Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble skikkelig positiv overrasket over opplegget her i kommunen.

Gravide + de i risikogruppen som er født i januar og februar skal møte opp på mandag, de som er født i mars og april på tirsdag osv.osv.

Da slipper jeg at ALLE møter opp for vaksinering på mandagen!

Jeg har vært kjempetrett i hele andretermin. Jeg må legge meg ned når jeg er ferdig på jobb klokken 12, hvis jeg skal skal unngå å få skikkelig vondt i ryggen om kvelden, og hvis jeg vil slippe å gå å legge meg klokken 9...

I dag har jeg ikke fått sovet skikkelig etter jobb, og jeg er fryktelig sliten og trett nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært og tatt vaksinen idag. Der var det MYE folk og litt kaos... Alle gravide og kronisk syke hadde fått beskjed om å komme innom idag - og det var tydelig mange... Var der 10 minutt før de åpnet, men var da allerede over 100 foran meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta vaksinen idag, og i kommunen jeg bor har de også lagt opp et bra opplegg for vaksineringen. Idag er det bare gravide, også følger de på med de andre risikogruppene de neste dagene fremover :)

Jeg har begynt å bli dårlig nå jeg..kvalm og har kastet opp et par ganger.. Synes det er utrolig unødvendig siden jeg ikke har vært noe dårlig i de første 3 mnd.. jaja, får jo bare ta det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

-Ea-: Gratulerer med ei lita jente!! :babyjente: Det blir stas! Synes det er mange som venter jente her nå, eller er det bare noe jeg tror..?

Nå skal du snart på tur?

-.---------------

Lille Ekorn: Så unødvendig å bli dårlig nå, da?! Krysser fingrene for at det bare er et lite kvalme-blaff!

-----------------

Jeg er 5. mnd på vei i dag :hoppe: (Tickeren går en dag feil..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 5 mnd!!!!!

Ja da bærer det av sted til det søte utland!!!! Gleder meg veldig, nå blir det rosa :shoppe:

Først skal jeg vaksineres, begynner å bli ganske urolig nå, men jeg tar forholdregler og holder vel ut til mandag tenker jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig lei meg , skuffet og redd i dag..

Har tidligere skrytt av min kommunes vaksineplan , da de hadde ordnet slik at gravide + alle i risikogruppen født i jan+feb skulle vaksineres mandag, mars+april på tirsdag ... osv. helt til fredag.

Da jeg gikk inn på kommunens hjemmeside i dag har de endret hele opplegget.

De har skrumpet inn datoene til 3 dager fordi de bare har 1000 vaksiner tilgjengelig, og jeg som gravid født i November må møte på den siste dagen...

Det står også at "unge og yngre" (??) vil bli prioritert, men hva hjelper det meg hvis det dukker opp masse folk godt oppi åra på mandag og tirsdag slik at de er tomme for vaksinedoser når jeg kommer på onsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du er bekymret Renesmee, hos oss starter vaksinerinen idag kl 16, og jeg rekker tidligst å være der kl 17:30, så jeg håper ikke køen er uendelig lang allerede da, sånn at jeg må vente til neste uke :( Hvordan har køene og antall folk som har ønsket vaksine vært for dere som har tatt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres jo bare helt merkelig ut, men de må jo i allefall da fordele vaksinene likt utover de tre dagene. Uansett blir dette jo helt feil, det kan jo være haugevis med mennesker født i jan-jul f.eks. Kan du ikke ringe dem og høre? Du må jo få vaksinen! I verste tilfelle får vi da satse på at det ikke tar lang tid før de får ny? Forstår at du er skuffet og lei, hadde jeg også blitt. Har vært så mye frem og tilbake, og når man først har bestemt seg blir, i allefall jeg, veldig "klar" for å ta den. Og rundt meg virker det som om alle får denne influensaen nå, vil ikke ha skitet! Her i bydelen kan jeg ta den mandag-fredag neste uke.

Jeg er forresten så dårlig i dag! Er jo sykemeldt med bekkenløsning, hadde så innmari vondt i går kveld - akkurat som om det "krøp" oppover langs ryggraden og satte seg i nakken. Har en hodepine som er såå vond, og er helt slapp og svimmel. Influensa - bare våg deg!!

Gratulerer med liten jente -Ea- :)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente -Ea-, og gratulerer med 5 mndr Roxie Hart! :)

Det er mye kaos rundt vaksinen. Jeg tok den i går, og det var ikke noe kø opplegg til å begynne med. Folk satt her og der, og plutselig spratt de frem og sa "ja nå var det visst min tur". Skjønner de godt da, det er ikke det. Men det er jo slitsomt å stå så lenge, og uten noe løsystem har man jo ikke peiling på hvor lenge man må stå der, og hvor mange som egentlig er foran. Kommunen min fikk bare 500 vaksiner, og det var mange gravide og barn som møtte opp. Men til slutt orket jeg ikke stå der lenger, tenkte det får heller bare stå til, så jeg gikk og satte meg. Men da kom noen rundt med liste og skrev opp navnene, også ble vi ropt opp. Endelig litt system!

Har litt blanda følelser rundt det å ha tatt vaksinen, hadde blitt takknemlig for et lite spark fra lille tulla nå! Også har jeg hatt natta fra helvete, med bivirninger som feber, hjertebank, vondt i magen og hodet, og "influensafølelse". Også er korsryggen helt vrang i dag, er det bekkenløsning som melder sin ankomst? Noen med peiling her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør meg så skuffet er at de først velger å prioritere gravide ved å la oss komme den første dagen, og så plutselig ombestemmer de seg.

Dama på servicekontoret til kommunen lata som hun aldri hadde hørt om den ordninga som var annonsert på hjemmesiden til kommunen i går (og som fremdeles står på vg.no sin oversikt over vaksineprogram for kommuner) og sa at "du må bare vente til onsdag".

Litt nedtur å gå fra å være førsteprioritet til å måtte vente til den siste dagen :snurt:

Jeg får prøve å glede meg over de hyppige sparkene istedet. Lille i magen sparker og turner som bare det. Følelsen er helt spesiell og jeg tror det er få dager til vi kan kjenne sparkene på utsiden for nå er de ganske kraftige :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Advarsel om litt sentimentalt kliss:

I går kveld lå jeg å leste mens lille jenta mi turnet rundt på sedvanlig vis. Så plutselig så det ut som om jeg kunne se hvordan hun lå i magen, det kom så tydelige bulker. Så der lå hun, mens jeg strøk på det jeg tror var ryggen hennes!

Uansett, det var såååå koselig! Har aldri følt meg så nærme henne tidligere!

(Og så er det så fint med denne gruppa her: her kan man fortelle alt ingen andre interesserer seg for :ler:)

------------

Vaksina har jeg fortsatt ikke tatt. Gidder ikke å stå i kø eller noe, så om jeg tar den, blir det nok når ting har roet seg litt ned. Disse køene må jo være tidenes smittebombe.. :eeeh:

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tips til julekjoler med plass til mage og pupper? Er jo bare en mnd til julebordsesongen starter og fant i går ut at kjolene i skapet ikke er brukbare lenger. hittil er det puppene som er det største problemet, men blir vel ikke mindre magen framover heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til julekjoler med plass til mage og pupper? Er jo bare en mnd til julebordsesongen starter og fant i går ut at kjolene i skapet ikke er brukbare lenger. hittil er det puppene som er det største problemet, men blir vel ikke mindre magen framover heller :ler:

Og så gikk jeg rett på www.nelly.com og fant en kjole som kanskje kan egne seg allerede på forsiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg vaksinert :) Gikk heldigvis fort og greit når man var gravid. De stakkars "vanlige" menneskene hadde stått i 2 1/2 time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gikk jeg rett på www.nelly.com og fant en kjole som kanskje kan egne seg allerede på forsiden :ler:

:ler:

Ellers kan sikkert Noa Noa ha noe som passer? De har mange kjoler som er skjært under puppene, og om man kjøper den litt stor, kan man kjøpe et pent tøybelte/bånd å knyte under puppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Ellers kan sikkert Noa Noa ha noe som passer? De har mange kjoler som er skjært under puppene, og om man kjøper den litt stor, kan man kjøpe et pent tøybelte/bånd å knyte under puppene.

Har aldri vært innom Noa Noa, vet ikke om de har butikk her i byen engang? Lite shoppingenergi for tiden, så kan jo være det fins masse fint i butikkene som jeg ikke har sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist svangerskap brukte jeg en ekstremt ettersittende sort lang kjole med forskjellig tilbehør til. Måte gå truseløs, så pølseskinn var den :fnise: Så flott ut da, med passe stor mage og ganske brystfager uten å være vulgær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...