Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å ta en mor-og-datter-tur til Helsinki. Har hørt bare positivt om byen, men når på året er det best å dra? Kom også gjerne med forslag om hva vi bør se og gjøre, samt andre erfaringer. Noen som vil anbefale hotell til oss?

Takk for svar :)

Skrevet

Ikke dra dit om vinteren (Januar..) Da blåser det, er kaldt og grått. Da jeg var der bare gikk jeg og shoppet og var på Planet hollywood... Jeg fikk dessverre med meg lite av de "kulturelle" sightseeing-tingene..

Sokos Hotel Vaakuna er bra.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Vil absolutt anbefale dere å ta ferga over til Tallinn, en nydelig by (iallefall gamlebyen), billig er det også. Masser av skobutikker, og billig, god mat :sjarmor:

Ellers er jo Aleksangdergaten spekkfull av butikker, og like ved finner du den litt mer eksklusive Esplanaden.

Ser i den andre tråden som det refereres til at "de aller fleste kan svensk", noe som absolutt ikke stemmer. Helsinki ligger langt unna Sverige og de svensk-finske områdene, og svenskkunnskapene er med dette ikke særlig gode hos mange, så forbered deg på å måtte snakke engelsk.

Selv har jeg bare vært i Helsinki om sommeren, og da er det iallefall nydelig der. godt over 30 grader i skyggen holder lenge for meg, det :wink: Det minner meg forresten på at det også finnes flere strender der, som absolutt kan anbefales i sommervarmen.

Ellers må dere bare ha en god tur :)

Skrevet

På www.ryanairhotels.com har du forresten ca 20 hoteller å velge mellom, sannsynligvis til en ganske bra pris også. Kan være verdt et forsøk iallefall :)

Skrevet

Takk for svar, hadde planer om å reise til Helsinki sen høst, men har hørt at det kan bli ganske så kaldt der. Tror at vi enten drar i midten av september eller i begynnelsen av mai. Noen som har vært der på disse tidspunktene?

• 1 måned senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært i Helsingfors omtrent alle årstider ettersom min mor kommer derfra. Været er omtrent som her, så sommeren er vel den beste tiden å reise på. Mange koselige utecafeer, masse liv og sightseeing.

Mange butikker, kule design ting, gode kaker på Fazer midt i sentrum,

Finlandia konserthus er en serverdighet, kan ta en båttur til Sveaborg (Ligner litt på Akershus festning), og gå rundt der å titte.

God tur!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært i Helsingfors omtrent alle årstider ettersom min mor kommer derfra. Været er omtrent som her, så sommeren er vel den beste tiden å reise på. Mange koselige utecafeer, masse liv og sightseeing.

Mange butikker, kule design ting, gode kaker på Fazer midt i sentrum,

Finlandia konserthus er en serverdighet, kan ta en båttur til Sveaborg (Ligner litt på Akershus festning), og gå rundt der å titte.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...