Miss moneypenny Skrevet 2. oktober 2009 #361 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ånei!! Nå har kvalmen kommet min vei for alvor. NÅ! I uke 15! Hva slags kløne er det som blir kvalm i uke 15?? Trodde jeg skulle slippe unna jeg.. skulle ta av tallerkene etter fiskebollemiddagen i går, og måtte rett ut på do og kaste opp. Og har vært kvalm siden, nå er jeg på skolen. Og skal på jobb etterpå. Så kjedelig Men det er jo verdt det da :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 2. oktober 2009 #362 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ånei!! Nå har kvalmen kommet min vei for alvor. NÅ! I uke 15! Hva slags kløne er det som blir kvalm i uke 15?? Trodde jeg skulle slippe unna jeg.. skulle ta av tallerkene etter fiskebollemiddagen i går, og måtte rett ut på do og kaste opp. Og har vært kvalm siden, nå er jeg på skolen. Og skal på jobb etterpå. Så kjedelig Men det er jo verdt det da :rødme: Du er søt. Synd å høre at du er blitt kvalm så sent. Kanskje det kan ha vært middagen i går og ikke graviditeten? Vi kan jo håpe på det. Og hvis ikke så sender jeg mine beste ønskninger og håper du blir fort bedre. Håper det går greit på skolen. Kanskje de fleste vet nå sånn at det er greit at du løper ut på toalettet om du blir dårlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 2. oktober 2009 #363 Del Skrevet 2. oktober 2009 12 fullgåtte uker i dag! Det føles som en milepæl, selv om det selvsagt er mye som kan gå galt fortsatt. *realist* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 2. oktober 2009 #364 Del Skrevet 2. oktober 2009 12 fullgåtte uker i dag! Det føles som en milepæl, selv om det selvsagt er mye som kan gå galt fortsatt. *realist* Gratulerer. Jeg er 11 uker idag. Og når du nå sier at du er 12 så virket det plutselig ikke så lenge til uke 12:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 2. oktober 2009 #365 Del Skrevet 2. oktober 2009 Gratulerer med 11 og 12 uker Selv er jeg 13 idag, og synes siste uken har gått treeeegt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 2. oktober 2009 #366 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Gratulerer med 11 og 12 uker Selv er jeg 13 idag, og synes siste uken har gått treeeegt... Shh, ikke si sånn:p Nå vil jeg bli ferdig med denne uken, og så ligger fastlegen min litt etter på hvor langt jeg er kommet. Så hjertelyd er 14 oktober. Da er jeg definitivt 12 uker:) Gratulerer med 13 uker forresten:) Endret 2. oktober 2009 av letme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 2. oktober 2009 #367 Del Skrevet 2. oktober 2009 Å så koselig! Var godt å se henne tenker jeg! Føles som en hel evighet til jeg skal på ultralyd! Har litt hetta til tider jeg også, tror det er vanlig.. er nok mange rare tanker i hodene våre for tiden Lurte på hvor du hadde blitt av! Åja, det var helt fantastisk å se henne! Det er bare å glede seg til ultralyd - sier jeg som gruet meg som bare det Håper du bare er utsatt for en en-dags-kvalme! Serenity: Så spennende med en liten Jeg trodde jeg ventet en gutt, men der tok jeg jammen feil - mens alle andre hadde rett. Gratulerer med tolv uker, Englefjes! Gratulerer med elleve uker, letme! Gratulerer med tretten uker, Eeyore! Jeg håper alle får en strålende dag. Selv skal jeg snart ut på litt jenteklær-shopping! Det kribler i beina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 2. oktober 2009 #368 Del Skrevet 2. oktober 2009 Og så må jeg bare fortelle at nå ser vi spark utenpå magen! Det er ei sterk jente inni der. Jeg har kjent tydelige spark fra uke 16, samboeren min har kjent fra uke 17, og nå ser vi det altså utenpå! (enda så livlig hun vanligvis er, så lå hun bare å sov/dormet på ultralyd i går. Hun var slettes ikke interessert i å gjøre noen krumspring for oss ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 2. oktober 2009 #369 Del Skrevet 2. oktober 2009 Og så må jeg bare fortelle at nå ser vi spark utenpå magen! Det er ei sterk jente inni der. Jeg har kjent tydelige spark fra uke 16, samboeren min har kjent fra uke 17, og nå ser vi det altså utenpå! (enda så livlig hun vanligvis er, så lå hun bare å sov/dormet på ultralyd i går. Hun var slettes ikke interessert i å gjøre noen krumspring for oss ) Så fantastisk. Jeg gleder meg, åååå hvor mye jeg gleder meg. Det er umulig å forklare. Du er heldig. Glad for å høre at du kan se tegn til liv:) ------------------------------ I dag er jeg ikke god. Bare kvalm og ekkel. Må spise hele tiden for å ikke bli mer dårlig. Og for å gjøre det hele enda bedre så var det nettopp en flue som bestemte seg for å bade i vannglasset mitt, det var bare ekkelt i dag. haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 2. oktober 2009 #370 Del Skrevet 2. oktober 2009 Så fantastisk. Jeg gleder meg, åååå hvor mye jeg gleder meg. Det er umulig å forklare. Du er heldig. Glad for å høre at du kan se tegn til liv:) ------------------------------ I dag er jeg ikke god. Bare kvalm og ekkel. Må spise hele tiden for å ikke bli mer dårlig. Og for å gjøre det hele enda bedre så var det nettopp en flue som bestemte seg for å bade i vannglasset mitt, det var bare ekkelt i dag. haha. Ja, jeg føler meg svært heldig! Bare vent, plutselig kjenner du noe du også! Jeg synes tiden etter tolv uker har gått kjempefort, sånn til oppmuntring Stakkars deg som er kvalm i dag. Jeg måtte flire litt av den flua i vannglasset, for når jeg var ca 11 uker på vei, lå den en flue i colaglasset som hadde stått framme over natta - og GUD så ekkelt det var! Jeg spydde som en gris bare av synet! Det er helt utrolig hva man plutselig reagerer på! Håper formen din blir bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letme Skrevet 2. oktober 2009 #371 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ja, jeg føler meg svært heldig! Bare vent, plutselig kjenner du noe du også! Jeg synes tiden etter tolv uker har gått kjempefort, sånn til oppmuntring Stakkars deg som er kvalm i dag. Jeg måtte flire litt av den flua i vannglasset, for når jeg var ca 11 uker på vei, lå den en flue i colaglasset som hadde stått framme over natta - og GUD så ekkelt det var! Jeg spydde som en gris bare av synet! Det er helt utrolig hva man plutselig reagerer på! Håper formen din blir bedre! Haha, man reagerer på vanvittig rare ting ja. haha. Forresten, en av de luktene jeg sliter mest med om dagene er lukten av snus. Klarer ikke å være rundt en åpen snusboks. haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 2. oktober 2009 #372 Del Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har fått ett tips jeg har tenkt å benytte meg av i forbindelse med ultralyden. Ei venninne av ei venninne var på ultralyd og SKULLE se kjønnet. Det var vanskelig når den lille i magen lå så rolig og ikke ville turne. Da ba jordmor samboeren hennes om å løpe på kiosken og kjøpe sjokolade og brus. Det gjorde susen! Så min venninne benyttet seg av samme trikset før sin ultralyd og der inni var det helt klart og tydelig en liten gutt. Gjett om jeg skal prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 3. oktober 2009 #373 Del Skrevet 3. oktober 2009 12 fullgåtte uker i dag! Det føles som en milepæl, selv om det selvsagt er mye som kan gå galt fortsatt. *realist* Gratulerer. Jeg er 11 uker idag. Og når du nå sier at du er 12 så virket det plutselig ikke så lenge til uke 12:) Gratulerer med 11 og 12 uker Selv er jeg 13 idag, og synes siste uken har gått treeeegt... Gratulerer alle 3! ------ Jeg var på UL i går - SKUFFET! Sur jordmor, DÅRLIG bilde og fikk ikke vite kjønnet Ikke at de er pålagt å si det da, men! Jeg hadde tisset to timer før jeg kom, og drukket en del etterpå, for å ikke ha tom blære, men for jordmoren var den ikke full nok, så hun presset i meg to liter vann på 10 minutter, slik at knøttet skulle "flyte opp" fra en grop han hadde laget seg. Han lå på en måte "opp-ned", så det gikk ikke an å se kjønnet da! Når hun hadde sjekket alt hun skulle sa hun "skal vi bare ligge å se litt på den nå da? " Jeg sa egentlig ikke så mye, for bilde av den var jo helt utydlig! Vi var på UL i uke 12 (privat), og da så det jo ut som en baby, på disse bildene så det ut som, ja, jeg vet ikke! DÅRLIG kvalitet! Men i allefall, vi skulle ligge litt å se på den, men akkurat da snudde den seg, slik at det var mulig å se kjønnet! Da sier hun med en gang "nei, nå tror jeg vi er ferdig med å se", hun ville ikke se etter kjønnet en gang. Jeg vet de har dårlig praksis der, og aldri har lyst til å si kjønnet, men når han snudde seg "rett vei", kunne hun vel bare sett etter! Jeg var småsur, så jeg så ikke på skjermen! Sambo mente han så noe som kan ligne en gutt, men det kan jo forsåvidt ha vært navlestrengen! Samtidig ble terminen flyttet 6 dager senere, så nå er jeg bare 16+5, ikke 17+4! En ting er i allefall klart. Vi traff på to jordmødre i går, og jeg ble nærmest kvalm av å snakke med de! Så nå har vi bestemt oss for å ikke føde på det sykehuset! Vi har 3 timer til det sykehuset, og 4 timer til det andre! Saken er "biff", vi velger det andre sykehuset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 3. oktober 2009 #374 Del Skrevet 3. oktober 2009 Uff, så kjedelig at du fikk en så dårlig opplevelse på UL Håper de er litt mer serviceinnstilt på det andre sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 4. oktober 2009 #375 Del Skrevet 4. oktober 2009 Tyttebær Uff og uff, så ufattelig idiotisk! Hun hadde tydeligvis en dårlig dag, men så kjipt at det gikk utover dere Får dere ny UL på det nye sykehuset, eller må dere betale for ny? Når er den nye terminen, så kan jeg oppdatere terminbok Roxie Hart Gratulerer med ei lita jente Har oppdatert terminboken allerede! Også så kos med spark på utsiden av magen! Tror ikke vi kommer til å få se noe på en stund siden morkaken ligger foran på magen, men kjenner spark og dyttinger hver dag nå Yay! 19 uker idag Måtte kjøpe litt babyklær igår, bare for å få følelsen av hvor liten han faktisk kommer til å være :rødme: Håper både dere og magene har hatt en super helg uten alt for mange fluer i glass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 4. oktober 2009 #376 Del Skrevet 4. oktober 2009 Tyttebær Uff og uff, så ufattelig idiotisk! Hun hadde tydeligvis en dårlig dag, men så kjipt at det gikk utover dere Får dere ny UL på det nye sykehuset, eller må dere betale for ny? Når er den nye terminen, så kan jeg oppdatere terminbok Ikke vet jeg om det var en dårlig dag eller ikke, jeg var i allefall skuffet! Det var sambo òg, så vi satt i bilen hjem og irriterte oss over dette i over 3 timer Dersom vi vil ha ny UL må vi ta privat, som vi må betale for selv. Neste gang kommer vi ikke til å bruke sykehus UL og sånn i det hele, kun privat. For oss koster turen til sykehuset mye penger med bom, ferje og ikke minst drivstoff, så å reise på privat blir mye samme kostnaden, for det er like i nærheten! Skrev termin i termintråden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 4. oktober 2009 #377 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hei alle sammen! Noen dager siden jeg har vært her inne nå, har hatt jobbehelg. Ser det har skjedd mye! FY FLATE så dårlig service på det sykehuset da tyttebær!! Sånne folk burde jo virkelig ikke ha den jobben! Når man er gravid er man jo ofte litt nervøs når man skal på ultralyd (ihvertfall kommer jeg til å være det..) og å treffe på en sur jordmor og få dårlig behandling er jo bare FOR DÅRLIG! Ellers kan jeg meddele at det var et endags-tilfelle med kvalme, hipp hurra Gratulerer med 11, 12, 13 og 19 uker! Og hvordan går det med deg Chiffon? Er det 15 uker i dag? Jeg er 15 uker i morgen er sååå spent på å kjenne spark, men må vel vente en stund til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 4. oktober 2009 #378 Del Skrevet 4. oktober 2009 Godt tips forresten Renesmee, det skal jammen jeg og prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 4. oktober 2009 #379 Del Skrevet 4. oktober 2009 Her går det bra, så jeg håper det fortsetter med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renesmee Skrevet 5. oktober 2009 #380 Del Skrevet 5. oktober 2009 2 dager til ordinær ultralyd (som også blir vår første!) Å si at tiden har gått fort i det siste ville være å lyve, for jeg har hatt skikkelig nedtelling til ultralyden, men nå begynner det jo å nærme seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå