Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter råd fra hudpleier bruker jeg fruktsyreprodukter fra MD Forte og Exuviance. Før jeg begynte med det brukte jeg Reviva rens og toner med glycolic acid. Disse er kjempebillige på iherb.com. Jeg kikket litt på ingredienslisten på MD Forte Lotion II og Reviva Glycolic Acid Facial Toner, de ser ut til å ha ganske lik mengde fruktsyre. Jeg vet ikke sikkert, men glycolic acid står i alle fall som tredje ingrediens på begge to. Er det egentlig så stor forskjell på disse to? Flott hvis noen vet :)

Hun som jobba på hudpleieren sa at det var helt umulig for andre enn hudpleiere å få selge produkter med glycolic acid, for det var visst ikke lov...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig det finnes begrensninger i Norge for hvem som kan selge produkter med glykolsyre, men jeg tviler egentlig sterkt. ;)

Når det er sagt, er det to ting som er viktige når det gjelder sammensetningen av syreholdige produkter for at de skal virke: (1) mengden av syre i produktet (MD Forte er jo ganske sterke saker i så måte), og (2) PH-verdi, som nok bør være under 4 for at produktet skal ha noen særlig effekt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nettopp begynt å bruke Elixir pads'ene, 10%. Svindyrt, og merket ingen forskjell. Svei litt første dagen, men ellers ingenting. Blir ikke rød engang, og kan "drømme" om at hudlagene skal flasse av, for å si det sånn. Er litt skuffet, trodde jeg hadde sensitiv hud jeg.

Men det er sånn syre i dem også da. Kjenner ikke til de produktene du selv nevner. Men syre er jo syre, bør ikke det virke da?

Gjest Gjest_Lone_*
Skrevet
Jeg har nettopp begynt å bruke Elixir pads'ene, 10%. Svindyrt, og merket ingen forskjell. Svei litt første dagen, men ellers ingenting. Blir ikke rød engang, og kan "drømme" om at hudlagene skal flasse av, for å si det sånn. Er litt skuffet, trodde jeg hadde sensitiv hud jeg.

Men det er sånn syre i dem også da. Kjenner ikke til de produktene du selv nevner. Men syre er jo syre, bør ikke det virke da?

Du kan nok ikke regne med at huden peeler av med 10% konsentrasjon etter kun noen dager, men med daglig bruk over tid vil du nok merke at huden blir rød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...