Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på meg 4 kg :trist:

Jeg tar det egentlig ikke så tungt, for det er fremdeles 2 kg igjen til jeg er like tung som jeg var på denne tiden i fjor. Slanka meg før jeg ble gravid :gjeiper: Da forstår jeg at det er lett å legge på seg igjen siden jeg umiddelbart begynte å spise vanlig mat da jeg oppdaget at jeg var gravid :)

Er glad for at jeg tok av litt, og da jeg ble gravid var jeg normalvektig igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror man skal ta vektoppgang med en klype salt. Er man relativt normalvektig, og man spiser fornuftig, så tror jeg faktisk kroppen legger på seg det den trenger.

Jeg synes det er mye hysteri rundt vektoppgang under graviditet, akkurat som det er hysteri rundt vekt og kropp ellers i samfunnet. Jeg synes absolutt ikke det er rart å ha lagt på seg fire-fem kg når man er halvveis i svangerskapet. Selv har jeg kjempet med mange vanskelige tanker rundt hva det å gå gravid gjør med kroppen min; jeg er litt "kroppen er mitt tempel"-type, var gjennomtrent da jeg ble gravid, og er vant til å se veldig trent ut. Det var en stor omstillingsprosess å skulle la kroppen ta over utviklingen selv. Etterhvert så synes jeg det er helt fint å se og oppleve at kroppen endrer seg. Jeg er ikke like striks med kostholdet som før jeg ble gravid (men jeg spiser fortsatt sunt), og jeg får ikke panikk av å se musklene bli udefinerte. For meg har dette vært en viktig prosess (som fortsatt pågår), og jeg har et mer avslappet forhold til kroppen min enn jeg har hatt på lenge. At jeg ikke liker at jeg er så bregrenset treningsmessig og må ta så mye hensyn, er en helt annen sak. ;)

Dette ble litt mye babling, men i bunn og grunn så tror jeg ikke man skal stresse så mye om man legger på seg 18 kg fremfor 12, så fremt det ikke kommer av at man sitter i sofaen hele svangerskapet og propper i seg sjokolade og potetgull. På samme måte som det for noen vil være nok å legge på seg åtte kilo, til tross for at de spiser tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var jeg oppe minst 5 ganger. Tørr i munnen og MÅTTE drikke.

MÅTTE bare kommentere dette, jeg måtte også opp og drikke i natt!! Hehe. Var utrolig takknemlig for kaldt vann gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger på seg det kroppen føler man trenger, hvis man er noe aktiv og spiser jevnt og trutt :) Legger jeg på meg 20kilo så gjør jeg det, men vil helst unngå det siden jeg allerede har nok fett på kroppen. Kommer til å bli fryktelig tungt hvis jeg legger på meg opp imot 20 kilo.

Idag brukte jeg støttestrømper for første gang, hjalp utrolig mye! Bena føles så mye bedre, jeg hadde faktisk aldri trodd de strømpene skulle gjøre en så stor forskjell. Håper jeg slipper å våkne med leggkramper i natt :)

Drøm søtt alle voksende mager :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år ca :)

Wow, dette kan bli interessant med tanke på bryllup. Nå er det bare å holde meg i tøylene og være forsiktig altså. Haha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitaminbjørnene er jo for barn, så de har veldig lite vitaminer og slikt i seg. Derfor er det ikke noe problem å ta både dem og vanlige vitaminer:) Men ikke spis hele boksen:p

Haha søren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Jeg trenger noen innspill!

Svogeren min som overnatter hos oss ca 4 dager i uka pga pendling har fått influensa. Han er typen som ikke gidder gå til legen og sjekke om det er svineinfluensa, og han er på jobb som vanlig, gir blanke i om han smitter noen. Han er heller ikke særlig hygienisk, hoster i hånda, vasker seg aldri, osv. Sitter på kjøkkenet i mange timer og hoster, jeg tør nesten ikke gå inn der.. Er så redd for å bli smitta av han, og selvom jeg skulle klare å unngå det er jeg redd samboeren skal bli smitta. Og da sliter jeg jo mer, for han deler jeg seng med. What to do? Overreagerer jeg? Har lyst å be han holde seg hjemme ut uka, eller pendle. Det er en times kjøring hver vei da, og han er jo syk, så jeg syns jo såklart synd på han i tillegg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er så frekk at han ikke tar hensyn til om han smitter andre, så synes jeg ikke du trenger å ta hensyn til hans følelser og være redd for at han blir skuffet eller sint fordi du sier ifra. Han bryr seg tydeligvis ikke om dine følelser ;) Jeg hadde helt klart sagt ifra at du er i risikogruppen for svineinfluensa og dermed ikke kan utsette deg for smitte av noe slag. Derfor må han dessverre være hjemme til han blir frisk. Og noe mer er det ikke å diskutere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er så frekk at han ikke tar hensyn til om han smitter andre, så synes jeg ikke du trenger å ta hensyn til hans følelser og være redd for at han blir skuffet eller sint fordi du sier ifra. Han bryr seg tydeligvis ikke om dine følelser ;) Jeg hadde helt klart sagt ifra at du er i risikogruppen for svineinfluensa og dermed ikke kan utsette deg for smitte av noe slag. Derfor må han dessverre være hjemme til han blir frisk. Og noe mer er det ikke å diskutere!

Ja jeg hadde egentlig svaret ganske klart for meg da jeg hadde skrevet ned tankene mine her på forumet. Så jeg spurte han om han kunne ta en prøve hvis han skulle sove hos oss mens han er syk. Han svarte etter noen timer at han hadde ringt legekontoret, og de hadde gitt han beskjed om at det var nok ingen fare for at han hadde svineinfluensaen, siden han var på jobb. De mente at om man har den så klarer man ikke dra på jobb. Men jeg har hørt at den er mildere enn vanlig influensa, så jeg stiller meg litt undrende til det! Og føler meg ikke beroliget. Men da jeg kom hjem fra jobb nå var han heldigvis på rommet, så kanskje han har skjønt at han burde holde avstand fra meg de neste dagene, er jo bra det :)

Han var ikke klar over at gravide er i risikogruppen før jeg sa det, men kjenner jeg blir litt oppgitt over at det er influensasykdom i huset mitt, når jeg er utsatt på jobb og skolen, og gjør hva jeg kan for å ikke bli smitta. Så kan jeg f***meg ikke slappe av hjemme engang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ikke så bra er jeg redd. Har nettopp ringt kommunen for å få søknad om litt hjelp i hjemmet. henting og levering i barnehagen er vel det som er verst tror jeg... :sukk:

Bekkenløsningen er på vei inn for fullt, både forran og bak denne gangen.

Har fått Apocillin for bihulebetennelsen og har veldig hodepine.

Måte bare klage litt.....

Gruer meg veldig til dette svangerskapet kjenner jeg, det blir ikke lett med en vilter liten 1 1/2 åring i huset. Tror jeg skal sykemelde meg 100% om ikke lenge, dette funker ikke....

Ellers er det ganske greit. Vi reiser på ferie om tre uker. Til et varmt og eksotisk land. Jeg har bare lagt på meg en halv kilo og håret skinner :jepp:

Vi kommer til å dra på UL før ferien for å se etter om det er gutt eller jente, MÅ bare vite det så vi får shoppa litt til lille frø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ikke så bra er jeg redd. Har nettopp ringt kommunen for å få søknad om litt hjelp i hjemmet. henting og levering i barnehagen er vel det som er verst tror jeg... :sukk:

Gruer meg veldig til dette svangerskapet kjenner jeg, det blir ikke lett med en vilter liten 1 1/2 åring i huset. Tror jeg skal sykemelde meg 100% om ikke lenge, dette funker ikke....

Ellers er det ganske greit. Vi reiser på ferie om tre uker. Til et varmt og eksotisk land. Jeg har bare lagt på meg en halv kilo og håret skinner :jepp:

Vi kommer til å dra på UL før ferien for å se etter om det er gutt eller jente, MÅ bare vite det så vi får shoppa litt til lille frø!

Huff da både foran og bak det hørtes virkelig ille ut! Skjønner at det er slitsomt med en vilter krabat i tillegg. Håper du kommer deg litt på ferien da, så den blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt forstå at du trengte å få ut litt av dette til noen. Håper at kommunen hjelper deg med det du trenger og at du etterhvert får kommet deg ut i 100% sykemelding - eller i alle fall nok til at du klarer deg i hverdagen. Det høres ikke godt ut slik du har det, men jeg håper du har små korn i hverdagen som er positive slik at du ikke faller helt sammen.

Misunner deg som skal på ferie. Planlagt lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlagt en stund, men bestilt etter at vi fant ut at vi var gravide. Skal få svinevaksine rett før jeg drar, tørr ikke ta noen sjanser. Både jordmor og lege anbefaler meg det, så det er nok lurest.

Håper jeg får noe støtte... Jeg har jo mannen min hjemme, men vil ikke belaste han for mye heller. Han har en veldig krevende jobb, en veldig krevende og hormonell frue og et stort hus å passe på. Det blir mer enn nok for han også vet jeg. Forrige savangerskap kom han hjem til ferdige lister med alt han måtte fikse fordi jeg ikke fikk liv til å anstrenge meg.

Takk for trøstende ord og oppmuntring, det skal bli deilig med ferie!

Søren, tror jeg har fått blærekatar også :sukk:

Nei, nå klager jeg fælt, men bedre her enn i RL sant???!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt en stund, men bestilt etter at vi fant ut at vi var gravide. Skal få svinevaksine rett før jeg drar, tørr ikke ta noen sjanser. Både jordmor og lege anbefaler meg det, så det er nok lurest.

Håper jeg får noe støtte... Jeg har jo mannen min hjemme, men vil ikke belaste han for mye heller. Han har en veldig krevende jobb, en veldig krevende og hormonell frue og et stort hus å passe på. Det blir mer enn nok for han også vet jeg. Forrige savangerskap kom han hjem til ferdige lister med alt han måtte fikse fordi jeg ikke fikk liv til å anstrenge meg.

Takk for trøstende ord og oppmuntring, det skal bli deilig med ferie!

Søren, tror jeg har fått blærekatar også :sukk:

Nei, nå klager jeg fælt, men bedre her enn i RL sant???!!!!!!!!

Det er absolutt bedre å klage her inne. Her kan noen ta seg av litt klaging når man orker, og det uten at det går ut over de som er rundt oss hele dagene. Her er vi vandt til litt klaging innimellom.

Men dersom du har fått blærekatarr må du komme deg til en lege, det kan forverre seg kjapt til nyrebekkenbetennelse og dette er ikke bra for babyen. Så kom deg av gårde så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: på -Ea- Man må gjennom mye for disse små! 3 uker til deilig ferie, der du bare skal tenke på å slappe av ;)

--------------------------------------------

Litt klaging fra meg og...plages endel med ganske ubehagelige kynnere, irriterende! Noen som har tips? Ellers er jeg egentlig veldig glad for tiden og gleder meg :) Dog har utrolig lyst til å reise, hvor som helst :fnise:

:sol:

Edit: Feil smiley

Endret av Serenity88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg fått ultralydtime, det blir mandag om halvannen uke!! Åh så spennende, gleder meg noe helt vanvittig, samtidig er jeg livredd! Men ååå så spent på om det er gutt eller jente inni her :rødme:

Dere som har vært på ultralyd, hvor masse kosta det? Ikke at det spiller noen rolle, men litt greit å vite siden det er et par dager før lønning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på ordinær UL Miss Moneypenny? Kostet ingenting, trengte heller ikke å betale for alle bildene vi fikk med oss. (St.Olavs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar! Det er ordinær ul, på sykehus. Bare lurte siden jeg leste om ei her på forumet som hadde brukt noen tusen, så hvis det hadde vært så dyrt hadde det vært lurt for min del å vite om det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...