Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Gjest Roxie Hart

Jeg har ikke kjøpt noe særlig med ammetøy. Har kjøpt to billige gensere fra Nelly.com. Tenker jeg kjøper etter behov. :)

Nå har jeg bakt og fryst ned boller osv. slik at vi har noe å servere barselbesøkene.

Det nærmer seg, det nærmer seg :nigo: Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg bakt og fryst ned boller osv. slik at vi har noe å servere barselbesøkene.

Åj, så flink du er da! Hm.. kanskje det kan være nyttig tidsfordriv neste uke? Takk for tipset:) Tenkte å be folk ta med seg mat til meg jeg, hehe. Så husmoremne er jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært litt annerledes enn ellers.. Det stikker og verker i rygg (nytt), jeg føler meg til tider varm og uvel (nytt) og er løs i magen (unnskyld detaljer) - fra å ha vært nærmest obstipert i 2 mnd. Er helt merkelig, har blitt så vant til at dagene stort sett er "like", i forhold til form og smerter. Psykisk er jeg også annerledes nå. Planlegger, ordner og føler meg mere klar! Kanskje både jeg og kroppen min virkelig forbereder seg? Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært litt annerledes enn ellers.. Det stikker og verker i rygg (nytt), jeg føler meg til tider varm og uvel (nytt) og er løs i magen (unnskyld detaljer) - fra å ha vært nærmest obstipert i 2 mnd. Er helt merkelig, har blitt så vant til at dagene stort sett er "like", i forhold til form og smerter. Psykisk er jeg også annerledes nå. Planlegger, ordner og føler meg mere klar! Kanskje både jeg og kroppen min virkelig forbereder seg? Spennende!

Jeg har samme problem med magen, og begynner å bli fortvila faktisk. Har nesten hatt det sånn igjennom hele graviditeten, og skulle faktisk gjerne ha bytta med de som har motsatt problem, om så bare for en dag eller to ;)

I kveld har jeg vært på Ikea, og handla tisselaken til meg selv :rodme: og 3 stk til lille vidunderet. Har også handla stellepute og trekk, badebalje, og litt annet småtteri. I morra skal jeg ta apotekrunden! Den blir dyr... nå er det natta her tenker jeg! Sov godt alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Oioi, så spennende!!

Hos meg er det annerledes.. Løs mage er et fremmedord, for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kroppen min holder på og forbereder seg noe voldsomt for tiden, for jeg har også kjent store forandringer i dag og i går.

Er veldig varm og det skal ingenting til før jeg blir svett og varm. Må sove med bare tynt dynetrekk over meg selv om samboer synes det er kaldt i rommet.

Og så har jeg mye vondt i bekkenet, mye nedpress og generelt mye ... vondt :sjenert: Går som ei gammel kjerring og har disse to dagene fått store problemer med noe så enkelt som å ha på meg buksa uten å sette meg ned.

Kanskje er det min tur neste uke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær

Det er så spennende å se på tickerene til alle her at det nærmer seg! :) Jeg gleder meg sånn til det blir min tur! :)

Har ikke skjedd noe spesielt her egentlig, bortsett fra veldig mye energi om dagen! Skulle vel egentlig være omvendt vel? ;)

Løs mage har vært et problem her også de siste ukene, men er ikke det vanlig før fødsel? :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg vil også ha løs mage!!

:ler:

Ja, nå er det spennende tider her! Lurer på hvem som blir nestemann ut! Renesmee, kanskje..? :sjarmor:

Her er det fullt sirkus i magen. Det virker som om hun tror at veien ut går gjennom navlen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kroppen min holder på og forbereder seg noe voldsomt for tiden, for jeg har også kjent store forandringer i dag og i går.

Er veldig varm og det skal ingenting til før jeg blir svett og varm. Må sove med bare tynt dynetrekk over meg selv om samboer synes det er kaldt i rommet.

Og så har jeg mye vondt i bekkenet, mye nedpress og generelt mye ... vondt :sjenert: Går som ei gammel kjerring og har disse to dagene fått store problemer med noe så enkelt som å ha på meg buksa uten å sette meg ned.

Kanskje er det min tur neste uke ?

Spennende spennende! :)

Jeg vil også ha løs mage!!

:ler:

Ja, nå er det spennende tider her! Lurer på hvem som blir nestemann ut! Renesmee, kanskje..? :sjarmor:

Her er det fullt sirkus i magen. Det virker som om hun tror at veien ut går gjennom navlen. :)

Hehe! Min tror at den går igjennom siden på magen virker det som, kjenner en liten fot der hele tiden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Min tror at den går igjennom siden på magen virker det som, kjenner en liten fot der hele tiden :rødme:

Bølla her også, bare det er rumpen som presser seg ut på høyre side. Magen ser jo helt teit ut, alltid skeiv! Du kommer ikke ut der bølla... Desverre?

I natt har jeg faktisk sovet noen timer i strekk OG (applaus takk) bare vært oppe to ganger på toalettet - det er måneder siden sist, fantastisk!!

Ja, det er spennende at ting faktisk kan skje her nå.. :popcorn:

Jeg føler hun kommer tidlig, men det gjør vel alle førstegangs? Er jo utenkelig å gå to uker over. Men vi er garantert å møtes innen 5 uker nå, og det er jo godt. Men da har jeg nok sprukket for lenge siden! For her er det ikke plass til mer! Har forventninger til store strekkmerker på magen nå, for det strekker, klør og svir nå.. Men litt babyproduksjonsidrettsskader skal jeg tåle, det er jo utrolig at mange ikke får strekkmerker sånn jeg ser magen nå egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig forberedt på å gå over tiden og måtte bli satt igang. MEN, det hadde passet ypperlig om lille bøllefrøet bestemte seg for å komme neste helg (fullmåne jenter, så da får vi håper myten stemmer ;):filer: ).

Hatt nedpress og dumme modningsrier/kynnere/falske rier i halvannen uke nå, begynner å bli litt småsprø... Klarer ikke sitte stille når "lille" J (JM tror han veier rundt 3,5 kg nå!) skrur hodet sitt ned i bekkenet!

10 dager igjen til termin! 24 dager max til vi får møte lille hjerteknuseren :sol: Nå må bare snøen forsvinne slik at man kan gå på lange og fine trilleturer :D

Og hvis jeg skal gjette så tror jeg det blir født ihvertfall en liten skjønning i løpet av neste uke her inne, men jeg tør ikke gjette på hos hvem ;):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent ikke kynnere jeg... er det noe å bekymre seg om?

Nei, det tror jeg ikke? Jeg har vært sykemeldt lenge pga mye og kraftige kynnere, men det eneste fastlege og jordmor har sagt om det er at det da var fare for tidlig fødsel - og når hodet var festet nå, sa jordmor "så har kynnerne gjort en god jobb". Det blir vel ofte sett på som om livmoren "trener" til fødsel, men for meg har det vært et stort problem og skapt store plager. Og omtrent ikke? Da har du litt? Jeg vet at min mor og søster ikke hadde noen form for kynnere før dager før fødsel, og de hadde begge normale både svangerskap og fødsler.

Off, jeg har blitt så pløsete og "ufresh" nå. Tidligere har jeg sett ok ut og nærmest struttet som gravid. Men nå er det ikke mye lekkert lenger.. Rød i huden og pløsete hud med mye vann. Off! Gleder meg litt til å få tilbake (ikke den gamle) men i alle fall en egen kropp! Og klare å trene igjen.. DET blir deilig det! Har også hatt et elendig kosthold de siste ukene, orker liksom ikke styre med det. Så nå har det blitt slukt sjokolade som bare det. Hjelper ikke akkurat..

Serenity88:

Klarer heller ikke sitte i ro. Mye nedpress, kjennes ut som jeg sitter på henne nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det roet seg litt nå føler jeg, så det kan godt hende det tar lang tid før jeg blir mamma enda :snurt:

Og kynnere... jeg tror jeg hadde 2 dager for noen uker siden der jeg tenkte at dette, dette må være kynnere.

Siden har jeg ikke kjent noe som helst til noe som kan ligne på det andre beskriver som kynnere :sjenert:

Jeg er litt bekymret for størrelsen på magen min jeg da.. Det er jo nå han skal vokse som mest, men jeg synes ikke jeg ser ut som noen som snart er 39 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymret for størrelsen på magen min jeg da.. Det er jo nå han skal vokse som mest, men jeg synes ikke jeg ser ut som noen som snart er 39 uker på vei..

Hvordan er symfysemålene dine da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med å ligge bittelitt over rødstreken. I uke 25 lå jeg til og med litt over det grønne feltet. Så siden uke 32 har jeg ligget mer og mer under den røde streken. Ikke sånn kjempemasse, det er snakk om veldig lite.

SF målet i uke 37+1 var 32 cm.

Jeg gleder meg til torsdag for da skal jeg inn å måle igjen, for jeg synes ikke den vokser noe. Det er ikke det at jeg ligger bittelitt under rødstreken som plager meg, men at jeg har gått fra å ligge over hele tiden til å plutselig stagnere veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Roxie Hart

Min jordmor sa at noen har kynnere hele svangerskapet, mens andre aldri har det. Begge deler var visst greit. Selv har jeg hatt kynnere veldig lenge, og den siste uka har de kommet oftere og vært kraftigere. De siste dagene har det gjort veldig vondt i korsryggen når jeg får disse.. Et tegn på at det nærmer seg, kanskje??

Renesmee: Jeg synes også jeg har liten mage, om det er noen trøst. Du får spørre på kontrollen, men alt er sikkert i orden! Mitt SF-mål har ligget litt over og litt under streken annenhver kontroll omtrent og ingen har sagt noe om det. Men spør, så slipper du å bekymre deg :)

-------------

Lurer på om litt av slimproppen gikk i stad.. ørlite.. :klø:

Eller så kan det jo hende det er jeg som overtolker hvert minste lille tegn - noe som er fullt mulig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det rare ting her igjen. Kjenner på meg at det blir vondt å føde iallefall, for mens jeg stod og tok oppvasken i sted fikk jeg en vondt som var helt ufattelig sterk! Og like etterpå fikk jeg en til mens jeg satt på do. Nesten så jeg lurte på om vannet var på vei til å gå eller noe :sjenert:

Vondtet varte ikke lenge nok til å kunne være en ri, så er sikkert bare den lille som går lengre og lengre ned i bekkenet eller noe...

Ei jeg kjenner som har termin dagen før meg fikk babyen sin i dag, det gjør meg ikke mindre babysyk :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke? Jeg har vært sykemeldt lenge pga mye og kraftige kynnere, men det eneste fastlege og jordmor har sagt om det er at det da var fare for tidlig fødsel - og når hodet var festet nå, sa jordmor "så har kynnerne gjort en god jobb". Det blir vel ofte sett på som om livmoren "trener" til fødsel, men for meg har det vært et stort problem og skapt store plager. Og omtrent ikke? Da har du litt? Jeg vet at min mor og søster ikke hadde noen form for kynnere før dager før fødsel, og de hadde begge normale både svangerskap og fødsler.

Off, jeg har blitt så pløsete og "ufresh" nå. Tidligere har jeg sett ok ut og nærmest struttet som gravid. Men nå er det ikke mye lekkert lenger.. Rød i huden og pløsete hud med mye vann. Off! Gleder meg litt til å få tilbake (ikke den gamle) men i alle fall en egen kropp! Og klare å trene igjen.. DET blir deilig det! Har også hatt et elendig kosthold de siste ukene, orker liksom ikke styre med det. Så nå har det blitt slukt sjokolade som bare det. Hjelper ikke akkurat..

Serenity88:

Klarer heller ikke sitte i ro. Mye nedpress, kjennes ut som jeg sitter på henne nesten.

Ja jeg har hatt litt ja, men det er veldig sjeldent. Føler meg skikkelig ufresh nå jeg også, særlig håret begynner å irritere meg! Er så lei den mørke fargen i det nederste håret! Skal prøve å få meg en frisørtime i morgen og klippe ut mest mulig av det. Også føler jeg meg så tjukk i ansiktet! Men men man kan ikke få alt her i verden, jeg kan vel nøye meg med det lille mirakelet i magen :rødme: Også blir det godt å ha sommeren å komme seg litt på!

Jeg begynte med å ligge bittelitt over rødstreken. I uke 25 lå jeg til og med litt over det grønne feltet. Så siden uke 32 har jeg ligget mer og mer under den røde streken. Ikke sånn kjempemasse, det er snakk om veldig lite.

SF målet i uke 37+1 var 32 cm.

Jeg gleder meg til torsdag for da skal jeg inn å måle igjen, for jeg synes ikke den vokser noe. Det er ikke det at jeg ligger bittelitt under rødstreken som plager meg, men at jeg har gått fra å ligge over hele tiden til å plutselig stagnere veldig..

Nå ble jeg litt bekymra, for jeg lå på 32 på tirsdagen, 33+5. Kanskje jeg får en kjempestor baby.. men uansett så er nok de små trollene våre så bra atte! Går nok fint :) Håper du får føle deg litt tryggere til torsdagen da, når du skal på ny kontroll!

Også blir det kjempe spennende å følge med her inne fremover, nå kan mye skje hvert øyeblikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg leste om noen her inne som lå på 32 i uke 32 også.

Jordmor sa at jeg hadde lang rygg, og at dette kunne være årsaken til at jeg ikke hadde gigamage. Hun kjente at han satt godt nedi bekkenet, og så kjente hun han langt oppe mot ribbeina, og sa at DETTE nok ikke var noen 49'cmbaby.

Vi var på ultralyd (placentakontroll) i uke 32, og da lå han på +4% i vekst. Men det er etter dette at SF målene har havnet under streken..

Jeg var selv 54 cm da jeg ble født (3350 gram). Broren min var 56 cm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...