Gå til innhold

Hvorfor får man barn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Så enig med deg som det går an å bli.

Noen ganger velger jeg å tro at det kan være et engangstilfelle. Ferietid, mor og far for mye sammen og for mye alkohol. Det vil de rette instanser finne ut av.

Ferier er årsaken til flest skilsmisser.

Forsvarer dette ikke på noen måte.

Gjest overreaksjon
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva Politiet gjorde på kaia da båten kom inn til Oslo? Ikke rart mora ble forbannet og krakilsk. Her ba foreldrene om hjelp på båten, fordi de innså at de hadde gjort et stort feilgrep, og det skal de ha ALL ÆRE FOR!

Det er selvsagt helt feil å innta store mengder alkohol når man har ansvar for et barn. Vi vet likevel ikke hendelsesforløpet her, og hva som gjorde at de plutselig befant seg i en tilstand hvor de ikke lenger så seg istand til å ta vare på barnet. Det som hadde vært mye verre, og det som jo er typisk, er at foreldre selv ikke ser at de ikke er istand til å ta seg av barnet, og forsøker skjule det. Disse foreldrene, derimot, ba umiddelbart om hjelp, fordi de faktisk så sitt barns behov for å bli passet på!

Greit at crewet kontakter barnevern, men hva pokker skulle Politiet der å gjøre? Det var åpenbart ingen politisak, så her er det smekk på fingrene til barnevernet i Oslo, for det er nok de som har tilkalt Politiet. Ikke rart det blir konflikter mellom barnevern og foreldre, om barnevernet skaper unødige konflikter, slik de åpenbart har gjort i denne saken.

Ærlig talt, de foreldrene en bør jakte på er de som skjuler at de ikke tar godt nok hånd om barna, ikke de som ser abrnets behov og derfor søker hjelp...

Skrevet (endret)
Jeg skjønner ikke hva Politiet gjorde på kaia da båten kom inn til Oslo? Ikke rart mora ble forbannet og krakilsk. Her ba foreldrene om hjelp på båten, fordi de innså at de hadde gjort et stort feilgrep, og det skal de ha ALL ÆRE FOR!

Det er selvsagt helt feil å innta store mengder alkohol når man har ansvar for et barn. Vi vet likevel ikke hendelsesforløpet her, og hva som gjorde at de plutselig befant seg i en tilstand hvor de ikke lenger så seg istand til å ta vare på barnet. Det som hadde vært mye verre, og det som jo er typisk, er at foreldre selv ikke ser at de ikke er istand til å ta seg av barnet, og forsøker skjule det. Disse foreldrene, derimot, ba umiddelbart om hjelp, fordi de faktisk så sitt barns behov for å bli passet på!

Greit at crewet kontakter barnevern, men hva pokker skulle Politiet der å gjøre? Det var åpenbart ingen politisak, så her er det smekk på fingrene til barnevernet i Oslo, for det er nok de som har tilkalt Politiet. Ikke rart det blir konflikter mellom barnevern og foreldre, om barnevernet skaper unødige konflikter, slik de åpenbart har gjort i denne saken.

Ærlig talt, de foreldrene en bør jakte på er de som skjuler at de ikke tar godt nok hånd om barna, ikke de som ser abrnets behov og derfor søker hjelp...

Skjønner du ikke hva politiet gjorde der?

For det første, barnevernsvakten i Oslo som tar seg av slike saker går under dekknavnet "Yankee", og inngår som en del av politiet på ettermiddag og kveldstid + helger og som faktisk består også av politifolk som er tilgjengelige, så man unngår uheldige episoder. Her sier jo Stena Lina at kvinnen ble krakilsk, hva skulle man gjort om hun ble krakilsk og ikke politiet var der?

Endret av Tårnfalk
Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet

Det er bare helt sykt - sånne mennesker skulle ikke hatt lov til å ha barn. Ingen normalt oppegående mennesker finner på å drikke så mye alkohol når man har barn med på tur.

Kjempebra at politiet møtte opp - det skulle da også bare mangle.

Tenk på hvor grusomt denne jenten hadde det på turen. Tenk på hvor flaut det var for henne når folk kikket og snakket om foreldrene hennes :nei: Fysj og fysj, desverre så er det endel slike mennesker som kun tenker på seg og sitt eget og ikke på at turen skal være en fin opplevelse for barnet.

Hvordan er det mulig å sitte og drikke så mye når man reiser med barn? Jeg fatter det ikke. Vi har reist med ungene i alle år - det har vært årets høydepunkt og alkohol har vært veldig lavt prioritert da ... maks 1 glass vin eller øl til maten på restaurant. Som foreldre har vi et ansvar - synd at det er så mange som ikke er sitt ansvar bevisst.

Gjest Gjest
Skrevet
Skjønner du ikke hva politiet gjorde der?

Nei, det gjør jeg ikke. Hva var det som gjorde dette til en politisak? Dette var en ren barnevernssak. Jeg skjønner godt at mora ble krakilsk da Politiet sto på kaia og ventet på dem... Dette skulle barnevernet håndtert annerledes. Andre foreldre som innser at de trenger hjelp til barna sine vil aldri våge å be om hjelp etter dette...

Gjest Gjest
Skrevet
hva skulle man gjort om hun ble krakilsk og ikke politiet var der?

Stena line har egne vakte. Men det er ikke poenget: det var vel synet av Politet som gjorde henne "krakilsk". Vi har forøvrig bare Stena Sagas ord for at kvinnen virkelig var krakilsk...

Gjest Gjest
Skrevet

Du lurte meg, jeg trodde vi skulle diskutere hvorfor man får barn... Skuffa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...