelig noe som stresser meg, mens samboer tar livet helt med ro :kjefte: Han har lovet at vi skulle ordne med stasjonsvogn før fødselen også, men nei... og termin er i morgen. For ikke å snakke om at han lovte at vi skulle kjøpe FULL HD videokamera.... i dag forteller han at det kameraet han vil ha ikke kommer på markedet før 11.mars. :kjefte:

Hehe, skjønner ikke at han klarer å ta det med ro angående det at han skal bort ei uke nå! Mannen tør nesten ikke dra på skitur for tiden han :ler:

Her ble bil og nytt kamera innkjøpt så snart vi var gravide omtrent, han hadde fått beskjed om å utsette innkjøpene til vi virkelig hadde behov for ny bil og nytt kamera ;) Men så er han en slik person som elsker nye biler/nytt stash etc og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vannet skulle gå og babyen ikke har festet seg enten med hodet eller rumpa, så er det faktisk ganske alvorlig... Dersom man feks. står og får nedpress, kan navlestrengen havne under babyen og komme ut før babyen. Dersom navlestrengen kommer på utsiden og blir kald, så "fryser" den og kutter blodtilførselen til babyen :( Nå snur heldigvis 95% seg med hodet ned og 4% med rumpa innen uke 39, så det er bare 1% igjen som da må ta keisersnitt. Men med min flaks, så inngår vel jeg i den 1%-en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ungen i seteleie som oftest, han snur og vender på seg litt etter hvem som måler og sjekker, så jeg måtte rett ned på gulvet om vannet skulle gå. Jeg synes jeg ser meg på en offentlig plass, det nekter jeg :fnise:

Ingen som har sagt noe om å legge seg ned eller noe sånt til meg. Kunne nå ringe føden om vannet gikk mener jeg er beskjeden vi fikk :forvirret: Hodet var ikke festet sist de sjekket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vilma
Ingen som har sagt noe om å legge seg ned eller noe sånt til meg. Kunne nå ringe føden om vannet gikk mener jeg er beskjeden vi fikk :forvirret: Hodet var ikke festet sist de sjekket...

Det har jeg fått beskjed om i alle svangerskap, er babyen ikke festet så skulle man legge seg ned. Det blir ingen propp og da kan slike ting som Eyore skriver om skje. Hadde jeg vært deg så hadde jeg lagt meg ned, og så ringt. Det kan da neppe skade å ligge der til du eventuelt får beskjed om noe annet.

Eyore : Jeg bekymrer meg ikke for seteleie, jeg skal uansett ha ks, men jeg håper din snur seg slik at du slipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så synd at det er så ulike beskjeder ute og går. Føler nesten det er helt tilfeldig hva man får vite og ikke, og vanskelig å stole på egen innhentet kunnskap også. Det synes jeg ikke noe om nei :snurt: Om det faktisk er såpass seriøse mulige konsekvenser når fostervannet går uten at noe er festet - burde jo alle få vite dette! Ikke rart man blir usikker. Men det er vel mange som ikke vil skremme allerede "bekymrede" gravide, for det er vi jo stort sett.. :sjenert: Men hva da der man får en som sier at hodet er festet mens en annen sier at hodet bare vender ned? Hva gjør man da, hvem stoler man på?

Kanskje lærdommen er: Vi legger oss ned - uansett? :fnise: hvor som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilma
Kanskje lærdommen er: Vi legger oss ned - uansett? :fnise: hvor som helst?

Da er du på den sikre siden hvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forresten vasket alt av babytøy, sengetøy, kluter osv. Wow! Nå ligger jeg jo nesten før skjema :fnise: Ting begynner å ta form, og den lille kan egentlig komme. Helst vente til uken, men KAN komme! Jeg imponerer meg selv, vi som bruker å være så treige har faktisk noe klart 5 dager før termin! Vi er ikke så gærne likevel serru :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...