Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte oss ny seng i dag, og skal sette den sammen i morgen der vi skal bo midlertidlig. Regner med vi skal bo der iallefall ett halvt år mens vi bygger hus så jeg har fullt opp med flytting og redebygging for tiden :fnise:

Gleder meg til å sove i nysenga, for den sengen vi har nå duger ikke til noenting! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nanette

Herlig med ny seng da Renesmee! :)

Er det flere som plages med ødem i føttene? Mine bare hovner mer og mer opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med ny seng da Renesmee! :)

Er det flere som plages med ødem i føttene? Mine bare hovner mer og mer opp...

Jepp! Skikkelig svampete og hovne, og klør! Ser ikke akkurat så lekkert ut:) Har også måtte slutte å gå med forlovelsesring nå, fingrene blir så pløsete på kveldene. Alt en graviditet kan gjøre med en kropp!

Jeg håper nå på en 100% sm videre. Bekkenet skriker og jeg har så mye kynnere! Problemet er på jobb når jeg ikke har mulighet til å stanse eller sitte, må fortsette å gå med kynnere, prøve å puste meg igjennom - ender opp med å få svært vondt og mye press. Kan ikke være så heldig?

Jenten min er helt villbass i magen! Magen skifter nå fasong hele tiden og hun presser seg fram der hun kan - jeg er oppslukt! Og plager samboeren med kommentaren "Å, gud, SE!!" - hele tiden... Gleder meg sånn til å treffe henne! Begynner å bli utålmodig litt tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg plager også samboer endel. Kan sitte og plutselig begynne å le av at litjen i magen dytter hardt i handa mi, eller bretter opp genseren og sitter og glaner på magen som "danser" frem og tilbake :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lenge siden jeg har vært her inne nå... Kan ha noe med julestria, men også at jeg bare har lyst til å klage hele tiden. Vet ikke helt hvordan jeg skal takle det lenger, vil bare syte hele tiden... :sukk:

Vel, jeg var innom sykehuset i helgen, hadde så vondt i magen, men legen mente det var kunn muskelspenninger. Trodde det kanskje var et tegn på svangerskapsforgiftning siden jeg hadde det sist, men de kunne ikke finne noen andre symptomer. De ba meg bare hvile en hel masse! Fikk se jenta mi igjen da :rødme: Det var deilig!

Ellers er det masse spark, hun har lagt seg med hodet ned, så det er kun stepping øverst i magen :fnise:

Noen som har begynt med redebygging? Jeg vil, men er foreløpig litt lat må jeg innrømme :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ikke var svangerksapsforgiftning, Ea! :)

Noen som har begynt med redebygging? Jeg vil, men er foreløpig litt lat må jeg innrømme :roll:

Uhm, jeg prokrastinerer. Er ikke superinspirert. Dessuten er det litt uvisst om vi bor der vi bor nå når knøttet kommer (lang historie, men vi håper å rekke å flytte før termin), og da er det lett å utsette litt. Men en avgjørelse faller snart. *kryptisk*

Jeg har uansett planer om å få sett på barnevogn denne eller neste uke, og jeg har om ikke annet lest mye og begynner egentlgi å ha gjort meg opp en mening om hva vi skal ha.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bygger rede som bare det for tiden! Vi er i full gang med flytting ettersom vi har solgt leiligheten vi bor i- å nå har jeg fullt opp med å vaske ned både leiligheten vi flytter fra og den vi flytter til :fnise: Storkoser meg og gleder meg masse til å bo der vi skal bo, selv om det bare er midlertidlig intill huset vi bygger er ferdig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Her i huset bygges det også rede. I går var vi på handletur og fikk med oss det vi tror vi trenger, tror vi :ler:

Nå holder jeg på med en vognbestilling fra Tyskland. Oppretter Paypal-konto og styrer.. Ting tar tid, har jeg forstått.

Forresten: Godt nyttår til alle sammen! Dette blir nok et flott år for oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll hos JM idag :) Utrolig koselig dame! Gleder meg til å føde omtrent ;)

Alt gikk supert med lille J, hodet er ned, men fortsatt bevegelig og følger den røde streken på SF-målet nøyaktig :hjerte: Fikk til og med skryt for magemusklene mine *ler* Så ifølge henne vil det gå veldig greit å få tilbake formen etter fødselen, bare håper hun har rett ;)

:sol: Åh, gleder meg til å kunne gå trilleturer på en fantastisk dag som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg var også hos jordmor i dag. Her er alt som det skal. Lillejenta har til og med lagt seg rett vei, trodde hun.

Vi har skrudd sammen senga i dag, klarte ikke å vente.. :rodme:

Å, som jeg gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær
Kontroll hos JM idag :) Utrolig koselig dame! Gleder meg til å føde omtrent ;)

Alt gikk supert med lille J, hodet er ned, men fortsatt bevegelig og følger den røde streken på SF-målet nøyaktig :hjerte: Fikk til og med skryt for magemusklene mine *ler* Så ifølge henne vil det gå veldig greit å få tilbake formen etter fødselen, bare håper hun har rett ;)

:sol: Åh, gleder meg til å kunne gå trilleturer på en fantastisk dag som dette!

Så kjekt at alt stod bra til! :) Og ikke minst at jordmor er en hyggelig dame - min er en SMULE spesiell! Heldigvis ikke hun som skal være med på fødselen!

Jeg gleder meg også til trilleturer i dette herlige været! :) Bare det ikke er SÅ kaldt!

----

Jeg har bare 10 uker igjen til termin i dag! Syns dagene går fort nå! Jeg syns jeg jublet for 100 dager igjen for et par dager siden, men det er jo faktisk en måned siden :fnise:

Har kontroll hos jordmor igjen om en uke - så da prøver hun vel å finne ut om lillejenta har lagt seg rett vei! Jeg lurer litt på om hun har gjort det allerede?! Kjenner bare spark oppe med ribbena nå, + at det kjennes ut som om det er et ekstra trykk på bekkenet på en måte! Men alt er nok uansett i sin skjønneste orden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyttebær Høres ut som hun kan ligge rett vei da ja, føles akkurat sånn ut for meg også og ifølge JM lå han med hodet i bekkenet (det er der det ligger når han ligger rett vei?) :)

-----------------------------------------------

Uff, etter å ha skrytt av den fantastiske formen til JM så sliter jeg skikkelig nå! Menssmerter i både ryggen og magen blandet med en hau med kynnere og verker ekstremt i hele ryggen hvis jeg prøver å ligge :sur: Vet kroppen bare gjør seg klar og at magen er stor nå, men fryktelig plagsomt, håper virkelig ikke jeg skal gå sånn i minst 8 uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen i dag! En mnd siden sist, og jeg er veldig glad for at jeg skal nå for har hatt en del problemer med sterke smerter når jeg er ute og går tur :sukk: Ikke noe gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Serenity: Så bra med tilbakemeldingen fra jordmor! :tommelsmil: Som den treningsforkvaklede sjelen jeg er, ble jeg glad for å lese det om sterke magemuskler mtp. hvor fort man kommer seg tilbake i form etterpå. :ler: Håper at kynnere etc. roer seg, så du får samlet krefter til fødselen.

Renesmee: Håper smertene bedrer seg. Er det bekken eller mage eller begge deler?

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet virkelig ikke. Når jeg går tur må jeg liksom "knipe" skikkelig der nede - og hvis jeg ikke gjør det får jeg stikkende smerter som nesten slår meg helt ut.

Det rare er at enkelte dager kan jeg gå tur uten smerter i det heletatt...

Sånn ellers er det vondt å sitte på jobb, og å reise seg opp så jeg antar bekkenet holder på å gjør seg klart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet virkelig ikke. Når jeg går tur må jeg liksom "knipe" skikkelig der nede - og hvis jeg ikke gjør det får jeg stikkende smerter som nesten slår meg helt ut.

Nå vet ikke jeg om det er likt for deg, men jeg er i alle fall plaget med mye kynnere - får det bare av å gå og stå litt. Om jeg f.eks er i en situasjon hvor jeg ikke kan legge meg ned evt sitte, men må fortsette å pine meg gjennom - får jeg fryktelig nedpress, må knipe for å holde smerten på et levbart nivå og har det super ubehagelig. Til slutt blir jeg tvungen til å puste meg gjennom fordi det er så ubehagelig og vondt. Jeg kan ikke gå tur fordi det er bare er en pine egentlig. Kan godt være det er helt annerledes for deg altså:) jeg er i alle fall 100% sykemeldt pga dette nå, fordi jeg måtte være mest mulig i ro for å unngå tidlig fødsel visstnok. Rart å tenke på at jeg ikke skal jobbe på veldig veldig lenge.

Håper du får en forklaring på hva som plager deg, kanskje få en sjekk av livmorhals? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva kynnere er :sjenert: Jeg har ikke slike smerter som jeg må puste meg igjennom. De smertene jeg får når jeg går tur er mer sånn "AUUUUUU" og så går det over før de kommer tilbake igjen. Og jeg har ikke slikt ellers, det er kun når jeg går tur.

Blir godt å komme til legen, og jeg føler behov for mer enn 50% sykemelding nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva kynnere er :sjenert: Jeg har ikke slike smerter som jeg må puste meg igjennom. De smertene jeg får når jeg går tur er mer sånn "AUUUUUU" og så går det over før de kommer tilbake igjen. Og jeg har ikke slikt ellers, det er kun når jeg går tur.

Blir godt å komme til legen, og jeg føler behov for mer enn 50% sykemelding nå

Kynnere er sammentrekninger i livmoren - "falske rier". Jeg er også plaget med noen plutselige AU smerter innimellom forresten, men det sitter alltid på høyre side i "lysken". Kjennes ut som jeg revner fullstendig og at den lille skal komme ut. Skremmer samboer like mye hver gang, stakkars.. Noen som vet hva dette er? Så mye som skjer med kroppen, umulig å skille hva som liksom er normalt og hva som ikke er som det skal...

Hvor sitter smertene dine egentlig? Forstår godt at behovet for mer enn 50% er der da ja. Jeg synes det var kjipt å måtte øke til 100% - litt personlig nederlag må jeg si det var. Men jeg er glad nå når det er sånn og jeg kan bruke tiden til å ruge og ta vare på både henne og meg. Det er ikke så ofte man er i denne situasjonen heller. Håper du får svar og slipper vondter - det høres jo ikke godt ut akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene sitter i "jentetissen" :sjenert:

Legen sa det var bekkenløsning, enkelt og greit.

Jeg fikk økt sykemelding til 70% i første omgang, så kunne jeg heller ringe og få mer hvis det blir behov. Jeg sliter litt med jobben fordi jeg har mye ansvar og mye som skal læres bort fordi det bare er jeg som kan det så 100% allerede nå er så godt som umulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...