Gå til innhold

Noen tips til en fersk Firefox-bruker?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Jeg har nylig gått fra IE til Firefox. Har ikke orket å sette meg inn i alle tilleggsduppeditterog utvidelser, men dere som har brukt Firefox en stund har kanskje noen tips å komme med i f.t. hva som er smart og greit å installere? Hva har DU som som du synes er nyttig?

Også lurer jeg på; alle bokmerkene mine som ikke har noe "bilde" - kan man legge til bilde/logo selv? (er det favicon det heter....??) Er så kjedelig med disse hvite "arkene" som bokmerker - vil ha de med bilde for lettere å skille de fra hverandre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har nylig gått fra IE til Firefox. Har ikke orket å sette meg inn i alle tilleggsduppeditterog utvidelser, men dere som har brukt Firefox en stund har kanskje noen tips å komme med i f.t. hva som er smart og greit å installere? Hva har DU som som du synes er nyttig?

Også lurer jeg på; alle bokmerkene mine som ikke har noe "bilde" - kan man legge til bilde/logo selv? (er det favicon det heter....??) Er så kjedelig med disse hvite "arkene" som bokmerker - vil ha de med bilde for lettere å skille de fra hverandre.

"ABP" holder unna masse reklamdrit! Ganske grei å ha. Du kan legge til adresser også.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Takk - da er den installert!

Skrevet

Hvis du benytter deg av flere datamaskiner, kan Xmarks være verdt en titt. Det er en utvidelse som synkroniserer bokmerkene dine, slik at du alltid har de samme bokmerkene, uansett hvilken datamaskin du sitter på.

Når det gjelder favicon-"problemet" ditt, tror jeg Favicon Picker 2 er det du leter etter, selv om jeg ikke bruker den selv.

Skrevet

har brukt firefox en stund, men hakke peil på hva som er bra :P

men, hvis du har sider du er inne på hver dag så kan du legge det til i linja under der du skriver adressa til sider..

Ved siden av adressa er det et ikon, du trykker på det og drar ned på linja. når den ligger der kan du høyreklikke og gå på egenskaper for å endre navnet og slik, jeg liker ikke ha navnet der så jeg har bare masse ikoner.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Legg kun til addons du virkelig føler du MÅ ha. Ting som er kjekt å ha vil ødelegge hele opplevelsen.

Skrevet

Jeg har:

ABP - fjerner reklame

Flashblock - stopper flash, gjør at websider åpnes fortere

IETab - for å browse linker i internet explorer inne i firefox vindu. Kjekt å ha når ikke alt fungere i firefox, men jeg nekter å bruke IE.

Norsk bokmål ordliste /Engelsk ordliste - stavesjekk

Tab Mix Plus - en pakke med extra funksjoner, for en bedre browsing opplevelse.

Google toolbar - søk i google, imdb, wiki, ebay, gulesider og andre i search bar.

stumble upon - surf!

xmark - synkroniserer bookmarks.

colorful tabs - bare gøy, farger tabene i forskjellige farger (du velger selv hvilke farger du vil ha)

cooliris - se bildegallerier i 3d.

Se her for mer info.

Skrevet

Jeg er veldig glad i All-in-One Gestures. Høyreklikk og dra musa opp og vips har man en ny fane :)

Også liker jeg en som heter CustomizeGoogle som gjør at man bl.a kan ta bort "sponsede lenker" og samle søkeresultatet på samme side (flere treff hentes opp etterhvert som man scroller nedover lista)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...