Gjest sbb Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Hei: ) Jeg og hun jeg hadde som kjæreste for inntill ett par dager siden da hun fortalte meg at hun hadde mistet følelsene for meg. Har nå en pause da hun ville se om hun fikk tilbake følelsene for meg. Vi hadde da vært sammen i 1år å 4 og en halv måned da dette skjedde. Dette kom som et stort sjokk for meg da jeg elsker henne av hele mitt hjerte fremdeles. Hva skal jeg gjøre? Det er nå i skrivende stund nøyaktig 5 dager hun fortalte meg det og jeg kom til henne dagen etterpå hvor hun ville ha en pause for å se om følelsene kom tilbake for meg. Etter dette så har jeg grått mye, sendt meldinger hvor jeg har sagt at hun er det beste som har hendt meg og det jeg føler for henne kommer til å være med meg livet ut. Vi har opplevd mye sammen, blant annet 2 sydenturer til Amerika og Gran Canaria hvor vi hadde det kjempetopp sammen. Vi gjorde mye sammen og kysset og koste oss hele tiden, ja nesten iallefall:) I det siste så har det blitt lite tid til hverandre så vi har ikke truffet hverandre så veldig mye. Jeg har kanskje til og med foretruklket å være sammen med venner i stede for å være med henne når jeg tenker på det i ettertid. Noe jeg ANGRE noe jævlig på at jeg også har gjort. Jeg besøkte henne idag å det var nokså spesielt siden vi da ikke var ilag. Men jeg prøvde å klemme henne og holde henne i hånden. Noe hun aksepterte. Jeg så på henne at det var noe å da spurte jeg henne om hun syntes det var rart. Ja litt sa hun. Og jeg skjønner jo henne også. Jeg prøver å la være å sende meldinger til henne men etter å gjort det i snart 1 år og 9 måneder (fra da vi startet å holde på) så er det ikke lett. Men nå har jeg tenkt å skjerpe meg å jeg skal prøve å la være. Men jeg vil ikke miste henne for noen ting i verden! Hun er alt jeg vil ha. Noen som har råd om hva jeg kan gjøre???! STRESSET..
Gjest * Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Uffda, stakkars deg.. Bare èn ting. Du skriver at du har sendt mange meldinger der du forteller at du elsker henne osv. Det ville ikke jeg ha gjort hadde jeg vært deg. Hvis du er for pågående kan det fort virke mot sin hensikt, desverre... La henne vite at du elsker henne og er villig til å jobbe for henne, men ikke virk desperat. Håper alt ordner seg for dere! (Hvis ikke, så finnes det mange fisker i havet vet du )
Gjest sbb Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 ja vi snakket om det idag, da hun sa jeg sendte mere meldinger nå enn da vi var sammen. så derfor jeg har satt meg som mål å bare snakke med henne når hun tar kopntakt og hun vil. så håper alt går bra, er så redd for å miste henne helt.
waco Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Det værste av alt er at hun puler nye menn fordi at da blir det så mye lettere å komme videre og vite at man har gjort rett....
Gjest * Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Det værste av alt er at hun puler nye menn fordi at da blir det så mye lettere å komme videre og vite at man har gjort rett.... Snakk om å male fanden på veggen... Trådstarter: Det er bra Prøv å finne på masse aktiviteter sammen med gode venner dagene som kommer, da går det bedre skal du se Grusomt å sitte alene og deppe, og da blir det fort til at man ikke klarer å la være å sende masse meldinger heller!
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Viss du vil ha henne tilbake så må du gi henne plass.. Trekk deg litt tilbake. Ikke ring og send meldinger. La hun lure på hva du gjør på.. Ikke gjør henne sjalu for da risikerer du bare at hun tar "hevn" med andre mannfolk, men la henne lure litt på hvor hun har deg.. Lykke til:)
Gjest kvinnerkvinner Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Det værste av alt er at hun puler nye menn fordi at da blir det så mye lettere å komme videre og vite at man har gjort rett.... Hva er det som gjør at du mener du har rett til å tråkke på folk som sliter? Det er jo bare drit som kommer ut av tastaturet ditt!
Gjest sbb Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 tror jeg skal trekke meg litt tilbake, har sagt til henne at hun må bare si ifra hvis hun vil gjøre samtidlig som hun må ta den tiden hun trenger: )
waco Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Og imens så sitter hun og spiser pizza med en som kaller seg lorenzo og han trøster henne skikkelig. De sitter under samme pledd fordi lorenzo har satt på en skrekkfilm de koser seg med. Og eksen din er jo skikkelig hypp på å "kjenne på nye følelser" så her utvikler ting som fort. Lorenzo blir helt forskrekket i øynenene når han ser det begjæret som er lagret inn i hvitøyet på eksen din!
Gjest sbb Skrevet 18. juli 2009 #10 Skrevet 18. juli 2009 Og imens så sitter hun og spiser pizza med en som kaller seg lorenzo og han trøster henne skikkelig. De sitter under samme pledd fordi lorenzo har satt på en skrekkfilm de koser seg med. Og eksen din er jo skikkelig hypp på å "kjenne på nye følelser" så her utvikler ting som fort. Lorenzo blir helt forskrekket i øynenene når han ser det begjæret som er lagret inn i hvitøyet på eksen din! bare så synd at hun ikke har noen ekser waco;) så du driter deg noe jævlig:)))
Gjest kvinnerkvinner Skrevet 18. juli 2009 #11 Skrevet 18. juli 2009 bare så synd at hun ikke har noen ekser waco;) så du driter deg noe jævlig:))) Var ikke helt det han mente, men han driter seg ut uansett. TS: Lurt å ikke være "masete" men om noen dager kunne du jo f.eks fikse noen blomster med et kort med noen små linjer til henne.
Gjest K Skrevet 18. juli 2009 #12 Skrevet 18. juli 2009 Ja, tror nok de fleste av oss kjenner oss igjen i situasjonen der. Sitte med mobilen i hånden, begynne å skrive, skal, skal ikke sende, slette den, skrive igjen, sende eller ikke sende... er jeg for masete.... glemmer hun meg hvis jeg ikke sender... ja, sånne tanker kan kvele deg da. Eneste riktige er, slapp av, ring noen kompiser, gå på fylla, og send EN mld om noen dager om dere skal ta en kaffe. Så får du ta det derifra. Lykke til.
Ethereal Skrevet 18. juli 2009 #13 Skrevet 18. juli 2009 Det er ikke lett det der, nei. Man vil helst bare sende mange meldinger, men det støter som oftest partneren vekk. Dette gjør du: Slå av mobilen og legg den vekk i en skuff for helga. Finn på ting med gutta eller sitt hjemme og se på tv/game/playstation. Altså - bare finn på noe å gjøre slik at du ikke tenker på henne konstant. Dere vil nok begge se på pausen som noe bra.
Gjest EmilyLane Skrevet 19. juli 2009 #14 Skrevet 19. juli 2009 Henger meg på de som sier du ikke burde ta kontakt. Hun vet hva du føler. Om du føler du må send henne en sms med "jeg ville bare si for siste gang at jeg elsker deg, nå trekker jeg meg tilbake til du finner ut hvor du står". Jeg prøvde å overøse min ex med komplimenter da han slo opp med meg, men det var etter 5 uker uten kontakt at han innså han savnet meg. Så la henne være i fred, så finner hun ut om hun savner at du sender henne meldinger og slikt. Man kan ikke innse at man savne noen om man drukner i dem dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #15 Skrevet 19. juli 2009 har jeg vært deg, ville jeg har kuttet ut all kontakt som kommer fra deg til henne. Hvis hun ringer/sender melding så kan du svare såklart. Det beste du gjør nå er og heller holde hodet lavt og ikke mase på henne. Hvis du selv kutter ut kontakten(noe som er utrolig hardt), så vil hun merke at det er rart at du ikke kontakter henne. Dra ut om dagen og begrav deg i venner! Planlegg dagene framover slik at du ikke blir sittende alene på rommet og sture. Det du må forberede deg på nå er at det er slutt for godt. Dersom du lar henne være ifred, så gir du henne pusterom og tid for tenking. Lykke til!
Gjest EmilyLane Skrevet 20. juli 2009 #16 Skrevet 20. juli 2009 (endret) Liten kommentar til gjest over her... Jeg hadde ikke svart om hun hadde ringt engang. Sett en dato! Tenk "jeg skal IKKE ta kontakt, ei heller svare henne (med mindre det er praktiske ting som må ordnes) frem til 10.august (eller et eller annet)" Det er MYE enklere om du har en dato satt i hodet som du må forholde deg til. Er det åpent er sjansen mye større for at du kontakter henne, fordi du ikke har noe regler for deg selv. La henne tenke, og bruk tiden på å være deg selv, bygge deg opp i tilfelle ingenting skjer. Endret 20. juli 2009 av EmilyLane
Tussie79 Skrevet 20. juli 2009 #17 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har opplevd denne situasjonen selv. Men da var det jeg som ønsket pause/tid for å finne ut hvilke følelser jeg hadde for han. Jeg sa i fra at jeg i den tiden ikke orka å få mange mld, for det ville bare bli vanskeligere for meg. Men det som skjedde var at han sendte mange mld om dagen...jeg fikk ikke fred i fra han for å tenke osv. men ble bare minnet på hans følelser og savn hele tiden. Etter noen uker flyttet jeg inn hos han igjen,men...følelsene mine for han var på venneplan.. Jeg følte at all påminnelsen fra han hadde fått meg til å bli lei han som kjæreste. Vi klarte knapt å prate sammen uten gnisning. Så mitt råd er...ikke send for mange mld for å fortelle henne hvor glad du er i henne og hvor mye hun betyr for deg...det kan gjøre situasjonen vanskeligere..
CeeCee Skrevet 20. juli 2009 #18 Skrevet 20. juli 2009 Beklager å måtte si det så brutalt, men min erfaring er: Pause = slutt Så mitt råd er: Lev som om du er singel. (Det betyr ikke at du trenger å rote rundt med andre.) Nyt sommeren, bli med kompiser på hytteturer og fester o.l. Ikke sitt hjemme og stur. Ikke ta kontakt med henne i det hele tatt. Dersom hun sender deg mld., gi et positivt svar. Noe ala "Hei! Er ute med kompiser nå så kan ikke sende mld. akkurat nå. Håper du har det bra." Da blir overgangen til singellivet mye lettere dersom hun ikke kommer tilbake.
Cannavaro Skrevet 20. juli 2009 #19 Skrevet 20. juli 2009 Beklager å måtte si det så brutalt, men min erfaring er: Pause = slutt Jeg signerer denne, også med egenerfaring samt en hel del andre jeg kjenner. Det er mulig hun gir deg noen små glimt av håp av og til, men erfaringsmessig tilsier dette et brudd på et eller annet tidspunkt (nå eller seinere). Enig med Cee Cee, lev som du er singel for tiden, prøv å koble tankene over på noe annet (nei, det er ikke lett, men PRØV). Vær sosial og gjør ting du synes er artig....
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #20 Skrevet 20. juli 2009 Ja, kan være enormt vondt når en/begger mister følelsene. Sier meg enig med majoriteten at det er viktig at du rett og slett ikke tar så mye kontakt. Lettere sagt enn gjort, men man kan risikere å støte henne fra deg om du virker klengete. Du kan fint gi noen korte svar om hun kontakter deg, men ikke virk for følelsesladet, la henne kjenne litt på hvordan hun har det uten deg. Mennesker fungerer desverre ofte slik at man ikke vet hva man har før man har mistet det, og det gjelder også forhold. Vis henne at du også har det fint uten henne. Man kan gjerne si at man savner henne litt, men gjerne i sammenheng med at man selv er på tur med venner e.l. Man trenger ikke nødvendigvis være totalt avvisende, det er viktig å vise at man faktisk fortsatt har følelser for noen men at hun likevel ikke er helt nødvendig i livet ditt for at du skal ha det godt. Kontakt noen venner du ikke har sett så mye til, tren. (veldig bra hvis du har kjærlighetssorg, ta noen tunge vektløftningsøkter for å få litt endorfin i kroppen og for å få ut litt frustrasjon. Men ikke overdriv om du ikke har trent på lenge/er nybegynner!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå