Gjest Chiffon Skrevet 6. oktober 2009 #401 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det største problemet jeg ser for meg med solarium er å komme seg ut av det med gigamage og bekkenløsning. På slutten blir man vel ganske svimmel av å ligge på ryggen i tillegg, så da spørs det om man klarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 6. oktober 2009 #402 Del Skrevet 6. oktober 2009 Tror kanskje det er noe med stoffene i fargen? Ammoniakk osv, som man puster inn? Også trekker det vel inn i huden? Ikke helt sikker altså, men tror det er noe i den duren Jeg skjønner godt de som ikke farger håret under en graviditet, bare så det er sagt. Men personlig tror jeg at faren ved det er sterkt overdrevet. Frisører blir også gravide, og tenk på alle kjemikaliene de omgir seg med til daglig, selv om de holder seg borte fra hårfarging etc under graviditeten. Forøvrig er det amoniakk i salmiakk også, og jeg vasker iallefall med salmiakk fortsatt. Mulig det fins en retningslinje på det, men den har iallefall gått meg hus forbi. Jeg kimser ikke av eventuelle farer ved innånding/hudkontakt med kjemikalier, men tenk på alt vi får i oss i dagliglivet som vi ikke tenker over. Hva med det som er i shampo, balsam, sminke, stylingprodukter, neglelakkfjerner, det vi innånder av flyktige hydrokarboner når vi fyller bensin, osv.? Tar man hensyn til alle disse også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 6. oktober 2009 #403 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det største problemet jeg ser for meg med solarium er å komme seg ut av det med gigamage og bekkenløsning. På slutten blir man vel ganske svimmel av å ligge på ryggen i tillegg, så da spørs det om man klarer. Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 6. oktober 2009 #404 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg skjønner godt de som ikke farger håret under en graviditet, bare så det er sagt. Men personlig tror jeg at faren ved det er sterkt overdrevet. Frisører blir også gravide, og tenk på alle kjemikaliene de omgir seg med til daglig, selv om de holder seg borte fra hårfarging etc under graviditeten. Forøvrig er det amoniakk i salmiakk også, og jeg vasker iallefall med salmiakk fortsatt. Mulig det fins en retningslinje på det, men den har iallefall gått meg hus forbi. Jeg kimser ikke av eventuelle farer ved innånding/hudkontakt med kjemikalier, men tenk på alt vi får i oss i dagliglivet som vi ikke tenker over. Hva med det som er i shampo, balsam, sminke, stylingprodukter, neglelakkfjerner, det vi innånder av flyktige hydrokarboner når vi fyller bensin, osv.? Tar man hensyn til alle disse også? Hehe når du sier det... faren min, som er helt ekstatisk over å bli bestefar, har googlet alle potensielle farer. Han ringer meg for å fortelle at jeg ikke må drikke av plastflasker, ikke farge håret, ikke bruke sminke og parfyme, sjekke alle kremer, bare spise økologisk mat, +++++++. Men jeg lar han bare mase han er jo litt søt da. Måtte bare si det siden du nevnte sånne ting! Er forøvrig enig med deg, jeg tror heller ikke det er sååå farlig. Så hvis jeg hadde hatt veldig lyst hadde jeg jo farget håret jeg og. Og jeg "ser ikke ned på" gravide som farger håret heller. Hva man gjør er ens egen business, og man får holde seg til sine egne retningslinjer, og ta sine egne valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 6. oktober 2009 #405 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det ble folk av oss også da må man tenke på Våre mødre hadde ikke like mange retningslinjer som vi har. Lille J sparker masse i magen til mammaen sin, og nesten bare nedover så blæren får endel bank Nå skal jeg kose meg med mørk sjokoladekakao, har forresten begynt å legge merke til hungeren nå så nå kommer nok kiloene snikende på :/ Btw, skal dere ta vaksinen? Var fryktelig trist å lese om hun som døde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 6. oktober 2009 #406 Del Skrevet 6. oktober 2009 Da min mor var gravid røyka jo alle hele tiden, og vi vet jo at det ikke er bra. Før det igjen var man ikke klar over faren ved å drikke alkohol i svangerskapet. NÅ vet vi det. Såklart, alt med måte, og man skal ikke være hysterisk, men jeg tar til meg de retningslinjene som gjelder og gjør mitt beste for at barnet mitt skal få det beste utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 6. oktober 2009 #407 Del Skrevet 6. oktober 2009 Nå ser jeg mer alvorlig på røyk og alkohol enn f.eks spekemat. Selv om forskning viser at kvinner som drikker en halvliter i uken under graviditeten får smartere unger enn de som er helt avholds Min mor visste jo at røyk og alkohol var skadelig, og holdt seg også unna dette, men spekemat/laks/krabbe/ost osv spiste hun jo som alle andre, det var det jeg tenkte på Jeg tror egentlig det viktigste er å fokusere mer på hva man faktisk spiser og gjør som er positivt, som trening (utrolig viktig, både for egen vekt/fødsel/helse og babyens helse/vekt), drikke mye vann og ta omega 3. Det er mer viktig enn å la vær å farge håret eller ta solarium i mine øyne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 7. oktober 2009 #408 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Angående hårfarge; det finnes så mye "snille" produkter på markedet nå, egne økologiske salonger som har hårfarger uten ammoniakk. Jeg har tidligere jobbet som frisør, og det som er mest kjent ved graviditet og hårfarge, er at fargen kan bli annerledes enn tidligere, pga alle hormonene man har i kroppen. Og om man f.eks tar foliestriper, så kommer ikke fragen i nærheten av hodebunnen, og ved å ta en rensekur etter virketiden vil alle rester av fargen forsvinne. Har man grått hår, så vil en minicolor (ammoniakkfri) kunne dekke det meste. Det er iallefall mye sikrere å farge det hos frisør, enn hjemme, for de produktene er mye sterkere.... Det viktigste er jo at man selv velger det beste for seg selv og sin lille mageboer Jeg er skeptisk til svineinfluensavaksinen jeg....Hva kommer dere andre her til å gjøre?? Endret 7. oktober 2009 av LilleEkorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 7. oktober 2009 #409 Del Skrevet 7. oktober 2009 Angående hårfarge; det finnes så mye "snille" produkter på markedet nå, egne økologiske salonger som har hårfarger uten ammoniakk. Jeg har tidligere jobbet som frisør, og det som er mest kjent ved graviditet og hårfarge, er at fargen kan bli annerledes enn tidligere, pga alle hormonene man har i kroppen. Og om man f.eks tar foliestriper, så kommer ikke fragen i nærheten av hodebunnen, og ved å ta en rensekur etter virketiden vil alle rester av fargen forsvinne. Har man grått hår, så vil en minicolor (ammoniakkfri) kunne dekke det meste. Det er iallefall mye sikrere å farge det hos frisør, enn hjemme, for de produktene er mye sterkere.... Det viktigste er jo at man selv velger det beste for seg selv og sin lille mageboer Jeg er skeptisk til svineinfluensavaksinen jeg....Hva kommer dere andre her til å gjøre?? Takk for godt svar om hårfarge. Godt å ha noen som vet 100% hva de snakker om:) Svineinfluensavaksinen er jeg veldig usikker på selv også. Jeg har jo hørt tidligere at man helst skal holde seg borte fra vaksinen dersom man er gravid. Men nå i det siste har jo alt endret seg så veldig. Her er ikke jeg den beste til å gi råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 7. oktober 2009 #410 Del Skrevet 7. oktober 2009 Svineinfluensa... Vel, inntil videre kommer jeg ikke til å ta vaksina. Jeg tørr ikke - er altfor redd for senvirkninger. Jeg er fortsatt ikke så veldig redd for svineinfluensa, men jeg får se hvordan det blir fremover og heller ta en ny vurdering dersom situasjonen forandrer seg. ...men dette er virkelig hodebry jeg skulle ønske jeg slapp unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 7. oktober 2009 #411 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hei folkens. Jeg har en smerte som jeg ikke liker og lurer på om dette er en graviditetsting. Smerten er en sterk stikkende smerte i høyre underarm. Dersom jeg snur armen slik at håndflaten er vendt oppover og så legger fire fingre helt inntil en bøyd albue så er smerten omtrent der hvor lillefingeren ligger. Smerten kommer når jeg strekke ut armen. Det føles som enten en kniv som stikkes inn i armen eller som om noe ryker inni armen. Veldig ubehagelig og ganske vondt når smerten kommer. Noen som kjenner til dette? Er det blodårer/leddbånd/sener? Skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 7. oktober 2009 #412 Del Skrevet 7. oktober 2009 Såklart, alt med måte, og man skal ikke være hysterisk, men jeg tar til meg de retningslinjene som gjelder og gjør mitt beste for at barnet mitt skal få det beste utgangspunktet. Det gjør vel de fleste gravide vil jeg tro. Men jeg vil påstå at det er forskjell på å gi barnet det beste utgangspunkt og være klin hytserisk, tør man ikke sminke seg (jmf. bestefars råd lengre oppe) vil jeg si at man ikke er fornuftig lengre, men drevet av hysteri. ............... Jeg kommer nok ikke til å ta H1N1-vaksinen, jeg føler ikke at den er sikker nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 7. oktober 2009 #413 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Da har jeg vært på ultralyd! Fikk kjempefine bilder av den lille, og fikk terminen skjøvet frem i forhold til menstermin (noe jeg viste ville skje) Ny termin 6.mars, og jeg er nå 19 uker på vei :rødme: Jordmor var kjempekoselig og viste oss alt og forklarte veldig godt. Her var alt i orden. Jeg har morkake som ligger foran, så det er derfor jeg ikke kjenner bevegelsene så godt. Men bevegelse var det definitivt der inne! Jordmor var 75% sikker på at vi skal bli foreldre til en liten gutt. Samboer er verdens stolteste <3 Alt i alt en helt super og kjempefin opplevelse! Jeg er ikke klin hysterisk, men holder meg unna solarium og hårfarge fordi jeg klarer meg pent uten. Sminker meg som før, men har aldri vært den som kliner foundation i trynet, og mascara tviler jeg på at er skadelig Spekemat kunne legen min fortelle at jeg ikke skulle bekymre meg for i det heletatt. Det samme gjelder reker og jordbær. Svineinfluensaen liker jeg ikke i det heletatt, skulle gjerne sluppet å tenke på den! Jeg skal snakke med legen min når jeg har neste time, så får vi se hva hun anbefaler.. Når man ser at gravide som ikke har noen underliggende sykdommer dør av svineinfluensaen blir jo enhver litt skremt.. Endret 7. oktober 2009 av Renesmee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 7. oktober 2009 #414 Del Skrevet 7. oktober 2009 Aner ikke hva den smerten du snakker om kan være letme. Desverre! Er det konstant, eller bare av og til? Er jo mulig at det kan være noe senebetennelse eller noe kanskje? Hvis det plager deg veldig burde du kanskje ta en tlf til legen? Når det gjelder vaksine mot svineinfluensa er jeg skeptisk. Har ikke lest nok om den til å ta en beslutning, men jeg jobber i en matbutikk, blir hosta på, nyst på, tar i penger osv, og har fremdeles ikke blitt smitta. Og går på skole. Så jeg lurer bare på om det er så nødvendig å ta vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 7. oktober 2009 #415 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg var i utgangspunktet rimelig bestemt på å ikke ta vaksinen (av samme grunner som dere andre), men jeg tror jeg begynner å skifte mening. Men jeg må lese mer om det før jeg uttaler meg. Så fint at alt var bra på UL, Renesmee! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 7. oktober 2009 #416 Del Skrevet 7. oktober 2009 Da har jeg vært på ultralyd! Fikk kjempefine bilder av den lille, og fikk terminen skjøvet frem i forhold til menstermin (noe jeg viste ville skje) Gratulerer med ny termin, og mest sannsynligvis en liten gutt. Og så utrolig godt at jordmoren var flink og forklarte alt. Slik liker vi veldig godt. Gratulerer med 19 uker:) Aner ikke hva den smerten du snakker om kan være letme. Desverre! Er det konstant, eller bare av og til? Er jo mulig at det kan være noe senebetennelse eller noe kanskje? Hvis det plager deg veldig burde du kanskje ta en tlf til legen? Det er når jeg strekker armen at det er vondt, og det er jo høyrearmen, så det er litt vanskelig å ikke strekke den. Kan jo bare holde den bøyd, men det blir litt teit også. haha. Men smerten blir vel egentlig bare verre og verre for hver gang jeg strekker armen, og det er ikke så kult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 7. oktober 2009 #417 Del Skrevet 7. oktober 2009 Da har jeg vært på ultralyd! Fikk kjempefine bilder av den lille, og fikk terminen skjøvet frem i forhold til menstermin (noe jeg viste ville skje) Ny termin 6.mars, og jeg er nå 19 uker på vei :rødme: Jordmor var kjempekoselig og viste oss alt og forklarte veldig godt. Her var alt i orden. Jeg har morkake som ligger foran, så det er derfor jeg ikke kjenner bevegelsene så godt. Men bevegelse var det definitivt der inne! Jordmor var 75% sikker på at vi skal bli foreldre til en liten gutt. Samboer er verdens stolteste <3 Alt i alt en helt super og kjempefin opplevelse! Gratulerer så mye så koselig da! Å som jeg gleder meg til min ultralyd! Er litt redd og, men gleder meg masse til å se lille nurket, det må være helt fantastisk! Det er når jeg strekker armen at det er vondt, og det er jo høyrearmen, så det er litt vanskelig å ikke strekke den. Kan jo bare holde den bøyd, men det blir litt teit også. haha. Men smerten blir vel egentlig bare verre og verre for hver gang jeg strekker armen, og det er ikke så kult. Hm. Har du trena eller noe? Eller kanskje strekt en muskel? Kan også være virus kanskje? Nå er ikke jeg noen lege da, så jeg kan jo kun spekulere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 7. oktober 2009 #418 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Da har jeg vært på ultralyd! Fikk kjempefine bilder av den lille, og fikk terminen skjøvet frem i forhold til menstermin (noe jeg viste ville skje) Ny termin 6.mars, og jeg er nå 19 uker på vei :rødme: Så flott at du hadde en fin opplevelse! Gratulerer med en liten gutt Det er alltid greit å få skjøvet terminen den veien! ------- Lille jenta mi turner virklig rundt om dagen, det er så gøy! Men det gjør det også fryktelig vanskelig å konsentrere seg om å skrive oppgave når en stadig kjenner små og store dult i magen! Nå er hun så aktiv at pappaen også kjenner flere spark om dagen. Før var det mer sånn: "Oi! Kjenn, nå sparker hun! Fort! Nei, for sent.." Endret 7. oktober 2009 av Roxie Hart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 7. oktober 2009 #419 Del Skrevet 7. oktober 2009 Før var det mer sånn: "Oi! Kjenn, nå sparker hun! Fort! Nei, for sent.." Hvor tidlig begynte du å kjenne spark? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 7. oktober 2009 #420 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Hvor tidlig begynte du å kjenne spark? Overraskende tidlig, synes jeg selv! Fra uke 16 kjente jeg det jeg selv vil kalle spark. Samboeren kjente fra uke 17, og vi så det utenpå fra uke 18! Morkaka mi ligger godt plassert bak kunne jordmora fortelle, så det er nok en viktig faktor til at jeg har vært så heldig å kjenne så mye. Endret 7. oktober 2009 av Roxie Hart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå