Gjest Gjest_Tanja_* Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Nabokatta har tisset på inngangspartiet mitt. Altså rett på ubehandlet plank og tisset har trukket inn. Hvordan får jeg nøytralisert lukta? Blir guffent med stinkende kattetiss for meg og de som kommer på besøk. Like viktig er det å gjøre noe så ikke andre katter også kommer og tisser der. Jeg har sprayet med litt eddikvann på selve bakken. Har ikke gjort noe med selve planken. Noen som kan hjelpe?
Gjest Glør Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Klorvann på sprayflaske. Dusj på ganske mye, la det stå i noen minutter, også skyll av. Gjerne med hageslangen, dersom dere har det. Og ikke bruk salmiakk, katter oppfatter det som en markering, og vil tisse over.
Sheenaca Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Større dyreklinikker og dyrebutikker pleier å ha en del stoffer som gjør at kattene ikke blir fristet til å tisse der, og også noe som rett og slett fjerner lukten, tror jeg. Jeg husker ikke navn på noen produkter nå, men dra innom en dyreklinikk eller -butikk, så får du nok hjelp der. Jeg vet ikke om disse vil hjelpe mot kattetiss på ubehandlet tre, men...
Gjest Gjest_Tanja_* Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Takk for svar Da er planken sprayet med klorvann. Snakket med naboen om at kattene var litt plagsomme så hun skulle snakke med dyrlegen om det var noen råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå