Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

:sjenert: litt flaut, men ser jo på terminlisten at det faktisk ventes flere gutter her? Er visst kanskje jeg som legger veldig godt merker til jentene siden jeg venter det selv. Beklager, tenker så mye jente for tiden!

Forresten: (skavlesyk!) Synes egentlig det er veldig rart med jente! Det føles så mye mer naturlig om det hadde vært gutt! Føler de er så mye mer robuste - og: jeg trekkes mot gutteklærne hele tiden. Hm.. kanskje det kommer en gutt ut?

Gler meg sånn til lille baby er kommet! Håper tiden flyr fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alltid så lett å ha positive tanker i dette hormonhelvete... :sukk: Bekkenløsnimngen føler jeg tapper meg for alt positivt, så da trøstespiser jeg og sover. DEt er fortiden det jeg gjør. Er jo 100% SM og dagene begynner å bli lange. Har masse jeg kan gjøre, men det blir ikke gjort mellom TV'n og senga.

Men uansett: Det er en velsingnelse og jeg kjenner masse liv. Hun kommer til å bringe med seg masse fint.

Er mye mer urolig dette svangerskapet.. Tror det har no med at jeg vet hva jeg går mot og det erikke noe gøy. Gruer meg til vinteren og glatte veier. Da blir det huskarantene på meg. Kommer ikke til å kunne bevege meg ut i dat hele tatt uten støtte. Får vel finne freem krykkene.

Mye syting nå.... Unskyld!

Skal hente knotten i barnehagen nå, så skal vi lage pannekaker til middag :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så lett å ha positive tanker i dette hormonhelvete... :sukk: Bekkenløsnimngen føler jeg tapper meg for alt positivt, så da trøstespiser jeg og sover. DEt er fortiden det jeg gjør. Er jo 100% SM og dagene begynner å bli lange. Har masse jeg kan gjøre, men det blir ikke gjort mellom TV'n og senga.

Forstår deg så godt, har det på samme måte. Vært mye 100% sykemeldt, foruten noen dager nå, og skal forsøke 50% en periode. Så får jeg se. Jeg blir dritt lei av å ha så vondt og ikke orke å gjøre alt jeg vil. Er så rart å bli begrenset av egen kropp, er ikke vant til det. Og gruer meg også til frost og is.. Stå på, vi kommer gjennom (forsøk på å trøste meg selv).. og du har i alle fall en som kan minne deg på hva som er i andre enden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt, selv om han ikke viser seg fra sin beste side for tiden... Men ham er et skikkelig sjarmtroll da :rødme:

Da venter trening, fysio og foreldresamtale i dag. Middagsgjester og støvsuging får mannen ta seg av! :jepp:

Edit: Skrivefeil...

Endret av -Ea-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julebord på fredag kunne jeg for første gang kjenne tydelige spark på utsiden av magen :rødme: Da sparket han ganske høyt oppe, i midten - så det var sikkert over morkaka og derfor jeg kjente det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renesmee: Så deilig med spark!! DEt er en herlig følelse :jepp:

Jeg kjenner også en del nå, flere ganger hver dag! Det er deilig det. I morgen er jeg halvveis, det skal bli deilig... Da begynner nedtelligen :fnise:

Nanette: Aner ikke hvor mange som er aktive her, men det er bare å gå inn på terminlisten, dne burde gi deg en grei oversikt ;)

Da skal det lages adventskalender og julekort denne uken, samt forbrede meg til en hei-dundrannes fest på lørdag :lol: 30 år!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julebord på fredag kunne jeg for første gang kjenne tydelige spark på utsiden av magen :rødme: Da sparket han ganske høyt oppe, i midten - så det var sikkert over morkaka og derfor jeg kjente det :)

Å, så koselig! Jeg må bare si at å kjenne spark er den beste følelsen i hele verden, og ingenting gjør meg gladere! Har kjent bevegelse nå mange ganger om dagen, hver eneste dag i over en uke, og jeg er sååå lykkelig over endelig å få kjenne det! Sier det til typen hver gang, først var han like entusisastisk som meg, nå er han sikkert litt lei av maset mitt :fnise: Men for meg er det like stort hver gang! Gleder meg til han også kan kjenne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges kjente jeg spark på utsiden før første gang! Jeg prøvde å vekke mannen min så han kunne få kjenne, men lillegutt var selvfølgelig ferdig før den tid...jaja, nå øker det sikkert på med bevegelse her så er sikkert ikke lenge til nå før pappa får kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær
I morges kjente jeg spark på utsiden før første gang! Jeg prøvde å vekke mannen min så han kunne få kjenne, men lillegutt var selvfølgelig ferdig før den tid...jaja, nå øker det sikkert på med bevegelse her så er sikkert ikke lenge til nå før pappa får kjenne.

Så herlig! :)

Jeg har både kjent og sett på utsiden, men med en gang sambo er i nærheten blir den lille så sjenert at den nærmest ikke vil sparke. I allefall ikke "hardt", så da er det bare jeg så kjenner det innvendig! :forvirret: Mannen begynner å bli lei av at han aldri får kjent det, så håper det snart ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye klær og utstyr har dere andre shoppa inn hittil? :) Jeg kjenner spark nå og da gjennom hele dagen og kjenner utenpå også, vises tilmed utenpå toppen. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Jeg har absolutt shoppet for mye babyklær! Er helt fullt her! :) Men klarer ikke la være :) Vi har plukket ut vogn, stellebord, bilstol og seng. Alt blir kjøpt i januar (med unntak av stellebordet som vi får til jul)! :)

Har ellers kjøpt to amme BH-er og to ammetopper! Greit å ha på lager, siden det er tre timer til nærmeste butikk som selger klær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær

Har en del i 50, 56 og 62, har også litt i 68 og 74. Rett å slett av helt praktiske årsaker! Greit å ha litt på plass, da jeg må reise så langt for å komme på butikk! :) Men blir ikke mer handling nå! Rekner med å få en del også! :)

Ene kollegaen min hadde med seg 4 bæreposer hjem fra fødeavdelingen med klær som kom i gave, så tror jeg har mer enn nok klær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun kjøpt en t-skjorte som jeg kjøpte når vi var på ferie i sommer og akkurat hadde funnet ut av graviditeten.

Men - har arvet veldig mye, så tror ikke vi kommer til å kjøpe så mye på forhånd - får heller se hva vi trenger etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke kjøpt noe, og jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe klær ihvertfall før et par måneder før termin. Det eneste klesplagget vi har er en body som svigermor har kjøpt. Mulig at jeg er merkelig, men jeg dras ikke mot babyklærbutikker i det hele tatt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ferdig med å sortere fire store pappesker meg arvetøy. Tror ikke jeg trenger å kjøpe no særlig med klær... Det ble jo kjøpt noe på ferien da, men det passer ikke med det første.

Skal ut å kjøpe hentesett til henne over jul, det må hun i alle fall få nytt.

Vogn, stellebord og alt det der har vi fra før av. Har litt for mange vogner og det et stort luksusproblem. Kommer jo til å bruke tvillingvognen til bhg, men hva gjør jeg vidrer. Gidder ikke ta med jenta vidre på trening/kino/barseltreff med den store vognen. Skal man da ha en annen vogn stående i bhg til minsten?? :klø:

Luksusproblem... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Nå er jeg drit lei!

Svangerskapet har hittil gått forholdsvis knirkefritt for seg! :) Jeg har jo slitt litt med bekkenet, men ikke sånn at det har blitt ett kjempeproblem! Siste uken har derimot vært til å spy av :spy:

Jeg sover nesten ikke om natta, ligger bare å vrir meg, ser på klokken, finner en behagelig stilling, den er vond igjen før jeg får sovnet, snur meg litt til, ny behaglig stilling, fungerer til jeg har sovet ett kvarter, våkner igjen, har vondt, og så har du det gående. Hver morgen når jeg står opp kjennes det ut så alt har knytt seg i ryggen, og jeg går krokete, pga smerte :grine: Gruer meg nesten til å legge meg hver kveld.

På jobb blir jeg utslitt etter et par timer, men prøver å holde ut alt jeg klarer. Har absolutt ikke lyst til å bli sykemeldt.

Husarbeid får jeg nesten aldri gjort, får vondt bare av å gå opp trappa for å legge på plass ferdigbrettede klær.

Prøvde å være flink å gå tur, men nå er jeg sliten før jeg kommer til postkassestativet (100 meter), og så tar turen tilbake dobbelt så lang tid!

Lage middag er ett rent h*lvete, da jeg er utslitt i rygg og hofter lenge før ting har begynt å koke :(

Jeg kjenner dette begynner å tære på humøret, og jeg er dritt lei nett nå. Har i dag måttet tatt 2 paracet da jeg kom hjem fra jobb fordi jeg hadde så vondt. Det eneste jeg gleder meg til nå er jordmortimen i morgen. Å håpe at hun kan hjelpe meg å prøve å finne noe som kan dempe problemet. Ikke vet jeg hva det kan være?!

Kiropraktor, fysio, øvelser, I'll do anything! Det siste jeg har lyst til er å bli sykemeldt! Jeg kommer til å gå på veggene! Har liten sosial omgangskrets her, da jeg har forholdsvis nylig flyttet hit, så å sitte hjemme å glo i pc-skjermen hele dagen er ikke akkurat drømmesituasjonen!

Huff, ble ett skikkelig sutreinnlegg dette her, måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...