Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Det er så koselig å lese om andres forberedelser! Blir supermotivert her :) 4 av 15 ullinnlegg? Jeg er nok en av de som kunne kjøpt 15 ullinnlegg, for jeg har ikke peiling på hvor mange man trenger.. men du tror 4 holder? Kjekt å vite :) Jeg har ikke begynt å pakke enda, aner liksom ikke hva jeg skal pakke! men jeg bør vel gjøre det snart, under 10 uker igjen her nå :danser:

Ull er veldig hygienisk og tørker fort, så du skyller bare opp det paret du ikke bruker :) Engangsinnlegg kan brukes i tillegg innerst hvis du lekker mye. Ihvertfall slik jeg har forstått :sjenert:

-Ea- Så godt å lese at du har det bedre! Rydde/vaskehumør mangles her også idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bare ullinnleggene for å holde brystet varmt, så klistrer jeg på engangsinnlegget inni ullet... På den måten trenger jeg ikke å vaske innlegget etter hver amming eller lekasje. Men det er mine erfaringer da.... Venninen min byttet etter hver amming så hun trengte seff ganske mange :jepp:

Hvet du ikke hva du skal pakke...:sjokk: Jeg hjelper gjerne :danse: Er listoman vettu, ELSKER å lage lister!!!! Ta en titt på "Hva har du i bagen" tråden, tror jeg den heter; her i terminklubben fra 2008, tror jeg har et LAAAAAAAAAAAAAANGT innlegg der om hva jeg pakket i allefall!

Det jeg tar med meg ekstra nå er et håndkle til håret :jepp: Jeg tørket meg med sykehusets bittesmå håndkler på kroppen, men de gikk ikke rundt hodet og dessuten var det ikke særlig fristende å bruke blodige, men vaskede rene hånkler i håret. :snurt:

TV - PC - Sjokolademelk - Rotete hus - og godt humør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til jordmor i dag, og ble kjempeletta over at magen har vokst slik den skal!

Jeg er 35+1 i dag, og SF mål var 32, helt perfekt på den grønne tynne streken :danser:

Feiret med å kjøpe en ullbody, ull-lue og en ull-fulldress til junior , og et par kjempekjekke ull-innlegg. De hadde en kjekk lomme i seg, og der kan man legge engangsinnlegg inni :) Etterpå tok jeg en tur på Cubus og kjøpte bukse og genser til junior i str 62, og på H&M og kjøpte en god vinterdress han kan ha når vi er ute i vogna eller han skal sitte i bilen.

I dag skal jeg også gjøre litt :husarbeid: ! Samboer har vært borte siden søndagskvelden, og kommer hjem i morgen kveld. Da skal det være rent og pent her, og så skal jeg lage noe godt vi kan spise. Har savnet han kjempemasse :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde papirinnleggene utenpå ulla, for ulla hjalp til å hindre såre brystvorter, samt at ulla føltes tørr og fin uansett hvor våt man var. Om man bruker purelan o.l lønner det nok seg å ha papiret innerst, vis ikke blir ulla så klissete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tips her om ullinlegg, supert! Da trenger jeg tydeligvis ikke kjøpe 100 stk :fnise: Jeg lekker jo endel allerede, så kommer nok til å være stor-forbruker av engangsinnlegg. Syns forresten at puppene mine har krympa!!! Eller kanskje det bare er det at magen er så innmari stor at alt annet virker smått :sjenert:

-Ea- jeg skal sjekke ut den lista di, også skal jeg pakke! :tommelsmil:

Mitt SF mål ligger også helt på streken, det er en stor lettelse hver gang, for jeg er så redd for at hun ikke skal vokse, redd for at jeg spiser for lite osv. Hvor mange kalorier er det man bør få i seg hver dag, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... :flau::sjenert:

Klarte virkelig ikke legge det fra meg den gang.....

Men det endte opp med å gjennomføre en real makeover hos frisøren kun dager før fødsel i stede, så jeg klarte ikke vente til etter fødsel en gang :fnise: Så mildt sagt helt jævelig ut under hele svangerskapet!

Nå derimot :lur:

Er jeg lekker på håret hele tiden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt SF mål ligger også helt på streken, det er en stor lettelse hver gang, for jeg er så redd for at hun ikke skal vokse, redd for at jeg spiser for lite osv. Hvor mange kalorier er det man bør få i seg hver dag, noen som vet?

Hun vokser uansett hvor mye du spiser :) Altså, om du ikke spiser så vil det jo gå ut over deg selv, men barnet vil i stor grad ta det det trenger. Du skal spise som vanlig, bare spis sunt. Litt ekstra grønnsaker og litt mindre sukker en vanlig (min vanlig hvertfall ;) ) skader ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, er du helt sikker på det?

Jeg sleit med å få i meg mat i desember, og det jeg leste meg fram til da var at dette kunne være skadelig for fosteret - på dette stadiet av graviditeten.

Tidlig i svangerskapet derimot, stemmer det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye man skal spise, avhengenger av hvor aktiv man er, kroppssammensetning, vekt osv. Vet du hvor mye du normalt skal spise, sies det vel at man skal legge på 350 kcal ekstra i kosten per dag på slutten av svangerskapet. Det er selvfølgelig gitt at du ikke reduserer aktivitetsbehovet nevneverdig.

Men det er mest for din del. Så lenge du får i deg essensielle fettsyrer og tilstrekkelig med vitaminer og mineraler som knøttet trenger, så er det dine fettlagre og muskler det går utover om du ikke får i deg nok mat. Den lille mageboeren tar det den trenger av energi for å bli stor nok (innenfor rimelighetens grenser, selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... :flau::sjenert:

Klarte virkelig ikke legge det fra meg den gang.....

Men det endte opp med å gjennomføre en real makeover hos frisøren kun dager før fødsel i stede, så jeg klarte ikke vente til etter fødsel en gang :fnise: Så mildt sagt helt jævelig ut under hele svangerskapet!

Nå derimot :lur:

Er jeg lekker på håret hele tiden :jepp:

Hehehe at du så jævlig ut tror jeg ikke på men! Da har du ikke sett meg! Mørke krøller og grå på toppen :fnise: skal klippe endel neste mnd, også tar jeg farging/striping eller noe til sommeren. Føler meg litt ustelt, men..

Hun vokser uansett hvor mye du spiser :) Altså, om du ikke spiser så vil det jo gå ut over deg selv, men barnet vil i stor grad ta det det trenger. Du skal spise som vanlig, bare spis sunt. Litt ekstra grønnsaker og litt mindre sukker en vanlig (min vanlig hvertfall ;) ) skader ikke :)

Mindre enn min vanlig skader nok heller ikke :sjenert:

Hvor mye man skal spise, avhengenger av hvor aktiv man er, kroppssammensetning, vekt osv. Vet du hvor mye du normalt skal spise, sies det vel at man skal legge på 350 kcal ekstra i kosten per dag på slutten av svangerskapet. Det er selvfølgelig gitt at du ikke reduserer aktivitetsbehovet nevneverdig.

Men det er mest for din del. Så lenge du får i deg essensielle fettsyrer og tilstrekkelig med vitaminer og mineraler som knøttet trenger, så er det dine fettlagre og muskler det går utover om du ikke får i deg nok mat. Den lille mageboeren tar det den trenger av energi for å bli stor nok (innenfor rimelighetens grenser, selvfølgelig).

Ok, det er godt å høre. Jeg er mindre aktiv nå som jeg ikke er i jobb lenger, men jeg rører på meg endel fordet. Men ikke trening da. Får som regel i meg noen brødskiver, en youghurt, middag, og noe frukt. Føler at det blir litt lite. Men er jo ikke sulten ellers... :( Men jeg har da gått opp 8 kg, så helt krise kan det ikke være. Og jeg veide en god del fra før, så jeg vil tro at jeg har nok å by på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du føler at du burde spise mer for rett og slett få i deg tilstrekkelig med energi, kan kanskje nøtter være en løsning som mellommåltid? Kaloririkt og flust av fine fettsyrer. :tommelsmil: Frukt er jo også fint. Bruk kaloririkt pålegg på brødskiven; makrell i tomat, avocado, ost etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, er du helt sikker på det?

Jeg sleit med å få i meg mat i desember, og det jeg leste meg fram til da var at dette kunne være skadelig for fosteret - på dette stadiet av graviditeten.

Tidlig i svangerskapet derimot, stemmer det du sier.

Nei, det ble et litt dårlig innlegg. Dersom mor spiser så lite at hun blir underernært kan det føre til for tidlig fødsel og sykdom hos barnet i følge forskning. Jeg tenkte da innenfor normalen, beklager at jeg ikke presiserte dette, ikke så lett og få med alt når barna maser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du føler at du burde spise mer for rett og slett få i deg tilstrekkelig med energi, kan kanskje nøtter være en løsning som mellommåltid? Kaloririkt og flust av fine fettsyrer. :tommelsmil: Frukt er jo også fint. Bruk kaloririkt pålegg på brødskiven; makrell i tomat, avocado, ost etc.

Hehe er ikke noe glad i makrell i tomat, avocado eller ost ;) jeg er nok litt vrang i matveien! Må prøve å skjerpe meg litt. Nøtter er lurt, det funker fint å småspise av det i pausene på skolen og! Er gjerne der problemet ligger, at det ikke blir så mye mat på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så heldig med håret mitt.Da vi ble prøvere hadde jeg bleika hår som var så godt som hvitt. Bestemte meg for å forsøke å få tilbake noe som lignet mer på min normale hårfarge, for å slippe bleiking eller ettervekst under graviditeten.

Da jeg ble gravid hadde jeg nettop farga håret nesten sort, men på en eller annen merkelig måte gled fargen ut etterhvert, og siden den gang har jeg hatt min naturlige hårfarge og helt uten ettervekst-- etter å ha vært fake blondine i 8 år!

Tror ikke jeg vil farge håret igjen, for jammen er det lettvint med naturlig hårfarge - og billig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den som ikke hadde grå hår...... *drømmer*

Ser ut som et kråkereir, med nesten helgrå ettervekst jeg :sjokk:

Nei, nå er det fredag og middag ute med forrige barselgruppe venter på meg i kveld! Gleder meg litt, håper formen holder seg gjennom dagen ;)

Nå skal jeg til jordmor, søren nå glemte jeg morgenurinprøve igjen... Så teit av meg, det er andre eller tredje gang jeg glemmer det...... :sur: Gleder meg til hjertelyd og nye store fundusmål, så lenge jeg holder meg innenfor det øverste grønne feltet skal jeg være fornøyd!

God fredag jenter :strix: :strix: :strix:

Endret av -Ea-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er også etterveksten grålig; kommunebrun med en god porsjon grått hår innimellom. Men jeg har ingen skrupler med å farge håret mens jeg er gravid, så det er ikke noe problem. Det eneste er at håret mitt tar farge litt annerledes (farger hos frisøren), så jeg får et svakt rødskjær i håret (er ganske mørk). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger også håret som vanlig, blir samme farge som før heldigvis. Planlegger å ta en siste runde rett før termin samt klippe meg, så er jeg fresh og klar for fødsel! På håret hvertfall...kremt...

Flere som begynner å få angst for å føde? Må snakke med jordmor og høre om å få samtale på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Ingen angst for å føde her, utrolig nok! Det har jeg alltid sett på som det største problemet, og tenkte før at "jeg vil aldri ha barn - tenk på fødselen!"

Nå gler jeg meg bare, for etter den kommer jeg nok forhåpentligvis til å få mindre vondt i hverdagen av bekken og ryggsmerter!

Har akkurat vært på kontroll! Blodtrykk 135/85, så fortsatt litt høyt, men ikke noe ødem eller noe så de tror ikke det blir noe svangerskapsforgiftning! Men skal på ny kontroll på ett par uker så de kan følge med! Hadde ellers L++ på urinprøven i dag også, men da hun så i mikroskopet så egentlig det meste "normalt" ut! Prøven ble likevel sendt til dyrking - for sikkerhets skyld! :) Må utelukke en eventuell blærebetennelse.

SF-målet lå som vanlig over det røde streket, og akkurat innom det grønne, men det er nå greit nok! Fortsatt ingen tegn til at hodet har festet seg, i dag lå hun helt på skrå! Men det går greit for meg, bare hun legger seg i hodeleie tilslutt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger også håret som vanlig, blir samme farge som før heldigvis. Planlegger å ta en siste runde rett før termin samt klippe meg, så er jeg fresh og klar for fødsel! På håret hvertfall...kremt...

Flere som begynner å få angst for å føde? Må snakke med jordmor og høre om å få samtale på sykehuset.

Ehh ja... jeg begynner å bli litt nervevrak, etter å ha sett på jordmødrene på nrk nett-tv i går :sjenert: men så tok jeg meg litt sammen og feide det under teppet med at "de jentene der er sikkert bare pyser" :fnise: tårene trilla da hun ene fikk babyen sin opp til seg da, han var noe så ufattelig nydelig :rødme: ble helt rørt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...