Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:D Hei alle vakre gravide damer (føler meg virkelig ikke vakker for tiden så jeg har funnet ut at hvis jeg bare innbiller meg selv at jeg er det så kommer jeg til å føle meg bra også :fnise: ) ;) Deilig å endelig være hjemme fra NY...

Vi har shoppet litt til lille J, leandervugge og noen få klær (liker klærne fra Gap og retrostilen :) ) Blir vel endel shopping nå fremover, ihvertfall bestemt oss for Emmaljungavogn!

Æsj, sliter ekstremt med kramper i leggene. Begge to, gjerne flere ganger hver natt :( Og nå er bena ekstremt hovne også... Prøver å drikke masse vann og unngå salt. Noen som har flere tips? Her blir det også lite trening/gåing, gjør så fort vondt, føler meg så tung og svær... Den "jeg elsker å være gravid" følelsen gikk over etter 2 uker *ler* ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyttebær: Hvis det er så ille som du sier bør du absolutt vurdere en delvis sykemelding for å se om det bedrer seg. Hvis ikke risikerer du å måtte ut i full sykemelding, og det er ikke ønskelig med tanke på hvor langt det er igjen av svangerskapet :)

Nanette: Jeg er ikke særlig sulten egentlig, det gikk over etter første trimester hos meg, men jeg passer på å spise til måltidene :)

Har fremdeles "jeg elsker å være gravid" følelsen, og den blir sterkere etterhvert som magen strutter.

Uff, i går var jeg på kurs i nabobyen og tok buss til og fra. Var forferdelig til ryggen min å sitte rett opp og ned i så mange timer. Da jeg skulle gå av bussen presterte jeg å falle og skade foten min. Tråkket/hoppet over og har ikke klart å gå på den før nå for et par timer siden. Takk gud for at jeg ikke brakk noe. Gråt hele veien hjem fra busstoppet og i en time etterpå :fnise: Tror det var mest fordi jeg var redd, og litt fordi det var VELDIG vondt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Jeg har også litt fortsatt den der "elsker å være gravid"-tida men hormonene kunne vært i litt mindre aktivitet enn det de er. :lol:

Drar noen av dere på gravidtreff, svangerskapskurs eller treffer andre gravide på noen måte? Syns jeg er den eneste her som er gravid, vært gøy å truffet noen og dele erfaringer og slikt.

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanette Jeg skal begynne på yoga for gravide om 2uker, så har 3 kompiser av samboeren akkurat fått barn, er ihvertfall 1 av de parene som vi har god kontakt med, så litt babyprat blir det :) Litt usikker på gravidtreffene, virker som om det er mest for de som er veldig aktive på forumene og kjenner alt og alle...men det er kanskje bare meg som bruker det som unnskyldning for ikke å tørre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja samme her, tør liksom ikke men vil! :) Men skal spørre jordmor i morgen om de setter gravide i kontakt med hverandre. På barnimagen.com har jeg ikke fått med meg at det er noen treff der jeg bor iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter også graviditeten :) Det er selvsagt ikke gøy å merke mer og mer til bekkenet, leggkramper om natten og kynnere som jeg har begynt å få også, men det veies fort opp at noen herlige spark i magen ;)

Ny kontroll i morgen og jeg gleder meg til UL. Nå er det jo hele 2 og en halv uke siden sist vi så h*n :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Da va jeg kommet hjem fra jordmor! :)

Har blitt sykemeldt i en uke, for å "lade batteriene" og få tilbake litt krefter! :) Kjenner jeg egentlig er lettet over hvordan det ble, selv om jeg vet jeg kommer til å bli ganske rastløs etter ett par dager! :)

Fikk høre fostelyden til den lille også! :) Så herlig! :)

I dag skrev jordmor under Fl/min 144. Før har det bare stått en +.

Hva er dette? Fosterlyd eller noe? Hvor mange slag det er i minuttet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld fikk mannen min kjenne sparkene fra lillegutt, det var skikkelig koselig:)

Formen er ellers bra, men sliter litt med å skifte liggestilling om natta uten at det blir ubehagelig i magen. Kan ligge på rygg eller til den ene siden,den andre siden er helt umulig.

Kjennes ut som at innvollene er trykket opp og til siden til enhver tid...Noen som også har det sånn? Er i uke 22 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke av dem som har "elsker å være gravid"-følelsen. Jeg synes selvfølgelig at det er fantastisk at jeg er det, at det vokser et lite menneske inni magen min, og gleder (og gruer) meg veldig til å få hilse på knøttet. Utover det synes jeg det er så begrensende at jeg ikke helt klarer å synes det er så stas å være gravid. Det er plutselig så mye jeg ikke kan gjøre, kroppen min vil ikke det jeg vil lenger; den er liksom ikke min lenger. :sjenert:

Barselgruppe "trenger" jeg ikke, tror jeg; jeg har så mange venninner som har småbarn og/eller som skal ha barn neste år, vi blir vår egen lille barselgruppe vi. :ler: Jeg skal også starte på gravidyoga, og da blir jeg vel kanskje kjent med enda flere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Tyttebær: bra du fikk deg en sjukemelding! Håper du får samlet opp litt energi nå :)

Nanette: Jeg spiser som en hest enkelte dager. Det går litt opp og ned, men jeg spiser nok mer enn vanlig jevnt over. Og er jeg sulten, så er jeg sulten. Da skal og må jeg ha mat :ler:

Simba80: Jeg blir veldig kvalm dersom jeg snur meg for ofte i senga, men bare jeg ligger i ro, spiller ikke stillingen noen rolle. Dog liker jeg best å ligge på venstre side.

---------------

Ah, jeg er en av dem som digger å være gravid! Elsker følelsen av å bære fram et barn, til tross for at jeg spyr litt nå og da, og har tidvis vondt i ryggen. Veldig plaget er jeg heldigvis ikke *bank i bordet*

Nå har jeg levert søknad om foreldrepenger - deilig å få krysset av det på listen. Ellers går det mest i eksamenslesing.. og som vanlig er jeg ikke så flink som jeg burde ha vært, men det årner seg!

Og til slutt: under hundre dager igjen :sjokkert:

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med under hundre dager igjen Roxie Hart! :) Ikke lenge igjen nå!

Imorgen skal jeg på sykehuset på ny ultralyd og sjekk igjen for å se til at alt står bra til. Det tror jeg at det gjør. Men jordmor og lege ville sjekke for sikkerhets skyld. Pga morkaka osv. Og så er det salg nå på Barnas Hus der jeg bor, så det blir en tur dit forhåpentligvis imorgen. Håper de har noen bra tilbud. Godnatt alle vordende mødre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å være gravid, virkelig. Men det følger jo selvfølgelig ting med graviditeten - slik som ektrem tretthet og slikt. Men det kan bare være så lenge jeg får se magen vokse og at jeg ender opp med et lite nurk i armene til slutt:)

I natt har jeg nesten ikke sovet, hver gang jeg prøvde å snu meg så var det som om det brant helt nederst i magen. Det var nesten som kramper som gjorde at når jeg prøvde å bruke musklene til å snu meg så gjorde det skikkelig vondt. Hva er dette for noe? Jeg tenkte det kunne være luft i starten, men når det fortsatte helt til morgenen så begynte jeg å lure...

Gratulerer til alle som fortsatt er aktive i denne tråden, det er en fantastisk ting å være gravid, om vi liker det eller ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt har jeg nesten ikke sovet, hver gang jeg prøvde å snu meg så var det som om det brant helt nederst i magen. Det var nesten som kramper som gjorde at når jeg prøvde å bruke musklene til å snu meg så gjorde det skikkelig vondt. Hva er dette for noe? Jeg tenkte det kunne være luft i starten, men når det fortsatte helt til morgenen så begynte jeg å lure...

Jeg har noe av det samme, og sleit med å sove i natt på grunn av det. Det er på en måte i tillegg til de vanlige ligamentsmertene. Jeg tenker at det sikkert er livmoren som er øm fordi den vokser/strekkes så kraftig nå, pluss at magemusklene begynner å tøyes siden magen titter frem. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyttebær: Godt du fikk sykemelding, skjønner det er kjedelig, men noen ganger må man bare lytte til kroppen!

Nanette: Igår og idag har jeg bare lest og vært hjemme, forkjølet og småpjusk... Imorgen skal vi på Emmanuel Vigeland sitt museum før det er fotballkveld ute på den lokale puben med venner og pizza :)

Var hos jordmor på torsdag, veldig koselig :) 140slag i min.på lille pjokken og blodtrykket mitt var endelig bra! Her er det også masse bevegelse, hender han vekker meg med sparkene sine, far synes selvfølgeig det er kjempestas og får bare større fotballdrømmer for hver dag ;)

Håper alle har en koselig lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...