Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Noen som vet hvordan jeg kan skrive O² bare med det lille totallet nede i stedet for oppe? Jeg skriver O2 ekstremt mange ganger per dag og det er ufattelig frusterende. Jeg finner det ikke inne på symboler!
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Noen som vet hvordan jeg kan skrive O² bare med det lille totallet nede i stedet for oppe? Jeg skriver O2 ekstremt mange ganger per dag og det er ufattelig frusterende. Jeg finner det ikke inne på symboler! Merk av 2-tallet, høyreklikk og gå inn på "tekst" (eller noe, der man kan endre skrifttype og størrelse og sånt). Der kan du krysse av for å få tallet ned- i engelsk versjon heter det subscript (superscript hvis du vi ha tallet høyt), jeg vet ikke hva det heter i norsk versjon.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Det heter senket (under linjen) og hevet (over linjen).
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Finnes det ingen alt + [tall]-kode? Jeg skriver ikke i Word, men de fleste Word-kodene funker i programmet vi bruker. Har ikke noe som heter tekst der. Takk, uansett!
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Merk av 2-tallet, høyreklikk og gå inn på "tekst" (eller noe, der man kan endre skrifttype og størrelse og sånt). Der kan du krysse av for å få tallet ned- i engelsk versjon heter det subscript (superscript hvis du vi ha tallet høyt), jeg vet ikke hva det heter i norsk versjon. Forsto ikke helt.... Hvor nøyaktig går man inn for å få til lite tall oppe eller nede? Har engelsk innstilling.
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Forsto ikke helt.... Hvor nøyaktig går man inn for å få til lite tall oppe eller nede? Har engelsk innstilling. Dette er i Word: Merk tallet du vil ha subscript. Høyreklikk, velg fonts, kryss av for subscript under fontvinduet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå