Gjest Påskekylling Skrevet 18. juli 2009 #1 Skrevet 18. juli 2009 I know I know, hjemmebleking = fy fy fy.... Jeg begynte da jeg var 17 år å farge håret mitt sort (er opprinnelig mørk/mellomblond). Nå i en alder av 22 år begynte jeg å farge håret mitt hos frisør for å få tilbake til litt lysere enn opprinnelig farge. Alt gikk fint, hadde noen rare farger iblant (ble gjort over et havlt år), men det ble forholdsvis bra. Helt til sommeren hvor jeg ikke fikk lån/stipend lenger og var blakk da jeg ventet på lønn. Jeg hadde lyst til å ta etterveksten som faktisk nå var mørkere enn resten av håret mitt nå. Jeg valgte toning, og det hadde ikke noe særlig resultat. 1 mnd senere (altså nå i skrivende stund) gikk jeg for noe som heter blondering (som visstnok er bleking) av schwarzkopf. Valgte ikke den sterkeste, for å være litt "smart"... Men nå har jeg gult hår. Det ser skikkelig unaturlig og fælt ut.... OG det var jo bra før jeg farget det, jeg ville bare fikse LITT på etterveksten jo... Nå er det blitt tørt og helt forferdelig. Jeg ønsker ikke å bleke det igjen. Nå er jeg FERDIG med farging, så lenge jeg kommer meg ut av denne påskedrakten.. Jeg hadde en balsam med lillapigmenter fra Curtin liggende, så jeg har latt den være i 15 min. Men det hjalp ikke noe. Må det behandles flere ganger? Et annet alternativ er å komme meg til frisør imorgen, og ta det litt mørkere (for jeg ville jo egentlig ikke bli så lys!!) med en minicolor eller noe som ikke skader håret så fryktelig. Er dette en enkel sak for frisører eller kan de si at de ikke har lyst til å fikse det i fare for å gjøre det verre? Jeg skal på ferie på søndag skjønner dere, hadde bare lyst til å være fin til ferien.... Vet ikke hva jeg skal gjøre her, ikke får jeg sove heller :/
Gjest -Påskekylling- Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Nå har jeg fått bestilt time til frisør, skal prøve å legge en askeblond farge over for å tone ned gulskjæret og gjøre det mørkere og mer naturlig. Jeg tar det mer humoristisk idag, og ler litt av det, selv om jeg fremdeles har vondt i magen og er preget av lite søvn inatt, hehe Jeg får alltid vondt i magen når jeg gjør noe som jeg innser etterpå var lite gjennomtenkt, og det er en velkjent følelse for meg som er litt absent-minded, hehe :S Håper det blir bra hos frisøren, at de klarer å rette det opp....
Cæmis Skrevet 18. juli 2009 #4 Skrevet 18. juli 2009 jeg gikk på samma tabben for noen år siden...de fikset det hosfrisør!
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2009 #5 Skrevet 18. juli 2009 Nå har jeg kommet hjem fra frisøren og er STORFORNØYD! Det ble mørkeblondt, litt lysere i toppen enn i tuppene, kanskje et bittelite grønnskjær i tuppene, men ellers er jeg kjempefornøyd! Det ble iallefall 1000 ganger bedre enn før, nå er det en mye mer voksen og nøytral farge, enn sånn gul/hvit fjortissfarge, hehe Ja, hjemmebleking skal jeg aldri gjøre igjen! Det eneste jeg kan tørre hjemme er toning, men jeg tror det må gå en GOD stund før jeg tørr selv det! Nå har jeg lært leksa iallefall! Håper andre holder seg unna hjemmebleking også, det ble en litt dyr og ikke minst slitsomt affære!
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Jeg synes ikke det er noe problem å lysne håret selv. Det er viktig å ta striper, helbleiking er grusomt. Etter at håret mitt har blitt lyst bruker jeg enten minicolor eller en type glansvask med lilla pigmenter som fjerner det gule og gir en kald fin lysfarge. Jeg vedligkeholder fargen med blåshampo og en kur med lilla farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå