Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Gjest Chiffon

Det virker som de fleste leger ber pasientene høre på fhi, noe jeg forstår godt. De vil vel neppe være personlig ansvarlig for andres valg. I dag diskuterte vi vaksinen på jobb (helsevesenet) og jeg fikk oppfatningen at de fleste skulle ta den, selv om de var redde for bivirkningene. Jeg ender nok opp med å ta den jeg og. Skulle bare ønske vi kunne fått flere valg som i enkelte andre land, det hadde helt klart vært å foretrekke en vaksine uten alt det skumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gleder meg og gruer meg en hel haug til UL på onsdag!!!!! :hoppe:

Har så ubegripelig lyst på jente, men tror veldig at det er en gutt til altså.. Siden svangerskapene er så ulike kan man jo ta det som et tegn på at det blir jente, men jeg tror det bare er bløff. En måte kroppen lurer deg til å tro at det er noe annet enn forrige gang ;)

Jeg tar det jeg får med vidåpne armer!!!! Det blir veldig fint uansett skal jeg se :jepp:

Det er ikke mye :sengekos: på meg fortiden da.... Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med det. Har virkelig ikke lyst, og har litt dårlig samvittighet ovenfor kjærsteforholdet.

Vel, nå er det snart tid for kaffebesøk! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Det blir spennende med UL, -Ea-! Jeg var helt sikker på gutt, men UL viste jente, så magefølelsen er jammen ikke alltid til å stole på! Spennende blir det uansett :)

Jeg oppdaget til min "glede" at jeg har fått meg veiviser og en ring av svarte hår rundt navlen.. Bærre lækkert! :ler:

Heldigvis vokser magen om dagen, så det er en fin trøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Lykke til på UL -Ea-!

Du er ikke den eneste med hår på magen Roxie Hart! Begynner å bli en del her også! :)

Og så blir det svineinfluensavaksine på meg i morgen! Er spent! Har vært opp og ned når det gjelder å ta den lenge, men nå her jeg bestemt meg! Ingen vei tilbake i morgen i allefall! :)

Noen andre som har tatt den, eller venter dere på at de skal begynne å vaksinere? :)

Og for dere som har tatt den? Hvordan fungerte det? Var dere inn en og en til legen eller tok han dere på "løpende bånd" ved siden av hverandre? :)

Jeg håper vi blir vaksinert en og en og at man kan få ligge! Dersom ikke svimer jeg av :fnise:

Besvimer alltid når jeg får sprøyte og jeg ikke ligger, så håper han kan ordne det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så ubegripelig lyst på jente, men tror veldig at det er en gutt til altså.. Siden svangerskapene er så ulike kan man jo ta det som et tegn på at det blir jente, men jeg tror det bare er bløff. En måte kroppen lurer deg til å tro at det er noe annet enn forrige gang ;)

Jeg tar det jeg får med vidåpne armer!!!! Det blir veldig fint uansett skal jeg se :jepp:

Det er ikke mye :sengekos: på meg fortiden da.... Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med det. Har virkelig ikke lyst, og har litt dårlig samvittighet ovenfor kjærsteforholdet.

Lykke til på onsdag! Så spennende! Blir ikke mye her heller, jeg har veldig lyst, men det gjør så innmari vondt for tiden :(

Jeg oppdaget til min "glede" at jeg har fått meg veiviser og en ring av svarte hår rundt navlen.. Bærre lækkert! :ler:

Hehe har hår jeg også! :sukk:

Lykke til på UL -Ea-!

Du er ikke den eneste med hår på magen Roxie Hart! Begynner å bli en del her også! :)

Og så blir det svineinfluensavaksine på meg i morgen! Er spent! Har vært opp og ned når det gjelder å ta den lenge, men nå her jeg bestemt meg! Ingen vei tilbake i morgen i allefall! :)

Noen andre som har tatt den, eller venter dere på at de skal begynne å vaksinere? :)

Og for dere som har tatt den? Hvordan fungerte det? Var dere inn en og en til legen eller tok han dere på "løpende bånd" ved siden av hverandre? :)

Jeg håper vi blir vaksinert en og en og at man kan få ligge! Dersom ikke svimer jeg av :fnise:

Besvimer alltid når jeg får sprøyte og jeg ikke ligger, så håper han kan ordne det! :)

Tror jeg har bestemt meg for å ta den jeg også, snakka med legen om det på fredagen, og det ser ut til at jeg skal ta den på torsdag. Gruer meg veldig da, men jeg tror det er det mest fornuftige, selvom jeg gjør det med tungt hjerte.

Også har jeg vært på UL i dag!! Alt så fint ut, men nurket var ikke interessert i å vise seg frem. Det var vanskelig å måle og fastsette termin, så vi fikk tilbud om ny ul om 2 uker for å få fastsatt termin. Jordmor kunne ikke se noe som lignet en gutt, hun tror det er jente!! :) Det er jo det jeg har sagt hele tiden :fnise: Men jeg blir jo like glad hvis det viser seg senere at det er en liten prins ;

Skjønne lille bebisen min :rødme: *verdensgladeste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chiffon

Jeg skal og på Ul på onsdag :) Blir kjekt, ikke så lenge siden sist, men nå får man jo se mye mer. Også kjønnet forhåpenligvis.

Vi har hatt :sengekos: forbud i all eveighet snart :sukk:

Det blir spennende med UL, -Ea-! Jeg var helt sikker på gutt, men UL viste jente, så magefølelsen er jammen ikke alltid til å stole på! Spennende blir det uansett :)

Hår på magen ja, det oppdaget jeg og. Ikke spesielt pent nei :ler:

Vi får vaksine fra neste mandag, jeg skal ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, hår på magen her også...direkte ulekkert..tror det blir innkjøp av voksstrips snart.

Jeg skal ta svineinfluensavaksinen på onsdag, ringte kommunen istad, og det er blitt satt opp en ekstra tidlig dato for risikogruppene. Kan ikke si det er uten skepsis jeg tar den, men vil jo ikke risikere å bli syk fremover heller, og iallefall ikke rundt fødselen. Så jeg tror det er best å ta den, og min jordmor anbefalte å ta den.

Hmm, ikke akkurat så mye :humpe: her heller om dagen, lysten er bare ikke der :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og på Ul på onsdag :) Blir kjekt, ikke så lenge siden sist, men nå får man jo se mye mer. Også kjønnet forhåpenligvis.

Vi har hatt :sengekos: forbud i all eveighet snart :sukk:

Hår på magen ja, det oppdaget jeg og. Ikke spesielt pent nei :ler:

Vi får vaksine fra neste mandag, jeg skal ta den.

Forbud? Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra med lille mirakel her også :) På UL idag veivet det i armer og ben, og størrelsen var helt fin til 16+3, men å vise seg frem i helfigur kom ikke på tale :fnise: Blir nok ikke noen fotomodell dette ;) Ellers var resten av kontrollen på sykehuset en stor vits, men det viktigste for meg var å få sett at det var liv (selv om jeg nå har begynt å kjenne det selv...), og så fortsetter jeg bare å ha kontrollene mine hos gynekologen fremover. Og så er det jo bare 14 dager til ordinær UL. Blir litt rart det, for jeg har jo sett miraklet nesten annenhver uke hele veien. Men alltid koselig :rødme:

Ellers er det ingen problemer på :humpe: fronten og heller ingen hår på magen. Men ser ut som en vareulv på armene da... :sjenert:

Lykke til på UL imorgen EA, kommer til å bli kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det ikke mulig å få vaksinen hos fastlegen, så jeg må møte opp til "fellesvaksinering". Kan ikke si jeg er så hoppende glad for muligheten til å stå i kø med all slags folk i timesvis. Får håpe det ikke blir like ille her i byen som det var i en by vi så bilder fra på nyhetene...

Var vel til og med en by der det var snakk om at de gikk tom for vaksiner.. og jeg som hadde tenkt å "drøye" til dag 2 av risikogruppevakinseringen , slik at det verste hysteriet var over...

Hår på magen har vi ikke (enda?) :)

Nå er det straks leggetid :enig: Jeg har ikke fått sovet middagshvilen min i dag, og er sliten etter å ha stelt istand til første fellesvisning av leiligheten vi skal selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Fellesvaksinering er det vel alle plasser?! Men jeg bor på en ytterst liten plass, så her blir det ikke mange om gangen!

Når det gjelder vaksinen blir det ikke vaksine på meg i morgen likevel. Ringte min tidligere fastlege i dag som sa at han aldri i livet ville rådet meg til å ta vaksinen. Jeg er bare 20 uker på vei, og han sa at: lungene til fosteret er ikke ferdig utviklet, og vaksinen kan stoppe utviklingen. Han sa at jeg burde vente så lenge så mulig med å ta den, helst ikke før uke 34-36!Da er fosteret så ferdig utviklet så mulig, og jeg får mest trolig tatt begge dosene før fødsel slik at barnet er beskyttet!

Han hadde ikke rådet EN ENESTE i 2. trimester til å ta den...

Så nå er jeg like langt. Stiller meg lenger bak i køen i allefall! Tar nok den ikke før uke 34-36!

Huff! Dette er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Så hyggelig å se at det er så mange som har termin i mars:)

Jeg har det selv :) 9 mars kommer det et lite nurk:) det blir spennende :)

Lykke til alle sammen:) Herlig og være gravid:)

Klem fra Hannemor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær
Sa han hva/hvilket stoff i vaksinen som kunne føre til at lungeutviklingen stoppet?

Nei, og ikke kom jeg på å spørre i farten heller da jeg var så forfjamset!

Huff! Akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke var gravid altså! :) Blitt ferdig med vaksinen og gravid etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Ja, jeg syns det er rart! Men har hørt om mange leger som har latt være å anbefale vaksinen.. Uff.. dette er så vanskelig! Hvorfor kan ikke alle være enige i det minste? :kjefte:

Dette står på fhi sine sider:

Forespørsler og tilbakemeldinger

Folkehelseinstituttet kan dessverre ikke svare på helsespørsmål fra privatpersoner, da må du ta kontakt med fastlegen din. Har du andre forespørsler eller det er noe du er fornøyd/misfornøyd/trenger hjelp til angående www.fhi.no, kan du bruke kontaktskjemaet nedenfor. Alle felt må fylles ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...