Gjest Chiffon Skrevet 26. oktober 2009 #561 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Å..så på Barnimagen at noen hadde sendt mail og fått svar, men spørs om de er skitleie Man blir så i tvil når man hører slike ting, min fastlege hadde ingen egne meninger han bare henviste til Fhi. Synes og at alle kan ha en mening, og at de bør vite hva de snakker om når de sier noe annet. Så blir man jo så i tvil om hvem som vet hva de snakker om og hvem som ikke vet. Fikk en innføring på jobb om hva som skjer med lungevevet når svineinfluensaen slår seg på lungene, og det er ikke noe jeg ønsker. det var ingen hyggelig kunnskap. Endret 26. oktober 2009 av Chiffon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 26. oktober 2009 #562 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei:) Så hyggelig å se at det er så mange som har termin i mars:) Jeg har det selv 9 mars kommer det et lite nurk:) det blir spennende Lykke til alle sammen:) Herlig og være gravid:) Klem fra Hannemor:) Hei, velkommen og gratulerer!! Det er herlig å være gravid, det er jeg enig i Her skravler vi om det som måtte falle oss inn, og jeg håper du har lyst til å være med i gjengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 26. oktober 2009 #563 Del Skrevet 26. oktober 2009 Når jeg var hos jordmor så sa hun at hun var pålagt å si at vi skulle da vaksinen. I ettertid har jeg tenkt litt over ene spørsmålet jeg stilte jordmor: Hadde det vært deg, ville du tatt vaksinen da? Svaret jeg fikk var: Det kan jeg ikke si. Og når jeg da hører den forrige legen min ikke anbefale, blir jeg så i tvil. Hadde jordmoren villet tatt vaksinen kunne hun vel svart ja? Men om hun ikke ville tatt den må hun jo svare "Det kan jeg ikke si", da hun er pålagt å si at vi må ta vaksinen! Uff.. Jo mer jeg tenker på dette jo verre blir det. Alt blir bare kaos i hodet nå, vrir tankene alle veier! Hvorfor måtte dette skje akkurat nå? -- Og jeg er ganske sikker på at jeg ikke vil vite hva du fikk høre på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 26. oktober 2009 #564 Del Skrevet 26. oktober 2009 Og jeg er ganske sikker på at jeg ikke vil vite hva du fikk høre på jobb Derfor jeg droppet det Nei, er enda en uke å bestemme seg på, men jeg tar den nok. Litt fordi jeg har en liten en som må ta den da han er i risikosonen, og litt fordi jeg har lyst å gi babyen i magen antistoffene. Mannen tok vaksinen i dag, og han er høyst oppegående enda. Jeg bruker han som prøveklut, blir ikke helt det samme da han ikke er gravid, men greit å slippe å være den første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 26. oktober 2009 #565 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg vet ikke med den vaksina. Jeg er svært skeptisk, så jeg kommer nok uansett ikke til å stille meg først i køen for å få den. Jeg velger rett og slett å gi meg selv litt mer betenkningstid. Personlig mener jeg nok også at begge sider, altså både de for og de som er mot vaksina, overdriver en smule.. Men jeg er ingen ekspert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 26. oktober 2009 #566 Del Skrevet 26. oktober 2009 Det blir vanskelig uansett! Men å høre på media er vel noe av det verste; der er jo bare hysteri! Jeg har kun lest en artikkel om det i media! Tror jeg heller vil stole på leger enn useriøse journalister! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 27. oktober 2009 #567 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tar vaksinen uansett.... Tørr ikke la være rett og slett. I dag tar jeg sønnen ut av barnehagen..... Flu'en har kommet dit og jeg vil nødig at vi blir syke knapt en uke før ferien vår. Utrolig kiipt, vet ikke helt hvordan jeg skal få dagene til å gå, nå som jeg som regel ligger hele dagen Hanne22!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 27. oktober 2009 #568 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg må nå si at jeg synes det er litt rart at enkeltstående leger mener de har mere greie på vaksinens bivirkninger enn FHI og WHO... Min gynekolog som er spesialist på risikosvangerskap, sier at det ikke er noe i den informasjonen hun har fått som tilsier at jeg ikke bør ta den. Selv WHO sier jo at om man ikke får tak i vaksine uten skvalen og kvikksølv, så anbefaler de gravide å vaksinere seg, for risikoen er mye større ved å la være. Jeg skal i alle fall ta vaksinen til torsdag, og så får jeg stå for det valget om det skulle vise seg å få følger. Da går det i alle fall bare utover meg og barnet, mens om jeg ikke vaksinerer meg er jeg jo med på å smitte videre og sette andre folk, både i og utenfor risikogrupper, i fare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 27. oktober 2009 #569 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg må nå si at jeg synes det er litt rart at enkeltstående leger mener de har mere greie på vaksinens bivirkninger enn FHI og WHO... Dette stusser jeg på. Jeg lurer på hvor disse legene tar informasjonen sin fra? Jeg tenker som så, skal man påstå noe må man kunne dokumentere det. Det virker som det er frykt som driver disse legene til å ikke anbefale vaksine, og frykt må være greit, men jeg synes ikke man skal spre frykten om man ikke kan dokumentere den. Man kan jo ikke bare gå rundt å si ting, fordi man tror det er slik. Ikke som fagperson. Faktahefte om vaksinen fra Fhi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 27. oktober 2009 #570 Del Skrevet 27. oktober 2009 I'm back:) Vaksine: jeg tror ikke jeg vil ha den. Influensavaksinene gir jo som regel samme symptomer som en influensa, så da er man jo like langt. Jeg har også kun hatt influensa en gang i mitt liv så jeg håper at jeg står over denne. Og dersom jeg faktisk blir syk så finnes det tamiflu som er tryggere enn vaksinen. Men det er helt greit for meg om alle andre vaksineres, for da blir ingen syke og ingen kan smitte meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 27. oktober 2009 #571 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Jeg skal ta vaksinen i dag. Jeg skal i alle fall ta vaksinen til torsdag, og så får jeg stå for det valget om det skulle vise seg å få følger. Da går det i alle fall bare utover meg og barnet, mens om jeg ikke vaksinerer meg er jeg jo med på å smitte videre og sette andre folk, både i og utenfor risikogrupper, i fare. Jeg er veldig enig med deg. Jeg er også opptatt av det kollektive ansvaret man har når det kommer til slikt. Dette stusser jeg på. Jeg lurer på hvor disse legene tar informasjonen sin fra? Jeg tenker som så, skal man påstå noe må man kunne dokumentere det. Det virker som det er frykt som driver disse legene til å ikke anbefale vaksine, og frykt må være greit, men jeg synes ikke man skal spre frykten om man ikke kan dokumentere den. Man kan jo ikke bare gå rundt å si ting, fordi man tror det er slik. Ikke som fagperson. Faktahefte om vaksinen fra Fhi Enig med deg også. Jer er skeptisk, men jeg føler at risikoen er større for at noe galt skjer om man får svineinfluensa, enn risikoen for at man får kraftige bivirkninger av vaksinen. Endret 27. oktober 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clebra Skrevet 27. oktober 2009 #572 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg skal uten tvil vaksineres. Dette fordi jeg alltid har visst at det å vaksineres innebærer en viss risiko, men det har aldri stoppet meg tidligere i livet mitt. Jeg ville ikke taklet å få en kraftig influensa nå. Også har jeg et moralsk ansvar ovenfor de brukere jeg jobber med, som mange ikke hadde overlevd om de skulle bli smittet. For meg er konsekvensene av å ikke ta vaksinen mer reelle enn å faktisk ta den. Men jeg må si jeg synes det er veldig interessant at "alle" jeg prater med har så mange meninger om akkurat denne vaksinen, hadde den ikke vært så mye i media hadde de fleste ikke stusset over å ta den en gang. Og jeg for min del stoler mye mer på medisinsk og faglig dyktige mennesker enn journalister i VG i forhold til slike saker. Er mennesker som får varige skader av vaksinene i det vanlige vaksinasjonsprogrammet også, men det er svært få som velger å ikke gi barna sine disse - nettopp fordi konsekvensene av å ikke ta de vurderes som mer reelle enn å faktisk vaksineres. Nå er det forresten full fart i magen min, kjenner masse liv hver dag! Han har enda ikke kjent det da, for det er sjelden det kan kjennes utenpå - men deilig å kjenne at det er noe levende inni der:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna_82 Skrevet 27. oktober 2009 #573 Del Skrevet 27. oktober 2009 Tror nok jeg blir å vaksinere meg. Snakket med Jordmor i dag og hun sa at fordelene ved å ta vaksinen var større en ulempene og at hun anbefalte at jeg tok den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 27. oktober 2009 #574 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg skal nok også vaksinere meg, blir i begynnelsen av neste uke... Kommer nok til å være usikker helt til sprøyten sitter i armen Men jeg har en mor som jobber på Riksen, og det er helt fryktelig når folk, som ellers har vært friske plutselig dør :/ Clebra Så kos! Her er det også masse bevegelse nå, blir bare mer og mer Skikkelig harde dunk utenpå magen også Jeg har forresten også fått lengre og mørkere hår rundt navlen, samboer var så "søt" og påpekte det her om kvelden *ler* Nå er alle over den verste kvalmen også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 27. oktober 2009 #575 Del Skrevet 27. oktober 2009 Min kvalme er i alle fall ikke over. Men spyr fortsatt ikke. Bare konstant uggen og kvalm, spesielt når jeg ikke får spist:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 27. oktober 2009 #576 Del Skrevet 27. oktober 2009 Her er det fortsatt en som protesterer hvis det tar for lang tid før frokost, men jeg har aldri vært spykvalm, og nå er jeg bare morgenuggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 27. oktober 2009 #577 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er tilbake i godt, gammelt slag nå. Nesten, iallefall. Jeg våknet opp fra dvalen for noen dager siden. Ikke kvalm, ikke stuptrøtt dagen lang. Herlig! Har en del vondt i magen, både ligamentsmerter og noe litt mr udefinerbart (i morges var det virkelig ille), men det går fint. Jeg er tilbake i full jobb igjen også. Fint å få brukt huet litt igjen. Ellers har jeg akkurat vært og tatt vaksinen. Nå er det gjort, ingen vei tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 27. oktober 2009 #578 Del Skrevet 27. oktober 2009 I går kjente mannen sparkene for første gang, det var veldig koselig Jeg kan bli kvalm enda, men kaster ikke opp. Og så sover jeg i ett sett, mer en før, jeg er litt motsatt akkurat der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 27. oktober 2009 #579 Del Skrevet 27. oktober 2009 Dere som har tatt vaksinen nå, hvordan foregikk det? Jeg skal ta den i morgen tidlig. Er det bare å møte opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 27. oktober 2009 #580 Del Skrevet 27. oktober 2009 Dere som har tatt vaksinen nå, hvordan foregikk det? Jeg skal ta den i morgen tidlig. Er det bare å møte opp? Det varierer sikkert fra sted til sted. Jeg tok den hos fastlegen; ringte dit i morges, fikk beskjed om å møte opp innenfor et tidsintervall, kom dit, sa fra at jeg var kommet, tok vaksinen med en gang, betalte, ferdig. Nå var det ikke mange som tok vaksine hos fastlegen min i dag, så jeg tipper det gjøres annerledes der det er veldig stor pågang? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå