-Ea- Skrevet 12. januar 2010 #941 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Vi har bare arvetøy til vesla vi Jeg vasker i alle fall alle klærne nå.... Tre mnd før termin. Sist fødte jeg tre uker før, da var det godt å ha alt klart. Har kjøpt lufttette plastbokser som jeg legger klærne i, syns det burde holde. Gjør klar sengen hennes også, legger bare et teppe over som samler støv, så er alt klart der også Bagen min, hennes og sønnens skal pakkes i helgen, de blir jo ikke ferdig, men mer eller mindre klare på en eller annen måte. Jeg er nok litt vel tidlig ute, men bedre for tidlig enn for sent Endret 12. januar 2010 av -Ea- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 12. januar 2010 #942 Del Skrevet 12. januar 2010 Unnskyld at jeg er så innmari tett i nøtta men jeg har et spm til om dette med permisjonspenger. Sitter nemlig med skjemaet nå, og klør meg litt i hodet. Under punkt 4, arbeid og inntekt; punkt 4.5. Oppgi bruttoinntekt. I Kr. feltet, skal jeg skrive gjennomsnittet av mine 10 siste lønninger (brutto)?? Eller bare den siste lønningen jeg fikk nå? Også tenker jeg å gå ut i permisjon den 15. februar, og har lønningsdag 8. februar, får jeg den lønningen som vanlig da? Mye greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 12. januar 2010 #943 Del Skrevet 12. januar 2010 Det lurer jeg også på! Jeg vet ikke hvor mye jeg får enda, da jeg mistenker at arbeidsplassen vil gi meg det jeg har i fastlønn nå (14000), men det var første gang med den lønnen forrige gang, og da fikk jeg i tilegg betalt for timer fra tidligere, det skjedde denne gangen også, så nå har jeg fått 22000 utbetalt de to siste gangene, når jeg egentlig bare har 14000 i fastlønn. Ingenting er overtid, men det som var ført på timelister før jeg begynte med fastlønn, har kommet på etterskudd de to siste månedene. Sist jeg snakket med hun på lønningskontoret sa hun at de 14000 kom til å bli grunnlaget, men ser man på de siste 9 mnd som jeg har jobbet hos den arbeidsgiveren jeg er hos nå, ligger gjennomsnittslønnen på 25000 i mnd. Jeg vil da tro at jeg har rett på mer en bare 14000. Så jeg drar til arbeidsgiver (lønningskontoret) og prøver å bli enig med henne hva jeg skal ha i måneden, dersom ikke drar jeg på NAV, og får de til å regne ut hva jeg har krav på. Vil tro jeg tilslutt ender opp med å skrive gj.lønn som jeg blir enig med dem om i det feltet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 12. januar 2010 #944 Del Skrevet 12. januar 2010 Da høres det ut som det kan lønne seg for deg å bare få arbeidsgiver til å legge ved den siste lønnsslippen istedetfor å ta gjennomsnittet, eller? I mitt tilfelle er det motsatt, tjente mye noen mndr i sommer, og endel nå før jul. Ellers ligger lønna på rundt 9000, så jeg føler liksom ikke for å skrive inn det i det feltet har regna ut at gjennomsnittet blir på rundt 12000. Sånn er det å være student! Men det kommer vel noen penger fra lånekassa og da Hvis ikke får man leve på luft og kjærlighet Ellers kan jeg meddele at bilstolen er i hus!! Vi kom akkurat hjem med den Hørtes forresten ikke noe bra ut med setefødsel -Ea-! Hadde blitt rimelig stressa jeg og. Men de har vel mye kompetanse på området? Også kan jo babyen snu seg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 12. januar 2010 #945 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg er ikke helt på tuppa rundt sete fødsel ennå, som du sier miss M, så kan hun fortsatt snu seg og de har god kompetanse Men...... Jeg forbreder meg mer nå enn forrige gang, er betydelig mer urolig for fødsel denne gangen, selv om første fødselen gikk rimelig greit! Redebygging!!! Eneste jeg kan tenke på om dagen.... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 13. januar 2010 #946 Del Skrevet 13. januar 2010 Redebygging!!! Eneste jeg kan tenke på om dagen.... :rødme: Samme her! Har liste på liste med ting jeg skal skaffe til henne, hvor de har det, hva som er best, osv. Tror venninnene mine som har barn allerede holder på å bli smågale av meg, da jeg hele tiden spør om hvilke produkter som er de aller aller beste kan ikke noe for det, vil bare ikke gi vesla noe skrot! Når hun endelig kommer ut og jeg kan passe ordentlig på henne skal hun ha de tryggeste tingene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 13. januar 2010 #947 Del Skrevet 13. januar 2010 Helt enig, var sånn med førstemann også! Nå angrer jeg veldig på at jeg var sååååååå flink med å kjøpe mye kjønnsnøytrale ting til han (vogn, sprinkel beskytter, vippestol m.m) for nå har jeg bare lyst på masse jenteting :rødme: Rosa Lilla Blomster Prinsesser Sommerfugler....... ...,men jeg holder meg i sela foreløpig, vi får se hvor bra det går neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 13. januar 2010 #948 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg er bare glad for at jeg har kjøpt nøytrale ting frem til jeg fikk vite kjønnet! Har ikke lyst på rosa ting i det hele -- Har vært på kontroll hos jordmor i dag! Hun reagerte litt på at blodtrykket mitt var 125/85. Før har det ligget fra 125-135 over 70-80. Så nå måtte jeg tilbake om 2 uker for å sjekke. Men så stresset jeg var da jeg kom frem, så tror jeg at det var bare det som gjorde det! Var griseglatt på veien, og jeg var alt for sent ute, og løp som en helt fra parkeringen og bort til kontoret. Hun reknet med det var det som gjorde det hun også, så det er ihvertfall betryggende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 13. januar 2010 #949 Del Skrevet 13. januar 2010 Får satse på at blodtrykket er bedre neste gang da tyttebær Jeg har lyst på en rosa reiseseng, prinsesse sengekant, og masse masse mer! Men skal roe ned litt nå, frem til ul 8. februar. Sier jordmor at det fremdeles er jente da, skal jeg gå helt bananas Broren min har sjekket ut priser på Emmaljunga city cross i Sverige, (han bor i Sverige) og med den kursen som er nå så kommer den på 5600 nok! Med city bag! Så jeg er kjempefornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 14. januar 2010 #950 Del Skrevet 14. januar 2010 Kan dere sende over litt redebyggingsinspirasjon? Jeg har knapt begynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 14. januar 2010 #951 Del Skrevet 14. januar 2010 REDEBYGGING Leggene er barbert og bind er pakket, jeg er klar!........ ....vel nesten i alle fall :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 14. januar 2010 #952 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg har vært og sett på vogn, og har gått gjennom en del arvet tøy og utstyr, så jeg er ikke helt på bar bakke. Men jeg klarer ikke å finne inspirasjon til å virkelig begynne å kjøpe noe ennå. Det har selvfølgelig også en sammenheng med at vi av ulike grunner har dårlig lagringsplass nå, og det er en del andre usikkerheter rundt en del praktiske forhold også. Men det er jo dumt å ikke benytte seg av alle de gode salgene som fins nå! Angående vogn, så er det Simo Duo som er favoritten foreløpig. Men jeg skal se på Emmaljunga Duo Edge også, den er litt i samme gata. Jeg vil ha traktorvogn. Jeg tenker også en del på ullklær. Jeg er en svoren tilhenger av ull innerst mot kroppen selv, siden det regulerer varmen så godt. Og jeg ser for meg at ull er fint for småttisene i både april, mai og juni (sommeren i Norge er jo ikke alltid noe å skryte av). Men jeg er usikker på hvor mye man trenger til å begynne med, og om jeg i det hele tatt skal kjøpe noe i str. 50? :klø: Oj, jeg fikk visst litt vann på mølla i redebyggingen likevel. Takk, -Ea-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 14. januar 2010 #953 Del Skrevet 14. januar 2010 Ser man det Flott at du er litt i gang! Jeg er også tilhenger av "traktor" vogn. Har Brio kombi med skikkelige terreng hjul, glimrende på snø og grus. Noe jeg går på veldig ofte! Tror ikke du trenger så veldig mye i str 50, sats heller på 56 og oppover. Det som er så fint med ull er at du kan bare skylle det opp på kvelden, så tørker det over natten. Bomull føler jeg at jeg må vaske skikkelig i makin for å få det rent. Men det er jo bare mon litt tåpelige oppfattning da Ang lagringsplass trenger man ikke så mye plass til de små tingene. Jeg har satt opp sprinkelsengen hennes, men på laveste hakk så nå ligger alt oppi sengen i et nydelig kaos! Skal sende sjemaer til NAV i løpet av helgen, lykke til til dere som ikke vet helt hvor og hva dere skal fylle ut, i værste fall kommer det en kontrabeskjed om hva dere må rette på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 14. januar 2010 #954 Del Skrevet 14. januar 2010 Vi har ikke plass til sengen på soverommet ennå, og vi sliter egentlgi med å få plass til den generelt. (Vi mangler bodplass pga forhåpebtligvis forbigående fuktproblemer i bygården, så vi må lagre en god del i leiligheten. Av ulike grunner kan vi ikke flytte ennå, så jeg må vente med å kjøpe og sette opp store ting til det virkelig nærmer seg.) Takk for størrelsestips. Jeg synes også str. 50 ser lite ut, men man man jo alltids kjøpe en eller to bodyer i 50 i ull og supplere mer etterpå om det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 14. januar 2010 #955 Del Skrevet 14. januar 2010 Hihi, jeg koser med vogna mi rett som det er. Triller litt på den i stua og ordner med tepper og slikt I hele går holdt jeg på som en helt og vasket masse klær, sengetøy og kluter. Hadde tenkt å gå bananas og handle masse blått hvis jeg fikk vite at det fremdeles var gutt i magen, men da jeg skulle handle sengetøy falt valget på et nydelig hvitt et Ultralyd denne gangen (uke 32+6) var ikke like stas som sist. Den lille i magen var veldig stor i forhold til sist, og det gikk ikke an å se like godt. Vi fikk selvsagt se de forskjellige kroppsdelene, men det gir liksom ikke helt det samme inntrykket som når man ser en baby som fyller hele skjermen. Alt sto uansett fint til med den lille, som forøvrig er 4% på pluss-siden i forhold til vekst - men dette viste jeg allerede - jeg var selv 54 cm lang da jeg ble født, og min bror var 56 cm uten at vi veide mer enn 3400 og 3600 gram - og det er jo ikke lange babyer man er redd for Jeg bare elsker å se gjennom babytingene mine. I går fikk jeg brystpumpa jeg bestilte på flust også, hadde 350 kroner i trumph oppspart og benyttet de til å kjøpe en elektronisk en som også kan brukes som manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 14. januar 2010 #956 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg ble faktisk inspirert i dag, og har vært på salg og kjøpt en selebukse og en bomullsbukse, samt ullundertøy (body, strømpebukse og lue) fra Joha. Det siste var dessverre ikke på salg. I tilleg fikk jeg tak i en fin tykkere ullue på halv pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 14. januar 2010 #957 Del Skrevet 14. januar 2010 Så bra at du ble inspirert Englefjes! Jeg har bare lyst til å shoppe, shoppe, shoppe og shoppe! Men jeg har samm problem som deg, null lagringsplass. Jeg har en svoger på det som skal være barnerom, og det ser desverre ikke ut til at jeg blir kvitt han foreløpig samboeren vil at vi skal sette tingene inn der fordet, men jeg vil ikke ha de der inne sålenge han er der! Jeg vil vaske ned rommet først!! Ellers er jeg litt bremset av økonomien også, får shoppe litt mer neste månede, og litt i mars. Håpe at vesla ikke kommer for tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 14. januar 2010 #958 Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg driver og setter meg inn i tøybleieverdenen, og begynner å føle at jeg har bittelitt oversikt nå. Mannen er endelig overbevist om at tøybleier er fine ting, så nå tør jeg vel snart begynne å kjøpe inn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilma Skrevet 16. januar 2010 #959 Del Skrevet 16. januar 2010 Tøybleier ja. Jeg tenkte å begynne med brettebleier og så sakte men sikkert gå over til alt-i-ett-bleier. Det er en jungel der ute, ikke lett å finne fram. Ang. størrelser på klær, du må opp en størrelse pga av tøybleiene så ikke kjøp så mye i størrelse 50. Ikke sikkert du får plass til rumpa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 16. januar 2010 #960 Del Skrevet 16. januar 2010 Her er det samboer som ønsket seg tøybleier, men jeg setter ned foten. Leste i en av gravidbøkene mine at både tøybleier og engangsbleier forurenset ca lika mye, og da ser jeg ikke vitsen i å skulle kjøpe inn masse dyre tøybleier som må vaskes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå