-Englefjes- Skrevet 8. oktober 2009 #441 Del Skrevet 8. oktober 2009 Fortsatte dere med folat etter 12 uker? Jeg synes det er mange ulike råd om dette; noen sier man ikke skal gjøre det, andre at man skal fortsette med samme dose, og atter andre at man kan gå ned på dosen. :klø: Nå er vel B-vitaminer vannløselige, så det er jo ikke akkurat farlig å fortsette. Men jeg skulle likt å se en klar anbefaling på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 8. oktober 2009 #442 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg fikk beskjed at legen min om å fortsette med folat til uke 18, for da er det meste ferdig utviklet. Så jeg bare fortsetter å ta det, for kroppen skiller ut det den ikke trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 8. oktober 2009 #443 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg tar omega 3 med folat, og kommer til å ta til boksen er tom. Legen sier en ting og gyn sier noe annet, husker ikke hvem som sa hva, men farlig var det vist ikke uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 8. oktober 2009 #444 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg kommer nok til å slutte med de vanlige 400mcg folatpillene og heller gå tilbake til multivitaminene mine som har 300mcg folat per pille uansett. Går ikke ned mye i dose da. Nevner det nok for legen neste onsdag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 8. oktober 2009 #445 Del Skrevet 8. oktober 2009 Legen min sa jeg kunne slutte med folat når jeg var der i uke 13. Tar B-vitamin fortsatt, men vet egentlig ikke helt hva det er godt for? Fikk beskjed om å begynne med b-vit og folat når jeg sluttet på p-ringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 8. oktober 2009 #446 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tror jeg kommer til å fortsette å ta gravidvitaminene mine jeg. Skader jo ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 8. oktober 2009 #447 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg fikk beskjed om at jeg bare trengte omega 3 etter 1. trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 8. oktober 2009 #448 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg fikk beskjed om at jeg bare trengte omega 3 etter 1. trimester Jeg og, men dersom jeg fikk bekkenløsning skulle jeg ta omega 3 for det kunne hjelpe. Så da begynte jeg nå bekkenløsningen kom, rundt uke 10 tror jeg. Var vist anbefalt for slikt noe, smører kanskje leddene? Uansett skader det neppe, så jeg gomler omega 3 og håper på mirakler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 8. oktober 2009 #449 Del Skrevet 8. oktober 2009 Var ikke det jeg mente. Etter 1. trimester kunne jeg slutte med de andre vitaminene, men fortsette med omega 3 som jeg tok hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 8. oktober 2009 #450 Del Skrevet 8. oktober 2009 Ok, sånn ja. Jeg fikk beskjed om å ikke begynne på Omega 3 før 2. trimester eller da bekkenløsning av en eller annen grunn, derfor jeg kanskje tenkte du hadde fått samme beskjeden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 9. oktober 2009 #451 Del Skrevet 9. oktober 2009 Er det noen som vet om det er noe vits for meg å tenke på 3D ultralyd senere, når jeg vet at morkaken ligger foran på magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 9. oktober 2009 #452 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg fikk beskjed om at jeg kunne slutte med folat etter 12 uker og omega 3 har legen min aldri nevnt, men jeg tar begge deler fremdeles. Jeg har lest et sted at folat også har positive innvirkninger på ammingen, så jeg tenker at det kan i allefall ikke skade. (Men når sant skal sies var det mange dager i 1. trimester jeg ikke tok noen ting. Bare tanken på å svelge ned de enorme pillene ga meg brekninger..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 9. oktober 2009 #453 Del Skrevet 9. oktober 2009 æsj ja, jeg tok de vitaminene som kommer i en egen pakke beregnet på gravide og de som prøver å bli gravid. Den ene tabeletten var stor og rundt og skulle tygges. Fikk nesten brekninger av å spise den, og det hendte flere ganger at jeg brakk den i flere småbiter og svelgte hel med vann. Tabeletten var tørr og hadde en ekkel smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 9. oktober 2009 #454 Del Skrevet 9. oktober 2009 æsj ja, jeg tok de vitaminene som kommer i en egen pakke beregnet på gravide og de som prøver å bli gravid. Den ene tabeletten var stor og rundt og skulle tygges. Fikk nesten brekninger av å spise den, og det hendte flere ganger at jeg brakk den i flere småbiter og svelgte hel med vann. Tabeletten var tørr og hadde en ekkel smak Dobbeltæsj, den tabletteen havnet i søpla hos meg etterhvert!!! Jeg klarte ikke ta den uten å brekke meg jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 9. oktober 2009 #455 Del Skrevet 9. oktober 2009 Mine gravidvitaminer er bare en pille... Husker ikke hvilket merke det er, men de kommer i en hvit pakke med en gravidmage utenpå og pillene ligger i "trykk-ut-brett". 14 uker idag Og jeg lurer på om jeg ikke har kjent noen som driver og kiler meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 9. oktober 2009 #456 Del Skrevet 9. oktober 2009 Gravidvitamer har gått meg litt hus forbi. Jeg tar folat og tran (tran tar jeg enten jeg er gravid eller ikke), og tar også Floradix fordi jeg mangler jern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 9. oktober 2009 #457 Del Skrevet 9. oktober 2009 Gravidvitamer har gått meg litt hus forbi. Jeg tar folat og tran (tran tar jeg enten jeg er gravid eller ikke), og tar også Floradix fordi jeg mangler jern. Ofte multivitaminen med folat og jern, ikke så mye hokus pokus akkurat Jern ja, det skulle jeg begynt med for noen uker siden, kanskje på tide og ta de da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 9. oktober 2009 #458 Del Skrevet 9. oktober 2009 Har vært borte noen dager! Hatt en herlig ferie! Når det gjelder vitaminer tok jeg Folat med omega3 frem til uke 12 ca. Etter det har jeg tatt tran og multivitaminer! Jordmor sa at multivitaminer var viktig, så jeg spiser vitaminbjørner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 12. oktober 2009 #459 Del Skrevet 12. oktober 2009 Har vært borte noen dager! Hatt en herlig ferie! Når det gjelder vitaminer tok jeg Folat med omega3 frem til uke 12 ca. Etter det har jeg tatt tran og multivitaminer! Jordmor sa at multivitaminer var viktig, så jeg spiser vitaminbjørner Jeg elsker reklamen for vitaminbjørnene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 12. oktober 2009 #460 Del Skrevet 12. oktober 2009 Føler meg som den slasken når jeg leser her, jeg slutta med folat'en etter uke 12, og har ikke tatt noen vitaminer siden. Hvorfor skjønner jeg ikke, har skapet fullt. Men jeg vet ikke helt hva som er best å ta heller da. Har triomega woman i skapet, kan jeg ta de eller bør jeg kjøpe noe annet? Vitaminbjørner er godt da, og lett å få i seg Kan jeg ta begge deler? Ellers tror jeg kanskje jeg har kjent spark i dag!? kjentes ut som leermus på en måte, varte ikke så lenge, kanskje 2-3 sekunder... håper det var spark, har venta sååå lenge på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå