Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bleket håret og har derfor tørt og skadet hår. Nå skulle jeg gjerne hatt en hårkur (og shampoo og balsam også for så vidt), men jeg syns det er vanskelig å finne ut av hårkur-jungelen.

Trenger jeg fuktighet eller protein-kur?

Og hvordan ser jeg hva som er hva? Syns det er vanskelig å finne ut.

Vil gjerne ha tips til hårkur som finnes på feks Strawberrynet :)

Skrevet

Et bleket hår trenger først og fremst proteiner, men samtidig vil det nok også trenge en del fuktighet for å ikke bli sprøtt og tørt.

Jeg liker Fudge Dynamite for begge deler. Joico K-Pak har også veldig bra proteinprodukter, men lukter banan, som ikke er min greie. Redken Extreme er også en bra serie som først og fremst gir proteiner, men hvis håret ditt trenger fuktighet, kan du nok føle at håret blir stråaktig av denne serien.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Et bleket hår trenger først og fremst proteiner, men samtidig vil det nok også trenge en del fuktighet for å ikke bli sprøtt og tørt.

Jeg liker Fudge Dynamite for begge deler. Joico K-Pak har også veldig bra proteinprodukter, men lukter banan, som ikke er min greie. Redken Extreme er også en bra serie som først og fremst gir proteiner, men hvis håret ditt trenger fuktighet, kan du nok føle at håret blir stråaktig av denne serien.

K-pack'en til Joico lukter da ikke banan? :klø: Den lukter da heller veldig svakt kokos-aktig.

TS: Du trenger nok først og fremst proteiner for å bygge opp håret, og antageligvis fukt på sikt.

K-Pack serien til Joico skal være god på bleket/ødelagt hår. Det samme gjelder vel Redken Extreme.

Skrevet

I så fall har de forandret lukten, for tidligere, da jeg forsøkte, luktet den ekkelt banan. Ikke at kokos er noe bedre i min bok, heller tvert imot. :eeeh:

Kerastase Resistance er også bra på behandlet hår, men kanskje ikke like kraftig som de to nevnte seriene.

Gjest Gjest_Elise_*
Skrevet

Jeg syns den hårkuren til joico er ekstremt oppskrytt. Eller, den funka ihvertfall ikke for meg. Den gjorde ingenting for håret mitt...

Skrevet

Jeg har prøvd mange hårkurer, og anbefaler som Honesty Fudge Dynamite. Joico K-pac luktet ekstremt kvalmende banan sist jeg prøvde den, men det er noen år tilbake, så muligheten for at de har gjort lukten mindre uutholdelig siden da er tilstede.

Redken Extreme er også et alternativ hvis du kombinerer den med fuktighetskuren "All Soft" fra samme serie (evnt. en annen god fuktighetskur). Det blir imdlertid mer pes enn om du bruker Fudge Dynamite, som gir både fukt og proteiner på én gang.

For vedlikehold innimellom kurene liker jeg balsamen Dumb Blonde Reconstructor fra TIGI- veldig god (nesten som en kur), og lukter nam.

Skrevet

Takk for svar! Nå har jeg kjøpt meg shampoo og balsam i serien Redken Extreme, en Fudge Dynamite-kur og en Tigi Treat me right-kur. Så nå skulle jeg vel ha dekket både protein og fuktighet :)

Hvor ofte bør jeg bruke de ulike tingene? Jeg vasker håret 2-3 ganger i uken, men lurer på hvor ofte jeg bør kure i tillegg?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Takk for svar! Nå har jeg kjøpt meg shampoo og balsam i serien Redken Extreme, en Fudge Dynamite-kur og en Tigi Treat me right-kur. Så nå skulle jeg vel ha dekket både protein og fuktighet :)

Hvor ofte bør jeg bruke de ulike tingene? Jeg vasker håret 2-3 ganger i uken, men lurer på hvor ofte jeg bør kure i tillegg?

Du ihvertfall kure 2 ganger i uken inntil håret bedrer seg. :)

Skrevet
K-pack'en til Joico lukter da ikke banan? :klø: Den lukter da heller veldig svakt kokos-aktig.

TS: Du trenger nok først og fremst proteiner for å bygge opp håret, og antageligvis fukt på sikt.

K-Pack serien til Joico skal være god på bleket/ødelagt hår. Det samme gjelder vel Redken Extreme.

Nei, min lukter heller ikke banan. Men skulle kanskje ønske at den gjorde det. Mmm :)

Skrevet
Nei, min lukter heller ikke banan. Men skulle kanskje ønske at den gjorde det. Mmm :)

Selv en som elsker bananlukt lidenskapelig ville blitt kvalm av den lukta, garantert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...