Gjest Roxie Hart Skrevet 3. november 2009 #621 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg er ikke vaksinert. Jeg har ikke bestemt meg ennå, dessuten er det tomt for vaksiner i kommunen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 4. november 2009 #622 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg er ikke vaksinert, men så vil jeg ikke vaksineres heller. En del som begynner å bli syke her og/eller har syke barn her på jobb så jeg er ekstra påpasselig med hygiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 4. november 2009 #623 Del Skrevet 4. november 2009 Ingen vaksine her heller enda! Om jeg tar den eller ikke har jeg ikke bestemt meg for enda, men det blir i hvertfall senere i svangerskapet uansett! Når det gjelder navn har vi vært enige siden den dagen vi begynte å tenke på det! (Forøvrig lenge før jeg i det hele tatt ble gravid)! Blir det gutt blir det Andreas, blir det jente blir det Mari Nå skal jeg ringe å bestille time til ny privat UL, så får vi se om vi får bedre behandling der, pluss forhåpentligvis vite kjønnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 4. november 2009 #624 Del Skrevet 4. november 2009 Ingen vaksine her heller enda! Om jeg tar den eller ikke har jeg ikke bestemt meg for enda, men det blir i hvertfall senere i svangerskapet uansett! Når det gjelder navn har vi vært enige siden den dagen vi begynte å tenke på det! (Forøvrig lenge før jeg i det hele tatt ble gravid)! Blir det gutt blir det Andreas, blir det jente blir det Mari Nå skal jeg ringe å bestille time til ny privat UL, så får vi se om vi får bedre behandling der, pluss forhåpentligvis vite kjønnet Håper du får ultralyd snart da, det er jo lett å få rask ultralyd når det er privat. Og så håper jeg det blir en bedre opplevelse. Men det kan være en ide å sende et brev til sykehuset hvor du hadde den ordinære ultralyden for å informere dem om din opplevelse, så kanskje de passer på at folka gjør en bedre jobb med andre folk. Litt glad for å høre at det ikke bare er jeg som ikke tar vaksinen:) Og så utrolig kjekt at dere er helt enige og sikre på navn. Det er jo supersøtt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 4. november 2009 #625 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg ble vaksinert i går, og nå har min kjære fått svineinfluensa, og jeg har også vært veldig rar og uvell en stund. Bra timing! Eh nei,.. men men. Får se hvordan det går. Han har nok smittet med allerede om det er så, så får vi heller ta det som det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 4. november 2009 #626 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg ble vaksinert i går, og nå har min kjære fått svineinfluensa, og jeg har også vært veldig rar og uvell en stund. Bra timing! Eh nei,.. men men. Får se hvordan det går. Han har nok smittet med allerede om det er så, så får vi heller ta det som det kommer. Uffda. Du får holde oss oppdatert på hvordan det går med deg uansett hvilken vei det går for deg. Håper jo at du har sluppet unna selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 4. november 2009 #627 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg ble vaksinert i går, og nå har min kjære fått svineinfluensa, og jeg har også vært veldig rar og uvell en stund. Bra timing! Eh nei,.. men men. Får se hvordan det går. Han har nok smittet med allerede om det er så, så får vi heller ta det som det kommer. Krysser fingrene for at alle ulumskheter holder seg unna kroppen din, Clebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 4. november 2009 #628 Del Skrevet 4. november 2009 Herregud, jeg blir så provosert! Var og vaksinerte meg i går. I dag ser jeg på facebook, en av mine bekjente der inne erklærer at i dag er han frisk etter å ha ligget langflat med svineinfluensa i 11 dager. På MANDAG var han og sto i vaksinekø og fikk vaksine. Tenker ikke folk? Ei jeg jobber med var hjemme med sykt barn i dag. Hun er selv i risikogruppen, mens barnet ikke er det. På facebook kunne hun erklære at hun og dattera hadde vaksinert seg i dag. Da er det plutselig risikosport å vaksinere seg. Hvis en gjennomsnittlig person i risikogruppen må vente i tettpakket kø i 1 time er den timen og vaksinen helt bortkastet, dersom det er en fjott i køen med svineinfluensa som sprer det videre. Og ikke minst, hva skal en person som allerede har fått svineinfluensa med vaksinen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 4. november 2009 #629 Del Skrevet 4. november 2009 :dåne: Om man er smittet, så skal man jo til legen og ikke vaksinasjonskontoret! Og de skal jo ikke vaksinere folk som ikke er helt friske heller... Så ved litt forkjølelse så skal man jo ikke få vaksine :klø: Beviser bare mine tanker om at de som holder på å vaksiner ikke har kontroll i det hele tatt Jammen glad jeg er ferdig vaksinert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 4. november 2009 #630 Del Skrevet 4. november 2009 Herregud, jeg blir så provosert! Var og vaksinerte meg i går. I dag ser jeg på facebook, en av mine bekjente der inne erklærer at i dag er han frisk etter å ha ligget langflat med svineinfluensa i 11 dager. På MANDAG var han og sto i vaksinekø og fikk vaksine. Tenker ikke folk? Ei jeg jobber med var hjemme med sykt barn i dag. Hun er selv i risikogruppen, mens barnet ikke er det. På facebook kunne hun erklære at hun og dattera hadde vaksinert seg i dag. Da er det plutselig risikosport å vaksinere seg. Hvis en gjennomsnittlig person i risikogruppen må vente i tettpakket kø i 1 time er den timen og vaksinen helt bortkastet, dersom det er en fjott i køen med svineinfluensa som sprer det videre. Og ikke minst, hva skal en person som allerede har fått svineinfluensa med vaksinen?? Tror forresten jeg hadde skrevet en litt halvfrekk kommentar under statusen deres om at det jo er strålende at de deler smitten sin med alle risikopersonene i vaksinekøen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 4. november 2009 #631 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg klarte ikke å dy meg og klarte å skrive en passe småfrekk men allikevel treffende kommentar til begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna_82 Skrevet 5. november 2009 #632 Del Skrevet 5. november 2009 Ble vaksinert på lørdag. De under 10 år ble prioritert først, så måtte resten stå i kø. De over 64 år ble bedt om å komme tilbake tre timer senere, men det var mange som prøvde seg... Syns det gikk greit å stå i kø, opplegget var bra og det gikk ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 5. november 2009 #633 Del Skrevet 5. november 2009 Herregud, jeg blir så provosert! Var og vaksinerte meg i går. I dag ser jeg på facebook, en av mine bekjente der inne erklærer at i dag er han frisk etter å ha ligget langflat med svineinfluensa i 11 dager. På MANDAG var han og sto i vaksinekø og fikk vaksine. Tenker ikke folk? Nei desverre, det gjør de ikke.. nettop derfor smitten spres så raskt som den gjør nå! Da jeg var på jobb i går (matbutikk) var det tre stykker som var innom, som alle hosta og snørra, og sa "ja du skjønner jeg har svineinfluensa jeg". Antibac!!! Hvor ufattelig idiot er det mulig å bli? Jeg bare lurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 5. november 2009 #634 Del Skrevet 5. november 2009 Får håpe ingen smitter meg, nå er jeg jo vaksinert så får håpe jeg er immun straks Gleder meg til også pappa er vaksinert. Han skal vaksineres på lørdag. Diabetikere er jo i risikogruppen og kan bli alvorlig syke av feber. Ellers er det ufattelig mye liv i magen for tiden! Jeg vet ikke hva jeg hadde trodd før jeg ble gravid, men jeg hadde aldri i livet forestilt meg at det skulle være så mye sparking i magen! Spennende å tenke på at sparkene bare blir sterkere og sterkere for hver dag som går . Samboer klarer fremdeles ikke å kjenne noe på utsiden Jeg synes det er rart, for av og til kjennes det ut som hele magen rister Er det noen andre som har opplevd å bli støl i magen? Jeg opplever å få ubehag/stølhet i magen når jeg går lange turer. I dag føltes det omtrent som å få sting i magen. Litt ekkelt siden jeg ikke vet hva det kommer av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 5. november 2009 #635 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Ligamentsmerter? Jeg pleier å kjenne det om jeg går langt, rører meg for fort osv. Endret 5. november 2009 av Chiffon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 5. november 2009 #636 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg aner ikke hvordan ligamentsmerter føles siden jeg aldri har hatt mensmurringer og derfor ikke har noe å sammenligne med. Det hjalp å stoppe opp og bøye seg litt fremover. Nesten så jeg lurte på om det var vondt i huden fordi den strekker seg, men det føltes på innsiden liksom slik at det ikke kunne være huden. Har opplevd det to ganger. Den første gangen når jeg bare hadde 15 minutter igjen av en lang tur i skoen, og den andre i dag når jeg og samboer gikk lang tur på asfalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 5. november 2009 #637 Del Skrevet 5. november 2009 Så heldig du er som kjenner så mye spark og bevegelser! Jeg kjenner ingenting Er så lei meg. Tror jeg har kjent spark ca tre ganger tidligere, men etter at jeg tok vaksinen har jeg ikke kjent noen ting Og da jeg var på UL lå hun bare helt rolig. Begynner å bli ordentlig bekymra! Men skal på ny UL på mandag, håper jeg blir litt roligere når jeg får se henne igjen. Er vi forresten immune etter den første vaksinedosen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 5. november 2009 #638 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg aner ikke hvordan ligamentsmerter føles siden jeg aldri har hatt mensmurringer og derfor ikke har noe å sammenligne med. Det hjalp å stoppe opp og bøye seg litt fremover. Nesten så jeg lurte på om det var vondt i huden fordi den strekker seg, men det føltes på innsiden liksom slik at det ikke kunne være huden. Har opplevd det to ganger. Den første gangen når jeg bare hadde 15 minutter igjen av en lang tur i skoen, og den andre i dag når jeg og samboer gikk lang tur på asfalt. Se her, jeg fant en link som beskriver det ganske bra: http://www.babysnart.dk/gode-raad/gode-raa...entsmerter.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 5. november 2009 #639 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg kjenner ingenting Er så lei meg. Tror jeg har kjent spark ca tre ganger tidligere, men etter at jeg tok vaksinen har jeg ikke kjent noen ting Og da jeg var på UL lå hun bare helt rolig. Begynner å bli ordentlig bekymra! Men skal på ny UL på mandag, håper jeg blir litt roligere når jeg får se henne igjen. Er vi forresten immune etter den første vaksinedosen? Ikke vær lei deg, jeg det er nok ikke lenge til du kjenner like mye som meg. Jeg hadde såvidt kjent liv da jeg var på Ultrald på 19 uker, så det har jo gått veldig raskt for meg. Nå sitter jeg og ser på hellstrøm og kjenner en aktiv krabat som sparker mot like under navlen min :rødme: At det var lite aktivitet i magen din på ultralyd var mest sannsynlig fordi fosteret lå og sov, så ikke vær bekymret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 5. november 2009 #640 Del Skrevet 5. november 2009 Ikke vær lei deg, jeg det er nok ikke lenge til du kjenner like mye som meg. Jeg hadde såvidt kjent liv da jeg var på Ultrald på 19 uker, så det har jo gått veldig raskt for meg. Nå sitter jeg og ser på hellstrøm og kjenner en aktiv krabat som sparker mot like under navlen min :rødme: At det var lite aktivitet i magen din på ultralyd var mest sannsynlig fordi fosteret lå og sov, så ikke vær bekymret Ok takk for oppmuntring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå