Gjest Gjest_Minni_* Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Hei! Jeg har alltid vært forholdsvis tynn og har kunnet spise ganske fritt (hva jeg ville) uten å legge på meg. Det har derimot snudd seg! Jeg har fått en pølse rundt magen som jeg gjerne vil bli kvitt. Det er ikke akkurat pent å se på. Hvordan blir man kvitt denne på fortest mulig måte? Jeg vil helst ikke gå ned i rumpe og lår..
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 1. Du kan ikke lenger spise hva du vil uten å legge på deg -> altså kan det ha noe for seg å begynne å tenke over kostholdet. Sukker og "raske" karbohydrater generelt ser ut til å ha lett for å føre til at man legger på seg, de binder vann og ikke minst blir tarmen ofte oppblåst. Ved å kutte ut verstingene av slike ting vil du kanskje merke forandring, det har i hvert fall jeg gjort. Evt må du vurdere om du spiser for mye eller om det er andre endringer du kan gjøre. 2. Trener du noe i det hele tatt? Dersom man mangler nesten all muskulatur i overkroppen får man dårlig holdning og magen tyter ut selv om man ikke har for mye fett - dessuten synes jo en kilo eller to bedre om man har dårlig holdning. Tren f eks pilates og diverse styrkeøvelser som går på overkroppen. Hvis utgangspunktet er dårlig merker du fort om det hjelper på utseendet, selv om du ikke nødvendigvis mister vekt/fett.
Stellia Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 "raske" karbohydrater generelt ser ut til å ha lett for å føre til at man legger på seg, de binder vann og ikke minst blir tarmen ofte oppblåst. Raske karbohydrater fører til blodsukkerstigning, og dermed frigjøres insulin, som lagrer fett. At kroppen binder vann og tarmen blir oppblåst er helt individuelt.
generalen Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Hei! Jeg har alltid vært forholdsvis tynn og har kunnet spise ganske fritt (hva jeg ville) uten å legge på meg. Det har derimot snudd seg! Jeg har fått en pølse rundt magen som jeg gjerne vil bli kvitt. Det er ikke akkurat pent å se på. Hvordan blir man kvitt denne på fortest mulig måte? Jeg vil helst ikke gå ned i rumpe og lår.. Hvis pølsen rundt magen er fett, så må du gjøre fettforbrennende øvelser (kardiovaskulær trening) og holde deg til et kosthold hvor du går i kaloriunderskudd. Det går ikke ann å punkt-slanke en kropp, dvs du kan ikke slanke kun magen.
Gjest Gjest_Minni_* Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Takk for svar:) Men hvordan øvelser skal jeg gjøre? Hjelper det f.eks å jogge? Eller er det like greit å gå fort? Har noen noen ideer til hvordan øvelser jeg bør gjøre?
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Heisann Kan bare snakke for meg selv, men jeg har kjørt rask gange i 40 min. annenhver dag i noen måneder nå. Jeg trener også mage (tar 30-50 SKIKKELIGE øvelser...da mener jeg lange bevegelser og det skal brenne så du skjelver ) Mitt daglige kosthold består av: Frokost: 1 jørdbærsmoothie + 2 knekkebrød med leverpostei Lunsj: Havregrøt med brunt sukker og kanel Mellommåltid: 1 liten pose med nøtte og fruktblanding eller en smoothie Middag: 1 kyllingfilet med ris eller pasta (spiser mye asiamat, så det er som oftest soya eller teriyaki saus) Kvelds: Havregrøt med brunt sukker og kanel eller 3 knekkebrød med leverpostei eller skinke. Dette fungerer for meg, og den lille pølsen rundt magen er borte. Har stripe på magen og har en firpack, men fremdeles myk jentemage som er flat. Har en "spisedag" i uka, men tar ikke av...etter måneder med lett og riktig diett, så er søtbehovet redusert til det minimale, så det blir til at jeg ikke spiser så mye mer enn jeg pleier, men unner meg gjerne en Snickers. Tar i tillegg B vitaminer, Omega 3 og jerntabletter...
Gjest annen gjest Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Heisann Kan bare snakke for meg selv, men jeg har kjørt rask gange i 40 min. annenhver dag i noen måneder nå. Jeg trener også mage (tar 30-50 SKIKKELIGE øvelser...da mener jeg lange bevegelser og det skal brenne så du skjelver ) Kan du utdype det? Hva slags øvelser f.eks?
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 19. juli 2009 #8 Skrevet 19. juli 2009 Jeg bruker pilatesball, og sette den under rumpa. Fester tærene under sofakanten og begyner i sittende stilling og ruller meg bakover i helt vannrett vinkel. Fra der ruller jeg opp igjen i nesten full sittestillingen igjen, før jeg gjentar øvelsen. Den er veldig effektiv, og trener hele mageregionen
Gjest annen gjest Skrevet 19. juli 2009 #9 Skrevet 19. juli 2009 Jeg bruker pilatesball, og sette den under rumpa. Fester tærene under sofakanten og begyner i sittende stilling og ruller meg bakover i helt vannrett vinkel. Fra der ruller jeg opp igjen i nesten full sittestillingen igjen, før jeg gjentar øvelsen. Den er veldig effektiv, og trener hele mageregionen såpass, ja det hørtes SKIKKELIG ut
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 19. juli 2009 #10 Skrevet 19. juli 2009 såpass, ja det hørtes SKIKKELIG ut Grunnen til at jeg skrev SKIKKELIG er at mange "jukser" litt når det kommer til mageøvelser. Mageøvelser kan gjøre litt vondt i starten, men det skal de gjøre. De første gangene skal det nesten være umulig å trene magen dagen etterpå, fordi en er så støl En annen god øvelse er å ta ballen under leggene og stå i armheving posisjon. Vær helt rett i ryggen og trekke ballen til deg med leggene. Gjenta 20 ganger....denne trener og ryggen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå