Gjest gjest nå Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Hei! Pga finanskrisen må mannen min jobbe sommer jobb i år. Jeg skal være mye alene med barn, som er 5 og 12 år. Trenger tips om aktiviterer som ikke koster så mye eller er gratis. Bor i oslo området. Takk for hjelpen
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Hva med å dra på noen av strendene? Picnic i Frognerparken, finnes masse ved å søke på nettet. http://www.familiereiser.no/osloaktiviteter.htm
Donpedro Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Telttur i Nordmarka. Tur til øyene i Oslofjorden. Besøk på museer (mange er gratis, feks Historisk museum). Frognerparken. Tur langs Akerselva, feks kombinert med å ha lest litt om området først.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Pga omrokkeringer på jobben min, så ble min ferie helt annerledes enn ventet i år, og vi måtte avlyse vår planlagte tur. Derfor måtte vi finne må mye hjemme den første delen av sommeren (sfo er jo stengt). Vi tok mange dagsturer. Ved finvær så tok vi turer til stranden, da tok jeg med en stor kjølebag med mye drikke og mat. Krabbesnøre og mange leker. Ungene elsker jo stort sett å bade, og jeg fikk jobbet litt innimellom. Men så har vi jo også hatt dager med skikkelig regn eller bare overskyet, og da har vi vært på - Norsk folkemuseum - Norsk teknisk museum - Munch-museet - Tegneseriethuset i Drøbak - Museumene på Bygdøy - Zoologisk museum - Akershus festning - fisketurer både i marka og ved sjøen - Hadeland glassverk (koster 100 kroner å blåse egne glass) - plukket jordbær og syltet dem sammen etterpå - tatt bilturer i fylkene rundt - kjørt ferger vi ikke hadde kjørt ellers - startet på julegaveproduksjonen - besøkt noe familie et par dager på deres hytte Nå skal jeg være så heldig at jeg straks får noen få dager fri, og da reiser vi på campingtur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå