Chica Skrevet 29. oktober 2009 #601 Del Skrevet 29. oktober 2009 Føler jeg var litt for stor i utgangspunktet til å gå med alt for kroppsnære plagg... Så satser på noe litt videre, bare så synd at det meste er så utringet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 29. oktober 2009 #602 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har plutselig fått et puppeproblem, kjolen jeg skulle bruke i jula passer ikke over puppene lengre. Og jeg som i utgangspunktet ikke har pupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 29. oktober 2009 #603 Del Skrevet 29. oktober 2009 Skjønner deg utrolig godt Renesmee. Media har blåst opp saken noe voldsomt, så nå vil plutselig alle vaksinere seg, og opplegget er helt vilt. Veldig dårlig gjort å endre på opplegget også! Legen min sa at kommunen skulle få nok vaksiner til alle i risikogruppene, men det kom 500 vaksiner. Det var ikke nok. Min kjære's bestemor som er i risikogruppe måtte stå UTE i 3 timer og vente. Da det ble hennes tur hadde de ikke flere vaksiner! Mange andre i køen besvimte. Helt utrolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 30. oktober 2009 #604 Del Skrevet 30. oktober 2009 Advarsel om litt sentimentalt kliss: I går kveld lå jeg å leste mens lille jenta mi turnet rundt på sedvanlig vis. Så plutselig så det ut som om jeg kunne se hvordan hun lå i magen, det kom så tydelige bulker. Så der lå hun, mens jeg strøk på det jeg tror var ryggen hennes! Uansett, det var såååå koselig! Har aldri følt meg så nærme henne tidligere! (Og så er det så fint med denne gruppa her: her kan man fortelle alt ingen andre interesserer seg for ) Dette var vakkert å lese, takk for at du delte det med oss. Nå har mange av oss noe å glede oss til etterhvert:) Nesten som om du hadde lille nurket på magen jo. :o) Håper dere får flere slike fine stunder fremover. Skjønner deg utrolig godt Renesmee. Media har blåst opp saken noe voldsomt, så nå vil plutselig alle vaksinere seg, og opplegget er helt vilt. Veldig dårlig gjort å endre på opplegget også! Legen min sa at kommunen skulle få nok vaksiner til alle i risikogruppene, men det kom 500 vaksiner. Det var ikke nok. Min kjære's bestemor som er i risikogruppe måtte stå UTE i 3 timer og vente. Da det ble hennes tur hadde de ikke flere vaksiner! Mange andre i køen besvimte. Helt utrolig. For en forferdelig behandling av din bestemor. Slik er ikke bra i det hele tatt. Håper hun har fått vaksinen nå ettersom hun er risiko. Det er dumt når helsevesenet blir så stresset at de ikke klarer å være så hyggelige som de som regel er. Kjipt at det skal gå ut over de som ikke kan gjøre noe for å hjelpe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 30. oktober 2009 #605 Del Skrevet 30. oktober 2009 Sist svangerskap brukte jeg en ekstremt ettersittende sort lang kjole med forskjellig tilbehør til. Måte gå truseløs, så pølseskinn var den Så flott ut da, med passe stor mage og ganske brystfager uten å være vulgær! Det er min plan i år Pluss alle disse deilige genserkjolene! Enda passer jeg jeansene mine da, og puppene er bare vokst en halv str. hittil, så krysser fingre for at det varer litt! Synes gravide kvinner er så utrolig flotte å se på jeg, synes bare det er fint når de viser frem magen Skjønner deg utrolig godt Renesmee. Media har blåst opp saken noe voldsomt, så nå vil plutselig alle vaksinere seg, og opplegget er helt vilt. Veldig dårlig gjort å endre på opplegget også! Legen min sa at kommunen skulle få nok vaksiner til alle i risikogruppene, men det kom 500 vaksiner. Det var ikke nok. Min kjære's bestemor som er i risikogruppe måtte stå UTE i 3 timer og vente. Da det ble hennes tur hadde de ikke flere vaksiner! Mange andre i køen besvimte. Helt utrolig. Det var da utrolig dårlig service! Dere kan trøste dere med at det er liten sjanse for at hun blir smittet/veldig dårlig, det er verst for de under 50år hittil, forhåpentligvis er hun immun ---------------------------------------------------------- *hjertesukk* Tiden går så sakte nå! :dåne: Magen vokser, og lille bølla beveger seg masse, men synes ikke målstreken nærmer seg Hadde ihvertfall en super samtale med jordmor igår, om fødselen og fikk spurt om alle de rare tingene jeg lurte på Eneste er at hun fant eggehvite i urinen, som kan bety at jeg utvikler svangerskapsforgiftning...men siden jeg føler meg fin, og har lavt blodtrykk (100/60), og bare litt ødem i bena så trodde hun det ikke var noe, men skal sjekke igjen neste uke da :/ Han sparker jo hver dag, og blodgjennomstrømningen i morkaken hørtes kjempefin ut så jeg regner med at alt er bra PS: Jeg fikk rettet opp i terminlisten, men da jeg skulle poste innlegget hang selvfølgelig dataen seg opp! Det blir fikset ikveld, så alle som vet ny termin/kjønn løp inn på terminlisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simba80 Skrevet 1. november 2009 #606 Del Skrevet 1. november 2009 Hei allesammen Jeg må bare fortelle om det supre vaksine-tilbudet bydelen hadde for oss gravide: Vi fikk komme på helsestasjonen på fredag som var og vaksinere oss gratis og nesten uten å stå i kø! Vaksinering av de andre risikogruppene starter på mandag, og de må da betale + antagelig vente lenge på sin tur. Er veldig glad for at jeg har fått tatt sprøyta, støl i armen men ellers i fin form! Og så fikk vi vite på ul at vi venter en liten gutt 31. mars! Noen som har begynt å tenke på navn enda? Guttenavn er så vanskelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 2. november 2009 #607 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg synes jentenavn er vanskeligst jeg. Og så hadde jeg et guttenavn frem til igår, da fikk jeg endelig et skikkelig svar fra forloveden og han likte ikke navnet, så da er jeg på leting igjen. Jeg hadde Tobias som navn og er veldig glad i det navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 2. november 2009 #608 Del Skrevet 2. november 2009 Ja Tobias er fint, det heter nevøen min. Jeg har tenkt litt på Celina og Maylèn, og det er de eneste av mine uttalige navneforslag som samboeren liker sånn halvveis. Han er så vanskelig! Sier bare nei til alt. Dummen Jeg ville helst hatt Amalie, Emma, Emilie, Julia, Natalie, Sandra, Elena, Hanna, Anna, +++. Da jeg spurte han foreslo han mellomnavnet til eksen sin! Det var nok mest på tull, men det var like før nesa hans ble flat gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 2. november 2009 #609 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Ja Tobias er fint, det heter nevøen min. Jeg har tenkt litt på Celina og Maylèn, og det er de eneste av mine uttalige navneforslag som samboeren liker sånn halvveis. Han er så vanskelig! Sier bare nei til alt. Dummen Jeg ville helst hatt Amalie, Emma, Emilie, Julia, Natalie, Sandra, Elena, Hanna, Anna, +++. Da jeg spurte han foreslo han mellomnavnet til eksen sin! Det var nok mest på tull, men det var like før nesa hans ble flat gitt Jeg håper at forloveden min finner på navn, så kan heller jeg si nei eller ja. Det er lettere enn å bli skuffet når han sier nei plutselig. Jeg har snakket om Tobias i 8 uker nå.. haha. Natalie var fint. Og Julie liker jeg godt:) Men forstår at du nesten reagerte litt sterkt på hans tilbud om å bruke mellomnavnet til eksen, haha. Min samboer ønsker å ha doble navn da, sikkert fordi hans familie har det. Eller, egentlig ikke doble navn, men et mellomnavn. Vi har ikke det som vane hos oss, så det virker rart for meg... Endret 2. november 2009 av letme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. november 2009 #610 Del Skrevet 2. november 2009 Uten å ha diskutert mange spesifikke navn inngående, så er vi enige om at vi ønsker å ha et norsk navn, helst med litt tyngde, men som samtidig er greit å uttale på engelsk. Både mannen og jeg (spesielt jeg) har navn som ikke er spesielt greie å ha med å gjøre i internasjonal sammenheng, og det er upraktisk om man har en jobb (eller andre forhold) der man bruker engelsk eller andre språk mye. Jeg ender stort sett opp med å kun bruke etternavnet mitt. Nå er det jo selvfølgelig ikke gitt at knøttet kommer til å jobbe/oppholde seg noe særlig i internasjonale miljøer, men bedre føre var. I tillegg ønsker vi å unngå navn som ligger på navnetoppen, slik at vi slipper å ha fem med samme navn i klassen. Dobbelnavn har vi ikke tenkt så mye på, men jeg tror nok det bare blir enkeltnavn. Jeg har noen klare jentenavnfavoritter, men ingen guttenavn på lager. Siden jeg er overbevist om at vi får en gutt, så bør jeg kanskje begynne å tenke på det også. Og så må man jo se hvem det er som kommer ut. Det kan jo hende at det navnet man har bestemt seg for på forhånd, ikke passer i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 2. november 2009 #611 Del Skrevet 2. november 2009 Hei allesammen Jeg må bare fortelle om det supre vaksine-tilbudet bydelen hadde for oss gravide: Vi fikk komme på helsestasjonen på fredag som var og vaksinere oss gratis og nesten uten å stå i kø! Vaksinering av de andre risikogruppene starter på mandag, og de må da betale + antagelig vente lenge på sin tur. ¨ For et fantastisk tiltak for gravide i forbindelse med vaksineringen! I avisa i dag var det bilde av en kø som ikke ligna på noe jeg har sett før, og jeg må vente til onsdag på grunn av at jeg er født sent på året... Ble positivt overrasket fordi det sto i avisa at " i denne omgang er det barn, unge under 16 år og gravide som får tilbud om vaksine". Ringte servicekontoret og spurte om de kunne bekrefte at dette stemte, og joda, voksne i risikogruppene må vente til neste uke. Men hva seg jeg på facebook når jeg logger meg på ? En mann med diabetes på 40 år som har vært og vaksinert seg.. så da samsvarer ikke informasjonen som blir gitt med det som faktisk blir gjort.... det neste er vel at de går tomme før jeg så mye som rekker å stille meg i kø... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 2. november 2009 #612 Del Skrevet 2. november 2009 Guttenavn er helt klart vanskeligst! Vi har hatt jentenavn klart siden englegutten lå i magen, men guttenavn er ikke greit. Nå er sambo overbevist om at det er en jente, så da går det kanskje greit Har følelsen av at det mange som sniker i vaksinasjonskøen ja Når jeg tok var det ingen som sjekket om jeg var gravid, og med yttertøy på synes jo ikke kulen heller, men jeg kom rett inn i prioritert kø. Og jeg tviler på at alle de som stod i den ordinære køen var i risikogruppen heller, og ingen som spurte noen steder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 2. november 2009 #613 Del Skrevet 2. november 2009 Nå har de faktisk oppdatert avisen med informasjon om at det kun er for gravide , unge og barn, så da kan jeg bare håpe på at det er vaksine igjen til meg. En bekjent av meg er voksen og i risikogruppen. Jeg fortalte henne at kommunen hadde sagt at det ble vaksinering for de øvrige i risikogruppen neste uke. Hun ble selvsagt skuffet, men sier så: da tar jeg med sønnen min (som ikke er i noen risikogruppe, det fikk jeg også bekreftet da jeg spurte) . Så folk er frekke nok til å få grafsa til seg vakisner, selv om kommunen så langt har 23 innbyggere per tilgjengelige vaksinedose.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 2. november 2009 #614 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg er faktisk ikke enige i at gravide voksne skal gå foran andre voksne i risikogruppen i vaksinekøen. Vi er tross alt friske i utgangspunktet, mens mennesker med alvorlig diabetes, hjertesykdom o.l er syke fra før og trenger ikke en skummel virusinfeksjon i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 2. november 2009 #615 Del Skrevet 2. november 2009 Og så fikk vi vite på ul at vi venter en liten gutt 31. mars! Noen som har begynt å tenke på navn enda? Guttenavn er så vanskelig!! Gratulerer med en gutt Så artig! ----------- Navn er vanskelig. Vi har et vi liker, men dessverre er det i slekta fra før. Ikke så nærme, så vi får se hvordan det blir. Ellers har vi snart tenkt å låne oss en navnebok - det finnes så mange navn man aldri tenker på! ----------- Vi var hos jordmor i dag og vi fikk høre hjertelyden for første gang! Som en galopperende hest. Så herlig :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 3. november 2009 #616 Del Skrevet 3. november 2009 Er det mange av dere som er vaksinert nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 3. november 2009 #617 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg fikk vaksinert meg i dag! Fikk spesialbehandling i køen og ble vaksinert i rekordfart. Sikkert fordi gravide , barn og unge under 16 skulle prioriteres denne uken, og jeg var den eneste i mils omkrets som ikke var fyllt 50 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 3. november 2009 #618 Del Skrevet 3. november 2009 Trodde du ikke fikk før i morgen jeg, det var bra du rykket en dag fram Her er vi og ferdigvaksinerte, greit å slippe å tenke mer på det valget, nå er det gjort og ingen vei tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 3. november 2009 #619 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg fikk vaksinen for en uke siden, det ble satt opp en egen dag kun for gravide her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 3. november 2009 #620 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg trodde ikke jeg fikk før i morgen, men så leste jeg i avisen at de hadde 100 doser tilsammen hele uken beregnet på gravide, og da jeg kjørte forbi etter jobb og så det ikke var kø gikk jeg og spurte Da jeg kjørte forbi klokken 07:25 i dag tidlig hadde de første køståerne møtt opp, vaksineringen startet ikke før 9. Er VELDIG glad for at jeg slipper å stå i en slik kø i morgen ! Hadde tatt knekken på ryggen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå