Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Hva sa legen? Fikk litt inntrykk av at hvis et merke ikke virket kunne man prøve et annet, men første merket virket så det suste på meg - så trengte ikke å sjekke opp mer.

Jeg gikk på en type, mens jeg gikk tom, så jeg har byttet over til en annen type nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden går utrolig fort, men jeg passer på å kose meg og nyte tiden vi har igjen før vi får en liten en som er totalt avhengi av oss :rødme:

Junior (herregud, vi har ikke funnet navn enda!!!!) tok skikkelig fraspark inni magen i sted, såppass at laptoppen flytta på seg på fanget. Fikk samboer til å komme og kjenne - er veldig lenge siden sist han kjente nå.

-HERREGUD!? Sterk blitt! Er det ikke vondt??

:yvonne:

Har egentlig ikke funnet navn vi heller. Vi har noen vi liker, men jeg vil ha dobbeltnavn, fordi det er 2 navn jeg liker veldig godt. Samboeren er ikke helt med på det ene navnet, så vi har en liten diskusjon foran oss :sjenert:

Koselig at det kommer så kraftige spark da :) Det er ikke så ofte at jenta mi sparker hardt, det er mest små "kose-dult", virker som hun strekker seg. Kjenner henne nesten hele tiden da, noe så herlig :rødme:

Jeg gikk på en type, mens jeg gikk tom, så jeg har byttet over til en annen type nå :)

Håper at det hjelper da, er ikke noe særlig å holde på å svime av hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helst rumpa/ryggen jeg kjenner for det er sterke dult og store bevegelser - helt annerledes enn da han lå og sprella med føttene :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Oi! Nå kikket jeg ned på tickeren min og innså at jeg faktisk snart bør tenke litt på fødebaggen :hakeslepp:

Tror vi sliter litt med å få vogna i hus tidsnok.. Den står for tiden i tollen, tror jeg, og jeg aner ikke hvor lang tid slik tollklarering kan ta. Men, men, alt annet er klart, så da ordner det seg vel på en eller annen måte.

Jeg har allerede begynt å kjenne etter tegn til modning osv., men med dårlig resultat hittil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått en uke med diabeteskosthold og det går bedre enn jeg trodde!!! :duskedame:

Nå er vesla sin bag og mannens bag pakket! Jeg begynner å bli rimelig klar, så neste uke kan jeg begynne med tidsfordrivende aktiviteter! Julekort og maling av skap med sense maling :hoppe:

Savner sjokoladen min da... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Er kjempebra at det går greit med diabeteskosthold -Ea-! :)

Og du er flink som har kommet i gang med pakkingen! Jeg er faktisk akkurat på vei til å begynne nå! *Om jeg bare kommer meg bort fra PC-en* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bort fra PC'n ja, ække bare bare det gitt :fnise: Har sittet lenket i hele dag med et provokasjonsinnlegg jeg la inn for noen dager siden.... Måtte bare gi meg til slutt :oppgitt:

Motivasjon til å rydde hus: Det kan jo ikke se slik ut hvis jeg forsvinner inn i fødsel nå!!!! :sjokk: Rydde, rydde, rydde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Nå kikket jeg ned på tickeren min og innså at jeg faktisk snart bør tenke litt på fødebaggen :hakeslepp:

Tror vi sliter litt med å få vogna i hus tidsnok.. Den står for tiden i tollen, tror jeg, og jeg aner ikke hvor lang tid slik tollklarering kan ta. Men, men, alt annet er klart, så da ordner det seg vel på en eller annen måte.

Jeg har allerede begynt å kjenne etter tegn til modning osv., men med dårlig resultat hittil :ler:

Hehehe ja du burde kanskje vurdere å pakke den snart ja :fnise:

Tror ikke jeg får vogna før jeg har termin jeg heller, for den er hos broren min i Sverige. Vi skulle egentlig hente den forrige helg, men pga sykdom ble det ikke noe av. Og nå er pappa (som skal hente vogna) i utlandet, skal være borte i 6 uker. Men jeg tar det som det kommer :) seng og vugge er i hus, så hun skal nok få ligge et sted ihvertfall! Jeg må bare få ut fingeren og male senga og vugga iløpet av uka så de får dampet fra seg!

Spennende at det nærmer seg termin for deg da!! :)

Motivasjon til å rydde hus: Det kan jo ikke se slik ut hvis jeg forsvinner inn i fødsel nå!!!! :sjokk: Rydde, rydde, rydde!!!

Innmari godt poeng, rydde rydde rydde og holde det ryddig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pakket bagen allerede EA :dåne: Vi har akkurat vært og bestilt vogn vi... Og den kommer ikke før jeg er 36 uker... Så nå er det bare oppussing av barnerommet og permisjonssøknad som står igjen av viktige ting :fnise: Tenkte å søke imorgen da, for idag har vi vært på nok en tullete legetime på sykehuset. Skulle snakke om fødetidspunkt og evt flytting av feilsatt termin (derfor jeg ikke har søkt permisjon enda), men det var visst ikke det legen hadde i tankene :roll: Eneste fornuftige jeg fikk ut av timen, var at jeg ble lovet at jeg ikke skulle gå over termin. Og så må jeg tilbake i uke 36 for estimering og endelig fastsetting av tidspunkt for evt igangsettelse... VELDIG glad jeg valgte privat oppfølging, for på sykehuset er det bare rot og man får aldri samme lege fra gang til gang... På spesialistsenteret jeg går har jeg samme gynekolog og jordmor hver gang, som samarbeider, og jeg har fast UL hver 14. dag. Sykehuset mener visst at god oppfølging av risikogravide er å kalle de inn til kontroll 2 uker etter dødfødselen i forrige svangerskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med formen deres, jenter?

Jeg er sykemeldt på 4. uka, sliter med vond rygg og bekkenløsning. Jeg gikk ut en times tid idag, og ble fort dårlig. Så det betyr at jeg ikke kommer meg ut da! :tristbla:

Skal det virkelig fortsette sånn? Er 7 uker til termin, blir gæren av å bare ligge hjemme på sofaen.

Og hvordan blir det å føde når man tåler så lite fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med formen deres, jenter?

Jeg er sykemeldt på 4. uka, sliter med vond rygg og bekkenløsning. Jeg gikk ut en times tid idag, og ble fort dårlig. Så det betyr at jeg ikke kommer meg ut da! :tristbla:

Skal det virkelig fortsette sånn? Er 7 uker til termin, blir gæren av å bare ligge hjemme på sofaen.

Og hvordan blir det å føde når man tåler så lite fra før av?

Uff, ikke gøy når kroppen ikke virker. Men siden du har klart deg greit så langt som nå, går det sikkert over igjen ikke lenge etter fødselen. :klemmer:

Fødselen har vel egentlig ikke no sammenheng med formen, ikke hadde den det for meg i alle fall. Du skal se at urkreftene trer inn når du ligger der å puster og peser :trampe:

Jeg har vært 100% SM siden uke syv jeg :sjenert:

Prøv heller med en kort tur ut hver dag, 15 min er mer enn ingenting. Gå i veeeeeeeeldrig sakte tempo og konsentrer deg om fuglesang og forhåpentlig vis noen solstråler!!! :sol:

Fyll dagene med gode samtaler og egenpleie, eksprementering på kjøkkenet eller rett og slett en god bok!

Til uken skal jeg lage pizza snurrer som mannen kan ta med seg til fødselen, hadde ikke med noe sist og stakkars mannen hold på å døøø av sult :troest:

Ja, Eeyore... :flau: Har litt for mye fritid vettu, så ventetiden kommer til å bli laaaaaaaaang for meg, men sånn er det! 24 uker hjemme nå, rart baggene ikke var ferdige før egentlig :fnise:

I morgen skal jeg på sykehuset igjen for diabetes sjekk. Tror jeg skal be om en UL også for å se etter om jeg har økt mengden av fostervann. Jeg har vokst enormt den siste uken og magen kjennes så rar ut :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Huff, jeg synes synd på dere som er så dårlige!

Jeg får nesten litt dårlig samvittighet med tanke på at formen min er upåklagelig! Litt stor og tung, og selvsagt litt redusert aktivitetsnivå, men ellers er alt helt flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 uker :danse:

I morgen skal jeg pakke sykehusbagen min! Da får jeg lønn slik at jeg kan dra og kjøpe ei stor og god pysjamasbukse og tøfler. Og slike små reisebeholdere for shampo, balsam og dusjsåpe.

Burde få ut fingeren og bestemme meg for stelleveske snart også! Hadde vært så koselig å kunne pakke klærne og slik til junior i stelleveska slik at pappan bare kan ta den med seg når vi trenger den :rødme:

Jeg skal slettes ikke klage på formen min jeg heller, selv om jeg har slitt med korsrygg og bekken den siste tiden. Bare jeg lytter til kroppen går det bra, og energien er det ingenting å si på. Alt av husarbeid og matlaging blir unnagjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke klage jeg heller, har det jo veldig bra selvom magen er i ulage og bekkenet sier fra når jeg ikke tar nok hensyn. Men jeg er veldig klar over at folk har det verre enn meg, så jeg skal være fornøyd! Men tror jeg må overlate maling av vugge og seng til samboeren, for jeg tok første strøket i går og bekkenet hadde ikke godt av det gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en mnd siden vi drev med nedvask og flytting fra leiligheten vi hadde solgt, og DA sleit jeg veldig!

Hadde heldigvis SUPER hjelp av mamma og pappa de dagene det sto på, og når jeg hadde så vondt at jeg hyla ut i smerte fikk jeg pent beskjed om å sette meg ned :sjenert:

Gleder meg til å klare ting selv igjen! Spesielt løfting og bæring! Vi er jo snart klare til å få opp huset på tomta også, og når junior er født er det vel det innvendige arbeidet rett rundt hjørnet. Håper jeg kan være til hjelp med tapetsering, maling , sparkling osv :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg impregnert barnevogna og bilstolen ute i vintersola:)

Det gikk ganske bra med både rygg og bekken, tok jo ikke så lang tid da!

Hadde på meg mannen sin vinterjakke og klarte da å spjære glidelåsen da jeg skulle bøye meg ned :fnise:

Har pakket ferdig bagen til lillegutt, men min er vanskeligere, jeg bruker jo de samme klærne som jeg skal ha med på sykehuset...

Kjøper dere nye klær som bare er til sykehuset da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ikke bruke gravidklær på sykehuset nei, så jeg pakker ned vanlige klær (joggebukser o.l). De to andre gangene pakket jeg ned noen klær som var fra svangerskapet i fødebaggen, men det var ikke aktuelt å bruke dem etterpå, så jeg dropper det denne gangen. Utrolig hvor lite fristende det var å dra på seg de kjipe mammaklærne etter at ungen var ute ;)

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe noen slike "joggebusker" i fleece med bredt strikk oppi og ha til etterpå, jeg regner med det er mer behagelig til ks-arret en vanlige joggebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket ferdig bagen til lillegutt, men min er vanskeligere, jeg bruker jo de samme klærne som jeg skal ha med på sykehuset...

Kjøper dere nye klær som bare er til sykehuset da eller?

Å kjøpe egne klær til å ha på sykehuset hørtes litt råflott ut ;) Jeg kommer til å pakke ned to mammabukser som er for trange i magestrikken til at jeg bruker de nå. Ellers blir det vel en cardigan eller to + noen topper regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å pakke ned ammetopper og joggebukser jeg da, og ammetopper bruker jeg jo ikke nå ;)

Du Renesmee... Så du hadde skrevet i en tråd om permisjonspenger at du skulle ha 56 uker permisjon og mannen din 10 i tillegg, hvordan får du det til å gå opp? :klø: Det er da 56 uker totalt som man deler seg i mellom...

Endret av Eeyore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg skal bare ha med joggebukser og noen praktiske gensere. Det blir sikkert hettegenser med glidelås eller noe. Ikke noe nytt og flott her i gården, nei. :riste:

Off, den baggen.. kan noen pakke den for meg?? -Ea-, kanskje du gidder? :fnise:

Edit:

I morgen skal vi på fødselsforberedende kurs. Slike ting må jeg jo huske å informere om ;)

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...