Gjest gjest nå Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 Hei! pga finanskrisen har mannen min sommerjobb i år! Jeg skal være hjemme med to barn (5 og 12 år) i tre uker og trenger tips om billige/gratis ting å gjøre med barna! Kan noen hjelpe?
Arkana Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Finn turområder rundt der dere bor og dra på piknik, ta båt til en av øyene i Oslo-fjorden (ta med niste og morsomme uteleker), ta en tur til en besøksgård, inngangbilletten til badeland e.l. er oftest ikke så dyr.
ejoty Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Jeg vet ikke om det koster noe å komme inn, men en tur til E.K.T. rideskole og husdyrpark kan kanskje være et alterntiv? Frognerparken (lekeområde som kanskje faller i smak for femåringen?). Sognsvann. Hurlumheihuset (se priser her). Frognerbadet, men jeg vet ikke hva det egentlig koster å komme inn der for tiden.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 Dra på badetur til sognsvann eller til en av øyene. Dra på telttur til et vann i Nordmarka eller til en av øyene (husker ikke hvilken det er lov ¨å telte på, langøyene?) Grilling og uteleker i en park. Biblioteket, på enkelte bibliotek har de gratis filmvisning (liten kino) for barn. Vigelandsparken Operataket Tøyenbadet Teknisk museum (koster litt men tror det kan være artig for barn)
Miel Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Teknisk Museum er kjempegøy! 40 kr for barn og 80 for voksne. Naturhistorisk Museum og Botanisk Hage kan også være ålreit for barn, selv om det er mer "ikke rør"-museum. Jeg husker i hvert fall at jeg var veldig fascinert av alle de utstoppede dyrene da jeg var liten. Barn under fire år er gratis, opp til 16 år koster det 25, og for voksne er det 50 kr. Og siden jeg nå først er inne på museer; Barnekunsmuseet! 30 kr for barn, 50 for voksne. Forresten kan det kanskje lønne seg å kjøpe et sånt Oslopass som gir gratis adgang mange steder, hvis dere først skal på museer... Mer info her.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #6 Skrevet 18. juli 2009 Zoologisk museum inne i Botanisk hage på Tøyen har alltid vært en hit hos mine - og de er like gamle som dine. Sjekk program på lokale bibliotek, ofte har de teaterforestillinger gratis. Kanotur i Nøklevann er populært og passer for begge aldrene. Hva med å kjøpe lerret og svære tuber med akrylmaling (Claes Ohlson) og male det selv? Det gjorde vi en høstkveld, og resultatet ble kjempemorsomt og henger i dag i stua vår. Kle dere ut, tegn skattekart og let etter skatt i området der dere bor (og du har selvsagt på morningen lurt deg ut og lagt godteri i tett boks oppi pose under trappa til naboen e.l.) Lag film (med videokamera som kanskje ble kjøpt før finanskrisen?) med legomenn - dette kan ta nesten hele dagen om de er glad i lego, og den må selvsagt sees av pappa når han kommer hjem fra jobb! Dessuten har jeg bladd i ei bok av Vera et eller annet (hun som var på barne -tv før) som heter 1001 ting å gjøre med barn - den kan du låne på biblioteket og få flere idéer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå