Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Smertene sitter i "jentetissen" :sjenert:

Legen sa det var bekkenløsning, enkelt og greit.

Jeg fikk økt sykemelding til 70% i første omgang, så kunne jeg heller ringe og få mer hvis det blir behov. Jeg sliter litt med jobben fordi jeg har mye ansvar og mye som skal læres bort fordi det bare er jeg som kan det så 100% allerede nå er så godt som umulig

Greit du i alle fall kan jobbe litt mindre da. Du får prøve å ta vare på deg selv så godt du bare kan, fordele vekt på begge ben og gå med museskritt med samlede bein - ser teit ut, men hjelper mot bekkenløsningen synes jeg. Problemet er ofte at det er vanskelig å være flink med kropp i jobbsituasjon. Det var mitt problem i alle fall, kunne ikke stanse, sitte, ligge når jeg måtte. Jeg er også egentlig i en situasjon hvor jeg hadde utrolig mye å gjøre på jobb frem til permisjon, spesielt i form av opplæring og ansvarsfordeling mens jeg er borte. Heldigvis har jeg fått lært bort det meste til en annen ansatt som tar ansvar nå - så blir det mye telefon, men det er ok. Håper det blir litt bedre for deg nå! Og husk at kan du ikke jobbe så kan du bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ingen baby som er klar for fødsel enda i alle fall. Ligger i tverrleie, og det har h*n gjort stort sett hele tiden. Og ikke er det noen liten baby heller... På UL idag ble h*n estimert til 1021g :dåne: Det er 200g mer enn hva storebroren var da han ble født i uke 28, og jeg er 26 nå... Og h*n har lagt på seg 250g de siste 14 dagene. Så da vet jeg vel hvorfor jeg har gått en del mere opp i vekt enn jeg har likt også... Ligger nå 1kg over skjema til 14kg :forvirret: Men h*n har det helt fint da :) Værre med moren, som nå er 40% sykemeldt pga bekken og lavt energinivå... Ja, ja ikke sååå lenge igjen nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen baby som er klar for fødsel enda i alle fall. Ligger i tverrleie, og det har h*n gjort stort sett hele tiden. Og ikke er det noen liten baby heller... På UL idag ble h*n estimert til 1021g :dåne: Det er 200g mer enn hva storebroren var da han ble født i uke 28, og jeg er 26 nå... Og h*n har lagt på seg 250g de siste 14 dagene. Så da vet jeg vel hvorfor jeg har gått en del mere opp i vekt enn jeg har likt også... Ligger nå 1kg over skjema til 14kg :forvirret: Men h*n har det helt fint da :) Værre med moren, som nå er 40% sykemeldt pga bekken og lavt energinivå... Ja, ja ikke sååå lenge igjen nå ;)

Min lille har akkurat snudd seg og jeg er i uke 32. Så bra at han har det fint:) Kjedelig å være sykemeldt ja, får satse på at tiden kommer til å fly... :) og det er jo faktisk ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen mente at babyen har festet seg rettveien her, og det var jo hyggelig å høre!

Og om 5 dager skal vi på ultralyd!! Det er en ekstra ultralyd jeg får for å sjekke morkakeplasseringen, siden den lå foran sist. Gleder meg masse til å se igjen litjen :rødme: Er også litt spent på om han fremdeles er gutt :fnise: Jordmor klarte ikke å se helt sikkert sist.

Jeg hadde bare lagt på meg 1 kg da, siden 7. desember. Syntes det var litt lite, men legen sa det ikke var noe å bekymre seg over. Jeg har slitt med matlysten og har gått rundt og følt meg mett hele dagene, men føler det har bedret seg de siste par dagene og håper at matlysten blir der en stund til - så mye lettere å få i seg mat da :)

Endret av Renesmee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn du beskriver smertene dine Renesmee, er sånn jeg har det og. Det kommer når jeg anstrenger meg. Jeg kjenner bekkenløsninga bak i ryggen, rumpa og bena, men dette foran kjennes ut som livmora. Jeg blir livredd hver gang! Men det er godt å høre at legen din sa det var bekkenløsning, nå føler jeg meg roligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen her som kan forklare meg dette med foreldrepenger? Hvordan de blir regnet ut mener jeg... har hørt at de tar gjennomsnittet av de beste 6 av de siste 10 mndene, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Roxie Hart

Nei, de tar ikke gjennomsnittet av de beste månedene, med mindre du går på dagpenger. De regner derimot ut et gjennomsnitt som skal speile din reelle inntekt. I de tilfeller der man har variabel månedsinntekt, er det ulikt hvilke perioder som legges til grunn for utregning. Dette varierer fra sak til sak, og det er derfor umulig å si noe om hvordan akkurat din utregning blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss moneypenny Fikk tips om at man må følge veldig nøye med, hvis de skal regne ut gjennomsnittet og finne en ok ukeslønn så jukser visstnok NAV masse!

Planen min er å få sjefen til å skrive lønnskjemaet man finner inne på NAV sine sider, der skriver man hva man har tjent hittil osv og sender ikke inn lønnslipper ;) Så krysser fingre for at det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. det var dumt da! Jeg har nemlig veldig variabel månedslønn, og har hatt noen kjempebra måneder, så tenkte jeg kunne bli rik på det i ettertid ;) hehe. Få sjefen til å føre det inn ja... det tror jeg at jeg bare blir blakkere av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg krysser også fingrene for en god utregning, Miss Moneypenny! Dersom du ikke blir fornøyd, kan du jo skrive en velformulert klage og prøve lykken igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle sendt inn permisjonspapirer? Sendte dere med lønnslipper, og for hvilke måneder? Liker ikke skjema- og papirverden, redd for at alt skal bli feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg sendte inn tidlig, men det er fordi jeg gikk ut i permisjon tidlig (desember). Jeg sendte med lønnsslipper for de ti siste månedene pga. at jeg har veldig variabel inntekt. Har du fast inntekt, trenger du nok ikke å gjøre det.

Ikke vær redd, skjemaene er ikke så vanskelige å forstå, og gjør du noe feil, er det ikke vanskelig å rette det opp :)

--------

I dag har jeg endelig bestilt vogn: TFK Joggster Twist. Jeg gleder meg til den kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har bestilt vogn Roxie Hart! Jeg har bestemt meg for Emmaljunga City Cross, og skal få broren min til å kjøpe den i sverige siden han bor der, så henter jeg den når jeg skal besøke han om ikke så lenge :)

Clebra- jeg har heller ikke sendt papirer enda, og tanken stresser meg også :) Aner ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal sende lønnslipper, eller få sjefen til å fylle ut for meg. Sjefen er en *****, og det mangler alltid endel på lønninga mi... inkl i dag :( Dermed viser lønnsslippen min denne mnd for lite, og det går utover hele permisjonsperioden min :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clebra- jeg har heller ikke sendt papirer enda, og tanken stresser meg også :) Aner ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal sende lønnslipper, eller få sjefen til å fylle ut for meg. Sjefen er en *****, og det mangler alltid endel på lønninga mi... inkl i dag :( Dermed viser lønnsslippen min denne mnd for lite, og det går utover hele permisjonsperioden min :(

Så utrolig dårlig! Off.. kjipt når det får konsekvenser for tiden fremover! Jeg sendte inn permisjonspapirene i går, men de blir sikkert returnert. Hehe, vi synes det var litt vanskelig å forstå vi. Jeg har vært i fast 100% jobb siden september, altså går det noen dager fra jeg starter permisjon i slutt av februar til jeg har vært i fast jobb i 6 mnd. Jobbet før det som ekstravakt. Lå ved siste lønnslipp fra ekstravakt jobbingen, og en lønnslipp fra fast jobb. Der er det jo fast inntekt og likt hver måned, så de må vel ikke ha alle? Vet ikke hvorfor sånne ting stresser meg så meg så mye, men økonomien har plutselig blitt så viktig nå når vi skal bli foreldre...

Håper du finner ut av det miss moneypenny og kommer godt ut av det! For en dritt sjef! :nei:

Vi har bestilt et svært monster av en vogn - Simo kombivogn. Men det var den vi falt for begge to, den er så fin.. :rødme: Så får jeg heller få litt muskler inn og ut av bil, hehe. Den er stødig, romslig og lekker da, og passer jo vårt bruk, så det blir nok bra. Kjøper heller en ekstra trille/sportsvogn utenom om det skulle vise seg upraktisk etter hvert.

Jeg har forresten gått fra 2 måneder med minimalt med søvn (typ 10 timer på 4 døgn osv) til å omtrent kunne sove hele tiden. Nå ser det ut som jeg har en bølgemaskin i magen:) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sendt inn permisjonspapirene, men må vel få gjort det snart... Har heldigvis fastlønn, og får dekt lønn av arbeidsgiver i permisjonstiden, så overfor jobben må jeg bare varsle at vi ønsker 80% lønn. Men - første 6 mnd ca skal jeg ha permisjon, før vi fordeler 20/80 eller 40/60 litt varierene fra uke til uke. Regner med dette kan forvirre NAV ganske kraftig? Og usikker på hvordan det blir for arbeidsgiveren vår, vi kan vel ikke begge to få 80% lønn det halve året vi skal dele permisjonen? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når du har fast lønn holder det sikkert å bare sende inn en lønnslipp :) Jeg prata med hun som er tillitsvalgt i dag, da sjefen hadde forduftet innen jeg kom på jobb (fornuftig forresten...), og hun skulle hjelpe meg å sjekke om lønninga stemmer i morra. Dersom den ikke gjør det og jeg har rett, skal jeg forlange at sjefen skaffer meg de resterende pengene innen mandag, og jeg skal ha en ny lønnslipp, som viser reell inntekt denne måneden! Så kanskje hun lærer seg å ta andre menneskers økonomi på alvor i fremtiden. Lønninger er ikke noe man skal jukse med, det er penger som folk regner med, og har strevd for. Her går jeg med bekkenløsning og magetrøbbel og gud vet hva, og jobber mer enn jeg orker fordi sjefen er sykemeldt, også får jeg ikke betalt for det engang fordi hun ikke gidder å ta lønninger på alvor???!!!! Fy f*** så forbanna jeg blir!!! Men nok om det, sorry dere :)

Er det forresten flere her som har vært borti smerter i nyrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er to skjema som skal sendes inn til NAV. Det ene er det jeg som fyller ut. Det andre skal arbeidsgiver fylle ut. Arbeidsgiver skal også legge ved et eksemplar av siste lønnsslipp. Da NAV mottok skjemaet jeg hadde sendt inn fikk jeg 2 brev fra de. I det ene brevet bekreftet de å ha mottat krav om foreldrepenger og informerte om 2 mnd behandlingstid. I det andre brevet informerte de om hvilket skjema arbeidsgiver skulle fylle ut og sende for meg.

I morgen skal jeg på ultralyd og se igjen lillegull!!!! Gleder meg så ufattelig mye! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er all tvil borte, jeg skal bli mamma til en liten gutt :rødme: Han har nesen til pappan sin og sparket og sprellet på skjermen.

Morkaka ligger ikke i veien for fødselskanalen heller, det var jo det vi egentlig skulle sjekke. Samtidig fikk vi sett at alt var som det skulle med mirakelet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt Renesmee!!! :duskedame: Det er stas å vite hva man får syns jeg, men all respekt til dere som lar vær å vite det og altså :enig:

Jeg har fått vite at snuppa ligger i seteleie og det har satt meg helt ut :sjokk: Selv om det er stor sans at hun kommer til å snu seg, sa JM at jeg burde i alle fall lese meg litt opp på det så jeg var informert.

Har fått helt hetta av tanken på fødselen, ikke det å føde i seg selv, men alt rundt det. Føler meg ikke klar eller forbredt på noen som helst måte :sukk :

Nå vet jeg jo egentlig hva jeg går til, men allikevel er alt helt nytt på en måte.

:sukk:

Nå skal klærne hennes vaskes og pakkes i plast, vogn og bilsete skal skrubbes og siden det er litt mildere her i dag blir det en stor runde med impignering av alt mulig rart. Håper bare bekkenet vil være med meg på dagens innsats! :trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge før fødsel kan man vaske klærne? Vi har arvet mye, og det hadde unektelig vært kjekt å vaske dem nå, pakke dem bort, og ha alt klart til bruk når knøttet melder sin ankomst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...