LittGo Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Har ringt en spåkone for å ha prøvd alle muligheter til å forstå hva som foregår om dagen. Hun kunne beskrive min situasjon og meg + min fortid på 4 min. Etter dette mente hun å kunne se hva som skjer fremover i min situasjon. Navnet hennes er godt kjent, og hun er kjent for å være en av de beste og bli stolt på. Hva mener andre om dette? Syns det var utrolig at hun ramset opp mange fakta,uten at jeg rakk å si noe. Ting som ingen andre enn meg vet... Er jeg naiv...?
mimifin72 Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 det er noen spåkoner som er the real thing... men mange bommer alvorlig. F.eks. en sa til mamman min at jeg kommer aldri til å få lappen. BULLSHIT. Jeg fikk lappen 2 uker etter det.
LittGo Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2009 det er noen spåkoner som er the real thing... men mange bommer alvorlig. F.eks. en sa til mamman min at jeg kommer aldri til å få lappen. BULLSHIT. Jeg fikk lappen 2 uker etter det. hehe, da håper jeg mamman din ringte henne tilbake og krevde pengene sine igjen. Noen bommer ja, det har jeg vært med på tidligere, men denne dama har _det_ bra ryktet, og var utrolig treffsikker... sprøtt
Gjest rags Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Har ringt en spåkone for å ha prøvd alle muligheter til å forstå hva som foregår om dagen. Hun kunne beskrive min situasjon og meg + min fortid på 4 min. Etter dette mente hun å kunne se hva som skjer fremover i min situasjon. Navnet hennes er godt kjent, og hun er kjent for å være en av de beste og bli stolt på. Hva mener andre om dette? Syns det var utrolig at hun ramset opp mange fakta,uten at jeg rakk å si noe. Ting som ingen andre enn meg vet... Er jeg naiv...? Snakker vi da om en av Saera Kahn spådamene???.... Så takk for tipset, men jeg står over. Ikke mye å skryte av noen av dem for å si det mildt. Naiv.. tja.. Det nytter ikke stole blindt på at det blir riktig utfall. De er best på det som har vært, og det som er her og nå.. Framtid sliter de fælt med. Så spådom bør tas med en stor klype salt.
KR-øst Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Har ringt en spåkone for å ha prøvd alle muligheter til å forstå hva som foregår om dagen. Hun kunne beskrive min situasjon og meg + min fortid på 4 min. Etter dette mente hun å kunne se hva som skjer fremover i min situasjon. Navnet hennes er godt kjent, og hun er kjent for å være en av de beste og bli stolt på. Hva mener andre om dette? Syns det var utrolig at hun ramset opp mange fakta,uten at jeg rakk å si noe. Ting som ingen andre enn meg vet... Er jeg naiv...? Ja, dessverre, eller bare uvitende om fremgangsmåten deres. Det en kan si om spåkoner, er vel at de, lik de fleste andre, prøver å tjene til livets opphold uten å anstrenge seg for mye. D
Gjest VinglePetter Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Ja, dessverre, eller bare uvitende om fremgangsmåten deres. Det en kan si om spåkoner, er vel at de, lik de fleste andre, prøver å tjene til livets opphold uten å anstrenge seg for mye. D Kr-øst. For en gang skyld er vi enige. haha
Gjest Melchizedek Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Du skal tro på hva de er. Løgnere og bedragere
Cata Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Hva mener andre om dette? Syns det var utrolig at hun ramset opp mange fakta,uten at jeg rakk å si noe. Ting som ingen andre enn meg vet... Er jeg naiv...? Naiv, neeeeei, for da ville du trodd blindt på det du ble fortalt uten å stille spørsmål ved det, men kanskje litt ulykkelig og i en stresset og uoversiktlig situasjon som du prøver å få kastet litt lys over. Tenk gjennom det spådamen fortalte deg. Du sier hun fortalte deg ting som ingen andre vet. Det stemmer nok, men kan det hun fortalte deg være noe som passer så godt med situasjonen du står oppe i at det ville passet for 100 andre i liknende situasjoner? Menneskehjernen er slik skapt at vi ofte hører det vi vil høre, og trekker ut informasjon som vi føler "passer for oss". Vi tilpasser det vi får høre slik at det stemmer mest mulig med det vi selv ønsker. Hvordan stemmer det spådamen fortalte deg med det din egen magefølelse (og sunne fornuft) forteller deg? (Nei, du trenger ikke svare meg - men tenk over det. ) Din egen oppfatning av situasjonen er nok langt mer verdt enn det spådamen kan fortelle deg.
Pingting Skrevet 17. juli 2009 #9 Skrevet 17. juli 2009 Slike spåkoner/synske er som regel svært gode på å lese mennesker og kan alle triksene i boka. Cold reading kalles det, verdt å sjekke ut. I tillegg er det slik at mennesker gjerne husker de tingene som stemmer veldig godt og overrasker, og glemmer alt annet. Om du ønsker å ringe slike igjen anbefaler jeg deg å ta opp samtalen og så høre på den igjen etter å ha lest litt om Cold Reading.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå