Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har handlet mye fra USA på eBay, men som regel har det vært CD-er og annet småtteri som selgerne har deklarert som gave. På den måten har jeg sluppet å betale toll og mva og hva det måtte være.

Nå har jeg derimot kjøpt meg en veske som er relativt stor, og selgeren er profesjonell og ville ikke skrive at det var gave på tolletiketten. Selgeren har bare positiv feedback og flere tusen salg.

Vesken ble betalt tidlig i juni, men jeg har fortsatt ikke sett noe til den. Jeg har kontaktet selgeren, som sier at det kan ta lang tid med toll og sånt, men jeg tror at veska har blitt borte på veien.

Er det noen som har opplevd at det kan ta lang tid som halvannen måned å få tilsendt en toll- og momspliktig vare fra USA?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har flere ganger ventet en måned på varer som ikke skal fortolles, så det er vel kanskje ikke helt usannsynlig at det kan ta en og en halv måned når det skal gjennom tollen? Særlig nå i ferien tar det vel gjerne litt lenger tid enn vanlig.

Gjest Maxtor
Skrevet

Ventet ca 2 måneder for en vare som skulle fortolles fra usa. På slutten hadde ejg vel egentlig helt glemt at jeg hadde bestilt noe i det heletatt =p

Skrevet

Takk for svar! Ja, det var et godt poeng det med at det er ferietid. Det er vel lavere bemanning rundt omkring da.

Litt beroligende å høre at det tok 2 mnd for deg da, Maxtor. Selv om det sikkert ikke var noe ålreit for deg...

Da smører jeg meg med litt mer tålmodighet. :)

Skrevet

Jeg handler tidvis fra en amerikansk butikk hvor jeg selv kan velge om jeg vil få ting levert med FedEx (DYRT) eller USPS (US Postal Service er mye billigere). Velger jeg USPS sier de at de ikke regner en vare som 'tapt i postgangen' før det har gått 90 dager, det er tydeligvis et ganske kronglete system.

Som oftest får jeg tingene på ~7 dager når jeg handler derfra, noen ganger har det tatt lengre. Om det er i den norske tollen eller pakkens gang i statene vet jeg ingenting om.

• 2 uker senere...
Skrevet

Fikk mail fra selger i dag, hun sier at hun har fått pakken i retur fordi jeg hadde oppgitt feil adresse. Hun gjengir også adressen slik jeg hadde oppgitt den, og den er jo riktig! Men hun sier at jeg må betale porto på nytt, siden pakken ble returnert og hun må sende den på nytt. Jeg mener at det er USPS som har gjort noe feil, for pakken har aldri nådd Norge (har sjekket med posten her, de sier de ville hatt den i systemet hvis den hadde kommet hit) og at de ikke kan kreve at porto betales en gang til.

Hva nå? :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...