Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

For litt siden hadde jeg besøk av min engelske kjæreste. Da han skulle hjem, skulle han ta Torp Ekspressen til Torp flyplass. Han kom i god tid, og bussen kom etterhvert, 4 minutter før tiden. Det sto ett par andre busser på stoppet. Så kjører bussen forbi! Typen min gir tegn til at han skal stoppe, men, den bare kjører videre! Disse bussene kjører jo i forbindelse med flyavgangene, så folk er jo helt avhengige av at bussen faktisk stopper!

Dette medførte at han ikke måtte stresse og styre med buss og tog for å komme frem, og når han endelig kom frem, var det 5 minutter for sent, så han kom ikke med flyet! Han måtte være der hele natten, og kjøpe nye billetter dagen etter! I tillegg skulle han vært på jobb tidlig på morran, som han da ikke rakk, og fikk masse problemer pga.

Han skrev en mail til buss-selskapet, om hele hendelsen, og ber om at han får refundert de pengene han måtte legge ut, og også tapt arbeidsinntekt, pga at bussen ikke stoppet!

Han har kjørt den bussen mange ganger, men aldri hatt problemer med dem før.

Han fikk et svar fra dem, men de tar ikke noe ansvar for hendelsen!

Hva kan han gjøre videre nå? For å få de pengene tilbake. Er det noen som har opplevd noe lignende, eller som vet noe om dette i det hele tatt? For jeg vet ikke hvordan man går frem.

Hadde blitt kjempetakknemmlig om noen kunne hjelpe :)

-Tess

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hvilket selskap er det som kjører? - det kan ha litt å si.

Personlig jobber jeg i ett transportselskap i Hordaland, som er ansvarlig for all buss- og ferjetransporti fylket. Av oss skal du ha rett på å få refundert alle midler du var nødt til å bruke ekstra.(minimum transportutgifter - ny flybillett osv...)

Det er viktig å ta for seg følgende før du evt. klager:

1. Er stoppet der kjæresten din stod på en del av trasèn?(slik at den ikke kjører direkte fra x til x, men at den stopper underveis for personer som vinker den inn).

2. At det ikke var noe ekstraordinært i trafikken som tilsa at bussen var nødt å kjøre videre.

3. Om bussen var full(Finn ut om selskapet har plassgaranti. Har ikke selskapet det, og den var full, er saken tapt).

Ellers skal du vel etter rett ha "krav" på å få refundert midler ja.

Mvh.

Skrevet

Det er ikke busselskapets problem at noen ikke når noe annet etter transportens ende. Hele denne saken kan avvfeies med at man kunne tatt en tidligere buss og unngått hele problemet.

Ja det er kansje surt, men that`s life. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke busselskapets problem at noen ikke når noe annet etter transportens ende. Hele denne saken kan avvfeies med at man kunne tatt en tidligere buss og unngått hele problemet.

Ja det er kansje surt, men that`s life. ;)

Er du helt sikker på dette Ueland? Eller er det bare noe du tror?

Jeg har tatt buss til Torp en gang, og da stod det at man var garantert plass og ikke trengte å bestille plass. Hvis vennen til ts reiste med samme selskap vil jeg tro selskapet har et problem, såfremt han stod på en bussholdeplass som brukes av det busselskapet.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan jo for det første begynne med å lese gjennom selskapets Reisevilkår.

Jeg har selv tatt Torp Ekspressen flere ganger, og jeg har bare opplevd problemer en gang. Da var bussen blitt full før stoppet der jeg skulle gå på og de hadde satt opp ekstrabuss. Jeg ble ganske lang i maska da bussen bare duret forbi på E-18 og pappa ringte nummeret som stod på rutetabellen ved busstoppet og fikk beskjed om at det bare var å vente for det var en buss på vei. Heldigvis hadde jeg tatt sikte på å ta en buss tidligere enn jeg behøvde, for den ekstrabussen kom vel godt og vel en halvtime etter den første bussen, så hadde jeg tatt "riktig" buss hadde jeg sannsynligvis ikke rukket flyet mitt.

Gjest Gjest
Skrevet
Heldigvis hadde jeg tatt sikte på å ta en buss tidligere enn jeg behøvde, for den ekstrabussen kom vel godt og vel en halvtime etter den første bussen, så hadde jeg tatt "riktig" buss hadde jeg sannsynligvis ikke rukket flyet mitt.

Nå skal jo de bussene være på Torp i god tid, så en forsinket ekstrabuss ville nok fått deg med på flyet. I verste fall ville busselskapet tatt kontakt med security - også hadde dere blitt loset kjapt gjennom sikkerhetskontrollen og til gaten.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilket selskap er det som kjører? - det kan ha litt å si.

Personlig jobber jeg i ett transportselskap i Hordaland, som er ansvarlig for all buss- og ferjetransporti fylket. Av oss skal du ha rett på å få refundert alle midler du var nødt til å bruke ekstra.(minimum transportutgifter - ny flybillett osv...)

Det er viktig å ta for seg følgende før du evt. klager:

1. Er stoppet der kjæresten din stod på en del av trasèn?(slik at den ikke kjører direkte fra x til x, men at den stopper underveis for personer som vinker den inn).

2. At det ikke var noe ekstraordinært i trafikken som tilsa at bussen var nødt å kjøre videre.

3. Om bussen var full(Finn ut om selskapet har plassgaranti. Har ikke selskapet det, og den var full, er saken tapt).

Ellers skal du vel etter rett ha "krav" på å få refundert midler ja.

Mvh.

Dette var i Drammen, og Torp Ekspressen har ett stopp her i Drammen, og det går en buss til hver avgang, altså slik at den bussen passer akkurat med flyavgangen din. Den tar deg frem i god tid til flyplassen. Så det er jo utrolig viktig at den bussen stopper! Folk er jo avhengige av den ene bussen for å rekke flyet!

Som sagt, han har brukt den bussen mange ganger, og det har aldri vært noe problem før. Jeg har også det, og aldri hatt problemer.

Det er ingen grunn til at den bussen ikke skulle stoppet! Han gjorde tegn til at bussen skulle stoppe, men likevel kjørte den videre. Det er en rundkjøring etter buss-stoppet, og bussen kunne bare kjørt rundt den, og kommet tilbake, men, den valgte å kjøre videre. Som igjen førte til store konsekvenser for typen min. Folk stoler jo på at bussen stopper, når det er en buss man skal ta, og stopper ikke den, eller rekker man ikke den, da har man problemer.

Bussen var dessuten halvfull.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom kjæresten din stod på busstoppet på Bangeløkka, ga tydelig tegn til sjåføren og bussen var halvfull skjønner jeg ikke hvorfor den ikke stoppet. Jeg reiser mye med Ryan Air fra Torp og har tatt Torp Ekspressen mange ganger uten problemer. Les gjennom reisevilkårene noen har linket til og ta kontakt med dem nok en gang. Jeg hadde ikke gitt meg så lett.

Jeg har opplevd å vente på ekstrabuss et par ganger, og den ene gangen var vi på Torp 15 minutter før de stengte innsjekkingen til flighten. Et par av medpassasjerene forsøkte å få sjåføren på bussen til å kontakte flyplassen for å si at vi var ca 30 passasjerer som var sent ute, og han var han mest opptatt av å fortelle oss at han ikke var skyld i forsinkelsen og han var bare en innleid vikar som kjørte og hadde ikke noe med noe annet å gjøre. Det gikk jo greit, men vi kom frem i siste liten.

Gjest Gjest
Skrevet

det hjelper ikke å skrive mail. skal han taes seriøst må dere ringe. skjønner det kan bli litt dyrt for han i england. men du kan jo ta på deg den oppgaven. så lenge du har hans rapport på forløpet. slik at du kan gjengi alt sammen, klokkeslett, utgifter osv.

jeg tror deres sak kan bli stua bort dersom det hele foregår på mail. ringer dere blir dere tatt mer på alvor. det er i hvertfall min erfaring.

av de få gangene jeg har tatt buss har det skjedd meg 2 ganger.

den ene gangen skulle jeg ha eksamen. jeg måtte ta taxi (en times kjøring) og det ble IKKE billig. jeg ble meget sint men forbeholdt meg rasjonell om at dette måtte dekkes og ordnes. de prøvde å skrive fra seg all ansvar men det ordnet seg først da jeg spurte om å få snakke med lederen/ sjefen deres. og sjefen la seg flat om at dette var fullt beklagelig og at alt skulle ordne seg. så jeg fikk alt dekket.

men det gjelder å være sta og bestemt. ring og vis med stemmen om at dette finner du deg ikke i.

Gjest Gjest
Skrevet

han skal ha erstatning for både ny flybilett og for en tapt arbeidsdag.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Det særdeles ikke sikkert dem utarbeider noen garanti, for tilbakebetaling av tapt arbeidsdag, selvom det er det som rett og rimelig. Først å framst ville jeg sendt brev, med en situasjonsbeskrivelse, hvor du legger ved kopi av kvittering av flybilletten. Du kan selvfølgelig prøve deg på tapt arbeidsdag også.

Det er ikke slik at "fordi bussen ... skal man ha krav på tapt arbeidsdag".

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Det ueland sier stemmer ikke, når det var flybuss du skulle ta.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom kjæresten din har reiseforsikring så kan han prøve å rette krav til dem. En forutsetning her (med mine forsikringsvilkår) er at det var beregnet minst 1 time fra ankomst med bussen til flyet skulle gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...