Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg leste om noen her inne som lå på 32 i uke 32 også.

Jordmor sa at jeg hadde lang rygg, og at dette kunne være årsaken til at jeg ikke hadde gigamage. Hun kjente at han satt godt nedi bekkenet, og så kjente hun han langt oppe mot ribbeina, og sa at DETTE nok ikke var noen 49'cmbaby.

Vi var på ultralyd (placentakontroll) i uke 32, og da lå han på +4% i vekst. Men det er etter dette at SF målene har havnet under streken..

Jeg var selv 54 cm da jeg ble født (3350 gram). Broren min var 56 cm!

Da er han nok stor og fin skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla er ekstrimert til 4400 ved 40 uker, det vil si at hun er ca 10% over gjennomsnittet.... :roll: Er 33 uker og har sf mål på 35 :sjokk: Sånn er det bare, noen blir store, andre normale :jepp:

Sitter hjemme, har ommøblert sånn at jeg får pc'n bort til lenestolen og har nå rigget meg til med mat, drikke og varmepute ;)

Denne dagen kommer ikke til å gå særlig bra kjenner jeg. Har svært vondt i korsryggen og er tung i hodet :sukk:

Nei, nå er det på tide å se lyst på ting! Skal sende inn jobbsøknad i dag, det blir spennende

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Endret av -Ea-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SF-målet her var på 36 i uke 38+4, og JM trodde han da veide et sted mellom 3500 og 3800, så jeg krysser bare fingrene for at han ikke kommer veldig over tiden!

Hvordan h*n ligger, fostervann, morkakeplassering og lengden på ens egen mage har jo veldig mye å si for SF-målet. Mange som tror de skal få en stor baby, får en liten en og omvendt! Har mest å si om målet ikke øker i det hele tatt, da får man ekstra kontroll, men så lenge man er innenfor det grønne feltet evt. går i en fin kurve så er det jo det som er viktig :)

Lykke til med jobbsøking -Ea-! Her slites det også med bekken og korsrygg, lite morsomt, særlig med all denne snøen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa at dette med symfysemål påvirkes av mange faktorer, og behøver ikke ha noe med størrelsen på selve barnet å gjøre. Jeg har lagt langt over streken siden starten, men de mener ikke at barnet kommer til å være noe spesielt stort uansett. Nå har målene stabilisert seg: 35 cm i uke 37. Hun sa også at det ofte flater ut på slutten. Jeg kjenner en person som omtrent ikke viste graviditet og fikk gutt på 5 kg, og en annen venninne som hadde stor mage og høye symfysemål som fikk en liten bølle på 3,2 kg. Men er du bekymret så ta kontakt med jordmor/lege/føden.

Jeg ble redd i går! Lille har vært en svært aktiv baby i magen siden uke 21, så da jeg i går ikke kjente henne over en hel dag - ble jeg veldig redd. Det var så uvant, til vanlig har hun nærmest vært i bevegelse konstant i varierende grad. Så da jeg kjente store, kraftige bevegelser etter jeg hadde lagt meg var jeg så lettet! puh! Trodde ikke jeg var så bekymret for slike ting jeg, men det var bare en veldig uvanlig dag sammenlignet med resten av svangerskapet.

Har noen av dere fått svar på permisjonssøknaden fra NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Fælt når man ikke kjenner aktivitet. Hadde det sånn en dag jeg også! Men kjørte på med et glass iskald saft, la meg på sofaen, og det var ikke lenge før rumpa danset frem og tilbake over magen min :rødme:

Jeg har endelig fått orden på svangerskapspengene.

Fikk et skriv fra NAV om at de manglet et skjema for inntektsopplysninger fra arbeidsgiver, og om jeg ikke kom med det innen 14 dager kunne de avslå hele søknaden.

Så da stresset jeg avgårde til arbeidsgiver, for jeg var redd jeg ikke kom til å få penger, men det som var veldig greit er at det er arb.giver som betaler lønn til meg i permisjonstiden og de får refundert av NAV, så det brevet var ingenting å bekymre seg for! Jeg kom til å få pengene jeg skal ha, og så måtte arbeidsgiveren min og NAV "krangle" om refusjon.

I tilegg har jeg fått beregningene over hvor mye jeg skal ha. Det er beregnet at jeg skal ha få lønn for 100% stilling, siden jeg har jobbet variabelt! Jeg har jobbet egentlig mer enn 100%, men de har ikke lov til å utbetale mer enn det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt når man ikke kjenner aktivitet. Hadde det sånn en dag jeg også! Men kjørte på med et glass iskald saft, la meg på sofaen, og det var ikke lenge før rumpa danset frem og tilbake over magen min :rødme:

Jeg har endelig fått orden på svangerskapspengene.

Fikk et skriv fra NAV om at de manglet et skjema for inntektsopplysninger fra arbeidsgiver, og om jeg ikke kom med det innen 14 dager kunne de avslå hele søknaden.

Så da stresset jeg avgårde til arbeidsgiver, for jeg var redd jeg ikke kom til å få penger, men det som var veldig greit er at det er arb.giver som betaler lønn til meg i permisjonstiden og de får refundert av NAV, så det brevet var ingenting å bekymre seg for! Jeg kom til å få pengene jeg skal ha, og så måtte arbeidsgiveren min og NAV "krangle" om refusjon.

I tilegg har jeg fått beregningene over hvor mye jeg skal ha. Det er beregnet at jeg skal ha få lønn for 100% stilling, siden jeg har jobbet variabelt! Jeg har jobbet egentlig mer enn 100%, men de har ikke lov til å utbetale mer enn det! :)

Jeg har bare fått et brev fra NAV om at de har fått søknaden og at den ville behandles innen en måned, det er nå ca akkurat en måned siden. Jeg får også utbetalt av arbeidsgiver i permisjonstiden, så da risikerer jeg ikke å stå uten penger nå? Har jo startet permisjonen.. Er så redd for at jeg plutselig ikke skal få utbetalt penger. Får du da pengene på normal lønningsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær
Jeg har bare fått et brev fra NAV om at de har fått søknaden og at den ville behandles innen en måned, det er nå ca akkurat en måned siden. Jeg får også utbetalt av arbeidsgiver i permisjonstiden, så da risikerer jeg ikke å stå uten penger nå? Har jo startet permisjonen.. Er så redd for at jeg plutselig ikke skal få utbetalt penger. Får du da pengene på normal lønningsdag?

Jeg og fikk beskjed om at søknaden vil bli behandlet innen en måned. Men så fikk jeg dette brevet om inntektsopplysninger fra arbeidsgiver i tilegg, og da begynte jeg å stresse litt men ingen problem.

Du risikerer nok ikke å stå uten penger. Så lenge du har søkt, er det NAV og arbeidsplassen din som tar seg av refusjonen. Du får vanlig lønn av arbeidsgiver på normal lønningsdag.

Veldig greit å slippe å tenke på de økonomiske tingene, så er veldig greit når arbeidsgiver betaler lønning i permisjonstiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa at dette med symfysemål påvirkes av mange faktorer, og behøver ikke ha noe med størrelsen på selve barnet å gjøre. Jeg har lagt langt over streken siden starten, men de mener ikke at barnet kommer til å være noe spesielt stort uansett. Nå har målene stabilisert seg: 35 cm i uke 37. Hun sa også at det ofte flater ut på slutten. Jeg kjenner en person som omtrent ikke viste graviditet og fikk gutt på 5 kg, og en annen venninne som hadde stor mage og høye symfysemål som fikk en liten bølle på 3,2 kg. Men er du bekymret så ta kontakt med jordmor/lege/føden.

Jeg ble redd i går! Lille har vært en svært aktiv baby i magen siden uke 21, så da jeg i går ikke kjente henne over en hel dag - ble jeg veldig redd. Det var så uvant, til vanlig har hun nærmest vært i bevegelse konstant i varierende grad. Så da jeg kjente store, kraftige bevegelser etter jeg hadde lagt meg var jeg så lettet! puh! Trodde ikke jeg var så bekymret for slike ting jeg, men det var bare en veldig uvanlig dag sammenlignet med resten av svangerskapet.

Har noen av dere fått svar på permisjonssøknaden fra NAV?

Huff det er helt grusomt å ha sånne dager. Jeg er ganske bortskjemt på bevegelse, og når hun da er mindre aktiv blir jeg nesten helt knust og livredd. Og når jeg da kjenner henne igjen kunne jeg ikke vært gladere :)

Når det gjelder NAV har jeg kun fått et brev, om at de skulle behandle søknadene mine (svangerskapspenger og permisjon) innen en mnd. Det er ca en mnd siden nå. Jeg har ikke sendt inn inntektsopplysninger fra arbeidsgiver, for jeg har arbeidsgiveren fra h****** og hun er ikke ferdig ENDA selvom hun har hatt 2 mndr på seg. Men jeg sendte med lønnslipper, og har ikke hørt noe om det fra NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vedtaket mitt for snart en mnd siden :)

Er også en av de heldige som får utbetaling direkte fra arbeidsgiver , og da får jeg lønn på vanlig lønningsdag! DET vet jeg virkelig å sette pris på :danse:

Har hatt permisjon siden 13. februar jeg. Tenk at vi snart er i Mars måned :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje søke om permisjon snart? :sjenert:

Jeg er virkelig treg med alt! :ler: Men jeg har jo heller ikke termin før litt over to måneder. Ja, og så var det den barnevogna da. Skulle ikke jeg ordne med det i helgen som nettopp var? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje søke om permisjon snart? :sjenert:

Jeg er virkelig treg med alt! :ler: Men jeg har jo heller ikke termin før litt over to måneder. Ja, og så var det den barnevogna da. Skulle ikke jeg ordne med det i helgen som nettopp var? :rolleyes:

Nav bruker veldig lang tid, så du bør kanskje gjøre det. Jeg får nok ikke penger første måneden, og det er irriterende.

Og her er det 8 ukers leveringstid på vogner, får håpe det går fortere hos dere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leter finner du garantert en kjempefin brukt vogn også , og de er det ikke leveringstid på :)

Jeg var kjempeheldig og fant en som man ikke kan se at er brukt engang. Elsker den :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leter finner du garantert en kjempefin brukt vogn også , og de er det ikke leveringstid på :)

Jeg var kjempeheldig og fant en som man ikke kan se at er brukt engang. Elsker den :rødme:

Vi har også kjøpt "brukt" vogn :) De som solgte den hadde to vogner og brukte bare den andre, så vi fikk deres som var vår drømmevogn for 2000kr mindre enn ny i butikken :) Så glad for det!

NAV trenger heller ikke bruke lang tid, det som virkelig hjelper er å ringe OFTE og gå innom! De som maser får svar ;)

Uff, håper alle mager hopper og rører på seg i kveld! Her har lille J roet seg veldig ned de siste dagene, kanskje noe skjer snart *krysser fingre* :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av Englefjes, jeg sendte søknaden i forrige uke, og barnevognen er bestilt og kommer når jeg er 36 uker :fnise:

Symfysemålet mitt var 31 i uke 32 og er på det grønne feltet over den røde streken. H*n ble etter UL estimert til 2,4 kg, så det er ingen liten baby inni der... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver betaler lønn, så jeg er ikke så stresset. Dessuten ble det først nå klarlagt mtp. jobb for mannen. Ikke at sistnevnte er nødvendig for å sende inn søknad, men det var greit å ha det på plass.

Angående vogn så fikk jeg beskjed på butikken om at det var to ukers leveringstid på den Simoen jeg muligens har i tankene, og at leveringstiden på Emmaljungavognene varierte noe ut fra hvilken farge osv jeg ville ha. Men jeg tenker å stikke og fikse i morgen. Vi vil helst ha ny vogn siden vi planlegger å bruke den til flere barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjemaet som arebidsgiver skal fylle ut: Skal jeg legge det ved søknaden, eller gir jeg det til arbeidsgiver slik at de sendet det inn til NAV selv? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skjemaet som arebidsgiver skal fylle ut: Skal jeg legge det ved søknaden, eller gir jeg det til arbeidsgiver slik at de sendet det inn til NAV selv? :klø:

Jeg gav arbeidsgiver en kopi av det brevet jeg fikk fra NAV hvor det sto hva arbeidsgiver måtte gjøre :)

Her er det umulig å få sove i kveld, så jeg måtte bare stå opp igjen. Lillegutten i magen er aktiv også :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjemaet som arebidsgiver skal fylle ut: Skal jeg legge det ved søknaden, eller gir jeg det til arbeidsgiver slik at de sendet det inn til NAV selv? :klø:

Det tror jeg varierer. Her ville arbeidsgiver sende det til meg slik at jeg kunne sende det til nav, men jeg tror de liksågodt kan sende det til nav selv.

Her er babyen så rolig at jeg reagerer hver gang han gir livstegn fra seg. Er det mer en et spark eller to blir jeg overrasket.

Endret av Vilma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rører sånn på seg at jeg mistenker han for å prøve å komme ut gjennom mageskinnet!

Hehe, hatt det sånn noen uker her også! Nå er det heldigvis litt roligere, lite spark, men en del romstrering og strekking :) Verst er det når de "skrur" seg ned i bekkenet :sjenert:

Nå er det ikke lenge igjen for deg! :jepp:

Endret av Serenity88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...