kinkeline Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Jeg og forloveden min har blitt enige om at vi må finne dato innen sommeren neste år. Nå har vi en litt spesiell situasjon som gjør at vi ikke kan bare bestemme en akkurat nå. Hvordan fant dere fram til datoen dere skulle gifte dere?
Noli Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Vi giftet oss 2. mai, fordi jeg tilfeldig fant ut at det var en lørdag og da fikk gjestene 1. mai til å reise på, siden det uansett er en fridag for de aller fleste.
Concertina Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Vi gifter oss på mine foreldres bryllupsdag i kirken som hans foreldre giftet seg i.
Cæmis Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Vi hadde lyst til å gifte oss på den samme dagen som foreldrene mine eller foreldrene til min kjære...vi fantså utmellom oss at det kanskje er litt frektå "ta deres dag" selv om vi oprinnelig synes det var en "hyllest" til de, tenkte det var litt romantisk og artig at to generasjoner kunne deleen slik dato...men slik ble det nåikke. Såhadde vi et vennepar som skulle gifte seg i juni og som hadde satt dato allerede...så da tenkte vi at 2 bryllup på 1 mnd er stress....ok, så juli da...men da var alle lokaler vi hadde sett på sommerstenkt OK, greit tenkte vi...august da...7. august...supert! Første helgen i august...men nei da! Lokalet var booket den helgen....og så da prøvde vi lykken på 14.august...og nei skulle vi se...det var ledig! Så var egentlig helttilfeldig at vi endte opp med 14.august hehe...men nå er datoen kjempe fin og er så klart EGENTLIG ikke heeeeelt tilfeldig siden det var sjebnen som ga oss denne dagen
Arkana Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Datoen var enkel å finne. Da han fridde var det åpenbart for begge at vi måtte gifte oss på den datoen vi ble sammen. .
Supramundane Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 (endret) Vi valgte 01.05.10 av flere grunner. Vi ønsket å gjøre det på våren, heller enn sommeren. Det er en helligdag, slik at vi alltid vil ha fri på bryllupsdagen vår, og i 2010 faller den dagen på en lørdag. I tillegg har vi alltid brukt å "gjøre noe utav" 1.mai, alltid funnet på noe litt spesilt siden det er en gratis fridag, så det passet seg bare sånn. Lykke til med å velge dag! Endret 17. juli 2009 av Supramundane
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Fordi kirken og lokalet var ledige denne datoen. Jeg skjønner ikke hvorfor datoen skal ha noe å si, datoen blir spesiell etterpå fordi man har bryllupsdag og da spiller det ingen rolle
lilleGrethe Skrevet 18. juli 2009 #9 Skrevet 18. juli 2009 Begynn med årstid eller måned, sjekk lokale og kirke, så har dere plutselig en dato. Vi hadde lyst til å gifte oss om sommeren, og fant ut at juli eller august passet best. Så ringte jeg kirka, og fikk høre hvilke datoer som var ledig der. Så sendte jeg disse datoene til lokalet vi gjerne ville ha, og fikk tilbake én dato som var ledig. Så da var det bestemt.. Det ligger ikke noe symbolsk i datoen for oss - ihvertfall ikke ennå.
lillesmile Skrevet 18. juli 2009 #10 Skrevet 18. juli 2009 Vi ville ikke gifte oss på vinteren, ingen av oss som var fan av vinterbryllup. Ville heller ikke gifte oss på våren pga jeg er heftig allergisk da.. Ville heller ikke gifte oss om sommeren da vi heller vil ha det litt svalt, enn å sitte og svette oss gjennom en lang middag. Dermed ble det september, min fødselsmåned. Har hatt utrolig mange fine bursdager opp gjennom denne måneden, med alt fra regn og 10 grader til strålende, men svalt sommervær
Lillefleur Skrevet 18. juli 2009 #11 Skrevet 18. juli 2009 Vi skal gifte oss på Frankrikes nasjonaldag siden brudgommen er fransk
Saeria Skrevet 18. juli 2009 #12 Skrevet 18. juli 2009 Vi valgte den dagen som var greiest å gifte seg på i forhold til hvor lang tid myndighetene i landet vi giftet oss i trengte på papirarbeidet. Siden det i tillegg var 3 helligdager de første uka vi var der (pga. karneval), ble det dagen etter festlighetene var over. Så da hadde vi nesten en ukes avslapping før bryllupet. Vi bestemte oss for ferien først, kort tid etter bestemte vi oss for å gifte oss der også. Det ble et drømmebryllup!
Modic Skrevet 18. juli 2009 #13 Skrevet 18. juli 2009 Vi ville ikke gifte oss på vinteren, og siden brudgommen har vært gift en gang før, og den gangen giftet seg på høsten, ville vi finne en annen årstid. Siden jeg skal gjøre ferdig utdannelsen min neste vår, kunne det ikke bli for tidlig på sommeren (våren). Dermed sto sommeren igjen. Pga overnattingsbehov (vi skal gifte oss et stykke unna det meste av slekt og venner) ønsket vi ikke å gifte oss midt i fellesferien. Dermed havnet vi på 26.06.10. Datoen har ikke vært spesiell for oss tidligere, men jeg håper jo at den blir den fra neste år av!
Vanija Skrevet 19. juli 2009 #14 Skrevet 19. juli 2009 Vi gikk på vår første date den 5, ble sammen den 12, forlovet oss den 19, og gifter oss den 26. juni 2010. Datoene har nøyaktig en uke mellom seg.
lilleGrethe Skrevet 19. juli 2009 #15 Skrevet 19. juli 2009 Vi gikk på vår første date den 5, ble sammen den 12, forlovet oss den 19, og gifter oss den 26. juni 2010. Datoene har nøyaktig en uke mellom seg. Det er godt det hele ikke foregikk på en måned
Vanija Skrevet 19. juli 2009 #16 Skrevet 19. juli 2009 Det er godt det hele ikke foregikk på en måned Hehe. Du har et poeng der :gjeiper: Sannheten er at det strakk seg over 5 år. Heldigvis
Nelly Pelly Skrevet 20. juli 2009 #17 Skrevet 20. juli 2009 Vi fant ut at vi ville ha et sommerbryllup og her er det størst sjangs for godt vær i slutten av juli/begynnelsen av august. Tenkte at 1. aug måtta passe perfekt, siden det var den dagen vi møttes igjen og hele datingen startet (hadde kjent hverandre i 9år før denne dagen). Det viste seg at fotografen som vi ville ha og som skulle følge oss hele dagen (en god venninne) hadde denne dagen fullbooket og at kirken hadde et annet bryllup den dagen på den tiden vi ønsket. Valgte da helgen etter. 8. aug er den egentlige dagen vi ble kjærester, så det passet også bra og 08.08 er jo en grei bryllupsdag...
Phaedra Skrevet 20. juli 2009 #18 Skrevet 20. juli 2009 Vi fant ut at vi ville gifte oss i Juli tett opptil en helg, så sjekket vi hvilke datoer som var mulige, spurte litt rundt om noen hadde noe speselt som skjedde eller om de hadde planlagt sommerferie (vi giftet oss i utlandet og folk måtte planlegge reise) og så bare valgte vi en dato som "så fin ut"
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #19 Skrevet 20. juli 2009 Vi valgte først 8 august, tenkte at da var de fleste kommet hjem fra ferie og at det forsatt var litt igjen av sommeren. Men kirken hadde kun ledig vielse kl 18.00 og det ville vi ikke, min mann og jeg ble enige om at han kunne velge hvilken mnd vi skulle ta så kunne jeg velge datoen. 20 juni 09, mine foreldres bryllupsdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå