letme Skrevet 7. oktober 2009 #421 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hm. Har du trena eller noe? Eller kanskje strekt en muskel? Kan også være virus kanskje? Nå er ikke jeg noen lege da, så jeg kan jo kun spekulere Problemet er at jeg ikke har gjort noe som helst, haha. Det er jo tross alt et problem på alle måter:) Jeg tok ditt råd og ringte legen, legesekretæren sa det kunne være noe så enkelt som en senebetennelse, eller det kunne være verre. Jeg skulle være litt forsiktig i dag og så ringe igjen i morgen om det ikke ble bedre:) Godt någe legekontoret er i slikt humør:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 7. oktober 2009 #422 Del Skrevet 7. oktober 2009 Å forresten, en ting jeg må spørre om. Noen av dere her inne som vet hvorfor så mange gravide har så markert navle eller hva jeg skal kalde det? At den står ut liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 7. oktober 2009 #423 Del Skrevet 7. oktober 2009 Høres litt ut som musearm/senebetennelse letme, jeg fikk det når jeg jobbet i en kantine for 1 år siden, beskriver noen veldig like smerter ihvertfall. Satser på at alt er helt greit med den lille i magen ihvertfall! Hehe, den med navlen aner jeg ikke, tenkte på det selv her for noen dager siden, tror ikke jeg får sånn navle da, min går veldig langt inn i magen Gratulerer med en liten gutt og 19 uker! Bah, svineinfluensaen...er sinnsykt usikker, men har jo ikke blitt smittet med den enda (og reist halve jorda rundt til de verst rammede stedene)... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 7. oktober 2009 #424 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hehe, den med navlen aner jeg ikke, tenkte på det selv her for noen dager siden, tror ikke jeg får sånn navle da, min går veldig langt inn i magen Jeg ser bare gravide med sånne navler, og lurer på hvorfor jeg ikke har det føler meg mindre gravid enn de som har det liksom. Hehe jammen er det mange rare ting man tenker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 7. oktober 2009 #425 Del Skrevet 7. oktober 2009 Min navle går også langt inn i magen, men nå ser jeg faktisk bunnen på den for første gang i hele mitt liv! Spennende med uutforsket område Navlen blir vel presset utover av livmoren kan jeg tenke meg? Men den "popper" ikke hos alle, har jeg lest, så dette blir nok en spennende ting å følge med på! Jeg har forresten også fått matlysten igjen, som noen nevnte tidligere, så nå kommer vel kiloene! Har lagt på meg ca. 2,5 kg hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 7. oktober 2009 #426 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hehehe, godt å se at andre har den samme navle"samtalen" med seg selv Matlyst ja, djises, vil ikke snakke om det en gang... Har nok ikke lagt på meg enda, men så har matlysten bare vært tilbake siden helgen da, men den gir seg ikke! Føler jeg må ha litt bedre kontroll på meg selv nå, har lyst på ALT jeg kommer over! *tenker ostekake, gele, fårikål, pinnekjøtt, reker, iskrem, kakao* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 7. oktober 2009 #427 Del Skrevet 7. oktober 2009 Snickers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 7. oktober 2009 #428 Del Skrevet 7. oktober 2009 Angående Snickers....jeg drakk snickers-milkshake igår ...lyst på alt mulig usunt jeg, og drømte om McDonalds her om dagen..Kan ikke tro det, for jeg hadde aldri lyst på det før jeg fikk en liten mageboer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 7. oktober 2009 #429 Del Skrevet 7. oktober 2009 Åh, nå fikk jeg lyst på BurgerKing! Pommes frites og cola!! Takk for den, LilleEkorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 7. oktober 2009 #430 Del Skrevet 7. oktober 2009 Serenity takk for svar angående armen. Den er ikke noe bedre enda. Nå har jeg til og med begynt å passe ekstra godt på den slik at jeg heller bruker venstre og slikt. haha. Og så til MacDonalds. Jeg har aldri lyst på det i Norge, før nå siste ukene. Men det er helst pommes frittesen jeg har lyst på. Den er så usunn og fantastisk:P haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. oktober 2009 #431 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Jeg har også vært og sett på lille Mirakelet idag H*n var ikke veldig fotogen og gjemte seg stort sett bak skambenet, men titte nå frem et par ganger så jeg fikk se at det sprellet. Veldig deilig for en noe bekymret mor Gleder meg SÅÅÅ til å kjenne liv, så jeg har litt kontroll selv Gynekologen sa at morkaken lå på baksiden så det lover heldigvis godt for å kjenne noe tidlig. Sist kjente jeg det fra uke 15. Spurte forresten gynekologen om vaksine mot svineinfluensa, siden jeg har vært veldig usikker og selv helt mot ikke. Hun mente derimot absolutt at jeg skulle ta den. Det var ingen ting i den informasjonen hun hadde fått som tilsa at den skulle være farlig for gravide, og når den kommer vil den bli sterkt anbefalt for alle i 2. og 3. semester. Så da kommer jeg til å gå for det. Hun er spesialist på infertilitet og risikosvangerskap så jeg stoler på henne Mirakelet kommer derimot ikke til å få møte farfaren sin da han døde idag :cry: Ettersom det var kreft var vi jo forberedt på det, men allikevel veldig trist Endret 7. oktober 2009 av Eeyore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 7. oktober 2009 #432 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har også vært og sett på lille Mirakelet idag H*n var ikke veldig fotogen og gjemte seg stort sett bak skambenet, men titte nå frem et par ganger så jeg fikk se at det sprellet. Veldig deilig for en noe bekymret mor Gleder meg SÅÅÅ til å kjenne liv, så jeg har litt kontroll selv Gynekologen sa at morkaken lå på baksiden så det lover heldigvis godt for å kjenne noe tidlig. Sist kjente jeg det fra uke 15. Spurte forresten gynekologen om vaksine mot svineinfluensa, siden jeg har vært veldig usikker og selv helt mot ikke. Hun mente derimot absolutt at jeg skulle ta den. Det var ingen ting i den informasjonen hun hadde fått som tilsa at den skulle være farlig for gravide, og når den kommer vil den bli sterkt anbefalt for alle i 2. og 3. semester. Så da kommer jeg til å gå for det. Hun er spesialist på infertilitet og risikosvangerskap så jeg stoler på henne Mirakelet kommer derimot ikke til å få møte farfaren sin da han døde idag :cry: Ettersom det var kreft var vi jo forberedt på det, men allikevel veldig trist Gratulerer med første ultralyd:) Godt at det var litt liv selv om den lille gjemte seg. Må jo få lov å være litt sjenert:p Veldig syns å høre om farfar. Dødsfall er forferdelig, spesielt når det er nærstående. Hjelper ikke så veldig at man er forberedt, man blir aldri klar for døden uansett. Håper du har familie rundt deg og at den verste tiden går over etterhvert. Det er en vanskelig tid. Tenker på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 7. oktober 2009 #433 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har også vært og sett på lille Mirakelet idag H*n var ikke veldig fotogen og gjemte seg stort sett bak skambenet, men titte nå frem et par ganger så jeg fikk se at det sprellet. Veldig deilig for en noe bekymret mor Gleder meg SÅÅÅ til å kjenne liv, så jeg har litt kontroll selv Gynekologen sa at morkaken lå på baksiden så det lover heldigvis godt for å kjenne noe tidlig. Sist kjente jeg det fra uke 15. Mirakelet kommer derimot ikke til å få møte farfaren sin da han døde idag :cry: Ettersom det var kreft var vi jo forberedt på det, men allikevel veldig trist Kondolerer! Det var trist å høre Men så godt at du fikk se et sprell levende lite mirakel i dag! Snart kommer nok de første sparkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. oktober 2009 #434 Del Skrevet 7. oktober 2009 Gratulerer med første ultralyd:) Er ikke akkurat første UL.. snarere fjerde Kjedelig å være risikogravid, men noen fordeler har vi da Ikke noe gøy å ha senvakt på jobb, når man har mest lyst til å være hjemme å trøste sambo Men han har jo vært oppe i hele natt, så håper ha han kanskje klarer å sove litt når jeg ikke her hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 7. oktober 2009 #435 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Mageboeren min ligger langt nede, og morkaka ligger foran, så jeg får faktisk komme tilbake på ultralyd i uke 32. Når jeg leste innlegget lengre oppe her ble jeg veldig beroliget ang. vaksinen . Skal også snakke med legen min neste gang jeg skal dit, eventuelt når jeg skal til jordmpor neste gang (skal til jordmor først) Glemte å spørre om det på ultralyden i dag, for vi ble så opptatt av bildene :rødme: Ang. de gravide som får utovernavle har jeg lest at det er slik man får når fosteret ligger med ryggen mot navlen til mor og "presser ut" navlen. Kommer ikke til å skje med meg med andre ord, som har morkake mellom fosteret og navlen min. Like greit , for jeg er ikke så begeistret for utovernavle. Endret 7. oktober 2009 av Renesmee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 7. oktober 2009 #436 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg hadde morkake foran sist, fikk akkurat like mye utovernavle likevel. Det er vel livmoren som presser navlen ut når den vokser, uavhengig av plassering av morkake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 8. oktober 2009 #437 Del Skrevet 8. oktober 2009 Å, da kan du kanskje svare meg på det jeg lurer på, siden du har førstehånds erfaring. Med morkakeplasseringa mi begynte jeg å bekymre meg for at vi (og da spesielt min kjære) ikke skal kunne kjenne spark utenpå magen, siden den ligger der mellom og demper. Hva sier du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 8. oktober 2009 #438 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har fått helt dilla på ribberull på brødskiva!! Hvorfor kan man ikke bare ha lyst på sunne ting? Trist å høre om farfaren din Eeyore! Selvom man er forberedt er det jo alltid vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 8. oktober 2009 #439 Del Skrevet 8. oktober 2009 Å, da kan du kanskje svare meg på det jeg lurer på, siden du har førstehånds erfaring. Med morkakeplasseringa mi begynte jeg å bekymre meg for at vi (og da spesielt min kjære) ikke skal kunne kjenne spark utenpå magen, siden den ligger der mellom og demper. Hva sier du? Vi kjente spark utenpå magen ganske tidlig, men det var ikke de samme sterke dunkene som med førstemann som hadde morkaken bak. I uke 35 havnet vi på ekstra UL da morkaken tok å dempet alle spark slik at det kjentes ut som det ikke var noe liv. Så jeg syntes nesten jeg kjente mer i begynnelsen enn på slutten, muligens fordi morkaken ble større? :klø: Jeg tror nok han skal kjenne liv utenpå, men kanskje ikke så sterke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 8. oktober 2009 #440 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har og morkaken fremme på magen, men ganske høyt oppe og legen som tok UL sa at vi kom til å kjenne spark mest på siden og langt nede i magen, er akkurat der jeg kjenner det og Igår kveld sparket han hardt på høyre side, og da kjente jeg det utenpå! Desverre var E litt for treg, men kommer nok til å skje mer Vil tro dere både kan se og kjenne det utenpå magen, det vil bare ta litt tid... Nå er vi på vei sørover til min familie, elgjakta starter for fullt denne helgen Det venter oss visst en hau med barneklær, så gleeeeder meg til å se gjennom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå