Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet hvordan jeg kan skrive O² bare med det lille totallet nede i stedet for oppe? Jeg skriver O2 ekstremt mange ganger per dag og det er ufattelig frusterende. Jeg finner det ikke inne på symboler!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Noen som vet hvordan jeg kan skrive O² bare med det lille totallet nede i stedet for oppe? Jeg skriver O2 ekstremt mange ganger per dag og det er ufattelig frusterende. Jeg finner det ikke inne på symboler!

Merk av 2-tallet, høyreklikk og gå inn på "tekst" (eller noe, der man kan endre skrifttype og størrelse og sånt). Der kan du krysse av for å få tallet ned- i engelsk versjon heter det subscript (superscript hvis du vi ha tallet høyt), jeg vet ikke hva det heter i norsk versjon. :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det heter senket (under linjen) og hevet (over linjen).

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det ingen alt + [tall]-kode?

Jeg skriver ikke i Word, men de fleste Word-kodene funker i programmet vi bruker. Har ikke noe som heter tekst der.

Takk, uansett!

Gjest Gjest
Skrevet
Merk av 2-tallet, høyreklikk og gå inn på "tekst" (eller noe, der man kan endre skrifttype og størrelse og sånt). Der kan du krysse av for å få tallet ned- i engelsk versjon heter det subscript (superscript hvis du vi ha tallet høyt), jeg vet ikke hva det heter i norsk versjon. :)

Forsto ikke helt....

Hvor nøyaktig går man inn for å få til lite tall oppe eller nede?

Har engelsk innstilling.

Gjest Blondie65
Skrevet
Forsto ikke helt....

Hvor nøyaktig går man inn for å få til lite tall oppe eller nede?

Har engelsk innstilling.

Dette er i Word: Merk tallet du vil ha subscript. Høyreklikk, velg fonts, kryss av for subscript under fontvinduet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...