Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Legen satt meg på pergotime, så jeg skal slippe to egg i syklusen, i håp om at jeg da skal bli gravid. Jeg har gått på pergotime en syklus og mensen kom ca 4 dager for sent da. Denne syklusen skulle jeg ta pergopause og fikk beskjed om at mine sjanser for å bli gravid ville øke. Problemet er bare at jeg ikke får eggløsning. Jeg bruker Clearblue digitale eggløsningstester og har nå begynt på pakke nr to ettersom eggløsningen snart er en uke forsinket. Er selvfølgelig litt bekymret, men lurer på om flere kjenner seg igjen i dette. Forøvrig har jeg hatt normal mens og eggløsning i mange år og etter å ha blitt undersøkt, mente legen at problemet ikke lå hos meg.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Hvis problemet ikke ligger hos deg hvorfor i alle dager skal du da gå på Pergotime? Når hadde du sist EL? Hvis du har problemer med å få EL så er det ikke så rart at du ikke har EL i pille fri periode, noen får andre får ikke.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Jeg får alltid EL, hver syklus. Dette vet jeg fordi jeg bruker eggløsningstester. Jeg har hele livet hatt normal menstruasjonssyklus. Fordi vi har prøvd lenge og gikk til fruktbarhetsklinikken, ble jeg satt på pergotime for å slippe to egg i syklusen. Da var sannsynligheten større for å bli gravid fikk jeg beskjed om. Jeg fikk også beskjed om å bruke pergotime annenhver måned i tre måneder. Funket ikke dette skulle det bli prøverør. Jeg slapp to egg sist eggløsning - 9. juni (sjekket av lege). Jeg fikk så mens noen dager forsinket (meget uvanlig) og nå er det altså snart en uke siden jeg burde ha fått EL, men intet tegn. Altså, jeg har alltid EL, bortsett fra syklusen etter pergotime - som min fruktbarhetslege satt meg på. Noen andre som har opplevd lignende eller vet hvor problemet ligger?
Strix Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Jeg vet ikke om jeg hadde el før bruk av Pergo eller ikke, i følge temeraturmålingene hadde jeg det, men det ble ikke noe baby av det. Så mente gyn. at jeg kanskje hadde pcos og satte meg på doble doser med Pergo. Første måneden viste blodprøven at jeg ikke hadde fått el av dobbel dose, måtte fortsette i 2mnd allikevel og det ble ikke tatt blodprøver da så jeg skjønner fortsatt ikke vitsen. Poenget mitt er at mine sykluser ble forskjøvet, fram til da hadde de vært veldig stabile og greie og plutselig ble de en uke lengre og 10 dager kortere... Jeg var veldig misfornøyd med Pergo pga. div. bivirkninger og dårlig oppfølging fra legen og forstår at du ikke trives i denne situasjonen. Men jeg vil tippe og håper at syklusen din skjerper seg når du slutter på Pergo. Legen som har satt deg på Pergo, er det en lege som har peiling på dette med ufruktbarhet??
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Legen som har satt deg på Pergo, er det en lege som har peiling på dette med ufruktbarhet?? Han er spesialist på fruktbarhetsklinikken på Aleris, så man må jo nesten håpe det...
Strix Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Han er spesialist på fruktbarhetsklinikken på Aleris, så man må jo nesten håpe det... Skulle tro det da ja
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2009 #7 Skrevet 20. juli 2009 Takk skal du ha for det lange svaret Strix. Jeg tenker vel også at jeg kanskje ikke fortsetter på pergotime, men får ta en prat med legen om det når han er tilbake fra ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå